Connect with us

Social

Clujenii, nemulțumiți de regulile de circulație de pe Dragalina: ,,Vă rugăm să reveniți la circulația pe ambele sensuri de pe strada Dragalina”

Stefan Petre

Published

on

Clujenii, nemulțumiți de regulile de circulație de pe Dragalina: ,,Vă rugăm să reveniți la circulația pe ambele sensuri de pe strada Dragalina”

După finalizarea lucrărilor de pe strada Dragalina, autoritățile locale au decis ca pe direcția de circulație dinspre cartierul Grigorescu spre strada Horea, circulația să fie permisă doar pentru mijloacele de transport în comun și bicicliștilor, iar viteza maximă admisă pe strada Mamaia și Dragalina să fie de 30 km/h. Locuitorii din zonă spun însă că pe strada Mamaia viteza maximă nu este respectată deloc. Mai mult, aceștia sunt nemulțumiți și reclamă faptul că modernizarea, prin adăugarea de piatră cubică, a crescut nivelul de zgomot produs de mașini. 
De asemenea, după modernizări locatarii sesizează că mai multe locuri de parcare din zonă au dispărut ceea ce ar duce la o situație disperată pentru riverani.,,După redeschiderea spre circulatie a mașinilor pe str.Mamaia am observat ca nu se respecta limita de viteza de 30 km/h. Mai mult de atat nu mi se pare o idee buna de a bloca strada Dragalina doar pentru autobuze(care si asa circula rar), iar pe Mamaia sa fie redirecționate toate mașinile(a se tine cont de piatra cubica).Din cauza aceasta zgomotul produs de masini e si mai mare decat era înaintea lucrărilor. Așa cum s-a mai reclamat și de alți locatari, rog prin aceasta sesizare reinstaurarea circulatiei pe ambele sensuri pe str.Dragalina, pentru a reduce măcar traficul zgomotos de pe str.Mamaia.”,,După finalizarea lucrărilor pe str.Mamaia au dispărut multe locuri de parcare. Ba mai mult s-au făcut si 4 statii de încărcare a mașinilor electrice. Situatia care oricum era dificila devine disperata pt. riverani. Cum vede Primăria regimul locurilor de parcare pt. riverani si cum si unde le va pune la dispoziție? Sunt proiectate cam 6 locuri pt. un bloc de 30 de apartamente.Mulțumesc!”,,În prima zi după deschiderea circulație pe strada Mamaia se poate observa ca nici o masina nu respecta limita de viteza de 30 km/h. Fiind piatra cubica pe strada zgomotul provocat de masini este deranjant si cu geamurile închise. Pe perioada verii cand se mai sta cu geamul deschis va fi si mai zgomotos, pe langa zgomot mai este si praful ce se ridica după fiecare masina care trece, acel praf ajungand in casele noastre. Va rugam sa faceți ceva pentru ca nu este o situație deloc plăcută pentru locatari. Va rugam sa reveniți cu circulatia pe ambele sensuri de pe strada Dragalina si sa interziceți accesul pe strada Mamaia cu excepția riveranilor si mașinilor electrice ce pot incarca la cele doua stații de pe stradă”, au reclamat locuitorii din zonă.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Magia Nopții la Cluj Never Sleeps, surprinsă de fotograful Lucian Nuță

Egon Kilin

Published

on

Weekendul trecut, Clujul a fost din nou cuprins de farmecul nopții, odată cu ediția spectaculoasă Cluj Never Sleeps. Pe strada Iuliu Maniu, locul unde istoria se întâlnește cu energia urbană, trupa Eternal Flames a încins atmosfera cu un show de foc plin de emoție, lumină și adrenalină. 🔥🌙

În mijlocul acestui spectacol vizual impresionant, fotograful Lucian Nuță a reușit să surprindă esența momentului în imagini de o forță rară – cadre care redau nu doar mișcarea flăcărilor, ci și vibrația publicului, conexiunea dintre artiști și oraș, și acel „ceva” magic ce transformă o noapte de vară într-o amintire de neuitat. ✨

📷 Lucian este cunoscut pentru talentul său de a captura momente autentice, iar seria de fotografii de la Cluj Never Sleeps dovedește încă o dată măiestria sa. Fiecare imagine transmite povestea unei nopți în care arta, pasiunea și orașul au bătut la unison.

#cluj #clujulmagic #clujneversleeps #eternalflames #luciannuta #artaînstradă #noapteamagică

Foto: Lucian Nuta

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

De ce și-a părăsit o tânără viața construită în Cluj pentru a se întoarce la Timișoara

Alex Campian

Published

on

Pentru mulți tineri din România, comparația între Cluj-Napoca și Timișoara devine inevitabilă – mai ales atunci când aleg o facultate sau își caută un loc de muncă. Cele două orașe, considerate centre universitare și economice importante, sunt adesea puse față în față în funcție de oportunități, costuri și calitatea vieții.

O tânără care a locuit zece ani în Cluj-Napoca a povestit pe Reddit că se gândește serios să se întoarcă în orașul natal, Timișoara. După un deceniu în „capitala Ardealului”, aceasta simte că orașul nu mai corespunde așteptărilor și nevoilor sale actuale.

„A fost o perioadă frumoasă, dar în ultimii ani am început să simt că orașul nu-mi mai oferă ce căutam. Prietenii din copilărie sunt în Timișoara, iar cei pe care i-am legat aici fie au plecat, fie ne vedem rar. Nu mai simt același vibe, iar Clujul mi se pare, de ceva vreme, overhyped și scump pentru calitatea vieții oferite, cu prețuri nejustificate”, a explicat ea.

Tânăra a remarcat că Timișoara are un cost al vieții mai accesibil, mai ales în privința chiriilor și a locuințelor. În plus, ea i-a provocat pe alți români să-și împărtășească experiențele privind cele două orașe.

Un alt utilizator a comentat că numărul mare de clujeni stabiliți în Timișoara poate fi un semn al atractivității orașului din vest. În plus, apropierea de capitale europene precum Budapesta sau Belgrad este un avantaj important.

„Sunt mai mulți clujeni în Timișoara decât timișoreni în Cluj. E un semn, zic eu. În plus, în trei ore ajungi în Budapesta sau Belgrad. De la Cluj, nu prea ai unde merge în același interval. La minusuri: nu ai Untold și nici multe opțiuni de zbor. Vara e foarte cald, fiind zonă de câmpie. Însă oamenii mi se par mai relaxați decât în Cluj, unde există o atitudine pe care n-am înțeles-o niciodată”, a spus acesta.

Un alt român a remarcat că, deși Timișoara este mai plată și lipsită de relief, Clujul oferă acces rapid la natură – munți, păduri și lacuri – ceea ce îl face ideal pentru activități în aer liber.

„În Cluj, la 15 minute cu bicicleta ești în pădure, iar la o oră ai munți și lacuri. În Timișoara ai doar malurile Begăi și ale Timișului, fără mașini. Pe de altă parte, Timișoara e mai aerisită, cu bulevarde largi și prețuri mai decente.”

Un fost locuitor al Clujului, mutat de câțiva ani în Timișoara, spune că orașul bănățean e unul al contrastelor: are un centru spectaculos, dar și cartiere neîngrijite precum Fabric sau Iosefin. În schimb, Clujul e mai uniform, însă cu o dezvoltare urbanistică haotică în zonele periferice, cum ar fi Florești sau Apahida.

„Timișoara are multe palate impresionante, în timp ce în Cluj le numeri pe degete. În centru, Clujul are clădiri mici, de un etaj. Dar Timișoara suferă la capitolul întreținere – multe clădiri istorice sunt în paragină.”

Diferențele se simt și în infrastructura urbană și în prețurile locuințelor. Deși Clujul dispune de un aeroport mai bine conectat, de spitale moderne și de universități apreciate, costul vieții este considerabil mai ridicat.

„Timișoara este încă mai accesibilă pentru un tânăr la început de drum. Chiriile și apartamentele sunt mai ieftine. Deși aeroportul are mai puține zboruri, apropierea de Belgrad și Budapesta compensează”, a explicat un alt comentator.

Tot el subliniază că Timișoara are o climă mai blândă iarna, spre deosebire de Cluj, unde frigul e mai aspru.

„Timișoara e un oraș în care parcă simți că trăiești, iar Clujul a devenit sufocant”, a concluzionat un utilizator care a locuit în ambele orașe.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Prețul cireșelor în Cluj: testăm banca înainte să gustăm!

Alex Campian

Published

on

S-au întors cireșele în piețele din Cluj, dar și-au adus și prețul cu ele – și nu glumim: 60 de lei kilogramul! La banii ăștia, parcă nu mai zici “fruct”, ci “bijuterie comestibilă”.

Cumpărătorii privesc cireșele cu drag, le fotografiază, poate chiar le dau like mental, dar mulți pleacă fără să guste. Unii mai curajoși își iau 100 de grame – cât să împartă cu familia, prietenii, vecinii și eventual să trimită și o poză rudelor din străinătate. Ediție limitată.

Importatorii, în schimb, se bucură – aduc cireșe din afară și le vând în Cluj ca pe trufe rare. Cine are poftă, plătește. Cine nu, se uită și oftează. În curând, s-ar putea să apară și abonamente la cireșe, cu rată lunară și bonus de o sâmbură bonus.

Până atunci, în piață se aud voci:
– „Dați-mi, vă rog, trei cireșe. Una pentru mine, una pentru poză și una de rezervă…”

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom