Connect with us

Sport

Petiție pentru refacerea unui proiect așteptat de clujeni. Deputatul Viorel Băltărețu (USR): „Fără barieră la Tăietura Turcului!”

Stefan Petre

Published

on

Zona Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

Actualitate

Deputatul Viorel Băltărețu (USR) a lansat o petiție pentru refacerea proiectului la pasajul de la Tăietura Turcului, demers prin care clujenii pot avea parte de un pasaj modern, atât pentru traficul rutier, cât și pentru pietoni sau bicicliști.

Zona Tăietura Turcului/Foto: monitorulcj.ro

  În urma dezbaterii organizate săptămâna trecută cu organizații și specialiști din domeniul infrastructurii, Deputatul USR Viorel Băltărețu a inițiat o petiție pentru desființarea barierei de la Tăietura Turcului. „În ultimele luni, am prezentat clujenilor toate variantele proiectului de pasaj de la Tăietura Turcului. Concluzia e clară: specialiști și clujeni deopotrivă consideră că varianta avizată de Primăria Cluj-Napoca este cea mai proastă dintre cele pe care le avem la dizpoziție. Proiectul  avizat păstrează bariera pentru șoferii care vin dinspre Tetarom și Gruia (timpul de așteptare la barieră va crește pentru toate direcțiile după darea în folosință a liniei Cluj-Episcopia Bihor). În plus, soluția de secol XIX reprezintă un pericol pentru pietoni, persoane cu dizabilități și bicicliști, care vor traversa în continuare peste linia ferată!”, a explicat Băltărețu.
CITEȘTE ȘI: 
Soluții pentru eficientizarea pasajului de la Tăietura Turcului. Viorel Băltărețu, deputat USR: „Proiectul trebuie să fie funcțional, să țină seama de dezvoltarea în perspectivă a Clujului”După cum arată deputatul clujean, proiectul pasajului de la Tăietura Turcului trebuie optimizat, pentru a rezolva problema traficului, dar și pentru a crea conexiuni între cartiere.„Soluția susținută de USR are toate avantajele: desființează trecerea la nivel cu calea ferată, urcă pe pasaj toate direcțiile de mers, asigură traversarea subterană de către pietoni, bicicliști, persoane cu dizabilități și este mai ieftină decât celelalte soluții”, arată deputatul. De altfel, săptămâna trecută, deputatul USR Viorel Băltărețu a organizat o masă rotundă la care au fost invitați atât reprezentanții Primăriei, cât și reprezentanții CFR, dar și antreprenorul proiectului pasajului de la Tăietura Turcului, pentru identificarea unei abordări coerente, care să nu afecteze dezvoltarea zonei.Tema pasajului de la Tăietura Turcului, în cadrul dezbaterii organizate de deputatul Viorel Băltărețu, pentru îmbunătățirea proiectului/Foto: monitorulcj.ro„Am invitat la dezbateri Primăria și CFR, care gestionează acum proiectul, după ce Primăria i l-a pasat. Nu s-a prezentat nimeni din partea celor două instituții. Primăria consideră că varianta actuală nu mai necesită dezbateri. Dar cetățenilor nu li s-a permis nici până acum să participe la o dezbatere publică pe acest subiect. Și e evident că nu sunt de acord cu soluția actuală. De aceea, îi invit să semneze petiția pe care am lansat-o în spațiul public: „Fără barieră la Tăietura Turcului!”. Voi transmite autorităților locale voința clujenilor, pentru ca măcar în ceasul al 12-lea să-și recunoască greșeala și să analizeze soluția noastră, superioară din punct de vedere al funcționalității, siguranței și costurilor”, a mai adăugat Băltărețu.
Rezolvarea problemelor de trafic din zona Tăietura TurculuiDupă cum au arătat și specialiștii din domeniul infrastructurii, pasajul de la Tăietura Turcului trebuie să țină seama de dezvoltarea în perspectivă a zonei. Potrivit actualei formule, două bretele care trebuiau să asigure traficul și conexiunea prin intermediul pasajului, au fost eliminate din proiect. CITEȘTE ȘI: 
Deputatul Viorel Băltărețu (USR), propuneri pentru eficientizarea proiectului pasajului rutier de la Tăietura Turcului. „E nevoie să intervenim cu promptitudine, pentru a găsi o soluție viabilă pe termen lung”Soluția propusă de deputatul Viorel Băltărețu vizează desființarea trecerii la nivel de cale ferată cu barieră, realizarea unui pasaj suprateran pentru mașini și a unui pasaj subteran pentru pietoni și bicicliști.Soluții pentru proiectul pasajului de la Tăietura Turcului din Cluj/Foto: viorelbaltaretu.roPetiția poate fi semnată AICI. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom