Connect with us

Prin Oras

Rareș, Emiluț, Maestre, probleme? Bogdan: ”Între Aeroportul Cluj și Primăria lui Emil Boc ajungi mult mai greu decât ajungi de la Aeroportul București până la Palatul Parlamentului. E dramatic!”

Alex Campian

Published

on

Rareș, Emiluț, Maestre, probleme? Bogdan: ”Între Aeroportul Cluj și Primăria lui Emil Boc ajungi mult mai greu decât ajungi de la Aeroportul București până la Palatul Parlamentului. E dramatic!”

De la ”Maestre” și ”Excelență” la ”Clujul a devenit un haos urbanistic” e o cale foarte lungă, calea pe care Emil Boc a parcurs-o dând bani și validându-l pe Rareș Bogdan, deși era tăvălit zilnic în sos de limbă de către Ziua de Cluj, pe când actualul eurodeputat și prim vicepreședinte PNL era jurnalist și în grațiile lui Năstase și de partea lui Ucu Rus. Moamă ce de bani încasa Rareș publicitar de la te miri ce CET-uri falimentare în timp ce-și ținea telefonul la vedere pe masă și anunța să-l audă toată terasa: ”Mă sună Emiluț”…Oportunismul este boală grea. În numele oportunismului și Rareș Bogdan, și Emil Boc, și-au călcat în picioare prietenii, s-au urinat pe ele promisiuni și și-au văzut de propriul interes, disimulându-l după al găștii.Ultima ieșire publică a lui Rareș Bogdan, în care s-a lăudat cu multimiliardara fiică vitregă a socrului său de la Vitacom, este de manual în ceea ce privește oportunismul. Un fel de ”Emil Boc, nici nu știi, cât de mic începi să fii”. Dar, stai…, Emil chiar e. Atunci o fi invers: ”Răreșică, nici nu știi, dar candidat la președinție nu cred să fii”…?Invitat în podcastul realizat de Codin Maticiuc, scribul lui Nuțu Cămătaru, la un fel de Kanal D al podcastrilor, Rareș Bogdan a spus că spre deosebire de alți ardeleni, el adoră Bucureștiul și a insistat să spună că la București este mai bine decât la Cluj Napoca. Normal: altfel înoată rechinii pe lângă banii mulți de la București.”Rareș Bogdan: Eu sunt printre puținii ardeleni care adoră Bucurștiul. Îl consider unul dintre cele mai spectaculoase și complexe orașe ale Europei. Un oraș care dacă ar fi un pic disciplinat urbanistic și civilizat ar fi perfect.Codin Maticiuc: Clujul nu e disciplinat din punct de vedere urbanistic?Rareș Bogdan: E relativ…Codin Maticiuc: Mie mi se pare extrem de multă civilizație acolo, din toate punctele de vedere…Rareș Bogdan: Este, din punct de vedere al culturii stradale, al omului care se mișcă. Dar din punct de vedere arhitectonic, arhitectural, nu, nu este. Clujul a avut o ordine extraordinară atunci când a fost dezvoltat la sfârșit de sec. XIX, început de sec XX,  dar din păcate a devenit un haos urbanistic în ultimii ani, din cauza investițiilor majore. Iar acum, vreau să vă spun o chestiune dureroasă pentru mine, chiar dacă, știu, că o sa pară ciudat pentru mulți și o să creeze o știre, dar în Cluj, la ora actuală, circul mai rău, mai prost decât circul cu mașina în București.Codin Maticiuc: E mai mult trafic la Cluj?Rareș Bogdan: Da, e mult mai aglomerat. E orașul mic, strâmt.Codin Maticiuc: Și eu am văzut că e aglomerat dar cum am fost doar la TIFF și Untold, am spus că e normal să fie așa.Rareș Bogdan: Eu ajung de la Aeroportul Otopeni la Palatul Victoria sau de la Otopeni la Palatul Parlamentului, sau unde vrei tu, ajung mai ușor de la Aeroportul din București, la orice oră din zi, decât ajung de la Aeroportul Cluj până în Zorilor, după Grădina Botanică, sau până la mine acasă, sau până la Primăria lui Boc. Deci, de la Aeroportul Cluj și până la Primăria lui Emil Boc ajungi mult mai greu decât ajungi de la Aeroportul București până la Palatul Parlamentului. E dramatic!”E așa, un atăcuț la nenea Boc, un fel de fâlfâit de aripă: Vezi, Maestre, că ceva nu e în regulă cu Urbanismul tău de Cumetrie. Poate nu s-a aprobat ceva, poate e și omul sătul, sau, pur și simplu Boc sângerează greu la simpatizanți și s-au deșteptat fiarele politice la mirosul pieirii – habar nu avem.Cert este că, din ce în ce mai multă lume se șterge de muci și vrea să pară ”bărbată” raportat la Boc.Iar faptul că, la final, și-a exprimat în primul rând „admirația” pentru Ilie Bolojan (fost primar în Oradea, în prezent președinte de Consiliu Județean al Bihorului), iar pe Boc l-a adăugat în rând cu: „și alții, de la toate partidele”: „Ilie Bolojan, Boc și alții de la toate partidele…”, poate ne dă un semn despre pe cine s-ar baza Rareș ca să danseze pe cadavrul politic al lui Boc. La fel cum a jucat pe cel al lui Orban folosindu-se de Boc (dar, mai ales de gașca lui Motreanu). Apropos, a mai auzit cineva ceva despre Motreanu după mazilirea lui Orban?Sau să zică ceva critic Rareș Bogdan despre Florin Cîțu?PS: În schimb, ar fi bine să ne aducem aminte cum l-a călcat pe nervi Emil Boc pe Rareș Bogdan în luna septembrie: Rareș Bogdan: Vreau să dau cuvântul lui Florin Roman și Daniel Fenechiu să explice pe scurt situația…Emil Boc: Fraților, avem treabă, hai să votăm ce am stabilit aseară. Rareș, las-o dracului de treabă, stăm acum în povesti de filosofii. Avem textul moțiunii, mandat, votăm și plecăm la treabă. Las-o dracului. Are prim-ministru treabă, stăm în filosofii sterile. N-am stat o oră să stabilim aseară ca să stabilim calendarul.Florin Cîțu: Dl Boc are dreptate, doar vot și după aceea să ieșim, nu mai vorbiți altceva în aceste întâlniri, doar decât ce avem pe ordinea de zi. Știți foarte bine că orice informatie iese afară, votăm, după discutăm noi în altă parte strategie si așa mai departe. Fără strategie aici, fără alte detalii. Vot pe ce am discutat ieri după care terminăm ședința și mergem mai departe.Rareș Bogdan supune la vot flexibilizarea mandatului pentru cei doi vicepreședinți și liderii de grupuri parlamentare.Gigel Știrbu: Rareș am o rugăminte…Emil Boc: În timpul votului nu se intervine, votăm și după.Rareș Bogdan: Vă urez succes, să fiți cât mai secretoși!PS2: Cam asta este activitatea din vorbe a acestui vestit liberal de-al nostru, din popor:a jurat că va tăia pensiile speciale, și le-a tăiat de nu s-a mai văzut pensionarul special din lanul de pensii;a anunțat că în vecii vecilor PNL nu va primi transfugi de la PSD, și n-a primit – de nici nu pute partidul de atâta pesedism, că de la Iași, la Dâmbovița, penelistul plânsu-mi-sa…;a jurat că, numai peste cadavrul lui, PNL se va alia cu PSD, și nu, nu s-a aliat chiar deloc. Cadavrul lui se plimbă cu Ciolacu de mână. S-a mai plimbat și pe vremea Duamnei Veorica.Dar liberalul Rareș Bogdan trăiește trăiește bine, mersi, și și-a încheiat anul pe culmile brătienești ale nemâncării de rahat (turcesc) cu polonicul. Mai întâi ca invitat al lui Poponeț, unde a mărturisit că nevasta lui e uluitor de bogată, dar de luat s-au luat din dragoste curată. Apoi, idealul oricărui liberal de bine, a făcut revelionul la România TV, televiziunea transfugului Ghiță. Unde a cântat cu mare patos “Așa-i românul”. Urmat imediat de Victor Ciutacu și Gheorghe Simion, care au cântat, și mai din pieptul de aramă: “Noi suntem români”!Iată un liberal împlinit! Aproape rotund! 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom