Connect with us

Social

Cluj – ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” – Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? – FOTO

Stefan Petre

Published

on

Cluj - ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” - Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? - FOTO

Un clujean s-a ales cu roata blocată, după ce a parcat la Mega Image, în cartierul Gheorgheni, pe Aleea Slănic.”Am observat ca în Cluj se practică această metodă! Mai ales în parcarile de la magazine Mega! Este legal?”, a întrebat un clujean.
”Nu este legal, a imobiliza mașina. Acest lucru o poate face doar poliția municipală, dar în cel de-al doilea rând nu este corect ca să intri în parcarea unui magazin și să stai 10 – 15 ore. Cei de la Kaufland au făcut ceva corect, au montat bariere, dar ca românul nu-i nici unul, în 2 ore fuge, scoate mașina, și o duce iar două ore. Și tot așa și-așa și iar așa, nu plătește parcarea”, a comentat altcineva. Adevărul este că la Kaufland parcarea este acum veșnic deschisă, pentru că sistemul nu a prea funcționat. După ce au introdus sistemul de barieră, oamenii au redus vizitele la supermarket.”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!”, a recomandat un șofer.
”Prin prezenta comunicare dorim sa va informam ca, incepand de saptamana aceasta, va intra in vigoare contractul cu SSG pentru serviciul de blocare a rotilor NON-STOP. Ca urmare, utilizarea Parcarii va fi conditionata de respectarea Regulamentului, iar intrarea in Parcare va implica acordul tacit al soferilor cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului si asumarea eventualelor sanctiuni pentru nerespectarea acestuia. Parcarea autovehiculelor (inclusiv a motocicletelor) este permisa exclusiv in spatiile special amenajate in acest scop.Este strict interzisa parcarea pe drumurile de acces, pe sectoarele pietonale si pe trotuare, in fata iesirilor de urgenta, in zona rampei si/sau a cailor de acces. Orice sofer care incalca aceasta interdictie va fi singur responsabil pentru consecintele unei astfel de nerespectari. Prestatorul imputernicit de catre Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile autovehiculului imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati.Taxa pentru deblocare este de 100 RON/abatere, iar deblocarea va fi efectuata doar între orele 07:00 si 22:00. În cazul în care prevederile Regulamentului sunt incalcate in mod repetat dupa plata taxei, persoana in cauza va fi obligata sa plateasca taxe suplimentare pentru deblocare.De asemenea, va informam ca este valabila si varianta de blocare a rotilor pe proprietate privata, cu acordul scris al proprietarului, prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate.Pentru posesorii de motociclete, acest serviciu se aplica inclusiv in parcarea subterana/supraetajata, iar parcarea este permisa exclusiv posesorilor de locuri de parcare. Acest lucru va fi dovedit prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate care trebuie trimis asociatiei pentru centralizare si furnizare la prestatorul de servicii (SSG). In caz contrar, Prestatorul imputernicit de Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati”, precizează magazinul.Este legală blocarea roților în parcarea supermarketurilor?Legea spune că blocarea roților în parcarile supermarketurilor este ilegală, conform OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.Potrivit velicu.eu, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor poate fi dispusa de oricine numai in conditiile in care ne raportam la o infractiune sau de catre Politia Rutiera, ca si sanctiune contraventionala complementara, in orice alte situatii aceasta actiune fiind ilegala.Astfel, in ceea ce priveste ilegalitatea blocarii rotilor in parcarile supermarketurilor amintim faptul ca, in baza normei instituite prin textul de lege al art. 96 din legea mai sus mentionata, aceasta operatiune are drept scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte contrare legii.Sanctiunea in sine se aplica in cadrul aceluiasi proces verbal prin care se stabileste amenda sau avertismentul. Amintim cititorilor nostri faptul ca, alaturi de imobilizarea masinii, celelalte sanctiuni contraventionale complementare prevazute de textul de lege sunt urmatoarele:”Articolul 96(1) Sanctiunile contraventionale complementare au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte interzise de lege si se aplica prin acelasi proces-verbal prin care se aplica si sanctiunea principala a amenzii sau avertismentului.(2) Sanctiunile contraventionale complementare sunt urmatoarele:a) aplicarea punctelor de penalizare;b) suspendarea exercitarii dreptului de a conduce, pe timp limitat;c) confiscarea bunurilor destinate savarsirii contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta ori folosite in acest scop;d) imobilizarea vehiculului;(…)”Acestea fiind spuse, potrivit Velicu & Asociatii, este important de nuantat faptul ca activitatea de blocare a rotilor este reglementata strict pe drumurile publice, ca si sanctiune contraventionala complementara, nu si in parcarile private; exceptiile de natura penala sau cele in care unul dintre ocupantii masinii este urmarit de autoritati reprezinta cazuri distincte.Potrivit sursei citate, blocarea masinii este o actiune decisa de catre politist in conditiile in care soferul comite una dintre faptele de mai jos, atata timp cat respectiva fapta a fost savarsita pe drumurile publice:„Articolul 117(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune de catre politistul rutier in cazul savarsirii de catre conducatorul acestuia a uneia dintre urmatoarele fapte:a) conducerea unui vehicul neinmatriculat sau neinregistrat ori cu numar de inmatriculare sau de inregistrare fals ori fara a avea montate placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare;b) conducerea unui vehicul care deterioreaza drumul public sau afecteaza mediul ori care prezinta deficiente periculoase la sistemul de franare sau la mecanismul de directie;c) conducerea unui vehicul cu incalcarea regulilor referitoare la transportul marfurilor periculoase ori cu gabarite si/sau mase depasite;d) conducerea unui vehicul despre care exista date sau indicii ca face obiectul unei fapte de natura penala;e) refuza sa se legitimeze;f) se afla sub influenta bauturilor alcoolice, a substantelor psihoactive, iar conducerea vehiculului nu poate fi asigurata de o alta persoana;g) nu respecta timpii de conducere si de odihna prevazuti de lege”.Astfel, potrivit sursei citate, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor este ilegala, cu exceptia situatiilor mentionate anterior, in conditiile in care respectivele parcari nu fac parte din categoria drumurilor public (contrar altor interpretari in domeniu).In concluzie, specialistul este de parere ca practica este ilegala si abuziva, regasita in continutul unei fapte distinct reglementate in Codul Penal.Cu alte cuvinte, acesta recomanda ca, in situatia in care politica magazinului impune blocarea rotilor autovehiculului la depasirea intervalului de timp admis, conducatorul auto sa solicite deblocarea acestora sau sa ceara ajutorul organelor de politie, care ar trebui sa constate ilegalitatea actiunii. 

Source link

Facebook Comments Box

Social

Un Locuitor dintr-un bloc din Gheorgheni Se Întreabă Cum Să bea Vecinul O Supă Din Cocoșul Enervant?” / Răspunsul Neașteptat Pe Care L-a Primit

Stefania Heinz

Published

on

Problema creșterii găinilor între blocuri este una semnificativă în anumite zone în care casele vechi au fost păstrate. Aici, locuitorii din blocuri sunt adesea treziți în zori de cântecul cocoșului, care răsună printre clădiri odată cu primele raze ale dimineții.

“Este ora 4 și cocoșul vecinului a început deja să cânte, răspândindu-și ecoul printre blocuri. Ce sfat aveți pentru mine în ceea ce privește stabilirea unei relații bune cu vecinul de la casă și rugămintea de a prepara o supă gustoasă?”, a comentat un locuitor din Cluj pe o platformă de socializare.

Alți clujeni i-au sugerat să se calmeze, menționând că gospodăriile vechi au existat în zonă mult timp înainte ca blocurile să fie construite.

“Acel gospodar, aș paria, trăiește acolo de mai multe generații, împreună cu cocoșul care anunță zorii. Ei sunt acolo de mult înainte ca cineva să decidă să ridice blocuri în zonă. Deci sfatul meu este simplu: lasă-l pe om în pace, deoarece nu ai dreptul să-i ceri absolut nimic.”

“Conform cunoștințelor mele, acum mai bine de 15 ani, a fost adoptată o lege care interzicea ținerea găinilor/porcilor în gospodăriile din oraș. Nu sunt sigur dacă legea a suferit modificări sau a fost anulată, dar îmi amintesc că, pe vremea aceea, bunica mea a trebuit să renunțe la toate animalele pentru a respecta legislația, iar locul în care ținea porcii a fost transformat în altceva. Vecinii ei au procedat în mod similar.”

Conform regulilor locale, creșterea găinilor în apropierea blocurilor este interzisă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

1 Mai la Hoia, Tradiții Clujene: Mici, Bere și Dansuri Populare în Imagini din 1973, 1983 și 1984 – FOTO

Maria Costea

Published

on

Fotografiile ce ilustrează sărbătoarea de 1 Mai de la Hoia din anii ’70 și ’80 sunt pline de viață și amintesc de atmosfera festivalurilor contemporane. În acele vremuri, Hoia era considerată “Mecca” petrecerilor, oferind spectacole de muzică populară, iar micii și berea erau nelipsite.

Pajiștea de lângă Muzeul Satului de la Hoia era animată în ziua de 1 Mai. Oamenii se adunau în grupuri compacte, iar imaginile vechi reprezintă mărturia vie a modului autentic în care socializau. Comparativ cu prezentul, în care mulți sunt absorbiți de telefoanele mobile, acele vremuri erau caracterizate de conversații față în față, creând legături umane mai profunde.

La Hoia, de 1 Mai, era amplasată o scenă, unde artiștii vremii susțineau concerte, iar oamenii se adunau pe dealul care forma un amfiteatru natural, savurând ziua de sărbătoare.

Este clar că acele momente romantice din trecut nu vor reveni niciodată. Viața devine din ce în ce mai dificilă și tensionată, chiar și în comparație cu acele vremuri, când existau lipsuri și restricții.

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Social

Jocurile de noroc, interzise în localitățile cu mai puțin de 15.000 de locuitori

Dani Muresan

Published

on

PNL și PSD au propus inițial un proiect ambițios pentru interzicerea jocurilor de noroc în toate localitățile, însă acesta a suferit modificări semnificative pe parcursul procesului legislativ. Astfel, legea adoptată în plenul Camerei Deputaților permite jocurile de noroc doar în localitățile cu mai mult de 15.000 de locuitori, într-o variantă considerabil mai slabă decât cea inițială. Această formă mai subțire a legii a fost aprobată cu 243 de voturi “pentru”, patru abțineri și lipsa votului a doi deputați.

Potrivit proiectului adoptat, spațiile comerciale care găzduiesc jocuri de noroc, în special cele cu aparate de tip slot machine, trebuie să fie situate în unități administrativ-teritoriale cu o populație de peste 15.000 de locuitori. Operatorii care nu respectă aceste reguli se vor confrunta cu amenzi considerabile, între 10.000 și 200.000 de lei.

Această modificare legislativă a stârnit reacții din partea opoziției, care acuză un presupus “blat” între coaliția de guvernare și industria jocurilor de noroc. Cu toate acestea, susținătorii legii afirmă că este un pas important pentru a proteja comunitățile mai mici de efectele negative ale jocurilor de noroc.

În contextul acestei decizii, în județul Cluj, cele cinci municipii – Cluj-Napoca, Turda, Câmpia Turzii, Gherla și Dej – precum și comunele Florești și Apahida, care depășesc pragul de 15.000 de locuitori, vor putea continua să găzduiască aceste activități de divertisment.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite