Connect with us

Social

Clujean: „Modernizarea Moților-Mănăștur este un eșec de proporții. Nu s-au introdus benzi dedicate pentru transport public/Boc una zice, alta face”

Stefan Petre

Published

on

Clujean: „Modernizarea Moților-Mănăștur este un eșec de proporții. Nu s-au introdus benzi dedicate pentru transport public/Boc una zice, alta face”

Activiștii clujeni spun că Primăria a cheltuit în zadar 12 milioane de euro pentru modernizarea Moților-Mănăștur și a străzilor adiacente, dacă transportul public nu este favorizat. În ciuda declarațiilor primarului Emil Boc, Primăria nu a respectat proiectul, așa cum a fost autorizat și avizat, la fel cum la Someș nu a avut capacitatea să respecte filozofia concursului internațional de proiecte bazat pe renaturare, nu pe betonare, punctează activiștii.„Modernizarea’ Moților – Mănăștur și a străzilor adiacente este un eșec de proporții. Să vă spun de ce. Primarul Emil Boc una zice, alta face! Motivul principal pentru care așa zisa modernizare a eșuat este că, în ciuda declarațiilor primarului Emil Boc privind prioritizarea transportului public, nu s-au introdus benzi dedicate pentru transport public. Primăria nu a respectat proiectul, așa cum a fost autorizat și avizat, la fel cum la Someș nu a avut capacitatea să respecte filozofia concursului internațional de proiecte bazat pe renaturare, nu pe betonare.
Pentru ce au fost cheltuiți 12 milioane de euro, din care 5 milioane de euro locali?Mașinile domină transportul publicPrimarul Emil Boc s-a exprimat ca prin acest proiect vom avea o axă Mănăștur – Mărăști care să fie cu benzi dedicate si care să descurajeze traficul auto. Amânarea legată de studiul de trafic privind metroul arata lipsa de curaj a administratiei publice și veșnică problemă a ipocriziei politice românești: una zicem, alta facem. Oricum, sistemul de semaforizări nu avantajează nici șoferii, care s-au plâns că petrec si mai mult timp în trafic. Mai ales, utilizatorii transportului public subt cei mai discriminați, timpii lor de asteptare în trafic sunt de câteva ori mai mari in lipsa benzilor dedicate pe axa vest – est.Sunt biciclistii avantajati?Noua modernizare nu avantajează major nici bicicliștii. Biciclistii ajung din cauza pistei de pe trotuar nu pe Moților unde pot continua pe vechea banda dedicata pentru transport public, ci pe Clinicilor, unde stau in spatele a două rânduri de mașini si un rand de masini marcate. Ori e regândit traseul, ori sunt scoase parcările de pe Clinicilor ca sa ai traseu continuu ca biciclist, nu să stai in noxele traficului auto. Eu am propus, ca sa ma asigur ca e loc de benzi dedicate transportului public, ca pistele pe axa est – vest sa vină pe strazi adiacente, prin cele două campusuri, departe de trafic auto, dar la consultarea publică nu am fost aprobat. Argumentul meu de compromis era, mai ales la vale, ca bicicliștii pot veni in acelasi ritm cu transportul public ca sa imparta banda.Ce facem cu pietonii?Pentru pietoni trotuarele au fost îngustate pe Calea Mănăștur, sacrificiu de inteles pentru transport public dedicat, dar care nu s-a mai facut. Sunt locuri în care pietonii sunt nevoiți sa intre pe pista de biciclete, ca în poză, pentru ca nu mai există trotutar. Alte trotuare au fost prost gandite, in trepte, ca pe Marginașă. Ce face o mamă cu un cărucior? Dar un senior care are căruț de cumpărături, dar un biciclist care o ia la deal pe lângă bicicletă, ca să nu mai vorbim de o persoană cu dizabilități care e dusă la deal de cineva? Văd două soluții aici: pietonii sunt încurajați sa vina pe axa est-vest nu doar pe o arteră poluată, ci si a. prin campusuri, dar si b. pe o noua axă, departe de trafic, prin Gradini Mănăștur – Fabrica de Bere pe cornișă, dar asta însemna ceva exproprieri si garduri mutate de la noile blocuri si vechile case pentru o axă pe care puțini in administrație o intrevad pentru ca nu merg pe jos.Calitatea spațiului publicSpațiile publice sunt de proastă calitate! Cine vine pe Marginașă, colț cu USAMV sa respire noxele de la zeci de mii de mașini zilnice in spatiul strâmt din poze? Când ai campusuri frumoase, verzi în jur? Cine iti vine lumea la Canalul Morii daca nu faci trepte si întorci oamenii cu spatele la apă. De ce nu ai expropriat curtea de langa Canalul Morii ca sa faci o grădină pe bune, cu o primă intervenție de renaturare la Canal? Ce e cu pereții astia calcan în spațiul public (aici chiar văd artiști clujeni sa înfrumusețeze peretii)? Cum e posibil ca după ce avem in atatea strategii administrative și activări civice legate de importanta apelor noi sa facem tot un zid la Paraul Popii din campusul USAMV, o statie meschina si un trotuar îngust in loc de o mică piațetă cu vedere la apă si copaci? Credeți ca sare cineva prin apă și prin malul abrupt dacă se renunta partial la zidul campusului? Malul e mai inalt decât zidul daca se teme cineva ca pătrunde în campus”, a transmis Adrian Dohotaru, activist civic, pentru Clujul civic.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Social

Doliu în fotbalul românesc: a murit Emeric Ienei, singurul român care a cucerit Cupa Campionilor Europeni

Alex Campian

Published

on

Emeric Ienei, legendă a fotbalului românesc, omagiu in memoriam

Emeric Ienei, gentlemanul care a dus fotbalul românesc pe culmile Europei

Fotbalul românesc își pleacă astăzi fruntea în fața unei legende. Emeric Ienei, antrenorul care a condus Steaua București spre cea mai mare performanță din istoria sportului românesc – cucerirea Cupei Campionilor Europeni –, s-a stins din viață la vârsta de 88 de ani, la locuința sa din Oradea.

Cu o carieră impresionantă, o eleganță rară și o modestie care i-a înnobilat fiecare gest, Ienei a fost mai mult decât un tehnician – a fost o școală de caracter. De la felul în care vorbea despre fotbal până la respectul arătat adversarilor, fiecare apariție a sa inspira noblețe.

Antrenorul care a făcut istorie la Sevilla

Pe 7 mai 1986, numele lui Emeric Ienei a intrat definitiv în istorie. Sub comanda sa, Steaua București a cucerit Cupa Campionilor Europeni, după o finală legendară cu FC Barcelona, disputată la Sevilla.

După 120 de minute de luptă fără gol, Steaua s-a impus la penaltyuri cu 2-0. Portarul Helmut Duckadam a devenit erou național, apărând toate cele patru lovituri de la 11 metri, iar Ienei a devenit primul – și singurul – antrenor român care a ridicat deasupra capului trofeul suprem al fotbalului european intercluburi.

O viață dedicată performanței și demnității

Născut la 22 martie 1937, în Agrișu Mare, județul Arad, Ienei a fost un mijlocaș defensiv elegant, cerebral, cu 12 selecții la echipa națională. A evoluat peste un deceniu pentru Steaua București, clubul alături de care avea să scrie istorie și ca antrenor.

Ca tehnician, a cucerit șase titluri de campion, patru Cupe ale României, și a condus România la două turnee finale: Campionatul Mondial din Italia (1990) și Euro 2000, ambele încheiate cu calificarea din grupe.

Respectat în țară și peste hotare, Emeric Ienei a fost și selecționer al Ungariei, iar pentru meritele sale excepționale a fost avansat la gradul de general de brigadă în rezervă.

Un destin dublat de dragoste și discreție

În viața personală, Ienei a trăit o poveste de iubire alături de Ileana Gyulai, fosta mare campioană de scrimă, dublu medaliată olimpic. Moartea acesteia, în 2021, l-a afectat profund. În ultimii ani, trăia retras la Oradea, orașul său de suflet, înconjurat de amintiri și de prieteni apropiați.

Ultima sa apariție publică a avut loc în septembrie 2023, la un meci din Cupa României, între FC Bihor și FCSB, unde a fost aplaudat de peste 10.000 de oameni.

„Am avut norocul să lucrez cu cei mai buni jucători ai României. Fără ei, poate că aș fi rămas un anonim”, spunea cu modestie, într-unul dintre ultimele sale interviuri.

O moștenire care nu se va stinge

Emeric Ienei nu a fost doar un antrenor care a câștigat trofee. A fost un formator de caractere, un model de eleganță și un simbol al valorii autentice. Prin el, fotbalul românesc a cunoscut gloria supremă, iar prin amintirea lui va continua să inspire generații.

Astăzi, fotbalul românesc nu pierde doar un mare tehnician, ci un reper moral, un om care a arătat că performanța adevărată se clădește cu muncă, discreție și demnitate.

Dumnezeu să-l odihnească în pace pe Emeric Ienei.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Social

(Video) Bătaie între tinere, în Cluj-Napoca, în noaptea de Halloween! Scene violente surprinse pe stradă

Alex Campian

Published

on

Bătaie între fete pe strada Piezișă din Cluj-Napoca, în noaptea de Halloween

O petrecere de Halloween din Cluj-Napoca s-a transformat într-un adevărat scandal de stradă. Mai multe fete, aflate sub influența alcoolului, s-au luat la bătaie în plină noapte, pe strada Piezișă. Scenele violente au fost filmate și s-au răspândit rapid pe rețelele sociale, stârnind indignare și reacții puternice.

În imagini se observă cum tinerele își împart pumni și picioare, se trag de păr și ajung să se trântească la pământ, în văzul trecătorilor. Una dintre fete este lovită repetat și rămâne cu hainele aproape rupte.

Incidentul a avut loc în jurul orei 01:25, iar polițiștii clujeni au fost alertați la scurt timp, la ora 01:35, de o tânără de 19 ani care a reclamat că a fost agresată. Aceasta a declarat că a fost lovită de o altă persoană necunoscută, pe fondul consumului de alcool. Deși victima a refuzat să depună plângere sau să solicite un ordin de protecție, oamenii legii s-au autosesizat.

„Din primele verificări a reieșit că, între cele două tinere, ar fi izbucnit un conflict verbal care a degenerat într-o altercație fizică. Una dintre fete ar fi fost lovită cu pumnul în zona feței, iar cealaltă ar fi suferit escoriații la nivelul urechii”, au transmis reprezentanții IPJ Cluj.

Polițiștii au deschis o anchetă pentru tulburarea ordinii și liniștii publice și lovire sau alte violențe, urmând să stabilească toate circumstanțele în care a avut loc incidentul.

(Atentie, imagini care va pot afecta emotional!)

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Social

A murit Ryad Almasri, fondatorul Mama Manu – un om iubit și respectat în comunitatea clujeană

Alex Campian

Published

on

Ryad Almasri, fondatorul celebrului lanț de restaurante Mama Manu, s-a stins din viață la vârsta de 65 de ani.

Cunoscut pentru bunătatea și generozitatea sa, Ryad Almasri a fost un om apropiat de oameni, implicat în viața comunității și mereu gata să ajute. Moștenirea sa rămâne vie prin brandul Mama Manu, construit cu pasiune și dedicare alături de echipa și familia sa.

Reprezentanții lanțului de restaurante au transmis un mesaj emoționant:
„Îi vom păstra mereu amintirea vie, cu respect și recunoștință, pentru tot ceea ce a dăruit oamenilor și pentru spiritul cald pe care l-a insuflat în Mama Manu.”

Cei care doresc să își ia rămas bun sunt așteptați vineri, de la ora 15:00, la Cimitirul Islamic din Bonțida, unde va avea loc ceremonia de înmormântare.
Mesaje de condoleanțe pot fi transmise familiei la adresa de e-mail hamude@mamamanu.ro sau la sediul din Str. București nr. 25, Cluj-Napoca.

În semn de respect, toate încasările de astăzi vor fi donate către case de copii, organizații umanitare și persoane aflate în dificultate.

Dumnezeu să îl odihnească în pace!

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom