Categories: Sport

Trenuri electrice pe ruta Cluj-Brașov și Cluj-Oradea, după reabilitarea și electrificarea căii ferate. Contract de peste 1 miliard de lei.

Administrație

Noi trenuri electrice vor deservi călătorii clujeni pe traseele Cluj-Craiova, Cluj-Brașov sau Cluj-Oradea, după încheierea lucrărilor de modernizare și electrificare a liniilor de cale ferată.

Trenuri electrice pe rute din Cluj/Foto: Ministerul Transporturilor Facebook.com

  


În aprilie 2023, CFR Infrastructură semna contractele pentru supervizarea lucrărilor de modernizare și pe primele două loturi ale Magistralei M 300 Cluj – Oradea – Frontieră Ungaria, Lotul I Cluj-Napoca – Aghireșu și Lotul II Aghireșu – Poieni. 


Autoritatea pentru Reformă Feroviară a anunțat, joi, desemnarea câștigătorului licitației pentru achiziția de noi trenuri electrice, finanțată prin PNRR.„Societatea poloneză POJAZDY SZYNOWE PESA BYDGOSZCZ SPOLKA AKCYJNA (PESA) a câștigat licitația pentru achiziția a 20 de rame electrice destinate serviciilor publice obligatorii de transport feroviar de călători de mediu și lung parcurs RE-IR2”, informează sursa citată


Valoarea totală estimată a achiziției este cuprinsă între 1.201.615.722 lei și 2.374.592.590 lei, fără TVA, inclusiv serviciile de mentenanţă și reparații pe o perioadă de 15 ani.Noile trenuri electrice vor fi utilizate pe următoarele rute:


Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov;
Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova; 
Brașov – Ploiești – Buzău – Focșani – Bacău- Pașcani-Iași/Suceava; 
Galați – Mărășești – Bacău – Pașcani – lași/Suceava;
Galați-Brăila – Făurei – Fetești – Constanța (Mangalia); 
Mangalia – Constanța – Fetești – Brăila – Mărășești – Bacău -Pașcani – Iași/Suceava; (Giurgiu) București – Ciulnița – Călărași. După finalizarea lucrărilor de electrificare, trenurile vor fi operate și pe următoarele rute:
Oradea – Cluj Napoca – Sighișoara – Brașov; 
Cluj Napoca – Alba lulia – Simeria- Târgu Jiu – Craiova – Calafat. 


Semnarea contractului va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații și respectiv după soluționarea contestaților/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.Traseu Cluj-Oradea în două oreProiectul vizează electrificarea şi reabilitarea liniei de cale ferată Cluj – Oradea – Episcopia Bihor şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h, ceea ce va reduce major durata parcurgerii distanței între cele două orașe reședințe de județ. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.Traseul de cale ferată proiectat se va desfăşura în general pe actualul tronson de cale ferată existent, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Prin proiect se realizează 18.0 km de linie dublă nouă. Se desfiinţează trecerile la nivel care nu respectă reglementările şi se realizează pasaje denivelate.CITEȘTE ȘI: 
Electrificarea căii ferate Cluj-Oradea va ÎNCHIDE complet circulația feroviară pe mai multe porțiuniÎn mai 2023, autoritățile locale din Cluj-Napoca pregăteau declanșarea procedurilor de expropriere a tuturor imobilelor proprietate privată situate pe amplasamentul care constituie coridorul de expropriere al lucrării de utilitate publică de interes național „Electrificarea și reabilitarea liniei de cale ferată Cluj-Napoca-Oradea-Episcopia Bihor”, la solicitarea Ministerului Transporturilor.Toate cele opt contracte pentru consultanță pe liniile Caransebeș – Timișoara – Arad și Cluj – Oradea au fost atribuite, potrivit unei informări a companiei CFR Infrastructură din aprilie 2023. Contractul de supervizare și consultanță pentru loturile 3 și 4 ale Magistralei 300 a fost atribuit firmei Egis.Pe loturile I și II a fost desenmată câștigătoare asocierea SC Arex Lider Company SRL, SC Baicond Impex SRL și 3TI Progetti Italia-Ingengeria Integrata SPA. Cele două contracte au o valoare de aproape 30 de milioane lei. Contractul pentru reabilitarea și electrificarea primului lot al căii ferate Cluj-Oradea a fost semnat în decembrie 2022 cu Asocierea Alstom – Arcada iar pentru lotul 2 Arcada este lider în asocieree.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Stefan Petre

Recent Posts

Pasager în stare gravă pe un zbor Tarom: posibilitatea unei aterizări de urgență a fost luată în considerare

Un pasager aflat la bordul unei curse Tarom duminică seara a întâmpinat dificultăți medicale grave,…

1 week ago

Incident dramatic pe teren în timpul meciului dintre Ungaria și Scoția: fotbalist transportat de urgență la spital

Duminică seara, medicii au intervenit de urgență pe teren pentru a-i acorda primul ajutor fotbalistului…

1 week ago

Topul celor mai sigure orașe și cartiere din România: Vezi pe ce loc se află Clujul și care sunt zonele de evitat

Conform indexului T.R.A.I., realizat de Storia, platforma de anunțuri imobiliare lansată de OLX, Brașov, Oradea…

2 weeks ago

Cursuri pe șantierul de reconversie a fostei platforme Carbochim pentru studenții de la Facultatea de Construcții, printr-un parteneriat între UTCN și grupul IULIUS

Studenții de la Facultatea de Construcții, din cadrul Universității Tehnice din Cluj-Napoca, au ocazia de…

2 weeks ago

VIDEO: Lucrări de conservare și modernizare la clădirea emblematică a „Uzinei Carbochim”, cu valoare ambientală pentru Piața 1 Mai din Cluj-Napoca

Clădirea-reper a "Uzinei Carbochim", cel mai mare producător de abrazive din România și un simbol…

2 weeks ago