Connect with us

Transport

Costurile Biletelor de Avion În Creștere: Cum Afecțează Bugetul Călătorilor în Sezonul Estival

Anamaria Ioana

Published

on

Cu sosirea verii, pasionații de călătorii sunt puși în fața unei realități amare: prețurile biletelor de avion sunt în creștere. Directorul general al uneia dintre cele mai mari companii aeriene din Europa a confirmat această tendință, punând în gardă călătorii că vor trebui să-și pregătească buzunarele pentru a face față costurilor crescânde ale zborurilor.

Biletele de avion se vor scumpi cu 50%. O provocare va fi dacă intrăm în Schengen

 

Veștile nu sunt tocmai încurajatoare pentru călătorii pasionați de aventură și pentru cei care sunt nevoiți să zboare în interes de serviciu. Michael O’Leary, directorul general al companiei aeriene Ryanair, a adus la cunoștința publicului că prețurile biletelor de avion ar putea cunoaște o creștere semnificativă, ca urmare a capacității limitate a industriei aeriene. Mai mult decât atât, el a dezvăluit și procentul estimat al acestei creșteri, punând astfel în atenția călătorilor inevitabilitatea unor cheltuieli suplimentare în perioada următoare.

Ryanair, renumită drept cea mai importantă companie aeriană din Europa, după numărul de pasageri, se pregătește să facă față unui sezon estival plin de provocări. Michael O’Leary, directorul general al companiei, a făcut unele declarații cu privire la evoluția prețurilor biletelor de avion în această vară.

Secretele biletelor ieftine de avion. Când și cum trebuie să le cumperi, de fapt - Playtech Știri

 

Conform afirmațiilor șefului Ryanair, se așteaptă să apară creșteri de prețuri cu până la 10%, întrucât ritmul de creștere al numărului de pasageri este mai lent decât era anticipat de către companie. Chiar dacă estimările oficiale indică un număr record de 205 milioane de pasageri transportați, față de cei 183,5 milioane înregistrat în anul precedent, situația este susceptibilă să se schimbe din cauza întârzierilor în livrarea noilor avioane Boeing.

Având la dispoziție mai puține aeronave, este posibil să fim nevoiți să revizuim estimările către aproximativ 200 de milioane de pasageri. În vara trecută, prețurile au înregistrat o creștere medie de 17%. Cu toate acestea, nu anticipăm o creștere mai mare de 10% în acest sezon estival. Odată cu creșterea capacității, este de așteptat ca prețurile să scadă, a declarat Michael O’Leary jurnaliștilor.

Ziua de Cluj | Scumpire simțitoare pentru biletele de avion. Cât a crescut prețul într-o lună

Compania aeriană are un contract cu Boeing pentru achiziționarea a 57 de avioane noi până la data de 31 martie 2025. Cu toate acestea, oficialii companiei sunt pesimiști în ceea ce privește livrarea completă a acestor aeronave până la termenul stabilit, anticipând că vor primi doar între 40 și 45 de avioane până atunci.

În luna noiembrie a anului 2023, Ryanair prognoza că profitul pentru anul fiscal curent va oscila între 1,85 și 2,05 miliarde de euro.

Cu toate acestea, în prezent, pragul superior al acestei estimări a fost revizuit în scădere, iar compania aeriană se așteaptă la un profit cuprins între 1,85 și 1,95 miliarde de euro. Cu toate acestea, există perspective că acesta ar putea depăși recordul anterior stabilit în 2018, când a înregistrat un profit de 1,45 miliarde de euro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Stiri

🚇 Începe construcția puțului de lansare a „cârtițelor” pentru metroul din Cluj-Napoca. Primele săpături în iulie

Alex Campian

Published

on

Proiectul metroului din Cluj-Napoca intră într-o nouă etapă: în luna iulie vor începe lucrările la puțul de lansare a utilajelor gigant de tip „cârtiță” (TBM – Tunnel Boring Machine), care vor săpa primele tuneluri subterane din oraș.


⚙️ Săpături complexe pentru viitorul metrou din Cluj

Anunțul a fost făcut de primarul Emil Boc, care a explicat că lucrările ar fi trebuit să înceapă mai devreme, însă terenul a necesitat consolidări suplimentare cu piloni forțați pentru a asigura stabilitatea dealului din zona viitorului puț.

„După ce se va construi puțul de lansare, vor intra în subteran utilajele ‘cârtiță’. Este o lucrare inginerească extrem de complicată, cu multe provocări tehnice”, a declarat edilul.


📍 Unde vor merge „cârtițele”

Primăria precizează că tunelurile vor fi săpate până în zona Câmpului, conform traseului prevăzut în prima fază a proiectului. În paralel, se lucrează și la proiectarea celor șapte stații de metrou care vor fi realizate în această etapă.


🚧 Metroul din Cluj – un proiect ambițios

Metroul din Cluj-Napoca este unul dintre cele mai mari proiecte de infrastructură urbană din România, estimat la peste 2 miliarde de euro, finanțat în parte din fonduri europene. Primele lucrări efective în teren – cum ar fi săpăturile tunelurilor – vor reprezenta un pas important pentru locuitorii orașului.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Grampet lansează Leon – primul automotor construit în România după 80 de ani

Alex Campian

Published

on

Un moment istoric pentru industria feroviară românească: Grampet Group, cel mai mare operator feroviar și logistic din Europa Centrală și de Sud-Est, a lansat Leon, primul automotor construit integral în România, după o pauză de peste 80 de ani.

Evenimentul oficial de prezentare a avut loc în Salonul Regal din Gara de Nord București, în prezența președintelui companiei, Gruia Stoica, și a specialiștilor implicați în dezvoltarea acestui proiect ambițios.


🔧 Un prototip 100% românesc, cu o investiție de 10 milioane de euro

Leon este rezultatul colaborării a peste 180 de specialiști români și a fost realizat de Electroputere VFU Pașcani, parte a Grupului Grampet. Construcția prototipului a necesitat o investiție de aproximativ 10 milioane de euro și a fost atestat CE, ceea ce înseamnă că respectă toate standardele europene pentru a putea circula pe rețelele feroviare din Uniunea Europeană.

Fabrica de la Pașcani are în prezent o capacitate de producție de două trenuri Leon pe lună, ceea ce înseamnă un potențial de 24 de trenuri pe an.


📈 Interes din partea operatorilor privați

Gruia Stoica, președintele Grampet Group, a declarat că deja există interes din partea mai multor operatori privați pentru achiziția trenului Leon:

„Avem câteva oferte de achiziție din partea unor parteneri, dar urmează să negociem. Leon este un nou început pentru industria feroviară românească.”


🇷🇴 Primul automotor 100% românesc

Spre deosebire de alte fabrici care construiesc parțial componente precum vagoane sau locomotive, Leon este primul tren complet realizat în România, de la design și inginerie, până la producția efectivă.

Acesta este un automotor modern, eficient energetic, cu design modular și tehnologii de ultimă generație, pregătit pentru rute regionale și naționale în regim de viteză medie.

Info si Imagini: Ziarul Financiar

Video Youtube:

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Cluj-Napoca introduce semaforizare inteligentă cu senzori și AI pentru fluidizarea traficului

Alex Campian

Published

on

Semaforizare inteligentă cu AI la Cluj pentru trafic fluid

Municipiul Cluj-Napoca face un pas important spre transformarea în „oraș inteligent”, prin implementarea unui sistem de semaforizare bazat pe Inteligență Artificială, parte din proiectul european ZERO-MOVE – Zero Emission Mobility Initiatives. Noul sistem va utiliza senzori, algoritmi avansați, tehnologie 5G și IoT, cu scopul de a monitoriza și optimiza traficul rutier în timp real.

Tehnologie de ultimă generație pentru mobilitate urbană sustenabilă

Cu un buget de aproape 300.000 de euro, finanțat integral din fonduri europene nerambursabile, Clujul va instala sisteme inteligente de semaforizare în intersecții cheie și la intrările în oraș. Acestea vor culege date despre fluxul de trafic, viteza și tipul vehiculelor, transmițându-le în timp real către o rețea care va regla automat semafoarele pentru a reduce ambuteiajele și timpul petrecut în trafic.

Introducerea sistemului „Green Wave” pentru reducerea emisiilor

Una dintre componentele inovatoare este sistemul „green wave”, ce permite sincronizarea semafoarelor astfel încât șoferii să întâmpine mai puține opriri în trafic. Această abordare va duce la o reducere semnificativă a emisiilor poluante, contribuind la un aer mai curat și la o mobilitate urbană eficientă.

Cooperare internațională pentru orașe verzi

Cluj-Napoca derulează acest proiect în parteneriat cu orașele Pécs (Ungaria) și Velenje (Slovenia), în cadrul unei inițiative coordonate de Pécs, cu un buget total de 1,5 milioane de euro. Obiectivul: dezvoltarea unor modele replicabile de transport urban durabil la nivel european.

În Cluj, proiectul este susținut de Centrul de Inovare și Imaginație Civică, care va desfășura campanii de conștientizare, ateliere și consultări publice privind mobilitatea verde – promovând mersul pe jos, ciclismul și transportul public.

Un model pentru viitorul mobilității în Europa

ZERO-MOVE își propune să creeze o Coaliție pentru Mobilitate Durabilă și un Policy Lab pentru testarea și reglementarea politicilor de transport urban, inclusiv pentru transportul de marfă. Modelul dezvoltat va putea fi adaptat în alte orașe europene care urmăresc reducerea emisiilor și creșterea eficienței traficului.

Proiectul are o durată de 18 luni și va transforma Clujul într-un exemplu de mobilitate urbană modernă, sustenabilă și digitalizată, aliniat cu obiectivele climatice ale Uniunii Europene.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom