Consilier local: „Autobuzele Aeroport Express din Cluj circulă mai mult goale”
Paul Helmer, consilier local în Cluj-Napoca, critică eficiența liniei de autobuz Aeroport Express (A1E), care ar trebui să conecteze orașul de Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj. Potrivit unei analize făcute de acesta, peste 55% dintre cursele A1E nu deservesc niciun zbor, în timp ce aproape 80% dintre zborurile programate nu au nicio legătură directă cu această linie de transport.
❌ Probleme majore de sincronizare:
Helmer atrage atenția că programul actual al autobuzelor este complet rupt de realitatea aeroportuară:
-
🚫 Prima cursă pornește abia la 5:30, fiind inutilă pentru zborurile de dimineață devreme (programate înainte de 7:30).
-
🚫 Ultima plecare este în jurul orei 20:00, neacoperind zborurile care sosesc seara târziu.
-
⛔ Între orele 8:30 și 15:30 nu circulă autobuze spre aeroport.
-
⛔ Între orele 9:00 și 16:00 nu există curse dinspre aeroport spre oraș.
🔢 Date concrete – curse necorelate:
Dinspre aeroport (9 curse/zi):
Spre aeroport (9 curse/zi):
-
2 curse nu deservesc niciun zbor.
-
Restul sunt prost sincronizate: ori ajung prea devreme, ori prea târziu pentru check-in.
📉 Statistici alarmante:
-
Din 38 de zboruri care aterizează zilnic la Cluj, doar 8 sunt acoperite de Aeroport Express.
-
Din 40 de zboruri cu plecare, doar 14 au autobuz disponibil.
În concluzie, peste 70% din pasagerii de pe aeroport sunt nevoiți să recurgă la taxiuri, rideshare sau mașini personale, deși Clujul are o linie expres dedicată.
🔄 Comparație cu Bucureștiul:
„La București, linia de autobuz spre aeroport circulă la fiecare 15 minute ziua și 30 minute noaptea, cu tarif normal,” spune Helmer. „La Cluj, avem doar 9 curse pe zi, multe dintre ele inutile.”
Concluzie:
Consilierul cere revizuirea completă a programului A1E și corelarea eficientă cu orarul real al zborurilor, pentru ca acest serviciu public să devină cu adevărat util călătorilor și să reducă traficul rutier spre aeroport.
Foto: https: airportcluj.ro