Connect with us

Prin Oras

Rareș, Emiluț, Maestre, probleme? Bogdan: ”Între Aeroportul Cluj și Primăria lui Emil Boc ajungi mult mai greu decât ajungi de la Aeroportul București până la Palatul Parlamentului. E dramatic!”

Alex Campian

Published

on

Rareș, Emiluț, Maestre, probleme? Bogdan: ”Între Aeroportul Cluj și Primăria lui Emil Boc ajungi mult mai greu decât ajungi de la Aeroportul București până la Palatul Parlamentului. E dramatic!”

De la ”Maestre” și ”Excelență” la ”Clujul a devenit un haos urbanistic” e o cale foarte lungă, calea pe care Emil Boc a parcurs-o dând bani și validându-l pe Rareș Bogdan, deși era tăvălit zilnic în sos de limbă de către Ziua de Cluj, pe când actualul eurodeputat și prim vicepreședinte PNL era jurnalist și în grațiile lui Năstase și de partea lui Ucu Rus. Moamă ce de bani încasa Rareș publicitar de la te miri ce CET-uri falimentare în timp ce-și ținea telefonul la vedere pe masă și anunța să-l audă toată terasa: ”Mă sună Emiluț”…Oportunismul este boală grea. În numele oportunismului și Rareș Bogdan, și Emil Boc, și-au călcat în picioare prietenii, s-au urinat pe ele promisiuni și și-au văzut de propriul interes, disimulându-l după al găștii.Ultima ieșire publică a lui Rareș Bogdan, în care s-a lăudat cu multimiliardara fiică vitregă a socrului său de la Vitacom, este de manual în ceea ce privește oportunismul. Un fel de ”Emil Boc, nici nu știi, cât de mic începi să fii”. Dar, stai…, Emil chiar e. Atunci o fi invers: ”Răreșică, nici nu știi, dar candidat la președinție nu cred să fii”…?Invitat în podcastul realizat de Codin Maticiuc, scribul lui Nuțu Cămătaru, la un fel de Kanal D al podcastrilor, Rareș Bogdan a spus că spre deosebire de alți ardeleni, el adoră Bucureștiul și a insistat să spună că la București este mai bine decât la Cluj Napoca. Normal: altfel înoată rechinii pe lângă banii mulți de la București.”Rareș Bogdan: Eu sunt printre puținii ardeleni care adoră Bucurștiul. Îl consider unul dintre cele mai spectaculoase și complexe orașe ale Europei. Un oraș care dacă ar fi un pic disciplinat urbanistic și civilizat ar fi perfect.Codin Maticiuc: Clujul nu e disciplinat din punct de vedere urbanistic?Rareș Bogdan: E relativ…Codin Maticiuc: Mie mi se pare extrem de multă civilizație acolo, din toate punctele de vedere…Rareș Bogdan: Este, din punct de vedere al culturii stradale, al omului care se mișcă. Dar din punct de vedere arhitectonic, arhitectural, nu, nu este. Clujul a avut o ordine extraordinară atunci când a fost dezvoltat la sfârșit de sec. XIX, început de sec XX,  dar din păcate a devenit un haos urbanistic în ultimii ani, din cauza investițiilor majore. Iar acum, vreau să vă spun o chestiune dureroasă pentru mine, chiar dacă, știu, că o sa pară ciudat pentru mulți și o să creeze o știre, dar în Cluj, la ora actuală, circul mai rău, mai prost decât circul cu mașina în București.Codin Maticiuc: E mai mult trafic la Cluj?Rareș Bogdan: Da, e mult mai aglomerat. E orașul mic, strâmt.Codin Maticiuc: Și eu am văzut că e aglomerat dar cum am fost doar la TIFF și Untold, am spus că e normal să fie așa.Rareș Bogdan: Eu ajung de la Aeroportul Otopeni la Palatul Victoria sau de la Otopeni la Palatul Parlamentului, sau unde vrei tu, ajung mai ușor de la Aeroportul din București, la orice oră din zi, decât ajung de la Aeroportul Cluj până în Zorilor, după Grădina Botanică, sau până la mine acasă, sau până la Primăria lui Boc. Deci, de la Aeroportul Cluj și până la Primăria lui Emil Boc ajungi mult mai greu decât ajungi de la Aeroportul București până la Palatul Parlamentului. E dramatic!”E așa, un atăcuț la nenea Boc, un fel de fâlfâit de aripă: Vezi, Maestre, că ceva nu e în regulă cu Urbanismul tău de Cumetrie. Poate nu s-a aprobat ceva, poate e și omul sătul, sau, pur și simplu Boc sângerează greu la simpatizanți și s-au deșteptat fiarele politice la mirosul pieirii – habar nu avem.Cert este că, din ce în ce mai multă lume se șterge de muci și vrea să pară ”bărbată” raportat la Boc.Iar faptul că, la final, și-a exprimat în primul rând „admirația” pentru Ilie Bolojan (fost primar în Oradea, în prezent președinte de Consiliu Județean al Bihorului), iar pe Boc l-a adăugat în rând cu: „și alții, de la toate partidele”: „Ilie Bolojan, Boc și alții de la toate partidele…”, poate ne dă un semn despre pe cine s-ar baza Rareș ca să danseze pe cadavrul politic al lui Boc. La fel cum a jucat pe cel al lui Orban folosindu-se de Boc (dar, mai ales de gașca lui Motreanu). Apropos, a mai auzit cineva ceva despre Motreanu după mazilirea lui Orban?Sau să zică ceva critic Rareș Bogdan despre Florin Cîțu?PS: În schimb, ar fi bine să ne aducem aminte cum l-a călcat pe nervi Emil Boc pe Rareș Bogdan în luna septembrie: Rareș Bogdan: Vreau să dau cuvântul lui Florin Roman și Daniel Fenechiu să explice pe scurt situația…Emil Boc: Fraților, avem treabă, hai să votăm ce am stabilit aseară. Rareș, las-o dracului de treabă, stăm acum în povesti de filosofii. Avem textul moțiunii, mandat, votăm și plecăm la treabă. Las-o dracului. Are prim-ministru treabă, stăm în filosofii sterile. N-am stat o oră să stabilim aseară ca să stabilim calendarul.Florin Cîțu: Dl Boc are dreptate, doar vot și după aceea să ieșim, nu mai vorbiți altceva în aceste întâlniri, doar decât ce avem pe ordinea de zi. Știți foarte bine că orice informatie iese afară, votăm, după discutăm noi în altă parte strategie si așa mai departe. Fără strategie aici, fără alte detalii. Vot pe ce am discutat ieri după care terminăm ședința și mergem mai departe.Rareș Bogdan supune la vot flexibilizarea mandatului pentru cei doi vicepreședinți și liderii de grupuri parlamentare.Gigel Știrbu: Rareș am o rugăminte…Emil Boc: În timpul votului nu se intervine, votăm și după.Rareș Bogdan: Vă urez succes, să fiți cât mai secretoși!PS2: Cam asta este activitatea din vorbe a acestui vestit liberal de-al nostru, din popor:a jurat că va tăia pensiile speciale, și le-a tăiat de nu s-a mai văzut pensionarul special din lanul de pensii;a anunțat că în vecii vecilor PNL nu va primi transfugi de la PSD, și n-a primit – de nici nu pute partidul de atâta pesedism, că de la Iași, la Dâmbovița, penelistul plânsu-mi-sa…;a jurat că, numai peste cadavrul lui, PNL se va alia cu PSD, și nu, nu s-a aliat chiar deloc. Cadavrul lui se plimbă cu Ciolacu de mână. S-a mai plimbat și pe vremea Duamnei Veorica.Dar liberalul Rareș Bogdan trăiește trăiește bine, mersi, și și-a încheiat anul pe culmile brătienești ale nemâncării de rahat (turcesc) cu polonicul. Mai întâi ca invitat al lui Poponeț, unde a mărturisit că nevasta lui e uluitor de bogată, dar de luat s-au luat din dragoste curată. Apoi, idealul oricărui liberal de bine, a făcut revelionul la România TV, televiziunea transfugului Ghiță. Unde a cântat cu mare patos “Așa-i românul”. Urmat imediat de Victor Ciutacu și Gheorghe Simion, care au cântat, și mai din pieptul de aramă: “Noi suntem români”!Iată un liberal împlinit! Aproape rotund! 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Info

24Pay a revenit, CTP Cluj modernizează sistemul de validare: cititoare noi, rapiditate crescută

Stefania Heinz

Published

on

Transportul public din Cluj trece printr-o nouă etapă de modernizare. În ultimele săptămâni, CTP Cluj a început înlocuirea vechilor validatoare din autobuze cu unele noi, moderne și mult mai rapide. Noile cititoare de carduri promit un proces de validare fluent, fără întârzieri, menite să reducă timpul de urcare și să îmbunătățească experiența călătorilor.

Cititoare rapide și o experiență mai fluidă pentru pasageri

Noile dispozitive sunt proiectate să răspundă instant la apropierea cardului contactless sau a biletului pe dispozitiv. Acest lucru ajută în mod special orele de vârf, când validarea lentă putea provoca aglomerații la urcarea în autobuz. Ecranele sunt mai luminoase, ușor de citit, iar interfața este mult mai intuitivă.

Cel mai așteptat anunț: 24Pay funcționează din nou în Cluj

După o perioadă destul de lungă în care aplicația 24Pay nu a fost disponibilă în Cluj, vestea bună este că serviciul a fost repornit și funcționează impecabil. Pasagerii pot cumpăra din nou bilete direct de pe telefon, simplu și rapid, fără să mai caute automate sau chioșcuri.

Noutăți în 24Pay: abonamente pe 1 și 2 linii

Pe lângă clasicele bilete de călătorie, 24Pay a introdus o opțiune mult așteptată de clujeni: abonamente pe 1 linie sau 2 linii, valabile fie o săptămână, fie o lună. Această schimbare este ideală pentru cei care folosesc transportul public doar pe trasee fixe și nu au nevoie de un abonament general.

Astfel, utilizatorii pot:

  • cumpăra rapid abonamentul dorit, direct din aplicație

  • evita cozi sau drumuri suplimentare

  • avea toate titlurile de călătorie într-un singur loc, pe telefon

Un pas înainte pentru mobilitatea urbană în Cluj

Modernizarea cititoarelor și revenirea 24Pay sunt semnele unei infrastructuri digitale tot mai mature. CTP Cluj continuă să investească în soluții care simplifică viața călătorilor și reduc interacțiunile fizice inutile.

Pentru un oraș în continuă creștere precum Cluj-Napoca, astfel de îmbunătățiri sunt esențiale pentru un transport public eficient și adaptat nevoilor actuale.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom