Connect with us

Sport

Transportul aerian de pasageri din România a crescut în 2023. Aeroportul Cluj, pe locul 2 pe țară după numărul de pasageri.

Stefan Petre

Published

on

Aeroportul din Cluj/ Foto: Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj - Facebook

Economie

Transportul aerian de pasageri a crescut, în primele nouă luni ale acestui an, cu 18,8% comparativ cu perioada similară din 2022. Aeroportul Cluj ocupă locul 2 pe țară după numărul de pasageri.

Aeroportul din Cluj/ Foto: Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj – Facebook

  Transportul aerian de pasageri a crescut, în primele nouă luni ale acestui an, cu 18,8% comparativ cu perioada similară din 2022, fiind înregistraţi 18.703.500 pasageri, conform datelor centralizate de Institutul Naţional de Statistică. Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte transportul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 5.548.600 pasageri îmbarcaţi şi 5.491.000 debarcaţi, „Avram Iancu” Cluj-Napoca, cu 1.268.000 pasageri îmbarcaţi şi 1.233.700 pasageri debarcaţi şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 882.000 pasageri îmbarcaţi şi 876.700 debarcaţi.În transportul internaţional de pasageri, primele zece aeroporturi de origine (de unde provin pasagerii debarcaţi în România), stabilite după numărul pasagerilor în curse regulate, sunt au fost Londra Luton (775.577 pasageri), Milano-Bergamo (435.619 pasageri), Istanbul-Internaţional (262.598 pasageri), Tel Aviv (260.853 pasageri), Bruxelles-Charleroi (251.465 pasageri), Viena (241.338 pasageri), Munchen (239.409 pasageri), Madrid-Barajas (223.407 pasageri), Paris-Beauvais (216.142 pasageri), Dortmund (188.629 pasageri).
Unde au călătorit cel mai mult pasagerii?În ceea ce priveşte îmbarcările, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Londra Luton – 768192 pasageri, Milano Bergamo- 438.513 pasageri, Tel Aviv – 260.299 pasageri, Bruxelles Charleroi – 258.741 pasageri, Munchen – 257.523 pasageri, Viena – 251.302 pasageri, Istanbul International – 248.300 pasageri, Madrid Barajas – 223.882 pasageri, Paris Beauvais – 223.136 pasageri şi Dortmund – 192.447 pasageri.Principalele ţări (după aeroportul de origine) de unde au sosit pasagerii curselor aeriene regulate debarcaţi în România au fost Italia – 1.565.868 pasageri, Regatul Unit – 1.362.697 pasageri, Germania – 986.192 pasageri, Spania – 753.416 pasageri, Franţa – 546.039 pasageri, Turcia- 400.560 pasageri, Grecia – 325.185 pasageri, Belgia – 286.350 pasageri, Israel – 260.853 pasageri, Ţările de Jos – 254.754 pasageri. După ţara de destinaţie, cei mai mulţi pasageri în curse regulate s-au îmbarcat pentru Italia – 1.587.405 pasageri, Regatul Unit – 1.370.080 pasageri, Germania – 1.030.902 pasageri, Spania – 764.733 pasageri, Franţa – 560.857 pasageri, Turcia – 385.281 pasageri, Grecia- 332.595 pasageri, Belgia – 294.383 pasageri, Ţările de Jos – 265.683 pasageri, Israel – 260.299 pasageri. Cele mai însemnate ponderi în transportul intern au fost înregistrate pentru aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti a realizat 49,5% în numărul total de pasageri îmbarcaţi, Avram Iancu-Cluj-Napoca cu 16,3% în numărul total de pasageri îmbarcaţi, Traian Vuia-Timişoara cu 15% în numărul total de pasageri îmbarcaţi. În trimestrul III 2023, traficul de pasageri a fost de 3.699.200 pasageri îmbarcaţi şi 3.717.200 pasageri debarcaţi. În total trafic, cea mai mare pondere a fost deţinută de traficul internaţional, respectiv 94% la pasageri îmbarcaţi şi 93,9% la pasageri debarcaţi . Cele mai mari ponderi în ceea ce priveşte traficul de pasageri s-au înregistrat pe aeroporturile Henri Coandă-Bucureşti, cu 2.125.100 pasageri îmbarcaţi şi 2.124.400 pasageri debarcaţi, Avram Iancu – Cluj-Napoca, cu 513.000 pasageri îmbarcaţi şi 508.500 pasageri debarcaţi şi Aeroportul Internaţional Iaşi, cu 357.500 pasageri îmbarcaţi şi 359.100 pasageri debarcaţi.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom