Connect with us

Prin Oras

Aeroportul clujean nu refuză ajutorul de stat, dar nu îl poate solicita integral fiindcă a făcut profit în 2021

Alex Campian

Published

on

Aeroportul clujean nu refuză ajutorul de stat, dar nu îl poate solicita integral fiindcă a făcut profit în 2021

La sfârșitul lunii decembrie, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei a aprobat o alocare de 84.038.000 lei pentru susţinerea activităţii a 12 aeroporturi regionale, în vederea depăşirii dificultăţilor financiare generate de pandemia de COVID-19. Cea mai mare sumă, 9 milioane lei, a fost aprobată pentru Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca. Ca urmare a faptului că aeroportul clujean a făcut profit în 2021, acest ajutor nu poate fi solicitat integral.David Ciceo, directorul Aeroportului Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca a afirmat că în această perioadă se face un audit pentru perioada iulie 2020 – decembrie 2021, pe baza căruia se va solicita ajutorul de la stat.„Nu s-au refuzat aceste ajutoare. În momentul în care noi le-am solicitat am făcut acest lucru pe baza unei estimări. Din fericire pentru Aeroportul Cluj-Napoca, pentru Consiliul Cluj-Napoca și pentru clujeni, noi estimăm că am avut profit pentru anul 2021. Așadar suma care se va solicita va fi în urma unui audit în baza pierderilor reale înregistrate.Față de momentul solicitării, performanțele Aeroportului au fost mult mai bune și deci vom solicita doar suma corespunzătoare pierderilor reale în urma unui audit. Acest sume se referă la perioada iulie 2020 – 31 decembrie 2021. Orice aeroport poate accesa ajutoarele de stat doar conform situației reale.Pentru 2021 nu suntem eligibili întrucât avem profit și urmează să vedem procentul pe care îl vom putea solicita real. Toate sumele alocate pentru toate aeroporturile se alocă doar în urma unui audit pe baza cifrelor realizate la sfârșitul anului.Pentru 2021, Aeroportul Cluj-Napoca a fost cel mai bun din Europa la categoria sub 5 milioane de pasageri”, a declarat David Ciceo pentru Ziar de Cluj.Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca a încheiat anul 2020 cu un profit de doar 87.300 euro, față de 3,9 milioane euro în 2019. Scăderea enormă a profitului a fost cauzată de diminuarea numărului de pasageri, în contextul restricțiilor impuse de pandemie. În 2018, profitul net a fost de aproape 3 milioane euro.În 2020, Aeroportul a declarat o cifră de afaceri de aproape 9 milioane euro, față de 20,1 milioane euro în 2019 și 19,4 milioane euro în 2018.Potrivit unui comunicat transmis de Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în 28 decembrie 2021, au fost prevăzute următoarele alocări pentru aeroporturile din România:Aeroportul Cluj-Napoca: 9.000.000 lei;Aeroportul Iaşi: 6.530.000 lei;Aeroportul Sibiu: 6.655.000 lei;Aeroportul Craiova: 8.730.000 lei;Aeroportul Bacău: 7.972.000 lei;Aeroportul Suceava: 3.657.000 lei;Aeroportul Arad: 7.900.000 lei;Aeroportul Maramureş: 8.500.000 lei;Aeroportul Oradea: 8.800.000 lei;Aeroportul Satu Mare: 7.000.000 lei;Aeroportul Târgu Mureş: 5.984.000 lei;Aeroportul Tulcea: 3.310.000 lei.“Caracterul promovării în regim de urgenţă este determinat de faptul că activitatea aeroporturilor a fost unul dintre sectoarele cele mai afectate de pandemia de COVID-19, traficul aerian fiind restricţionat în toată Uniunea Europeană, inclusiv în România, din cauza măsurilor aplicate în vederea diminuării impactului tipului de risc, materializate prin restricţii de zbor şi de trecere a frontierei, precum şi de necesitatea stringentă de identificare a resurselor pentru sprijinirea aeroporturilor regionale care facilitează funcţionarea în bune condiţii a pieţei unice europene şi constituie un nod de transport esenţial ce conectează persoane, produse şi servicii, pentru compensarea pierderilor cauzate direct de această pandemie”, explicau reprezentanții Ministerului, la finalul anului 2021.sursa foto: Facebook/Aeroportul Internațional Avram Iancu Cluj-Napoca

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Anunțul care a stârnit controverse în Cluj: o casă dărăpănată din Grigorescu oferită spre locuire gratuită

Stefania Heinz

Published

on

Un anunț postat recent pe rețelele de socializare a reușit să stârnească un val de reacții și discuții aprinse în rândul clujenilor. Mesajul suna aparent simplu, dar a generat atât curiozitate, cât și controverse:

„Ofer găzduire gratuită pentru 6 luni într-o casă bătrânească din cartierul Grigorescu, Cluj-Napoca. Există apă, curent, centrală pe gaz, se plătesc doar cheltuielile și se face curățenie în curte. Detalii în privat.”

Deși intenția pare una binevoitoare, oferind unei persoane sau unei familii o soluție temporară de locuire, clujenii s-au împărțit rapid în două tabere. Unii au lăudat gestul, considerându-l o dovadă rară de generozitate într-un oraș unde chiriile au devenit aproape inaccesibile. Alții, însă, au criticat oferta, susținând că locuința este „dărăpănată” și că anunțul ascunde o formă subtilă de exploatare sau „muncă mascată” sub pretextul găzduirii gratuite.

Cartierul Grigorescu, unul dintre cele mai căutate din Cluj-Napoca, este cunoscut pentru liniștea și proximitatea față de Someș, dar și pentru prețurile ridicate ale proprietăților. Tocmai de aceea, ideea unei case oferite gratuit — chiar și una veche — a atras atenția rapid.

Fotografiile (acolo unde au fost distribuite) ar arăta o casă modestă, cu urme vizibile ale trecerii timpului, dar locuibilă. Mulți internauți au spus că ar fi dispuși să accepte o astfel de ofertă, mai ales în contextul economic actual.

În timp ce unii cer autorităților să verifice condițiile în care se face oferta, alții speră ca astfel de inițiative să se înmulțească, oferind o șansă celor aflați în dificultate.

Indiferent de intenția reală a celui care a postat anunțul, acesta a reușit să pună pe masă o discuție importantă pentru comunitate: cât de greu este, de fapt, să găsești un acoperiș deasupra capului în Cluj-Napoca în 2025?

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom