Connect with us

Prin Oras

Unde sunt secțiile pentru ”marii arși” din România? În stadioane

Alex Campian

Published

on

Unde sunt secțiile pentru ”marii arși” din România? În stadioane

Prioritățile de guvernare post #Colectiv, ale guvernelor Ponta, Cioloș, Grindeanu, Tudose, Dăncilă, Orban (unu și doi), Cîțu, Ciucă, Ciolacu (10 miniștri în 8 ani), au fost să construiască 2 spitale și 8 stadioane. Și nici o secție nouă pentru ”marii arși”, ci doar o secție barică pentru ”narile țâțe” la amantele politicienilor.
Cele două spitale construite (vorba vine), sunt: unul la Mioveni, a cărui construcție a început undeva acum vreo 30 de ani și care a fost dat în folosință în 2019 și altul construit prin efortul societății civile, pe banii românilor care au donat, cel al Asociaței Dăruiește Viață, dar care încă nu este în folosință -din varii motive de umflat mușchii politicienilor de la guvernare.
În rest și-a tras stadion Craiova – de 52 de milioane de euro, cei din Târgu Jiu – de 28 de milioane de euro, ”Steaua Armă-sii”, noul stadion Ghencea – de 95 de milioane de euro, Rapidulețul – de 37 de milioane de euro și Sibiul, nu cel din urmă, dar ultimul pe lista de investiții absolut necesare din bani publici, probabil să aibă pentru golf când se va retrage de la Președinție domnul Profesor de Globetrotterism de 32 de milioane de euro.
Bani publici, necesari pentru a fi investiți în gloria celor care au semnat și ștampilat cele necesare investiției și care, pentru mentenanță, cheltuiesc și de cinci ori mai mult (în milioane de lei) față de ceea ce încasează. Un exemplu elocvent este stadionul din Craiova (de parcă Cluj Arena ar fi un stadion care se întreține din efort propriu și vânzare de bilete când e dat moca pentru a alimenta conturile untoldiene ale plodului de sereist, Bogdan Buta!): în 2022, societatea care administrează arena doljeană a avut încasări de puțin peste 2 milioane de lei, iar întreținerea arenei a costat peste 11 milioane lei.
Să fie primit!
Important este faptul că în Cluj-Napoca, orașul Untoldului dezlănțuit și al marilor spitale în care investesc de se cutremură comunicatele de presă date de Emil Boc și Alin Tișe, NU EXISTĂ NICIMI MĂCAR UN PAT ECHIPAT PENTRU ÎNGRIJIREA MARILOR ARȘI.
Marți, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila, a enumerat paturile pentru marii arși existente în România la ora actuală:
”Şase paturi la Spitalul Clinic de Urgenţă Floreasca Bucureşti, 5 paturi la Spitalul Clinic de Urgenţă Chirurgie Plastică Reparatorie şi Arşi Bucureşti, 5 paturi Spitalul Clinic de Urgenţă Judeţean Sf. Spiridon Iaşi, 5 paturi la Spitalul Clinic Judeţean de Urgenţă ‘Pius Brânzeu’ Timişoara, 3 paturi la Spitalul Clinic de Urgenţă Bagdasar-Arseni, 10 paturi la Spitalul Clinic de Urgenţă pentru Copii ”Grigore Alexandrescu” Bucureşti”.
Oricât ne-am dorit și oricât am citit înșiruirea de paturi făcută de ministru, de lastânga la dreapta, de la dreapta la stânga, de sus în jos, de jos în sus,pe mica șimarea diagonală, nu am reușit să dăm peste denumirea Cluj-Napoca.
Noi încă stăm în metroul lui Boc, amenajări cu beton și dale ale parcurilor, cei 2 kilometri de centură metropolitană scoși cu forcepsul licitațiilor repetate și care OSĂ facă legătura cu Spitalul Regional de Urgență, care se construiește din vorbe încă din 2007.
Și mai stăm în ceva: în rahatul de la Pata Rât și CMID, care zilele acestea s-a revărsat pestilențial peste Cluj-Napoca. Noroc cu polia că a mai potolit văpaia și a mai spălat mirosul de vorbe azvârlite-n vânt de Boc și Tișe de peste un deceniu.
PS: Și anul acesta s-a scăpat, la mustață, de o catastrofă la Untold. Lăcomia fără limite a organizatorilor și complicitatea autorităților locale s-a văzut foarte bine la actuala ediție, în care au înghesuit triplul capacității legale din punct de vedere al autorizării ISU pe Cluj Arena, au blocat evacuările și le-au luat foc, necontrolat, artificiile. Cu niciun pat pentru ”marii arși” ”existent” în Cluj-Napoca, sunt curios ce controale declanșa statul român ca după tragedia #Colectiv (un an mai târziu, toate locațiile controlate și amendate în Cluj-Napoca, de exemplu, funcționaiu la fel de ilegal și o fac în continuare), după tragedia #2_Mai, după tragedia #Crevedia? Sunt curios ce bălmăjeau autoritățile complice locale? De fapt, nu sunt curios. Doamne ferește să se întâmple ceva!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom