Consilier local: „Autobuzele Aeroport Express din Cluj circulă mai mult goale”
 Paul Helmer, consilier local în Cluj-Napoca, critică eficiența liniei de autobuz Aeroport Express (A1E), care ar trebui să conecteze orașul de Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. Potrivit unei analize făcute de acesta, peste 55% dintre cursele A1E nu deservesc niciun zbor, în timp ce aproape 80% dintre zborurile programate nu au nicio legătură directă cu această linie de transport.
 ❌ Probleme majore de sincronizare:
 Helmer atrage atenția că programul actual al autobuzelor este complet rupt de realitatea aeroportuară:
  -  🚫 Prima cursă pornește abia la 5:30, fiind inutilă pentru zborurile de dimineață devreme (programate înainte de 7:30). 
-  🚫 Ultima plecare este în jurul orei 20:00, neacoperind zborurile care sosesc seara târziu. 
-  ⛔ Între orele 8:30 și 15:30 nu circulă autobuze spre aeroport. 
-  ⛔ Între orele 9:00 și 16:00 nu există curse dinspre aeroport spre oraș. 
🔢 Date concrete – curse necorelate:
 Dinspre aeroport (9 curse/zi):
  Spre aeroport (9 curse/zi):
  -  2 curse nu deservesc niciun zbor. 
-  Restul sunt prost sincronizate: ori ajung prea devreme, ori prea târziu pentru check-in. 
📉 Statistici alarmante:
  -  Din 38 de zboruri care aterizează zilnic la Cluj, doar 8 sunt acoperite de Aeroport Express. 
-  Din 40 de zboruri cu plecare, doar 14 au autobuz disponibil. 
În concluzie, peste 70% din pasagerii de pe aeroport sunt nevoiți să recurgă la taxiuri, rideshare sau mașini personale, deși Clujul are o linie expres dedicată.
 🔄 Comparație cu Bucureștiul:
 „La București, linia de autobuz spre aeroport circulă la fiecare 15 minute ziua și 30 minute noaptea, cu tarif normal,” spune Helmer. „La Cluj, avem doar 9 curse pe zi, multe dintre ele inutile.”
 Concluzie:
 Consilierul cere revizuirea completă a programului A1E și corelarea eficientă cu orarul real al zborurilor, pentru ca acest serviciu public să devină cu adevărat util călătorilor și să reducă traficul rutier spre aeroport.
 Foto: https: airportcluj.ro