Connect with us

Transport

Descoperă Noul Traseu ce Extinde Rețeaua de Transport Public Metropolitan in Săvădisla

Dani Muresan

Published

on

Săvădisla se apropie de integrarea în Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj (AMTPC)

Comuna Săvădisla din județul Cluj este pe cale de a deveni membră a Asociației Metropolitană de Transport Public Cluj (AMTPC), după ce și-a manifestat intenția de aderare încă din 24 iulie 2022.

Hotărârea va fi supusă dezbaterii în cadrul ședinței Consiliului Local programată pentru joi, 3 august. Dacă proiectul va fi aprobat, noua linie de transport va fi operată de către Compania de Transport Public Cluj-Napoca. Săvădisla va deveni astfel a zecea comună din AMTPC, alături de municipiul Cluj-Napoca și celelalte comune deja membre: Apahida, Aiton, Ciurila, Baciu, Chinteni, Florești, Feleacu, Gilău și Petreștii de Jos.

La ora actuală, distanța dintre Cluj-Napoca și Săvădisla este de aproximativ 22 de kilometri și poate fi parcursă cu un autoturism în condiții normale în 25-30 de minute. Integrarea în AMTPC ar aduce beneficii semnificative comunității locale, oferind acces la un transport public mai eficient și sustenabil.

Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj (AMTPC) reprezintă un demers important în dezvoltarea și modernizarea sistemului de transport din zonă, având ca obiective îmbunătățirea mobilității, reducerea traficului rutier și protejarea mediului înconjurător prin promovarea utilizării transportului public.

Prin extinderea rețelei de transport în AMTPC, se urmărește creșterea calității vieții locuitorilor din comuna Săvădisla și din zonele învecinate, facilitând accesul rapid și comod către municipiul Cluj-Napoca și alte destinații importante din regiune.

Adăugarea noii comune în Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj va reprezenta un pas semnificativ către o infrastructură de transport mai bine conectată și adaptată nevoilor cetățenilor. Cu toate că încă mai trebuie parcurși pași proceduriali, se anticipează că această inițiativă va contribui la îmbunătățirea calității vieții și la dezvoltarea durabilă a întregii regiuni.

Citat din referatul care urmează să fie dezbătut în ședința CL Cluj-Napoca din 3 august 2023.

„Aderarea comunei Săvădisla la Asociația Metropolitană de Transport Public Cluj este oportună pentru dezvoltarea mobilității urbane sustenabile în zona metropolitane și va contribui la creșterea calității transportului public local, a atractivității acestuia pentru satisfacerea mobilității populației care să ducă la descurajarea folosirii autoturismelor personale și obținerea unei eficiențe sporite în transportul local. Din aceste motive, aderarea comunei Săvădisla la AMTPC este oportună pentru dezvoltarea mobilității urbane sustenabile în zona metropolitană. Aceasta le va permite oamenilor și bunurilor să circule liber, în siguranță, cu protejarea mediului înconjurător”

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Advertisement
Click to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

Transport

Park&Ride de la Aeroport devine prima autogară modernă din Cluj-Napoca – FlixBus introduce curse regulate

Alex Campian

Published

on

Park&Ride de la Aeroportul Cluj, prima autogară modernă din municipiu, cu curse FlixBus

Park&Ride-ul de lângă Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj a fost transformat în prima autogară modernă din municipiu. Primul operator care a inclus această infrastructură în traseele sale regulate este FlixBus, oferind curse dus-întors spre București, Constanța și Oradea, cu opriri, îmbarcări și debarcări direct la Park&Ride.

Viceprimarul Dan Tarcea a precizat că pasagerii vor beneficia de peroane moderne, săli de așteptare și conexiuni directe cu transportul public din oraș. „Invităm și alți operatori de transport să includă Park&Ride-ul în rutele lor, pentru ca această infrastructură să devină un adevărat nod intermodal, în beneficiul tuturor celor care călătoresc spre și dinspre Cluj-Napoca”, a transmis acesta.

Tarife de parcare accesibile

Noul Park&Ride oferă locuri de parcare la prețuri avantajoase:

  • 10 minute – gratuit

  • 6 ore – 2 lei

  • 12 ore – 5 lei

  • 24 ore – 15 lei

  • 30 de zile – 365 lei

Un avantaj suplimentar pentru șoferi este că tichetul de parcare include transport public gratuit în și dinspre municipiul Cluj-Napoca.

Astfel, Park&Ride-ul de la Aeroport se conturează ca o soluție modernă și eficientă pentru mobilitatea urbană și regională, fiind primul pas către dezvoltarea unei rețele de transport intermodal la Cluj.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Administratie

Studenții din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit și în anul universitar 2025-2026

Alex Campian

Published

on

Studenți din Cluj-Napoca beneficiază de transport public gratuit în anul universitar 2025-2026

Primăria Municipiului Cluj-Napoca și Compania de Transport Public (CTP) au anunțat că studenții, masteranzii și doctoranzii înscriși la universitățile clujene, cu vârsta de până la 30 de ani, vor beneficia și în anul universitar 2025-2026 de transport public gratuit pe raza municipiului.

Pentru a facilita accesul rapid și fără cozi, autoritățile au implementat mai multe soluții, în colaborare cu universitățile.

📌 Universitatea Babeș-Bolyai (UBB)

UBB a semnat convenția cu CTP Cluj-Napoca, iar studenții pot obține abonamente gratuite prin trei modalități:

  • Comandă online pentru primul card – pentru studenții din anul I sau cei care nu au încă un card de transport.

  • Prelungire la automate – pentru cei care dețin card și doresc să își reînnoiască abonamentul.

  • Centrele de vânzare CTP – pentru prima încărcare, pe baza carnetului de student sau a verificării CNP-ului.

Ulterior, reîncărcarea lunară se face simplu, direct de la automatele din stații.

❗ Alte universități clujene

Studenții Universității Tehnice, USAMV, UMF „Iuliu Hațieganu”, Universității de Artă și Design și Academiei Naționale de Muzică „Gheorghe Dima” nu au convenție semnată cu CTP. Aceștia vor achiziționa abonamente în valoare de 56 de lei, sumă care va fi ulterior decontată de universități.

Pentru emiterea abonamentelor, studenții trebuie să se prezinte la Centrele de vânzare CTP cu:

  • Cartea de identitate

  • Carnetul de student vizat pentru anul universitar 2025-2026

📌 Zona metropolitană

Studenții care locuiesc în zona metropolitană Cluj beneficiază, de asemenea, de abonamente gratuite sau cu reducere, în funcție de instituția de învățământ la care sunt înscriși.

👉 Lista completă a centrelor de vânzare este disponibilă pe site-ul oficial ctpcj.ro.

CTP Cluj-Napoca urează tuturor studenților, masteranzilor și doctoranzilor mult succes în noul an universitar 2025-2026! 🎓

info: ctpcj.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Transport

Modernizarea căii ferate Cluj – Oradea, întârziată: doar două segmente ar putea fi gata până în 2026

Alex Campian

Published

on

Lucrări de modernizare pe magistrala feroviară Cluj – Oradea

Proiectul de modernizare a magistralei feroviare Cluj – Oradea, parte a liniei M300 Cluj – Episcopia Bihor, întâmpină întârzieri majore. Potrivit celor mai recente date, doar două dintre cele patru segmente aflate în lucru ar putea deveni operaționale până în august 2026, pentru a beneficia de finanțarea europeană.

Ce segmente vor fi modernizate prima dată?

Lucrările, împărțite pe patru loturi ce totalizează 166,5 km, includ:

  • Lot 1: Cluj-Napoca – Aghireșu (30,41 km) – progres fizic: 40%

  • Lot 2: Aghireșu – Poieni (36,53 km) – progres fizic: peste 50%

  • Lot 3: Poieni – Aleșd (52,74 km)

  • Lot 4: Aleșd – Frontieră Ungaria (46,74 km)

Primele două loturi sunt singurele cu șanse să devină funcționale până în 2026, însă electrificarea completă nu va fi finalizată la termen, avertizează Asociația Pro Infrastructura.

Circulație feroviară în sistem pendulă și riscuri

Specialiștii atrag atenția asupra riscului de circulație în sistem pendulă și a posibilelor pericole la trecerile la nivel, din cauza întârzierilor la centralizări, montarea macazurilor și barierele aferente.

Impact și perspective

După finalizarea completă, modernizarea va permite:

  • timp de călătorie Cluj – Oradea: aprox. 2 ore

  • viteze de 100–160 km/h

  • roută strategică de marfă spre Europa Centrală și Țările Baltice

Cu toate acestea, estimările actualizate indică finalizarea întregului proiect în intervalul 2028–2030.

Lucrări de modernizare pe magistrala feroviară Cluj – Oradea

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom