Connect with us

Sport

Viorel Băltărețu, deputat USR: „Pasajul rutier de la Tăietura Turcului nu va rezolva problemele noastre de trafic”

Stefan Petre

Published

on

Viorel Băltărețu, deputat USR, despre pasajul din zona Tăietura Turcului, Cluj/Foto: Viorel Băltărețu

Administrație

Pasajul superior de la Tăietura Turcului nu va rezolva problemele de trafic din Cluj și poate reprezenta o soluție periculoasă pentru pietoni și bicicliști, avertizează deputatul USR Cluj, Viorel Băltărețu.

Viorel Băltărețu, deputat USR, despre pasajul din zona Tăietura Turcului, Cluj/Foto: Viorel Băltărețu

  


În cadrul unei conferințe de presă susținute vineri în zona viitorului pasaj de la Tăietura Turcului, deputatul clujean Viorel Băltărețu a tras un semnal de alarmă cu privire la soluția implementată de autorități în acest proiect, investiție ce va genera noi probleme în loc să reprezinte o alternativă viabilă pentru clujeni.  


„Riscăm să autorizăm un proiect, așteptat îndelung de clujeni, pasajul de la Tăietura Turcului, care nu va rezolva problemele. În plus, riscăm o soluție periculoasă pentru pietoni și bicicliști”, a declarat, vineri, deputatul USR Viorel Băltărețu. 


Soluția propusă de CFR pentru realizarea pasajului din Cluj, zona Tetarom, precum și pentru pasagerii care vor folosi viitorul tren metropolitan, constă în realizarea trecerii la nivelul căii ferate (pasaj superior). „Cine vrea să treacă din stație, de pe o parte pe alta a străzilor din zonă, vor trebui să aștepte la barieră și să traverseze la nivelul căii ferate. 


Aceasta este o soluție de secol XIX. În toate orașele europene se folosesc soluții moderne, precum pasajele subterane, care pot fi folosite de pietoni, bicicliștii sau persoanele cu dizabilități”, a arătat deputatul clujean. „Pasaj subteran pentru călători, soluție de bun-simț pentru cetățeni”Printre problemele proiectului se regăsește și soluția oferită pentru mașini. 


„Pasajul rutier care va fi la Tăietura Turcului nu va rezolva problemele noastre de trafic. În afară de direcția Grigorescu-Baciu, care va trece prin acest pasaj, cei care vin din zona Tetarom sau cartierul Gruia, vor fi nevoiți să folosească trecerea la nivel de cale ferată. „Primăria a trimis proiectul către CFR, care a înțeles că proiectul oferă o soluție nefezabilă, a tăiat toate bretelele, iar noi ne trezim cu un pod la nivel cu trecerea de linie ferată. Este o soluție nesigură și complet inacceptabilă pentru clujeni”, a declarat deputatul USR Viorel Băltărețu. Modernizarea liniei de cale ferată Cluj-Episcopia Bihor va presupune creșterea nivelului de trafic feroviar. Realizarea trenului metropolitan, de asemenea, va crește nivelul traficului din această zonă, ceea ce înseamnă că bariera de la trecerea de la nivel cu linia ferată va face dificilă tranzitarea zonei pentru cetățeni, fie ei pietoni sau bicicliști. Propunerea deputatului clujean vizează realizarea unui pasaj rutier subteran în zona Tăietura Turcului, alternativă prin care proiectul poate deveni cu adevărat util.„Un pasaj subteran pentru călători, pentru bicicliști, pentru persoane cu dizabilități reprezintă o soluție de bun-simț pentru cetățeni”, a explicat deputatul Viorel Băltărețu. De altfel, deputatul clujean a făcut o interpelare către ministerul Transporturilor prin care solicita clarificări cu privire la siguranța pietonilor, dar și ai viitorilor pasageri ai trenului metropolitan în condițiile realizării pasajului superior din zona Tăietura Turcului.Potrivit ministerului de profil, momentan nu este disponibilă varianta finală a soluției tehnice pentru pasajul din zona Tetarom.Recent, Asociația Pro Infrastructură (API) atrăgea atenția asupra riscurilor la care vor fi expuși pietonii și bicicliștii în cazul menținerii trecerii la nivel cu calea ferată din zona pasajului rutier Tăietura Turcului. Nu este prima dată când proiectul din zona Tetarom, un pasaj rutier așteptat de clujeni, este criticat de membrii asociației.  Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Dragoș Tuluc, minunea din Cluj care a cucerit raliurile României la doar 16 ani

Alex Campian

Published

on

Pilotul clujean Dragoș Tuluc, triplu campion național la doar 16 ani, în Campionatul Național de Raliuri 2025

Performanță de excepție pentru motorsportul românesc: Dragoș Tuluc, un adolescent din Cluj-Napoca, a devenit triplu campion național la doar 16 ani. Tânărul pilot, legitimat la AMC Driving Academy, a dominat sezonul 2025 din Campionatul Național de Raliuri, alături de copilotul său, Aurelian Hanea.

Triplu campion în primul sezon complet

Tuluc a impresionat în trei competiții distincte — Suzuki Swift Cup, clasa RO6 și categoria debutanți — unde a reușit câte cinci victorii din opt etape. Rezultatele l-au transformat în cel mai tânăr pilot care reușește o asemenea performanță în România.

În clasamentul dedicat piloților sub 26 de ani, echipajul Tuluc-Hanea a încheiat pe locul al treilea, depășind rivali cu experiență și mașini mult mai puternice.

Talent, disciplină și un mentor cu experiență

Dragoș Tuluc spune că succesul s-a datorat pasiunii și muncii susținute, dar și experienței copilotului său:

„A fost un an incredibil. Am învățat enorm de la fiecare cursă și de la echipa care m-a susținut. Nu m-am gândit la trofee, ci la cum să devin mai bun de la o etapă la alta”, a spus tânărul campion.

La rândul său, Aurelian Hanea, copilot și antrenor, consideră că performanța lui Dragoș este dovada seriozității și profesionalismului promovate de AMC Driving Academy:

„Aceste rezultate sunt rodul muncii în echipă și al unei pregătiri riguroase. Pentru noi, este o confirmare că investiția în tineri talentați dă roade.”

Cu o maturitate sportivă impresionantă, Dragoș Tuluc promite să fie una dintre revelațiile raliurilor românești din următorii ani.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Clujencele au adus României titlul balcanic la gimnastică ritmică, la Belgrad

Alex Campian

Published

on

Echipa CSM Cluj la gimnastică ritmică, campioană balcanică la Belgrad 2025

România a devenit campioană balcanică pentru al treilea an consecutiv la gimnastică ritmică, în cadrul competiției desfășurate între 17 și 19 octombrie, la Belgrad, Serbia. În clasamentul final, țara noastră a fost urmată de Grecia și Serbia.

Reprezentativa României a fost alcătuită din șase sportive, dintre care trei provin de la CSM Cluj: Izabela Petean, Maia Metea și Teodora Potfălean. Lotul a fost completat de Francesca Tătar și Maria Prodan, de la CSM Arad, și Elisabeta Corduneanu, de la CSS Unirea Iași.

Performanțele clujencelor au fost esențiale în cucerirea titlului balcanic. Maia Metea a obținut patru medalii: aur cu echipa României, aur în finala de la Măciuci, bronz în finala de la Minge și argint pe echipe Prejunioare, alături de sportiva din Iași.
Izabela Petean a urcat de patru ori pe cea mai înaltă treaptă a podiumului, câștigând aurul cu echipa României, la finalele de la Cerc și Minge, precum și la echipe Children, împreună cu sportiva din Arad.

„Mulțumim părinților care au susținut financiar participarea sportivelor noastre la această Balcaniadă. Continuăm să muncim și sperăm în orice sprijin posibil, care ar fi mai mult decât binevenit”, au transmis reprezentanții CSM Cluj-Napoca.

Echipa tehnică a sportivelor clujene este formată din antrenoarele Adriana Gîrbă, Corina Lupu și Magdalena Pintea, coregrafii Radu Grecov și Ariana Marcu, iar kinetoterapeutul Horațiu Ghejan.

Izabela Petean de la CSM Cluj, medaliată cu aur la gimnastică ritmică, Belgrad 2025

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

(Video) Bazinul olimpic „David Popovici” din Cluj-Napoca prinde contur: primul construit în România în ultimii 30 de ani

Alex Campian

Published

on

Cluj-Napoca se apropie de inaugurarea primului bazin olimpic destinat competițiilor internaționale construit în România în ultimele trei decenii. Complexul, care îi va purta numele campionului mondial și olimpic la natație David Popovici, este programat să fie finalizat până la mijlocul anului viitor.

Lucrările avansează rapid la Complexul de Natație „David Popovici”, structură ajungând deja la 90%. În prezent, echipele de constructori lucrează la pereții exteriori, prevăzuți să fie realizați din sticlă, urmând ca apoi să fie finalizate finisajele interioare.

Complexul de natație se întinde pe o suprafață de peste 10.000 de metri pătrați și are trei etaje. Pe lângă zona sportivă, acesta va include o secțiune de agrement cu locuri de plajă, un parc și 140 de locuri de parcare. În interior, cele trei bazine încep să prindă formă:

  • Bazinul principal, de dimensiuni olimpice, destinat competițiilor internaționale.

  • Bazinul pentru sărituri.

  • Bazinul special pentru inițiere.

Pentru spectatori va fi amenajată o tribună cu o mie de locuri, iar atât bazinul de înot, cât și cel de sărituri vor fi omologate de Federația Internațională de Natație, pregătite să găzduiască evenimente de nivel mondial.

Sursa video:  Youtube – @sergiupnt

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom