Calitatea pneurilor este condiție obligatorie pentru a trece de inspecția tehnică periodică, dar autoturismul din imagine ar putea fi amendat, dacă nu ar fi chiar o mașină de poliție.”Aceste imagini arată din păcate starea precară de echipare a autospecialelor MAI la Cluj”, a remarcat un șofer clujean.
Una din condițiile obținerii verificării ITP, pe lângă noxele, starea mașinii, este calitatea pneurilor. Cu astfel de cauciucuri este aproape imposibil să treci de verificare, fără pile sau o atenție. Mai există posibilitatea ca autoturismul să fi avut cauciucuri bune la realizarea ITP -ului, iar aceasta sa fie roata de rezervă.În legislația rutieră este reglementată în mod expres necesitatea ca anvelopele în uz să aibă o adâncime a canelurilor pe banda de rulare de minim 1,6 mm. În caz contrar, sancțiunea înseamnă amendă contravențională de până la 725 lei și ridicarea certificatului de înmatriculare. Rațiunea acestei măsuri rezidă în faptul că un pneu uzat excesiv nu mai poate asigura frânarea eficientă și deplasarea în siguranță, crescând exponențial inclusiv riscul de explozie – mai ales în cazul cauciucurilor de vară.O metodă foarte simplă și rapidă de a verifica dacă adâncimea benzii de rulare este încă satisfăcătoare este de a verifica martorii de uzură – acele nervuri perpendiculare inserate în interiorul canelurilor de pe banda de rulare. Aceste nervuri au o culoare diferită de cea a cauciucului, tocmai pentru a deveni vizibile atunci când adâncimea coboară sub 3 mm.
Source link