Administrație
Firma Construcții Erbașu a câștigat licitația și poate semna contractul pentru realizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km), contestațiile depuse de Precon și Nurol fiind respinse luni.
Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al A3, DEBLOCAT! FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu
Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna contractul pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al Autostrăzii Transilvania cu constructorul român Erbașu. Ar fi primul contract de autostradă atribuit constructorului român Erbașu.
Consiliul național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins luni, 6 noiembrie contestațiile Precon și Nurol pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, ceea ce permite, conform legii, semnarea contractului cu Erbașu, scrie Economedia. După decizia CNSC, Compania de Drumuri ar trebui să solicite actele Erbașu, indiferent dacă unul dintre constructori sau ambii merg mai departe la Curtea de Apel București. Decizia CNSC (respingere pe fond) a venit după o analiză de aproape 2 luni, contestațiile fiind depuse pe 15 septembrie.Constructorul român, doi ani pentru finalizarea lucrărilorFirma Construcții Erbașu a fost desemnată, în luna septembrie, câștigatoare pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 km. Acesta ar fi primul contract de autostradă atribuit firmei românești de construcții.
„Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș (Autostrada Transilvania)! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis în septembrie Cristian Pistol, director general al CNAIR.„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, arăta atunci Sorin Grindeanu.
Contractul (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de kilometri.Lotul, „abandonat” de BechtelÎn iunie 2023, au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) din Autostrada Transilvania (A3):
1. CONSTRUCTII ERBAȘU SA (România);2. Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria – România);3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS (Turcia);4. NUROL INSAAT VE TICARET AS (Turcia);5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA (România).Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link