Connect with us

Administratie

Cluj-Napoca: Linia Aeroport Express circulă mai mult goală, atrage atenția un consilier local

Alex Campian

Published

on

Autobuz Aeroport Express Cluj fără pasageri în stație

Consilier local: „Autobuzele Aeroport Express din Cluj circulă mai mult goale”

Paul Helmer, consilier local în Cluj-Napoca, critică eficiența liniei de autobuz Aeroport Express (A1E), care ar trebui să conecteze orașul de Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. Potrivit unei analize făcute de acesta, peste 55% dintre cursele A1E nu deservesc niciun zbor, în timp ce aproape 80% dintre zborurile programate nu au nicio legătură directă cu această linie de transport.

❌ Probleme majore de sincronizare:

Helmer atrage atenția că programul actual al autobuzelor este complet rupt de realitatea aeroportuară:

  • 🚫 Prima cursă pornește abia la 5:30, fiind inutilă pentru zborurile de dimineață devreme (programate înainte de 7:30).

  • 🚫 Ultima plecare este în jurul orei 20:00, neacoperind zborurile care sosesc seara târziu.

  • ⛔ Între orele 8:30 și 15:30 nu circulă autobuze spre aeroport.

  • ⛔ Între orele 9:00 și 16:00 nu există curse dinspre aeroport spre oraș.

🔢 Date concrete – curse necorelate:

Dinspre aeroport (9 curse/zi):

  • 5 curse nu au legătură cu niciun zbor.

    • Ex: cursa de la ora 6:00 pleacă fără pasageri, primul avion aterizează abia la 7:00.

    • Cursa de la 16:00 e la fel, inutilă.

Spre aeroport (9 curse/zi):

  • 2 curse nu deservesc niciun zbor.

  • Restul sunt prost sincronizate: ori ajung prea devreme, ori prea târziu pentru check-in.

📉 Statistici alarmante:

  • Din 38 de zboruri care aterizează zilnic la Cluj, doar 8 sunt acoperite de Aeroport Express.

  • Din 40 de zboruri cu plecare, doar 14 au autobuz disponibil.

În concluzie, peste 70% din pasagerii de pe aeroport sunt nevoiți să recurgă la taxiuri, rideshare sau mașini personale, deși Clujul are o linie expres dedicată.

🔄 Comparație cu Bucureștiul:

„La București, linia de autobuz spre aeroport circulă la fiecare 15 minute ziua și 30 minute noaptea, cu tarif normal,” spune Helmer. „La Cluj, avem doar 9 curse pe zi, multe dintre ele inutile.

Concluzie:

Consilierul cere revizuirea completă a programului A1E și corelarea eficientă cu orarul real al zborurilor, pentru ca acest serviciu public să devină cu adevărat util călătorilor și să reducă traficul rutier spre aeroport.

Foto: https: airportcluj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Administratie

Adio haos în parcările magazinelor! Nou proiect de lege dă Poliției dreptul să intervină și pe domeniul privat 🚗⚖️

Alex Campian

Published

on

Parcarea unui centru comercial din România, înaintea aplicării noii legi

Se pregătește o schimbare importantă pentru șoferii din România! Un nou proiect de lege propune ca Poliția Națională și Poliția Locală să poată aplica legea rutieră și în parcările marilor magazine și centre comerciale – acolo unde, până acum, autoritățile aveau competențe limitate.

Scopul inițiativei este clar: eliminarea haosului și a comportamentelor iresponsabile din parcările private accesibile publicului, unde deseori regulile de circulație sunt ignorate, iar siguranța pietonilor este pusă în pericol.


⚖️ Lege pentru ordine și siguranță în parcările comerciale

Proiectul legislativ nr. 205/2025 a fost dezbătut recent în cadrul Comisiei de Transporturi și Infrastructură a Camerei Deputaților, după cum a anunțat deputatul Radu Moisin (PNL), unul dintre inițiatorii actului normativ.

„Propunerea vizează extinderea legislației rutiere și în parcările private accesibile tuturor, precum sunt cele ale marilor supermarketuri sau centre comerciale”, a transmis parlamentarul într-o postare publică.

Concret, legea ar permite polițiștilor să intervină și să sancționeze șoferii care:

  • parchează neregulamentar pe trecerile de pietoni,

  • blochează căile de acces,

  • nu respectă regulile de prioritate,

  • sau pun în pericol siguranța pietonilor.


🚨 De ce este necesară această modificare?

În prezent, polițiștii nu pot aplica sancțiuni în parcările private, chiar dacă acestea sunt accesibile publicului, fiind încadrate legal drept „proprietate privată”. Astfel, șoferii care blochează alei, locuri de urgență sau treceri pietonale scapă adesea nepedepsiți.

Noua lege urmărește alinierea acestor spații la regulile de circulație rutieră, așa cum se întâmplă deja în alte state europene.

„Scopul este eliminarea haosului din parcările marilor magazine. Vrem ca legea rutieră să fie aplicată acolo unde accesul este public, indiferent de natura proprietății”, a precizat Radu Moisin.


🗳️ Ce urmează?

Propunerea legislativă a primit raport favorabil în Comisia de Transporturi – cu 25 de voturi „pentru” și doar 3 abțineri – și urmează să fie supusă votului final în Camera Deputaților, care este forul decizional.

Dacă proiectul va fi adoptat, România ar putea face un pas important spre o circulație mai civilizată și mai sigură, inclusiv în parcările comerciale, unde regulile de bun-simț vor deveni și reguli de lege.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

A fost emisă autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului din Cluj-Napoca

Alex Campian

Published

on

Pasajul Tăietura Turcului din Cluj-Napoca, parte a proiectului feroviar Cluj–Oradea

Ministerul Transporturilor a emis, în data de 8 octombrie 2025, autorizația de construire pentru Pasajul Tăietura Turcului, parte a Lotului 1 Cluj-Napoca – Aghireș din cadrul Magistralei feroviare Cluj–Oradea–Episcopia Bihor.

📊 Valoarea lucrărilor autorizate se ridică la 78,54 milioane de lei (fără TVA).
Pasajul va fi construit de asocierea RailWorks (Alstom Transport și Arcada Company SA), aceeași echipă care derulează lucrările de modernizare și electrificare pe tronsonul Cluj-Napoca – Aghireș.

Tronsonul, cu o lungime de 30,41 kilometri, este închis circulației feroviare din 1 iulie 2024 până la 30 aprilie 2026, pentru lucrări ample de reabilitare a infrastructurii și suprastructurii feroviare.

🔧 Lotul include:

  • 13 poduri modernizate și unul nou la Tăietura Turcului

  • 35 de podețe și un pasaj superior rutier nou (Tăietura Turcului – Primăria Cluj)

  • Un pasaj pietonal subteran în stația CF Cluj-Napoca

  • O pasarelă pietonală în stația CF Aghireș

Contractul, semnat pe 30 decembrie 2022, are o valoare totală de 1,6 miliarde lei și o durată de 42 de luni (6 luni proiectare + 36 luni execuție).

💡 Proiectul face parte din programul PNRR, care finanțează electrificarea întregii Magistrale 300 Cluj–Oradea–Episcopia Bihor, cu o valoare totală de 9,36 miliarde lei.
După finalizare, viteza de circulație va crește la 120–160 km/h pentru trenurile de călători și 80 km/h pentru cele de marfă, contribuind semnificativ la modernizarea transportului feroviar din România.

Video: Youtube @caileferatetransilvanene9308

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Studenții din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit și în anul universitar 2025-2026

Alex Campian

Published

on

Studenți din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit în anul universitar 2025-2026

Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public (CTP) au anunțat că studenții, masteranzii și doctoranzii înscriși la universitățile clujene, cu vârsta de până la 30 de ani, vor beneficia și în anul universitar 2025-2026 de transport public gratuit pe raza municipiului.

Pentru a facilita accesul rapid și fără cozi, autoritățile au implementat mai multe soluții, în colaborare cu universitățile.

📌 Universitatea Babeș-Bolyai (UBB)

UBB a semnat convenția cu CTP Cluj-Napoca, iar studenții pot obține abonamente gratuite prin trei modalități:

  • Comandă online pentru primul card – pentru studenții din anul I sau cei care nu au încă un card de transport.

  • Prelungire la automate – pentru cei care dețin card și doresc să își reînnoiască abonamentul.

  • Centrele de vânzare CTP – pentru prima încărcare, pe baza carnetului de student sau a verificării CNP-ului.

Ulterior, reîncărcarea lunară se face simplu, direct de la automatele din stații.

❗ Alte universități clujene

Studenții Universității Tehnice, USAMV, UMF „Iuliu Hațieganu”, Universității de Artă și Design și Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” nu au convenție semnată cu CTP. Aceștia vor achiziționa abonamente în valoare de 56 de lei, sumă care va fi ulterior decontată de universități.

Pentru emiterea abonamentelor, studenții trebuie să se prezinte la Centrele de vânzare CTP cu:

  • Cartea de identitate

  • Carnetul de student vizat pentru anul universitar 2025-2026

📌 Zona metropolitană

Studenții care locuiesc în zona metropolitană Cluj beneficiază, de asemenea, de abonamente gratuite sau cu reducere, în funcție de instituția de învățământ la care sunt înscriși.

👉 Lista completă a centrelor de vânzare este disponibilă pe site-ul oficial ctpcj.ro.

CTP Cluj-Napoca urează tuturor studenților, masteranzilor și doctoranzilor mult succes în noul an universitar 2025-2026! 🎓

info: ctpcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom