Connect with us

Sport

Descoperă frumusețile Clujului pe bicicletă

Stefan Petre

Published

on

Bicicliștii clujeni pe culmile dealulilor din județul Cluj. Foto: Facebook  Clubul de Cicloturism „Napoca”

Timp Liber

Plimbare cu bicicleta de-a lungul Someșului, pe Valea Caldă și Valea Feiurdeni pentru descoperirea unor zone cu potențial cicloturistic.

Bicicliștii clujeni pe culmile dealulilor din județul Cluj. Foto: Facebook Clubul de Cicloturism „Napoca”

  


Bicliștii clujeni vor pedala aproximativ 67 de kilometri pe Valea Calda si Valea Feiurdeni, pe drumuri de pământ sau pietruite, cu peisaje de vis, pentru a descoperi și documenta noi trasee.  


Plecarea va avea loc sâmbătă, 9 septembrie, de la ora 8:30 din Piata Unirii.„Se va pedala fără porțiuni de pădure, mai mult prin pajiști și pe lângă terenuri agricole, dar și pe lângă lacurile din cartierul Gheorgheni și prin viitorul Parc Est, pe lângă aerodromul de la Dezmir și pe lângă salba de lacuri de la Câmpenești. Va fi și prezentarea și testarea zonelor respective ca potențial cicloturistic, dar și documentarea stării mediului – ape, pajiști, și alte aspect. Tura este gratuită și este deschisă oricărei persoane interesate, cu vârsta de cel puțin 14 ani, care are o bicicletă în bună stare tehnică și echipată conform legislației rutiere”, spune Radu Mititean, directorul Clubului de Cicloturism „Napoca”.


Potrivit lui Mititean, bicicliștii vor monitoriza situația Someșului Mic și afluenților lui între Apahida și Gilău.Duminică, se pedalează de-a lungul Someșului MicDuminică, clujenii sunt așteptați să ia parte la o plimbare cu bicicleta de-a lungul Someșului.


„Pedalând de-a lungul Someșului în Cluj – Tura Velo 10 septembrie” este numele evenimentului care va avea loc duminică, cu plecare din parcarea Cora, la ora 10. Traseul va avea o distanță de 27 kilometri. Vor fi parcurse diguri, străzi asfaltate, pietruite, și acoperite cu pământ, astfel încât drumul să fie accesibil atât pentru persoanele experimentate, cât și pentru cele neexperimentate. De asemenea, vor fi tranzitate cartierele Grigorescu, Mănăștur, Plopilor, Zona Centrală, Mărăști, Iris, Bulgaria și Someșeni, din dreptul ștrandului Sun, de la capătul vestic al Clujului, până la podul strada cpt.Gr. Ignat în nord-estul orașului.


„Această plimbare își propune să creeze o experiență de documentare și verificare a malurilor Someșului Mic din Cluj-Napoca. Astfel, vor fi analizate: starea apei și a spațiilor verzi, existența deșeurilor, disciplina în construcții, deversările de ape uzate, arborii remarcabili, amenajările pentru accesul la apă, lucrările hidrotehnice și alte aspecte. Totodată, vor avea loc prezentarea și testarea zonelor respective ca potențial biciclistic și de traseu pietonal. Cu această ocazie, participanții se pot bucura și de fondul peisagistic al orașului”, mai spune Mititean.Organizatorii asigură doar ghidajul prin Radu Mititean. Vor exista și explicații pe parcurs, în rest participanții trebuie să știe că sunt pe propria răspundere, putând să se alăture sau să părăsească grupul oricând.Material realizat de Anamaria Vîrlan, studentă la FSPAC, specializarea Comunicare şi Relaţii Publice, anul II.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite