Connect with us

Sport

Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al A3, DEBLOCAT! Contractul poate fi semnat cu constructorul Erbașu

Stefan Petre

Published

on

Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al A3, DEBLOCAT! FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu

Administrație

Firma Construcții Erbașu a câștigat licitația și poate semna contractul pentru realizarea lotului Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km), contestațiile depuse de Precon și Nurol fiind respinse luni.

Lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al A3, DEBLOCAT! FOTO: Facebook/ Sorin Grindeanu

  


Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) poate semna contractul pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș al Autostrăzii Transilvania cu constructorul român Erbașu. Ar fi primul contract de autostradă atribuit constructorului român Erbașu. 


Consiliul național pentru Soluționarea Contestațiilor (CNSC) a respins luni, 6 noiembrie contestațiile Precon și Nurol pentru lotul Suplacu de Barcău-Chiribiș, ceea ce permite, conform legii, semnarea contractului cu Erbașu, scrie Economedia. După decizia CNSC, Compania de Drumuri ar trebui să solicite actele Erbașu, indiferent dacă unul dintre constructori sau ambii merg mai departe la Curtea de Apel București. Decizia CNSC (respingere pe fond) a venit după o analiză de aproape 2 luni, contestațiile fiind depuse pe 15 septembrie.Constructorul român, doi ani pentru finalizarea lucrărilorFirma Construcții Erbașu a fost desemnată, în luna septembrie, câștigatoare pentru lotul Suplacu de Barcău – Chiribiș, în lungime de 26,35 km. Acesta ar fi primul contract de autostradă atribuit firmei românești de construcții.


„Antreprenorul Construcții Erbașu SA a fost desemnat câștigător pentru realizarea secțiunii de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș (Autostrada Transilvania)! Contractul în valoare de 884,123 milioane de lei (fără TVA), finanțat prin fonduri europene nerambursabile, va putea fi semnat după perioada legală de 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de km”, a transmis în septembrie Cristian Pistol, director general al CNAIR.„Încă o secțiune din Autostrada Transilvania are constructor desemnat ! După semnarea contractului constructorul român are la dispoziție 884,12 milioane de lei (fără TVA) și 24 de luni (6 luni proiectare, 18 luni execuție) pentru finalizarea lucrărilor pe secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș  (26,35 km). Contractul (finanțat prin Fonduri Europene Nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. Semnarea contractului va fi posibilă peste 10 zile, dacă nu vor fi depuse contestații. Secțiunea Suplacu de Barcău-Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat”, arăta atunci Sorin Grindeanu.


Contractul (finanțat prin fonduri europene nerambursabile) prevede inclusiv construirea a 8 poduri, 8 pasaje și 3 viaducte. De la momentul semnării contractului, constructorul va avea la dispoziție 24 de luni (6 luni pentru proiectare și 18 luni pentru execuție) pentru finalizarea celor 26,35 de kilometri.Lotul, „abandonat” de BechtelÎn iunie 2023, au fost depuse cinci oferte pentru proiectarea și execuția secțiunii Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,35 km) din Autostrada Transilvania (A3):


1. CONSTRUCTII ERBAȘU SA (România);2. Asocierea DUNA GROUP INTERNAȚIONAL KFT – DUNA CONSTRUCȚII RO SRL (Ungaria – România);3. MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET AS (Turcia);4. NUROL INSAAT VE TICARET AS (Turcia);5. Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL – CITADINA 98 SA (România).Secțiunea Suplacu de Barcău – Chiribiș este parte din contractul pentru construcția Autostrăzii Transilvania semnat în trecut cu constructorul american Bechtel și care ulterior a fost reziliat.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Șoc la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, în fața judecății pentru FURT! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Cosmin Ardelean

Published

on

Cutremur la CFR Cluj! Paszkany și Mureșan, judecați pentru delapidare! Prejudiciu de 10 milioane de euro!

Un nou scandal de proporții zguduie fotbalul clujean! Procesul în care Arpad Paszkany (53 de ani), fost patron al CFR Cluj, și Iuliu Mureșan (71 de ani), fost președinte al clubului, sunt acuzați de infracțiuni grave este pe cale să înceapă.

Tribunalul Cluj a decis începerea procedurilor judiciare în acest dosar, în care Paszkany și Mureșan sunt acuzați de constituirea unui grup infracțional organizat, delapidare, evaziune fiscală și spălare de bani.

Acuzațiile sunt extrem de grave: cei doi foști conducători ar fi delapidat fonduri provenite din participarea echipei în grupele Ligii Campionilor, provocând un prejudiciu uriaș de aproximativ 10 milioane de euro clubului CFR Cluj. Se presupune că sumele ar fi fost deturnate între anii 2008 și 2013, prin intermediul unor contracte fictive încheiate cu firme offshore.

Arpad Paszkany, care a condus CFR Cluj până în 2017, este acuzat de:

  • Săvârșirea infracțiunilor de inițiere și constituire a unui grup infracțional organizat
  • Instigare la delapidare, cu consecințe deosebit de grave, în formă continuată
  • Instigare la evaziune fiscală în formă agravată și continuată
  • Instigare la spălarea banilor, în formă continuată

Iuliu Mureșan, înlăturat din conducerea clubului în aceeași perioadă cu Paszkany, este considerat complice la săvârșirea acestor fapte.

Între timp, Arpad Paszkany trăiește în Marbella, Spania, alături de iubita sa cu 24 de ani mai tânără, Antonela Pătruț, cunoscută pentru participarea la emisiunea “Insula Iubirii”.

Această perioadă controversată din istoria clubului CFR Cluj contrastează puternic cu succesele sportive obținute sub conducerea lui Paszkany: promovarea în Superliga, câștigarea a trei campionate și participarea în Liga Campionilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Legenda halterelor din Cluj: Povestea campionului care a scris istorie

Cosmin Ardelean

Published

on

Ștefan Tașnadi – Clujeanul care a ridicat România pe podiumul olimpic

Ștefan Tașnadi (Tasnádi István), unul dintre cei mai mari halterofili ai României și un adevărat simbol al Clujului, rămâne o legendă a sportului. Cu o carieră impresionantă și peste 50 de recorduri naționale doborâte, Tașnadi și-a pus amprenta asupra halterelor românești, devenind primul sportiv din țară care a cucerit medalii la categoriile mari de greutate.

Născut pe 21 martie 1953, lângă Cluj, la Sic, Tașnadi și-a început cariera în 1970 la Școala Sportivă Viitorul Cluj, iar ulterior a fost legitimat la AS Clujana. A devenit rapid unul dintre cei mai valoroși sportivi români, fiind selecționat în lotul olimpic de haltere al României între 1976 și 1984.

Argint olimpic la Los Angeles
Momentul de glorie al carierei sale a fost la Jocurile Olimpice de la Los Angeles, în 1984, unde a cucerit medalia de argint la categoria 110 kg. Pe lângă această performanță remarcabilă, a obținut și o medalie de bronz la Campionatele Europene și Mondiale de la Moscova în 1983.

De la campion la mentor
După retragerea din activitatea competițională, Tașnadi și-a dedicat viața antrenoratului, formând generații de sportivi la CS Universitatea Cluj. De asemenea, a activat ca arbitru internațional, contribuind la dezvoltarea acestui sport. Pentru meritele sale excepționale, i-au fost acordate titlurile de Maestru Emerit al Sportului și Clujean de Onoare.

Marele campion s-a stins din viață pe 28 februarie 2018, însă moștenirea sa continuă să inspire tinerii halterofili și să rămână un reper al excelenței în sport.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Piste de biciclete luminate noaptea în Polonia. Oare când la Cluj?

Cosmin Ardelean

Published

on

Polonia luminează viitorul bicicliștilor – când vine și rândul Clujului?

Imaginează-ți o pistă de biciclete care începe să strălucească odată cu lăsarea serii, fără electricitate, fără becuri și fără costuri de întreținere! Nu, nu e un scenariu dintr-un film SF, ci o realitate impresionantă din Polonia.

În orașul Lidzbark Warmiński, bicicliștii se pot bucura de o pistă inovatoare realizată dintr-un material fosforescent special, care absoarbe lumina solară pe timpul zilei și o eliberează treptat pe timpul nopții. Rezultatul? Un traseu spectaculos, de un albastru intens, care oferă nu doar o priveliște uimitoare, ci și mai multă siguranță în trafic.

Această soluție sustenabilă elimină necesitatea iluminatului stradal clasic, fiind prietenoasă cu mediul și economică pe termen lung. Inspirată de proiecte similare din Olanda, pista a atras rapid atenția urbanistilor și a comunităților de bicicliști din întreaga Europă.

Dar ce se întâmplă la Cluj? Orașul nostru se mândrește cu o comunitate activă de bicicliști, însă infrastructura încă lasă de dorit. O astfel de inovație ar putea revoluționa transportul alternativ și ar transforma Clujul într-un oraș și mai prietenos cu bicicliștii.

Dacă Polonia a reușit, de ce nu și noi? Poate că e timpul ca administrația locală să ia în considerare acest model și să aducă un plus de siguranță și inovație pe pistele de biciclete din Cluj!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite