Administrație
Pasajul superior de la Tăietura Turcului nu va rezolva problemele de trafic din Cluj și poate reprezenta o soluție periculoasă pentru pietoni și bicicliști, avertizează deputatul USR Cluj, Viorel Băltărețu.
Viorel Băltărețu, deputat USR, despre pasajul din zona Tăietura Turcului, Cluj/Foto: Viorel Băltărețu
În cadrul unei conferințe de presă susținute vineri în zona viitorului pasaj de la Tăietura Turcului, deputatul clujean Viorel Băltărețu a tras un semnal de alarmă cu privire la soluția implementată de autorități în acest proiect, investiție ce va genera noi probleme în loc să reprezinte o alternativă viabilă pentru clujeni.
„Riscăm să autorizăm un proiect, așteptat îndelung de clujeni, pasajul de la Tăietura Turcului, care nu va rezolva problemele. În plus, riscăm o soluție periculoasă pentru pietoni și bicicliști”, a declarat, vineri, deputatul USR Viorel Băltărețu.
Soluția propusă de CFR pentru realizarea pasajului din Cluj, zona Tetarom, precum și pentru pasagerii care vor folosi viitorul tren metropolitan, constă în realizarea trecerii la nivelul căii ferate (pasaj superior). „Cine vrea să treacă din stație, de pe o parte pe alta a străzilor din zonă, vor trebui să aștepte la barieră și să traverseze la nivelul căii ferate.
Aceasta este o soluție de secol XIX. În toate orașele europene se folosesc soluții moderne, precum pasajele subterane, care pot fi folosite de pietoni, bicicliștii sau persoanele cu dizabilități”, a arătat deputatul clujean. „Pasaj subteran pentru călători, soluție de bun-simț pentru cetățeni”Printre problemele proiectului se regăsește și soluția oferită pentru mașini.
„Pasajul rutier care va fi la Tăietura Turcului nu va rezolva problemele noastre de trafic. În afară de direcția Grigorescu-Baciu, care va trece prin acest pasaj, cei care vin din zona Tetarom sau cartierul Gruia, vor fi nevoiți să folosească trecerea la nivel de cale ferată. „Primăria a trimis proiectul către CFR, care a înțeles că proiectul oferă o soluție nefezabilă, a tăiat toate bretelele, iar noi ne trezim cu un pod la nivel cu trecerea de linie ferată. Este o soluție nesigură și complet inacceptabilă pentru clujeni”, a declarat deputatul USR Viorel Băltărețu. Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va presupune creșterea nivelului de trafic feroviar. Realizarea trenului metropolitan, de asemenea, va crește nivelul traficului din această zonă, ceea ce înseamnă că bariera de la trecerea de la nivel cu linia ferată va face dificilă tranzitarea zonei pentru cetățeni, fie ei pietoni sau bicicliști. Propunerea deputatului clujean vizează realizarea unui pasaj rutier subteran în zona Tăietura Turcului, alternativă prin care proiectul poate deveni cu adevărat util.„Un pasaj subteran pentru călători, pentru bicicliști, pentru persoane cu dizabilități reprezintă o soluție de bun-simț pentru cetățeni”, a explicat deputatul Viorel Băltărețu. De altfel, deputatul clujean a făcut o interpelare către ministerul Transporturilor prin care solicita clarificări cu privire la siguranța pietonilor, dar și ai viitorilor pasageri ai trenului metropolitan în condițiile realizării pasajului superior din zona Tăietura Turcului.Potrivit ministerului de profil, momentan nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru pasajul din zona Tetarom.Recent, Asociația Pro Infrastructură (API) atrăgea atenția asupra riscurilor la care vor fi expuși pietonii și bicicliștii în cazul menținerii trecerii la nivel cu calea ferată din zona pasajului rutier Tăietura Turcului. Nu este prima dată când proiectul din zona Tetarom, un pasaj rutier așteptat de clujeni, este criticat de membrii asociației. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News
CITEȘTE ȘI:
Source link