Connect with us

Sport

Care au fost cele mai vândute mașini de la începutul anului, în România? TOP cele mai căutate mărci de autoturisme

Stefan Petre

Published

on

Mașini în trafic/ Foto: pixabay.com

Auto

Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 16% faţă de 2022. Care au fost cele mai căutate mărci de mașini, în România de la începutul anului?

Mașini în trafic/ Foto: pixabay.com

  


Înmatriculările de autoturisme noi au crescut în primele nouă luni ale acestui an cu 16% faţă de 2022, în septembrie acestea scăzând însă cu 8,3% comparativ cu septembrie a anului 2022, conform unui comunicat al Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA). 


În piaţa naţională, Top 10 mărci, autoturisme + autovehicule comerciale, după primele nouă luni din anul 2023, este condus de Dacia (36.080 unităţi), urmată de Renault (11.378 unităţi), Toyota (8.621 unităţi), Volkswagen (8.501 unităţi), Skoda (7.997 unităţi), Ford (7.659 unităţi), Hyundai (6.667 unităţi), Mercedes Benz (6.627 unităţi), Suzuki (3.589 unităţi) şi BMW (3.522 unităţi).CITEȘTE ȘI:
Asigurarea RCA va fi obligatorie și pentru anumite trotinete și biciclete electrice. Victimele trotinetiștilor, despăgubiteAutoturismele (care reprezintă aproximativ 84% din total) au înregistrat, în luna septembrie 2023, un volum de 10.396 unităţi, cu 12% mai puţin decât în luna similară din 2022.


Potrivit APIA, după primele nouă luni ale anului 2023, se observă o evoluţie mixtă a segmentelor în care sunt încadrate autoturismele, după cum urmează: Clasa A (+26,6%), Clasa B (+4,6%), Clasa C (+33,4%), Clasa D (-3,5%), Clasa E (+29,6%), Clasa F (+28,1%), SUV (+12,9%), MPV (-87,1%) şi Clasa Sport (+40,5%), raportat la perioada similară din anul anterior. În ceea ce priveşte cota de piaţă, segmentul SUV este pe prima poziţie, cu o cotă de 43,1%, în scădere cu 1,2% faţă de 2022, urmat de Clasa C, cu o cotă de 29,8%, în creştere cu 3,9% şi Clasa B, cu o cotă de 16%, în scădere cu 1,7% faţă de cota deţinută în aceeaşi perioadă a anului trecut.În funcţie de tipul de combustibil al autoturismelor înmatriculate, în primele nouă luni din acest an, motorizările pe benzină au înregistrat o scădere de 1,7% faţă de cota deţinută în perioada similară din 2022, ajungând, astfel, la o pondere de 63,4%. În ceea ce priveşte autoturismele echipate cu motoare diesel, acestea s-au redus cu 0,9% faţă de ponderea din anul 2022 şi deţin o cotă de 13,1% din total.


Pe de altă parte, autoturismele „electrificate”, respectiv cele electrice (100% şi hibride plug-in), precum şi cele full hybrid (care dispun şi de propulsie electrică fără încărcare din sursă externă), au ajuns să deţină, după primele nouă luni din 2023, o cotă de piaţă de 23,6%, care depăşeşte cu 10,5% cota deţinută de motoarele diesel.CITEȘTE ȘI:
Mai puține decese din cauza accidentelor rutiere pe drumurile din România. Țara noastră ocupă primul loc la nivel europeanAutoturismele full electrice deţineau o cotă de 10,7% din piaţă în primele nouă luni ale anului 2023 faţă de anul 2022 când reprezentau 8,2%.


Ca şi în anul 2022, când, deşi s-a înregistrat o scădere a achiziţiilor de autoturisme în general, autoturismele electrificate au performat, în anul 2023. Achiziţiile din această categorie au crescut considerabil (+30,8%) comparativ cu perioada similară a anului trecut. În acest context, este de remarcat creşterea importantă a autoturismelor 100% electrice (+52,2%) şi a celor plug-in hybrid (+44,2%) din totalul autoturismelor electrificate.Cota de piaţa a maşinilor electrice a ajuns la 11% din total piaţă în luna septembrie 2023 şi la 10,7% în primele nouă luni ale anului 2023. Şi cele plug-in au urmat o curbă crescătoare, cumulând şi acestea volume semnificative, cu o creştere de 37,7% faţă de luna similară a anului trecut şi una de 44,2% faţă de primele nouă luni din anul 2022.Autoturismele Full Hybrid au prezentat o scădere de 3,3% faţă de luna septembrie 2022 şi o creştere de 8,5% faţă de primele nouă luni ale anului anterior.Top cele mai vândute mașini 100% electricePrimele 5 cele mai vândute autoturisme 100% electrice au fost Dacia Spring, cu 5.290 unităţi, şi o creştere de 26,9% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, Tesla Model Y cu 1.629 unităţi şi o creştere de 748,4%, Tesla Model 3 cu 765 unităţi, cu o creştere de 31,0%, Renault Megane cu 661 unităţi, în creştere cu 2.260,7% şi Volkswagen e-UP! cu 421 unităţi, în creştere cu 14,7% faţă de aceeaşi perioadă a anului 2022.În ceea ce priveşte autoturismele Plug-in, top 5 modele era condus de Ford Kuga, cu 580 unităţi şi o creştere de 101,4% faţă de aceeaşi perioadă a anului precedent, urmată de Toyota RAV4 cu 246 unităţi şi o creştere de 246,5%, Hyundai Tucson cu 241 unităţi, +42,6%, Renault Captur cu 234 unităţi, +14,7% şi Mercedes Benz GLE cu 233 unităţi şi o creştere de 20,7%. Autoturismele hibride, fără reîncărcare din surse externe, aveau pe primul loc din top 3 Toyota Corolla cu 1.707 unităţi, în scădere cu 8,9% faţă de 2022, urmată de Toyota C-HR cu 1.335 unităţi şi -14,3% scădere, apoi Toyota Yaris Cross cu 1.206 unităţi, în creştere cu 123,7%.APIA mai semnalează că, analizând evoluţia autoturismelor cu tracţiune integrală (4×4), se observă că, după primele nouă luni din anul 2023, acestea deţineau o cotă de piaţă de 23,5%, corespunzătoare unui volum total de 25.683 unităţi, în creştere cu 30,6% faţă de anul 2022, când se înregistrau 19.671 unităţi.În ceea ce priveşte tipul proprietarului, cele mai multe achiziţii de autoturisme în luna septembrie 2023 au fost realizate de persoane juridice, care acoperă 59% din totalul achiziţiilor de autoturisme. Categoria de autovehicule comerciale uşoare a înregistrat, în septembrie 2023, o creştere de 14,6% faţă de luna septembrie 2022. Pe ansamblul celor nouă luni din acest an, se remarcă o creştere de 14,2%, care consemnează o evoluţie similară cu cea a autoturismelor (+16%). Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Dragoș Tuluc, minunea din Cluj care a cucerit raliurile României la doar 16 ani

Alex Campian

Published

on

Pilotul clujean Dragoș Tuluc, triplu campion național la doar 16 ani, în Campionatul Național de Raliuri 2025

Performanță de excepție pentru motorsportul românesc: Dragoș Tuluc, un adolescent din Cluj-Napoca, a devenit triplu campion național la doar 16 ani. Tânărul pilot, legitimat la AMC Driving Academy, a dominat sezonul 2025 din Campionatul Național de Raliuri, alături de copilotul său, Aurelian Hanea.

Triplu campion în primul sezon complet

Tuluc a impresionat în trei competiții distincte — Suzuki Swift Cup, clasa RO6 și categoria debutanți — unde a reușit câte cinci victorii din opt etape. Rezultatele l-au transformat în cel mai tânăr pilot care reușește o asemenea performanță în România.

În clasamentul dedicat piloților sub 26 de ani, echipajul Tuluc-Hanea a încheiat pe locul al treilea, depășind rivali cu experiență și mașini mult mai puternice.

Talent, disciplină și un mentor cu experiență

Dragoș Tuluc spune că succesul s-a datorat pasiunii și muncii susținute, dar și experienței copilotului său:

„A fost un an incredibil. Am învățat enorm de la fiecare cursă și de la echipa care m-a susținut. Nu m-am gândit la trofee, ci la cum să devin mai bun de la o etapă la alta”, a spus tânărul campion.

La rândul său, Aurelian Hanea, copilot și antrenor, consideră că performanța lui Dragoș este dovada seriozității și profesionalismului promovate de AMC Driving Academy:

„Aceste rezultate sunt rodul muncii în echipă și al unei pregătiri riguroase. Pentru noi, este o confirmare că investiția în tineri talentați dă roade.”

Cu o maturitate sportivă impresionantă, Dragoș Tuluc promite să fie una dintre revelațiile raliurilor românești din următorii ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom