Connect with us

Sport

APIA, apel către Guvern pentru reconsiderarea de urgență a deciziei de reducere a finanțării programelor „Rabla”

Stefan Petre

Published

on

Constructorii auto se declară șocați de noile măsuri fiscale aplicate programelor Rabla/ Foto: site Primăria Cluj-Napoca

Auto

Constructorii auto se declară șocați de noile măsuri fiscale aplicate programelor Rabla.

Constructorii auto se declară șocați de noile măsuri fiscale aplicate programelor Rabla/ Foto: site Primăria Cluj-Napoca

  


Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) avertizează că măsurile privind reducerea valorii tichetelor din programele Rabla şi Rabla Plus incluse în recentul proiect de Ordonanţă de Urgenţă al Guvernului vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum şi asupra eforturilor de mediu ale ţării. 


„Cu profundă preocupare, Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) semnalează nemulţumirea sa faţă de recentul proiect de Ordonanţă de Urgenţă al Guvernului României de a reduce finanţarea proiectelor cu impact energetic, în speţă de reducere a valorii tichetelor din programele Rabla şi Rabla Plus. Considerăm că aceste măsuri vor avea un impact major nefavorabil asupra industriei auto, precum şi asupra eforturilor de mediu ale ţării. De asemenea, APIA semnalează impactul defavorabil al introducerii unei astfel de decizii prin Ordonanţa de Urgenţă, cu consecinţe negative asupra consumatorului final şi al industriei auto. Este de menţionat de asemenea că APIA nu a fost consultată pe marginea acestui subiect şi nu i s-a oferit nici un detaliu legat de această Ordonanţă de Urgenţă”, se arată într-un comunicat al APIA remis joi Agerpres.CITEȘTE ȘI:
Cea mai mare despăgubire plătită pe RCA a depășit 7,1 MILIOANE de lei, după un accident rutier gravRedimensionarea drastică a acestor subvenţii, fără un plan strategic care să ofere predictibilitate producătorilor, importatorilor, comercianţilor şi clientului final este văzută de asociaţia de profil ca un pas înapoi în promovarea autoturismelor noi, nepoluante, conducând la o scădere dramatică a pieţei autoturismelor noi.


Potrivit sursei citate, măsura proiectată reprezintă practic un stimulent pentru creşterea pieţei de vehicule second-hand, majoritatea dintre acestea având un grad de poluare foarte ridicat şi afectând totodată siguranţa rutieră, dar şi o lovitură dată exact acelui mediu de afaceri autohton care este cel mai important contribuabil pentru statul român în domeniul de activitate dedicat.Astfel, se compromit atât eforturile de modernizare a parcului auto naţional, cât şi obiectivele României privind sustenabilitatea şi reducerea emisiilor de carbon printr-o invazie şi creştere exponenţială a importurilor de autoturisme second-hand pentru care Guvernul României nu este pregătit.



Schimbări vor aduce un prejudiciu semnificativ industriei autoDe asemenea, APIA îşi exprimă îngrijorarea că aceste schimbări vor aduce un prejudiciu semnificativ industriei auto, diminuând vânzările de autoturisme noi şi implicit contribuţiile importante la bugetul statului prin taxe şi TVA. Acest lucru va duce la o scădere a investiţiilor în noi tehnologii şi inovaţii în domeniul auto, care sunt esenţiale pentru progresul ecologic şi economic al României.„Facem apel la Guvernul României să reconsidere de urgenţă aceasta decizie şi să lucreze împreună cu reprezentanţii industriei pentru a găsi soluţii care să sprijine atât dezvoltarea industriei auto, cât şi obiectivele de mediu. Este esenţial ca orice măsuri adoptate să fie bine echilibrate, având în vedere atât nevoile economice ale ţării, cât şi responsabilităţile sale ecologice”, susţin reprezentanţii APIA.


Punctul de vedere APIA, exprimat public, a fost pentru o diminuare progresiva a valorii tichetelor din programele Rabla Plus şi Rabla Clasic pe măsură ce costurile de fabricaţie şi preţurile de vânzare ale maşinilor electrice vor scădea. „Considerăm că prin colaborare şi dialog, putem asigura o tranziţie echitabilă şi eficientă către o mobilitate sustenabilă, care să beneficieze deopotrivă industria, consumatorii finali şi mediul înconjurător”, se mai arată în comunicat.Cuantumul primei de casare acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2020 – 2024 va fi în anul 2024 în sumă de maximum 3.500 lei pentru achiziţionarea unei motociclete noi sau a unui autovehicul nou în schimbul casării unui autovehicul uzat, conform proiectului de Ordonanţă de Urgenţă privind unele măsuri fiscal bugetare, publicat miercuri de Ministerul Finanţelor.CITEȘTE ȘI:
300.000 de mașini, în traficul din Cluj-Napoca. Viceprimarul Tarcea: „Orașul nu a fost conceput pentru un număr atât de mare de mașini”De asemenea, în cazul casării a două autovehicule uzate, prima va fi de 5.000 lei.Prima de casare se acordă numai în cazul în care beneficiarul deţine în proprietate autovehiculul uzat pentru o perioadă mai mare de 3 ani. Totodată, conform proiectului, cuantumul ecotichetului acordat prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic 2020 – 2024, este în sumă maximă de 10.000 lei.Proiectul mai prevede că, anul viitor, finanţarea care se acordă prin Programul privind instalarea sistemelor de panouri fotovoltaice pentru producerea de energie electrică, în vederea acoperirii necesarului de consum şi livrării surplusului în reţeaua naţională este în sumă de 10.000 lei/solicitant.În 2023, în cazul programului Rabla Clasic, prima de casare a fost majorată la 7.000 lei, respectiv 10.000 lei în cazul predării a două autovehicule uzate.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Dragoș Tuluc, minunea din Cluj care a cucerit raliurile României la doar 16 ani

Alex Campian

Published

on

Pilotul clujean Dragoș Tuluc, triplu campion național la doar 16 ani, în Campionatul Național de Raliuri 2025

Performanță de excepție pentru motorsportul românesc: Dragoș Tuluc, un adolescent din Cluj-Napoca, a devenit triplu campion național la doar 16 ani. Tânărul pilot, legitimat la AMC Driving Academy, a dominat sezonul 2025 din Campionatul Național de Raliuri, alături de copilotul său, Aurelian Hanea.

Triplu campion în primul sezon complet

Tuluc a impresionat în trei competiții distincte — Suzuki Swift Cup, clasa RO6 și categoria debutanți — unde a reușit câte cinci victorii din opt etape. Rezultatele l-au transformat în cel mai tânăr pilot care reușește o asemenea performanță în România.

În clasamentul dedicat piloților sub 26 de ani, echipajul Tuluc-Hanea a încheiat pe locul al treilea, depășind rivali cu experiență și mașini mult mai puternice.

Talent, disciplină și un mentor cu experiență

Dragoș Tuluc spune că succesul s-a datorat pasiunii și muncii susținute, dar și experienței copilotului său:

„A fost un an incredibil. Am învățat enorm de la fiecare cursă și de la echipa care m-a susținut. Nu m-am gândit la trofee, ci la cum să devin mai bun de la o etapă la alta”, a spus tânărul campion.

La rândul său, Aurelian Hanea, copilot și antrenor, consideră că performanța lui Dragoș este dovada seriozității și profesionalismului promovate de AMC Driving Academy:

„Aceste rezultate sunt rodul muncii în echipă și al unei pregătiri riguroase. Pentru noi, este o confirmare că investiția în tineri talentați dă roade.”

Cu o maturitate sportivă impresionantă, Dragoș Tuluc promite să fie una dintre revelațiile raliurilor românești din următorii ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom