Connect with us

Sport

Înmatriculările auto din România au avut cea mai mare scădere din UE în luna septembrie, în condițiile în care piața europeană a crescut

Stefan Petre

Published

on

Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 9,2% în luna septembrie 2023/ Foto: pixabay.com

Auto

Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 9,2% în luna septembrie 2023, aceasta fiind a 14-a lună consecutivă de creştere, însă piaţa auto din România a înregistrat cel mai mare declin din rândul statelor membre UE.

Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 9,2% în luna septembrie 2023/ Foto: pixabay.com

  


Piaţa auto din Uniunea Europeană a înregistrat un avans de 9,2% în luna septembrie 2023, aceasta fiind a 14-a lună consecutivă de creştere, însă piaţa auto din România a înregistrat cel mai mare declin din rândul statelor membre UE, conform cifrelor publicate vineri de Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA). 


Această asociaţie, care îi reprezintă pe cei 16 mari constructori auto din Europa, a informat că 861.062 de autoturisme au fost înmatriculate în luna septembrie 2023 în Uniunea Europeană, în creştere cu 9,2% comparativ cu 788.258 de autoturisme în luna septembrie 2022. Două dintre cele mai mari pieţe auto din UE au înregistrat creşteri semnificative: Italia (22,7%) şi Franţa (10,7%).CITEȘTE ȘI:
Atenție, șoferi! Și mașinile parcate regulamentar ar putea fi ridicate de Poliție, în anumite condițiiÎn schimb, în România, în luna septembrie 2023 au fost înmatriculate 10.545 de autoturisme, în scădere cu 11,6% comparativ cu cele 11.927 de autoturisme înmatriculate în luna septembrie 2022.


Automobilele electrice pe baterie au reprezentat 14,8% din totalul înmatriculărilor din UE în luna septembrie, în creştere comparativ cu 14,1% în luna septembrie a anului trecut. Este pentru a treia oară în acest an când automobilele electrice pe baterii au depăşit automobilele cu motoare pe motorină, devenind a treia cea mai populară alegere pentru cei care şi-au cumpătat un autoturism nou. Automobilele hibride au rămas a doua opţiune, controlând o cotă de 27,3% din piaţă.Înmatriculările de autoturisme echipate cu motoare pe benzină continuă să domine piaţa, cu o cotă de 34,1% în luna septembrie 2023, în scădere însă faţă de o cotă de 35,3% în luna septembrie a anului trecut. În rândul principalilor constructori auto generalişti, o creştere semnificativă de 11,3% a înmatriculărilor fost înregistrată de grupul Stellantis, urmat de grupul Volkswagen cu o creştere de 9,6% şi grupul Renault, care a înmatriculat 89.530 de autoturisme, în creştere cu 5,1% în ritm anual. În ceea ce priveşte marca Dacia, înmatriculările au crescut cu 4,9% în ritm anual, până la 38.799 de unităţi în luna septembrie. În primele nouă luni ale anului, au fost înmatriculate 390.689 de autoturisme Dacia, în creştere cu 21,5% în ritm anual. 


Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

ȘOC înaintea derby-ului! Fanii U Cluj BOICOTEAZĂ meciul cu CFR! FURIE!

Cosmin Ardelean

Published

on

BOICOT la derby! Fanii U Cluj NU merg în Gruia! “Integritatea are un preț!”

Suporterii U Cluj au luat o decizie radicală înaintea derby-ului cu CFR Cluj, refuzând cele 1158 de bilete alocate pentru meciul din Gruia. Peluza Șepcile Roșii a anunțat public hotărârea, invocând lipsa de reciprocitate din partea CFR Cluj în ceea ce privește alocarea biletelor la meciurile de pe Cluj Arena.

Fanii “șepcilor roșii” acuză CFR Cluj că a condiționat vânzarea biletelor într-un mod special, menționând o nemulțumire legată de numărul redus de bilete primite la inelul II pe Cluj Arena la partidele anterioare. Mai mult, CFR Cluj ar fi acuzat suporterii U Cluj de “tertipuri” pentru a evita oferirea de bilete la inelul superior.

Drept răspuns, Peluza Șepcile Roșii a transmis un mesaj ferm: “Peluza Șepcile Roșii refuză să accepte cele 1158 de bilete alocate la meciul din deal. Este dureros să nu fim alături de Universitatea și să nu ne cântăm dragostea pentru Simbol, să nu ne bucurăm de “U”, dar ăsta-i prețul INTEGRITĂȚII pe care am hotărât să-l plătim.”

Suporterii U Cluj au subliniat că aleg “DEMNITATEA fără concesii” și refuză să fie tratați ca și cum li s-ar face un favor. Ei cred în principiile ultraseriei și consideră că CFR Cluj nu a manifestat reciprocitate în privința alocării biletelor.

În ciuda absenței din stadion, fanii U Cluj au anunțat că se vor strânge vineri, la ora 16:30, la stadion pentru a susține echipa la antrenament, iar în ziua meciului, la ora 16:00, se vor întâlni în Piața Unirii, sperând să găsească o modalitate de a urmări partida împreună.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

David Popovici devine cel mai rapid înotător din istorie la 50, 100 și 200 m liber

Maria Costea

Published

on

David Popovici face din nou istorie: cel mai rapid om din toate timpurile la 50, 100 și 200 de metri liber

La doar 20 de ani, David Popovici continuă să redefinească limitele natației mondiale. Vineri, 11 aprilie, sportivul român a anunțat cu mândrie pe pagina sa de Facebook că a devenit primul om din lume care a spart toate cele trei bariere de elită în stilul liber:

  • Sub 22 de secunde la 50 m

  • Sub 47 de secunde la 100 m

  • Sub 1:43 la 200 m

Performanța care a completat acest trio legendar a fost reușită chiar vineri, când Popovici a obținut un nou record național la 50 m liber, cu timpul de 21.83 secunde.

„De asta sunt tare mândru”, a scris David, într-un mesaj sincer și emoționant, care a rezonat cu fanii din toată lumea.


O revenire conștientă, după Jocurile Olimpice de la Paris

După ce a urcat din nou pe podium la Jocurile Olimpice de la Paris, Popovici a decis să ia o pauză de opt luni. Nu din cauza oboselii fizice, ci pentru a-și regăsi echilibrul interior.

„A fost nevoie de timp – pentru a respira, a mă bucura, pentru a înțelege ce am realizat și mai ales, pentru a mă reconecta cu de ce-ul din spatele acestui drum”, a explicat el.

Campionul vorbește deschis despre faptul că adevărata performanță nu înseamnă doar antrenamente sau medalii, ci mai ales claritate mentală, echilibru și bucuria sinceră de a înota.

„Am ales conștient această pauză, iar acum revin cu și mai multă claritate, motivație și încredere.”


Titluri naționale și un mesaj către fani

La Campionatele Naționale de Înot de la Otopeni, Popovici a cucerit deja aurul la 50 m, 100 m și 200 m liber, cu un timp excelent de 1:45.07 în proba de 200 m.

În stilul său autentic, David nu s-a limitat doar la medalii – a transmis și un mesaj deschis fanilor, invitându-i să fie parte din povestea înotului românesc:

„Energia voastră contează mai mult decât credeți!”


David Popovici nu doar că face valuri în bazin, ci și în inimile oamenilor. Cu maturitatea unui campion și sufletul unui adevărat lider, el inspiră o generație întreagă. Iar povestea lui abia începe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite