Connect with us

Social

Cluj – ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” – Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? – FOTO

Stefan Petre

Published

on

Cluj - ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” - Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? - FOTO

Un clujean s-a ales cu roata blocată, după ce a parcat la Mega Image, în cartierul Gheorgheni, pe Aleea Slănic.”Am observat ca în Cluj se practică această metodă! Mai ales în parcarile de la magazine Mega! Este legal?”, a întrebat un clujean.
”Nu este legal, a imobiliza mașina. Acest lucru o poate face doar poliția municipală, dar în cel de-al doilea rând nu este corect ca să intri în parcarea unui magazin și să stai 10 – 15 ore. Cei de la Kaufland au făcut ceva corect, au montat bariere, dar ca românul nu-i nici unul, în 2 ore fuge, scoate mașina, și o duce iar două ore. Și tot așa și-așa și iar așa, nu plătește parcarea”, a comentat altcineva. Adevărul este că la Kaufland parcarea este acum veșnic deschisă, pentru că sistemul nu a prea funcționat. După ce au introdus sistemul de barieră, oamenii au redus vizitele la supermarket.”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!”, a recomandat un șofer.
”Prin prezenta comunicare dorim sa va informam ca, incepand de saptamana aceasta, va intra in vigoare contractul cu SSG pentru serviciul de blocare a rotilor NON-STOP. Ca urmare, utilizarea Parcarii va fi conditionata de respectarea Regulamentului, iar intrarea in Parcare va implica acordul tacit al soferilor cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului si asumarea eventualelor sanctiuni pentru nerespectarea acestuia. Parcarea autovehiculelor (inclusiv a motocicletelor) este permisa exclusiv in spatiile special amenajate in acest scop.Este strict interzisa parcarea pe drumurile de acces, pe sectoarele pietonale si pe trotuare, in fata iesirilor de urgenta, in zona rampei si/sau a cailor de acces. Orice sofer care incalca aceasta interdictie va fi singur responsabil pentru consecintele unei astfel de nerespectari. Prestatorul imputernicit de catre Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile autovehiculului imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati.Taxa pentru deblocare este de 100 RON/abatere, iar deblocarea va fi efectuata doar între orele 07:00 si 22:00. În cazul în care prevederile Regulamentului sunt incalcate in mod repetat dupa plata taxei, persoana in cauza va fi obligata sa plateasca taxe suplimentare pentru deblocare.De asemenea, va informam ca este valabila si varianta de blocare a rotilor pe proprietate privata, cu acordul scris al proprietarului, prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate.Pentru posesorii de motociclete, acest serviciu se aplica inclusiv in parcarea subterana/supraetajata, iar parcarea este permisa exclusiv posesorilor de locuri de parcare. Acest lucru va fi dovedit prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate care trebuie trimis asociatiei pentru centralizare si furnizare la prestatorul de servicii (SSG). In caz contrar, Prestatorul imputernicit de Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati”, precizează magazinul.Este legală blocarea roților în parcarea supermarketurilor?Legea spune că blocarea roților în parcarile supermarketurilor este ilegală, conform OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.Potrivit velicu.eu, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor poate fi dispusa de oricine numai in conditiile in care ne raportam la o infractiune sau de catre Politia Rutiera, ca si sanctiune contraventionala complementara, in orice alte situatii aceasta actiune fiind ilegala.Astfel, in ceea ce priveste ilegalitatea blocarii rotilor in parcarile supermarketurilor amintim faptul ca, in baza normei instituite prin textul de lege al art. 96 din legea mai sus mentionata, aceasta operatiune are drept scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte contrare legii.Sanctiunea in sine se aplica in cadrul aceluiasi proces verbal prin care se stabileste amenda sau avertismentul. Amintim cititorilor nostri faptul ca, alaturi de imobilizarea masinii, celelalte sanctiuni contraventionale complementare prevazute de textul de lege sunt urmatoarele:”Articolul 96(1) Sanctiunile contraventionale complementare au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte interzise de lege si se aplica prin acelasi proces-verbal prin care se aplica si sanctiunea principala a amenzii sau avertismentului.(2) Sanctiunile contraventionale complementare sunt urmatoarele:a) aplicarea punctelor de penalizare;b) suspendarea exercitarii dreptului de a conduce, pe timp limitat;c) confiscarea bunurilor destinate savarsirii contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta ori folosite in acest scop;d) imobilizarea vehiculului;(…)”Acestea fiind spuse, potrivit Velicu & Asociatii, este important de nuantat faptul ca activitatea de blocare a rotilor este reglementata strict pe drumurile publice, ca si sanctiune contraventionala complementara, nu si in parcarile private; exceptiile de natura penala sau cele in care unul dintre ocupantii masinii este urmarit de autoritati reprezinta cazuri distincte.Potrivit sursei citate, blocarea masinii este o actiune decisa de catre politist in conditiile in care soferul comite una dintre faptele de mai jos, atata timp cat respectiva fapta a fost savarsita pe drumurile publice:„Articolul 117(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune de catre politistul rutier in cazul savarsirii de catre conducatorul acestuia a uneia dintre urmatoarele fapte:a) conducerea unui vehicul neinmatriculat sau neinregistrat ori cu numar de inmatriculare sau de inregistrare fals ori fara a avea montate placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare;b) conducerea unui vehicul care deterioreaza drumul public sau afecteaza mediul ori care prezinta deficiente periculoase la sistemul de franare sau la mecanismul de directie;c) conducerea unui vehicul cu incalcarea regulilor referitoare la transportul marfurilor periculoase ori cu gabarite si/sau mase depasite;d) conducerea unui vehicul despre care exista date sau indicii ca face obiectul unei fapte de natura penala;e) refuza sa se legitimeze;f) se afla sub influenta bauturilor alcoolice, a substantelor psihoactive, iar conducerea vehiculului nu poate fi asigurata de o alta persoana;g) nu respecta timpii de conducere si de odihna prevazuti de lege”.Astfel, potrivit sursei citate, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor este ilegala, cu exceptia situatiilor mentionate anterior, in conditiile in care respectivele parcari nu fac parte din categoria drumurilor public (contrar altor interpretari in domeniu).In concluzie, specialistul este de parere ca practica este ilegala si abuziva, regasita in continutul unei fapte distinct reglementate in Codul Penal.Cu alte cuvinte, acesta recomanda ca, in situatia in care politica magazinului impune blocarea rotilor autovehiculului la depasirea intervalului de timp admis, conducatorul auto sa solicite deblocarea acestora sau sa ceara ajutorul organelor de politie, care ar trebui sa constate ilegalitatea actiunii. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

Magia Nopții la Cluj Never Sleeps, surprinsă de fotograful Lucian Nuță

Egon Kilin

Published

on

Weekendul trecut, Clujul a fost din nou cuprins de farmecul nopții, odată cu ediția spectaculoasă Cluj Never Sleeps. Pe strada Iuliu Maniu, locul unde istoria se întâlnește cu energia urbană, trupa Eternal Flames a încins atmosfera cu un show de foc plin de emoție, lumină și adrenalină. 🔥🌙

În mijlocul acestui spectacol vizual impresionant, fotograful Lucian Nuță a reușit să surprindă esența momentului în imagini de o forță rară – cadre care redau nu doar mișcarea flăcărilor, ci și vibrația publicului, conexiunea dintre artiști și oraș, și acel „ceva” magic ce transformă o noapte de vară într-o amintire de neuitat. ✨

📷 Lucian este cunoscut pentru talentul său de a captura momente autentice, iar seria de fotografii de la Cluj Never Sleeps dovedește încă o dată măiestria sa. Fiecare imagine transmite povestea unei nopți în care arta, pasiunea și orașul au bătut la unison.

#cluj #clujulmagic #clujneversleeps #eternalflames #luciannuta #artaînstradă #noapteamagică

Foto: Lucian Nuta

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

De ce și-a părăsit o tânără viața construită în Cluj pentru a se întoarce la Timișoara

Alex Campian

Published

on

Pentru mulți tineri din România, comparația între Cluj-Napoca și Timișoara devine inevitabilă – mai ales atunci când aleg o facultate sau își caută un loc de muncă. Cele două orașe, considerate centre universitare și economice importante, sunt adesea puse față în față în funcție de oportunități, costuri și calitatea vieții.

O tânără care a locuit zece ani în Cluj-Napoca a povestit pe Reddit că se gândește serios să se întoarcă în orașul natal, Timișoara. După un deceniu în „capitala Ardealului”, aceasta simte că orașul nu mai corespunde așteptărilor și nevoilor sale actuale.

„A fost o perioadă frumoasă, dar în ultimii ani am început să simt că orașul nu-mi mai oferă ce căutam. Prietenii din copilărie sunt în Timișoara, iar cei pe care i-am legat aici fie au plecat, fie ne vedem rar. Nu mai simt același vibe, iar Clujul mi se pare, de ceva vreme, overhyped și scump pentru calitatea vieții oferite, cu prețuri nejustificate”, a explicat ea.

Tânăra a remarcat că Timișoara are un cost al vieții mai accesibil, mai ales în privința chiriilor și a locuințelor. În plus, ea i-a provocat pe alți români să-și împărtășească experiențele privind cele două orașe.

Un alt utilizator a comentat că numărul mare de clujeni stabiliți în Timișoara poate fi un semn al atractivității orașului din vest. În plus, apropierea de capitale europene precum Budapesta sau Belgrad este un avantaj important.

„Sunt mai mulți clujeni în Timișoara decât timișoreni în Cluj. E un semn, zic eu. În plus, în trei ore ajungi în Budapesta sau Belgrad. De la Cluj, nu prea ai unde merge în același interval. La minusuri: nu ai Untold și nici multe opțiuni de zbor. Vara e foarte cald, fiind zonă de câmpie. Însă oamenii mi se par mai relaxați decât în Cluj, unde există o atitudine pe care n-am înțeles-o niciodată”, a spus acesta.

Un alt român a remarcat că, deși Timișoara este mai plată și lipsită de relief, Clujul oferă acces rapid la natură – munți, păduri și lacuri – ceea ce îl face ideal pentru activități în aer liber.

„În Cluj, la 15 minute cu bicicleta ești în pădure, iar la o oră ai munți și lacuri. În Timișoara ai doar malurile Begăi și ale Timișului, fără mașini. Pe de altă parte, Timișoara e mai aerisită, cu bulevarde largi și prețuri mai decente.”

Un fost locuitor al Clujului, mutat de câțiva ani în Timișoara, spune că orașul bănățean e unul al contrastelor: are un centru spectaculos, dar și cartiere neîngrijite precum Fabric sau Iosefin. În schimb, Clujul e mai uniform, însă cu o dezvoltare urbanistică haotică în zonele periferice, cum ar fi Florești sau Apahida.

„Timișoara are multe palate impresionante, în timp ce în Cluj le numeri pe degete. În centru, Clujul are clădiri mici, de un etaj. Dar Timișoara suferă la capitolul întreținere – multe clădiri istorice sunt în paragină.”

Diferențele se simt și în infrastructura urbană și în prețurile locuințelor. Deși Clujul dispune de un aeroport mai bine conectat, de spitale moderne și de universități apreciate, costul vieții este considerabil mai ridicat.

„Timișoara este încă mai accesibilă pentru un tânăr la început de drum. Chiriile și apartamentele sunt mai ieftine. Deși aeroportul are mai puține zboruri, apropierea de Belgrad și Budapesta compensează”, a explicat un alt comentator.

Tot el subliniază că Timișoara are o climă mai blândă iarna, spre deosebire de Cluj, unde frigul e mai aspru.

„Timișoara e un oraș în care parcă simți că trăiești, iar Clujul a devenit sufocant”, a concluzionat un utilizator care a locuit în ambele orașe.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Prețul cireșelor în Cluj: testăm banca înainte să gustăm!

Alex Campian

Published

on

S-au întors cireșele în piețele din Cluj, dar și-au adus și prețul cu ele – și nu glumim: 60 de lei kilogramul! La banii ăștia, parcă nu mai zici “fruct”, ci “bijuterie comestibilă”.

Cumpărătorii privesc cireșele cu drag, le fotografiază, poate chiar le dau like mental, dar mulți pleacă fără să guste. Unii mai curajoși își iau 100 de grame – cât să împartă cu familia, prietenii, vecinii și eventual să trimită și o poză rudelor din străinătate. Ediție limitată.

Importatorii, în schimb, se bucură – aduc cireșe din afară și le vând în Cluj ca pe trufe rare. Cine are poftă, plătește. Cine nu, se uită și oftează. În curând, s-ar putea să apară și abonamente la cireșe, cu rată lunară și bonus de o sâmbură bonus.

Până atunci, în piață se aud voci:
– „Dați-mi, vă rog, trei cireșe. Una pentru mine, una pentru poză și una de rezervă…”

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom