Casa Naţională de Asigurări de Sănătate catagrafiază toate serviciile medicale din România pentru ca fiecare asigurat să poată afla online unde se poate adresa în cazul unei probleme medicale, a afirmat, luni, preşedintele CNAS, Andrei Baciu.
“Accesul cred că este primul pas între speranţă şi realitate. Trebuie să ştii unde te poţi adresa şi unde poţi să ajungi efectiv atunci când ai cea mai mică problemă de sănătate. La CNAS facem o catagrafiere a tuturor serviciilor disponibile pentru toţi cei care au calitatea de asigurat. O chestie cât se poate de simplă, online, prin care, dacă avem nevoie fie de o intervenţie, fie de computer tomograf (…) sau de un banal examen hematologic, să avem o idee foarte clară a serviciilor de care putem beneficia în România. (…) Să facem paşi cât mai mari şi cât mai repede înainte (…) Este nevoie de o organizare clară, pentru că fără această imagine nu putem să construim nimic serios. Apoi, de la această imagine, să stabilim obiective de dezvoltare a serviciilor medicale furnizate pacienţilor, asiguraţilor pentru următorii cinci ani, pe termen mediu”, a precizat Baciu, citat de Agerpres.
Preşedintele CNAS a participat la dezbaterea “Între speranţă şi disperare: Planul Naţional de Cancer, de la promulgare la dificultatea implementării”, organizată la Senat de preşedintele Comisiei pentru apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, Nicoleta Pauliuc.
Potrivit lui Baciu, aproximativ 143.000 de pacienţi au beneficiat în prima parte a anului 2023 de Programul Naţional de Oncologie, care are cea mai mare finanţare dintre programele naţionale de sănătate.
Informaţiile publicate pe site-ul ZCJ.ro pot fi preluate, în conformitate cu legislația aplicabilă, doar în limita a 120 de caractere, cu citarea sursei
Source link