Connect with us

Sport

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca, despre proiectul metroului: “Se lucrează la componenta de proiectare”

Stefan Petre

Published

on

Viceprimarul Dan Tarcea a vorbit despre proiectul metroului  Foto: Municipiul Cluj-Napoca - Facebook

Administrație

Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca Dan Tarcea a oferit noi detalii despre cele mai importante proiecte de infrastructură ale Clujului.

Viceprimarul Dan Tarcea a vorbit despre proiectul metroului Foto: Municipiul Cluj-Napoca – Facebook

 Dan Tarcea a vorbit, în cadrul unei emisiuni radio, despre stadiul marilor proiecte de infrastructură. 
El a precizat că proiectul trenului metropolitan este într-o “etapă bună”. “Încă nu este deschis niciun call de finanțare pentru trenul metropolitan, abia de anul viitor vor fi deschise call-urile de finanțare. Noi lucrăm la studiul de fezabilitate astfel încât să fim pregătiți în momentul în care avem și sursa de finanțare și vor fi deschise aceste call-uri de finanțare. Adică vrem să fim pregătiți pentru a depune spre finanțare și acest proiect.
La Cluj-Napoca avem câteva proiecte mari de infrastructuă. Cel mai important obiectiv de investiții pentru mobilitate este cel al centurii metropolitane. Trebuie menționat că până în 2017 nu era posibil ca unitățile administrativ-teritoriale să se asocieze și să facă studiu de fezabilitate. Abia în decembrie 2017 s-a schimbat legislația și s-a permis autorităților locale să se asocieze și să facă în locul guvernului aceste investiții. Am făcut licitațile și de atunci lucrăm la acest proiect care în sfârșit a ajuns să se materializeze în sensul că pentru un prim tronson avem deja licitația încheiată, se lucrează la partea de proiectare astfel încât în prima jumătate a anului viitor să înceapă efectiv lucrările. Aici discutăm de tronsonul cuprins de la Nodul N până la Spitalul Regional de Urgență, unde vor fi șase benzi de circulație, câte o bandă suplimentară pe fiecare sens, benzi care să poată fi folosite cu dedicație de către transportul public, mașinile de urgență. De asemenea creăm și infrastructura alternativă, pentru bicilete”, a declarat viceprimarul.



Dan Tarcea a mai subliniat că Spitalul Regional nu va putea funcționa fără această legătură cu municipiul Cluj-Napoca și cu această centură, de aceea a fost prioritizată această bucată. “În al doilea rând este cel mai aglomerat tronson de circulație din România. Vestea bună este că prima licitație pentru Spitalul Regional a fost deja adjudecată. Discutăm de o investiție de peste 600 milioane de euro. Discutăm în prima etapă de investițiile care urmează să fie făcute în pregătirea terenului, urmând ca până în luna februarie să se facă și a doua licitație pentru construcția lui”, a menționat Dan Tarcea.Un tronson “extrem de complex”Viceprimarul municipiului Cluj-Napoca a mai punctat că al doilea tronson este extrem de complex.
“În ce privește centura metropolitan, cel de-al doilea tronson care face legătura între Baciu, Cluj-Napoca și merge până la o benzinărie de la ieșirea din Cluj-Napoca înspre Apahida, aici discutăm de un tronson care are 56 de kilometri, un tronson extrem de complex, pentru că sunt 94 de structuri – poduri, podețe și tuneluri, cinci tuneluri pe această zonă. Este un proiect extrem de complex la care avem în acest moment un ofertant, iar acest ofertant este în asociere cu încă 21 de firme. Deci 22 de firme s-au asociat pentru a putea să vină să depună o ofertă pentru acest tronson complex. Doar componenta de exproprieri pentru centura metropolitană se ridică la un miliard de lei, este în transparență decizională și sper să fie aprobat și acest obiectiv.
Este un proiect care încet prinde contur și care cu siguranță va duce la o decongestionare serioasă a traficului în Cluj-Napoca. Celelalte tronsoane ale centurii urmează să fie fazate, legătura cu Apahida și legătura cu Florești, și mai departe cu Gilău. În prima etapă ne concentrăm pe acești kilometri de centură metropolitană”, a spus Dan Tarcea.  



Metroul, o provocareDan Tarcea a vorbit și despre proiectul metroului.  “Un alt obiectiv important este metroul, care va duce Clujul într-o altă eră. Discutăm de un oraș care trebuie să fie atractiv și peste 20 și peste 30 de ani, și peste 100 de ani, noi pregătim azi orașul viitorului. E un proiect care trebuie să se termine în 10 ani, extrem de complex și acesta. E o investiție de 2,1 miliarde euro, sume foarte mari pe care bugetul municipiului nu și le permite, de aceea avem nevoie să atragem fonduri europene și guvernamentale. Și această componentă de metrou are în acest moment o finanțare din PNRR de 300 milioane euro. 
(…) Se lucrează la componenta de  proiectare, pentru că este o provocare evident, să faci un asemenea obiectiv, avem întâlniri săptămânale cu cei de la metrou… pentru a putea pregăti exact proiectul. Fie că discutăm de studii suplimentare sau de descărcări arheologice, de cum se va desfășura traficul pe perioada lucrărilor, plus obținerea avizelor, la acestea se lucrează, iar în momentul în care vom avea date concrete, adică să  putem face următorul calendar, îl vom face public”, a mai spus Dan Tarcea. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News 
 



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom