Sponsorizat
Categories: Social

Clujean: „Modernizarea Moților-Mănăștur este un eșec de proporții. Nu s-au introdus benzi dedicate pentru transport public/Boc una zice, alta face”

Sponsorizat
Sponsorizat

Activiștii clujeni spun că Primăria a cheltuit în zadar 12 milioane de euro pentru modernizarea Moților-Mănăștur și a străzilor adiacente, dacă transportul public nu este favorizat. În ciuda declarațiilor primarului Emil Boc, Primăria nu a respectat proiectul, așa cum a fost autorizat și avizat, la fel cum la Someș nu a avut capacitatea să respecte filozofia concursului internațional de proiecte bazat pe renaturare, nu pe betonare, punctează activiștii.„Modernizarea’ Moților – Mănăștur și a străzilor adiacente este un eșec de proporții. Să vă spun de ce. Primarul Emil Boc una zice, alta face! Motivul principal pentru care așa zisa modernizare a eșuat este că, în ciuda declarațiilor primarului Emil Boc privind prioritizarea transportului public, nu s-au introdus benzi dedicate pentru transport public. Primăria nu a respectat proiectul, așa cum a fost autorizat și avizat, la fel cum la Someș nu a avut capacitatea să respecte filozofia concursului internațional de proiecte bazat pe renaturare, nu pe betonare.
Pentru ce au fost cheltuiți 12 milioane de euro, din care 5 milioane de euro locali?Mașinile domină transportul publicPrimarul Emil Boc s-a exprimat ca prin acest proiect vom avea o axă Mănăștur – Mărăști care să fie cu benzi dedicate si care să descurajeze traficul auto. Amânarea legată de studiul de trafic privind metroul arata lipsa de curaj a administratiei publice și veșnică problemă a ipocriziei politice românești: una zicem, alta facem. Oricum, sistemul de semaforizări nu avantajează nici șoferii, care s-au plâns că petrec si mai mult timp în trafic. Mai ales, utilizatorii transportului public subt cei mai discriminați, timpii lor de asteptare în trafic sunt de câteva ori mai mari in lipsa benzilor dedicate pe axa vest – est.Sunt biciclistii avantajati?Noua modernizare nu avantajează major nici bicicliștii. Biciclistii ajung din cauza pistei de pe trotuar nu pe Moților unde pot continua pe vechea banda dedicata pentru transport public, ci pe Clinicilor, unde stau in spatele a două rânduri de mașini si un rand de masini marcate. Ori e regândit traseul, ori sunt scoase parcările de pe Clinicilor ca sa ai traseu continuu ca biciclist, nu să stai in noxele traficului auto. Eu am propus, ca sa ma asigur ca e loc de benzi dedicate transportului public, ca pistele pe axa est – vest sa vină pe strazi adiacente, prin cele două campusuri, departe de trafic auto, dar la consultarea publică nu am fost aprobat. Argumentul meu de compromis era, mai ales la vale, ca bicicliștii pot veni in acelasi ritm cu transportul public ca sa imparta banda.Ce facem cu pietonii?Pentru pietoni trotuarele au fost îngustate pe Calea Mănăștur, sacrificiu de inteles pentru transport public dedicat, dar care nu s-a mai facut. Sunt locuri în care pietonii sunt nevoiți sa intre pe pista de biciclete, ca în poză, pentru ca nu mai există trotutar. Alte trotuare au fost prost gandite, in trepte, ca pe Marginașă. Ce face o mamă cu un cărucior? Dar un senior care are căruț de cumpărături, dar un biciclist care o ia la deal pe lângă bicicletă, ca să nu mai vorbim de o persoană cu dizabilități care e dusă la deal de cineva? Văd două soluții aici: pietonii sunt încurajați sa vina pe axa est-vest nu doar pe o arteră poluată, ci si a. prin campusuri, dar si b. pe o noua axă, departe de trafic, prin Gradini Mănăștur – Fabrica de Bere pe cornișă, dar asta însemna ceva exproprieri si garduri mutate de la noile blocuri si vechile case pentru o axă pe care puțini in administrație o intrevad pentru ca nu merg pe jos.Calitatea spațiului publicSpațiile publice sunt de proastă calitate! Cine vine pe Marginașă, colț cu USAMV sa respire noxele de la zeci de mii de mașini zilnice in spatiul strâmt din poze? Când ai campusuri frumoase, verzi în jur? Cine iti vine lumea la Canalul Morii daca nu faci trepte si întorci oamenii cu spatele la apă. De ce nu ai expropriat curtea de langa Canalul Morii ca sa faci o grădină pe bune, cu o primă intervenție de renaturare la Canal? Ce e cu pereții astia calcan în spațiul public (aici chiar văd artiști clujeni sa înfrumusețeze peretii)? Cum e posibil ca după ce avem in atatea strategii administrative și activări civice legate de importanta apelor noi sa facem tot un zid la Paraul Popii din campusul USAMV, o statie meschina si un trotuar îngust in loc de o mică piațetă cu vedere la apă si copaci? Credeți ca sare cineva prin apă și prin malul abrupt dacă se renunta partial la zidul campusului? Malul e mai inalt decât zidul daca se teme cineva ca pătrunde în campus”, a transmis Adrian Dohotaru, activist civic, pentru Clujul civic.

Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

3 zile fără apă în Cluj! A fost nevoie să spargă drumul pentru a înlocui conducta veche

O intervenție amplă a avut loc astăzi în județul Cluj, pe conducta principală de aducțiune…

5 hours ago

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria…

8 hours ago

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre…

8 hours ago

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă…

1 day ago

🎓 Bal de absolvire ca-n povești la Cluj-Napoca!

Elevii Colegiului Național Unitarian „János Zsigmond” au strălucit într-o seară de neuitat Magie, eleganță și…

1 day ago

❗Stația Sigismund Toduță va fi relocată temporar

Compania de Transport Public anunță că stația Sigismund Toduță, aferentă liniei 30 de autobuze, va…

1 day ago