Connect with us

Sport

Investiții de utilitate publică de peste 27 milioane de euro, odată cu reconversia platformei Carbochim

Stefan Petre

Published

on

Pod și pasarele pietonale peste Someș, noi sensuri giratorii, modernizare străzi, piste de biciclete și alei pietonale: toate vor fi amenajate pe cheltuiala constructorului, odată cu reconversia platformei industriale Carbochim/ Foto: Comunicat de presă

Administrație

Pod și pasarele pietonale peste Someș, noi sensuri giratorii, modernizare străzi, piste de biciclete și alei pietonale: toate vor fi amenajate pe cheltuiala constructorului, odată cu reconversia platformei industriale Carbochim.

Pod și pasarele pietonale peste Someș, noi sensuri giratorii, modernizare străzi, piste de biciclete și alei pietonale: toate vor fi amenajate pe cheltuiala constructorului, odată cu reconversia platformei industriale Carbochim/ Foto: Comunicat de presă

  


Reconversia urbană a fostei platforme Carbochim propune un concept integrat, de tip mixed-use, un model de dezvoltare urbană sustenabilă, cu beneficii extinse asupra întregii comunități din oraș. Pe lângă funcțiunile culturale, de shopping, office, rezidențial și de divertisment, proiectul propune soluții pentru conectivitatea cu orașul, astfel încât fosta incintă industrială să devină un spațiu amplu deschis și accesibil comunității. Investițiile în infrastructură vizează realizarea: 



unui pod rutier a două poduri pietonale a două sensuri giratorii modernizarea a două străzi și trei intersecții  piste de biciclete și trotuare refuncționalizarea Pieței 1 Mai. De asemenea, vor fi amenajate zone verzi de peste 5 hectare, care vor include și alei pietonale, piațete și zone de relaxare. Investițiile de utilitate publică propuse prin proiect ajung la aproximativ 27 milioane de euro.  CITEȘTE ȘI:
Carbochim, istoria unui supraviețuitor al tranziției economice. „Pentru noi, relocarea reprezintă o etapă importantă de dezvoltare”Principalul focus în dezvoltarea proiectului mixed-use ce transformă fosta platformă industrială Carbochim este comunitatea, atât cea care se va forma în cadrul viitorului ansamblu, cât și cea din jurul ei. Astfel, pe lângă componentele de cultură, office, comercial, rezidențial și petrecere a timpului liber, investiția propune și soluții de sistematizare și restructurare a infrastructurii auto, velo și pietonale din zonă, cu respectarea strategiei administrației de realizare a Culoarului de Mobilitate Nord. Obiectivul principal al demersului este acela de a deschide întregul areal fost industrial către oraș, ca parte integrată a sa și conectat cu punctele de interes, făcându-l ușor accesibil comunității, pentru toate mijloacele de deplasare. 


În acest sens, pentru conectivitatea auto, velo, pietonală și cu transport public, proiectul propune: construirea unui nou pod rutier cu patru benzi auto peste râul Someșul Mic, în continuarea străzii Câmpul Pâinii, ce va include piste velo și trotuare pe ambele sensuri; realizarea a două poduri pietonale peste Someș, ce vor permite conectarea cu parcurile Armătura și malul stâng al râului;amenajarea a două sensuri giratorii, pentru fluidizarea traficului din zona Podul Porțelanului și Parcul Feroviarilor;modernizarea și lărgirea Străzii Porțelanului la 4 benzi auto și cu piste pentru biciclete;modernizarea străzii Câmpul Pâinii; amenajarea a trei intersecții (dintre străzile Câmpul Pâinii și Paris, precum și sensul giratoriu și intersecția cu strada Tăbăcarilor, de care va beneficia și Spitalul Județean Cluj). De asemenea, în demers este integrată amenajarea de stații pentru transportul public în Piața 1 Mai. 


„Infrastructura este un pilon prioritar într-un astfel de proiect de regenerare urbană. Este vital ca locuitorii să ajungă ușor la proiect, indiferent cu ce mijloc de transport optează să se deplaseze și, în același timp, am gândit proiectul ca fiind unul prietenos cu pietonii și care încurajează transportul alternativ, principii care se regăsesc și în caracterul sustenabil al acestuia. În egală măsură, respectăm și susținem strategia de mobilitate publică ce vizează această zonă, pentru a contribui în mod concret la regenerarea urbană”, a declarat Sorin Guttman, Project Manager. Proiectul va fi deservit și de o parcare subterană, cu o capacitate impusă de legislația în vigoare, care să permită ca, la suprafață, să fie realizat un parc de mare amploare, în oglindă cu amenjările publice de spații verzi din zonă, prin Parcurile Armătura și Feroviarilor. 



Amenajare verde pe malul drept al Someșului, pentru a deveni accesibil publiculuiPrin proiect se propune amenajarea a peste 5 hectare de zone verzi, cu peste 600 de copaci maturi, cu înălțimi de peste 13 metri și vârste de până la 60 de ani, precum și peste 100.000 de plante de diferite dimensiuni. Va fi un parc cu zone de promenadă, piațete pentru evenimente, grădină japoneză ca puzzle între vegetație și apă, cu zone de relaxare și facilități care susțin organizarea unor activități variate de timp liber. Zonele verzi se vor întinde pe acoperișul mall-ului, care va fi înierbat și, parțial, interactiv. Deschiderea spre râul Someș se propune a se realiza prin amenajarea malului drept al Someșului, în prezent inaccesibil, fiind închis de zidul fostei platforme industriale, construcții anexe private, de calea ferată și  de podul Porțelanului.„În acest sens, au fost achiziționate noi parcele de teren, pentru a reuși să consolidăm și să realizăm spațiu verde pe întreaga linie a râului Someș. Toate aceste investiții sunt în beneficiul public direct al comunității, al orașului și ajung la o valoare totală de aproximativ 27 milioane de euro”, a adăugat Sorin Guttman. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom