Connect with us

Sport

Emil Boc despre pista de biciclete de la Gilău la Apahida pe malul Someșului: „Trebuie să avem și mijloace alternative la mașină”

Stefan Petre

Published

on

Un culoar de mobilitate alternativă pe malul Someșului va conecta localitățile Gilău - Florești - Cluj-Napoca - Apahida. FOTO: Facebook/ Someșul Nostru

Administrație

Viitorul culoar velo dintre Gilău și Apahida va scoate mai multe mașini din trafic, potrivit primarului municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc.

Un culoar de mobilitate alternativă pe malul Someșului va conecta localitățile Gilău – Florești – Cluj-Napoca – Apahida. FOTO: Facebook/ Someșul Nostru

  


Joi, 19 octombrie, va avea loc o nouă dezbatere publică având ca temă „Someșul metropolitan – culoar verde-albastru de mobilitate sustenabilă”. 


Potrivit primarului Emil Boc, acest proiect va adăuga un mijloc de transport alternativ.CITEȘTE ȘI:
Culoar pe malul Someșului, de la Gilău la Apahida. O firmă „abonată” la bani publici va realiza studiile necesare„Este un proiect care vine să aducă un plus de calitate a vieții, este vorba despre așa numitul proiect «Someșul Metropolitan, culoarul Verde – Albastru de mobilitate sustenabilă». Adică mobilitate velo și pietonală.
În prima etapă vom avea un culoar de mobilitate pe malul Someșului Mic, între comunele Gilău și Apahida cu pregătirea extinderii lui spre Jucu, Bonțida, și de ce nu, spre Gherla și Dej.
Obiectivul acestui culoare de mobilitate fără mașină este de a conecta municipiul Cluj-Napoca în zona metropolitană, adică de a oferi o alternativă viabilă la transportul cu mașina și de a fi un mod de petrece timpul liber într-o metodă plăcută, de a transforma Someșul într-un element natural valoros, care să pună în valoare dimensiunea ecologică și dimensiunea de mobilitate a orașului nostru. Prin acest proiect venim să adăugăm încă un mijloc suplimentar de mobilitate alternativă la mașină.
Așa cum am spus, mașina face parte din viața noastră, dar nu trebuie să ne controleze viața în oraș și trebuie să avem și mijloace alternative la mașină, transportul în comun, car sharing, bicicleta, acum și acest culoar verde de mobilitate, mai avem proiectul trenului metropolitan, a centurii metropolitane cu piste de biciclete, metroul”, a declarat edilul la un post de radio local.


Emil Boc a mai spus că trebuie făcute dezbateri în toate localitățile, pentru a fi realizat acest culoar de mobilitate mult promis. „Vom face dezbateri și la Gilău, Florești, Apahida și Jucu, pentru că noi trebuie să corelăm toate aceste primării, pentru a ne asigura că acolo nu ne trezim cu blocuri pe malul Someșului, cu construcții care să distrugă acest culoar verde de mobilitate alternativă la mașină”, a adăugat edilul.



Pista, finanțată de Ministerul MediuluiPista ar urma să primească finanțare de la Ministerul Mediului. Într-o conferință de presă susținută la Cluj în septembrie 2022, primarul Emil Boc și ministrul Mediului Tanczos Barna au discutat despre finanțarea din banii Ministerului Mediului a culoarului velo Gilău-Apahida de-a lungul malului Someșului.Proiectul pistei de biciclete, de aproximativ 75 km lungime, ar urma să primească finanțare de la Ministerul Mediului:


„Așteptăm să fie depus în sesiunea pe care o vom deschide la AFM – Administrația Fondului pentru Mediu. Avem bugetul aprobat, avem ghidul în consultare deja. Trimitem și la ARM – Asociația Română de Mediu. Avem un buget consistent pentru pistele de biciclete finanțate prin AFM. Dar prima dată trebuie să facem reorganizare și creștere de capacitate instituțională în AFM ca să poată să și gestioneze proiectul ulterior. Banii sunt pregătiți, ghidul este pregătit, și anul acesta cu siguranță se scoate și la licitație acel buget pentru pistele de biciclete”, a declarat Tanczos Barna.Culoarul de mobilitate verde, alternativă la mașinăClujenii vor putea ajunge cu bicicleta din Gilău în Apahida, pe un culoar dedicat ce va fi amenajat între patru localități de-a lungul râului Someș, în următorii ani. Pe lângă promovarea unui stil de viață sănătos și a activității fizice, proiectul își propune să reducă traficul rutier între aceste localități.Proiectul a demarat la propunerea Asociației Societatea Organizată Sustenabil – SOS, care a depus un amendament la bugetul pe 2022 pentru realizarea documentației tehnice pentru pista de biciclete la nivel metropolitan:„Unul dintre amendamentele Asociației Societatea Organizată Sustenabil SOS la bugetul local pe 2022 a fost acceptat: documentație tehnică pentru pista de biciclete la nivel metropolitan (Gilău, Florești, Cluj, Apahida). Așa cum arată acum va fi una dintre cele mai lungi din țară și, mai important, dintre cele mai circulate. (…) Documentația tehnică nu este garanție pentru executie si astfel sa ne apropiem mai tare de apă în weekenduri, să circulăm si altfel decât cu mașina la lucru, să avem în viitorul apropiat un culoar verde albastru, dar e un inceput important. Noi ne vom mobiliza primavara asta și in cadrul Someș Delivery la Apahida, alături de Asociația Mini Mass, Clujul Sustenabil, Clubul de Cicloturism Napoca, Pro Apahida și alți parteneri pentru a vedea cât de important e să fim aproape de apă sau chiar în apă.Vom fi cu biciclete, la plimbare și alergare, cu caiace și canoe, la amenajările provizorii ale studenților la arhitectură, la discuții despre cum vrem să arate acest culoar la nivel metropolitan, pentru că pista e doar un liant ca să ne apropie de râu, de spatii verzi care se pot crea, de posibile arii naturale urbane viitoare, în fine de locuri pe care le putem numi acasă”, au transmis reprezentanții Asociației SOS, la începutul lunii martie.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom