Connect with us

Social

Cluj – ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” – Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? – FOTO

Stefan Petre

Published

on

Cluj - ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” - Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? - FOTO

Un clujean s-a ales cu roata blocată, după ce a parcat la Mega Image, în cartierul Gheorgheni, pe Aleea Slănic.”Am observat ca în Cluj se practică această metodă! Mai ales în parcarile de la magazine Mega! Este legal?”, a întrebat un clujean.
”Nu este legal, a imobiliza mașina. Acest lucru o poate face doar poliția municipală, dar în cel de-al doilea rând nu este corect ca să intri în parcarea unui magazin și să stai 10 – 15 ore. Cei de la Kaufland au făcut ceva corect, au montat bariere, dar ca românul nu-i nici unul, în 2 ore fuge, scoate mașina, și o duce iar două ore. Și tot așa și-așa și iar așa, nu plătește parcarea”, a comentat altcineva. Adevărul este că la Kaufland parcarea este acum veșnic deschisă, pentru că sistemul nu a prea funcționat. După ce au introdus sistemul de barieră, oamenii au redus vizitele la supermarket.”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!”, a recomandat un șofer.
”Prin prezenta comunicare dorim sa va informam ca, incepand de saptamana aceasta, va intra in vigoare contractul cu SSG pentru serviciul de blocare a rotilor NON-STOP. Ca urmare, utilizarea Parcarii va fi conditionata de respectarea Regulamentului, iar intrarea in Parcare va implica acordul tacit al soferilor cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului si asumarea eventualelor sanctiuni pentru nerespectarea acestuia. Parcarea autovehiculelor (inclusiv a motocicletelor) este permisa exclusiv in spatiile special amenajate in acest scop.Este strict interzisa parcarea pe drumurile de acces, pe sectoarele pietonale si pe trotuare, in fata iesirilor de urgenta, in zona rampei si/sau a cailor de acces. Orice sofer care incalca aceasta interdictie va fi singur responsabil pentru consecintele unei astfel de nerespectari. Prestatorul imputernicit de catre Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile autovehiculului imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati.Taxa pentru deblocare este de 100 RON/abatere, iar deblocarea va fi efectuata doar între orele 07:00 si 22:00. În cazul în care prevederile Regulamentului sunt incalcate in mod repetat dupa plata taxei, persoana in cauza va fi obligata sa plateasca taxe suplimentare pentru deblocare.De asemenea, va informam ca este valabila si varianta de blocare a rotilor pe proprietate privata, cu acordul scris al proprietarului, prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate.Pentru posesorii de motociclete, acest serviciu se aplica inclusiv in parcarea subterana/supraetajata, iar parcarea este permisa exclusiv posesorilor de locuri de parcare. Acest lucru va fi dovedit prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate care trebuie trimis asociatiei pentru centralizare si furnizare la prestatorul de servicii (SSG). In caz contrar, Prestatorul imputernicit de Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati”, precizează magazinul.Este legală blocarea roților în parcarea supermarketurilor?Legea spune că blocarea roților în parcarile supermarketurilor este ilegală, conform OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.Potrivit velicu.eu, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor poate fi dispusa de oricine numai in conditiile in care ne raportam la o infractiune sau de catre Politia Rutiera, ca si sanctiune contraventionala complementara, in orice alte situatii aceasta actiune fiind ilegala.Astfel, in ceea ce priveste ilegalitatea blocarii rotilor in parcarile supermarketurilor amintim faptul ca, in baza normei instituite prin textul de lege al art. 96 din legea mai sus mentionata, aceasta operatiune are drept scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte contrare legii.Sanctiunea in sine se aplica in cadrul aceluiasi proces verbal prin care se stabileste amenda sau avertismentul. Amintim cititorilor nostri faptul ca, alaturi de imobilizarea masinii, celelalte sanctiuni contraventionale complementare prevazute de textul de lege sunt urmatoarele:”Articolul 96(1) Sanctiunile contraventionale complementare au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte interzise de lege si se aplica prin acelasi proces-verbal prin care se aplica si sanctiunea principala a amenzii sau avertismentului.(2) Sanctiunile contraventionale complementare sunt urmatoarele:a) aplicarea punctelor de penalizare;b) suspendarea exercitarii dreptului de a conduce, pe timp limitat;c) confiscarea bunurilor destinate savarsirii contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta ori folosite in acest scop;d) imobilizarea vehiculului;(…)”Acestea fiind spuse, potrivit Velicu & Asociatii, este important de nuantat faptul ca activitatea de blocare a rotilor este reglementata strict pe drumurile publice, ca si sanctiune contraventionala complementara, nu si in parcarile private; exceptiile de natura penala sau cele in care unul dintre ocupantii masinii este urmarit de autoritati reprezinta cazuri distincte.Potrivit sursei citate, blocarea masinii este o actiune decisa de catre politist in conditiile in care soferul comite una dintre faptele de mai jos, atata timp cat respectiva fapta a fost savarsita pe drumurile publice:„Articolul 117(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune de catre politistul rutier in cazul savarsirii de catre conducatorul acestuia a uneia dintre urmatoarele fapte:a) conducerea unui vehicul neinmatriculat sau neinregistrat ori cu numar de inmatriculare sau de inregistrare fals ori fara a avea montate placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare;b) conducerea unui vehicul care deterioreaza drumul public sau afecteaza mediul ori care prezinta deficiente periculoase la sistemul de franare sau la mecanismul de directie;c) conducerea unui vehicul cu incalcarea regulilor referitoare la transportul marfurilor periculoase ori cu gabarite si/sau mase depasite;d) conducerea unui vehicul despre care exista date sau indicii ca face obiectul unei fapte de natura penala;e) refuza sa se legitimeze;f) se afla sub influenta bauturilor alcoolice, a substantelor psihoactive, iar conducerea vehiculului nu poate fi asigurata de o alta persoana;g) nu respecta timpii de conducere si de odihna prevazuti de lege”.Astfel, potrivit sursei citate, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor este ilegala, cu exceptia situatiilor mentionate anterior, in conditiile in care respectivele parcari nu fac parte din categoria drumurilor public (contrar altor interpretari in domeniu).In concluzie, specialistul este de parere ca practica este ilegala si abuziva, regasita in continutul unei fapte distinct reglementate in Codul Penal.Cu alte cuvinte, acesta recomanda ca, in situatia in care politica magazinului impune blocarea rotilor autovehiculului la depasirea intervalului de timp admis, conducatorul auto sa solicite deblocarea acestora sau sa ceara ajutorul organelor de politie, care ar trebui sa constate ilegalitatea actiunii. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Social

Doliu în fotbalul românesc: a murit Emeric Ienei, singurul român care a cucerit Cupa Campionilor Europeni

Alex Campian

Published

on

Emeric Ienei, legendă a fotbalului românesc, omagiu in memoriam

Emeric Ienei, gentlemanul care a dus fotbalul românesc pe culmile Europei

Fotbalul românesc își pleacă astăzi fruntea în fața unei legende. Emeric Ienei, antrenorul care a condus Steaua București spre cea mai mare performanță din istoria sportului românesc – cucerirea Cupei Campionilor Europeni –, s-a stins din viață la vârsta de 88 de ani, la locuința sa din Oradea.

Cu o carieră impresionantă, o eleganță rară și o modestie care i-a înnobilat fiecare gest, Ienei a fost mai mult decât un tehnician – a fost o școală de caracter. De la felul în care vorbea despre fotbal până la respectul arătat adversarilor, fiecare apariție a sa inspira noblețe.

Antrenorul care a făcut istorie la Sevilla

Pe 7 mai 1986, numele lui Emeric Ienei a intrat definitiv în istorie. Sub comanda sa, Steaua București a cucerit Cupa Campionilor Europeni, după o finală legendară cu FC Barcelona, disputată la Sevilla.

După 120 de minute de luptă fără gol, Steaua s-a impus la penaltyuri cu 2-0. Portarul Helmut Duckadam a devenit erou național, apărând toate cele patru lovituri de la 11 metri, iar Ienei a devenit primul – și singurul – antrenor român care a ridicat deasupra capului trofeul suprem al fotbalului european intercluburi.

O viață dedicată performanței și demnității

Născut la 22 martie 1937, în Agrișu Mare, județul Arad, Ienei a fost un mijlocaș defensiv elegant, cerebral, cu 12 selecții la echipa națională. A evoluat peste un deceniu pentru Steaua București, clubul alături de care avea să scrie istorie și ca antrenor.

Ca tehnician, a cucerit șase titluri de campion, patru Cupe ale României, și a condus România la două turnee finale: Campionatul Mondial din Italia (1990) și Euro 2000, ambele încheiate cu calificarea din grupe.

Respectat în țară și peste hotare, Emeric Ienei a fost și selecționer al Ungariei, iar pentru meritele sale excepționale a fost avansat la gradul de general de brigadă în rezervă.

Un destin dublat de dragoste și discreție

În viața personală, Ienei a trăit o poveste de iubire alături de Ileana Gyulai, fosta mare campioană de scrimă, dublu medaliată olimpic. Moartea acesteia, în 2021, l-a afectat profund. În ultimii ani, trăia retras la Oradea, orașul său de suflet, înconjurat de amintiri și de prieteni apropiați.

Ultima sa apariție publică a avut loc în septembrie 2023, la un meci din Cupa României, între FC Bihor și FCSB, unde a fost aplaudat de peste 10.000 de oameni.

„Am avut norocul să lucrez cu cei mai buni jucători ai României. Fără ei, poate că aș fi rămas un anonim”, spunea cu modestie, într-unul dintre ultimele sale interviuri.

O moștenire care nu se va stinge

Emeric Ienei nu a fost doar un antrenor care a câștigat trofee. A fost un formator de caractere, un model de eleganță și un simbol al valorii autentice. Prin el, fotbalul românesc a cunoscut gloria supremă, iar prin amintirea lui va continua să inspire generații.

Astăzi, fotbalul românesc nu pierde doar un mare tehnician, ci un reper moral, un om care a arătat că performanța adevărată se clădește cu muncă, discreție și demnitate.

Dumnezeu să-l odihnească în pace pe Emeric Ienei.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Social

(Video) Bătaie între tinere, în Cluj-Napoca, în noaptea de Halloween! Scene violente surprinse pe stradă

Alex Campian

Published

on

Bătaie între fete pe strada Piezișă din Cluj-Napoca, în noaptea de Halloween

O petrecere de Halloween din Cluj-Napoca s-a transformat într-un adevărat scandal de stradă. Mai multe fete, aflate sub influența alcoolului, s-au luat la bătaie în plină noapte, pe strada Piezișă. Scenele violente au fost filmate și s-au răspândit rapid pe rețelele sociale, stârnind indignare și reacții puternice.

În imagini se observă cum tinerele își împart pumni și picioare, se trag de păr și ajung să se trântească la pământ, în văzul trecătorilor. Una dintre fete este lovită repetat și rămâne cu hainele aproape rupte.

Incidentul a avut loc în jurul orei 01:25, iar polițiștii clujeni au fost alertați la scurt timp, la ora 01:35, de o tânără de 19 ani care a reclamat că a fost agresată. Aceasta a declarat că a fost lovită de o altă persoană necunoscută, pe fondul consumului de alcool. Deși victima a refuzat să depună plângere sau să solicite un ordin de protecție, oamenii legii s-au autosesizat.

„Din primele verificări a reieșit că, între cele două tinere, ar fi izbucnit un conflict verbal care a degenerat într-o altercație fizică. Una dintre fete ar fi fost lovită cu pumnul în zona feței, iar cealaltă ar fi suferit escoriații la nivelul urechii”, au transmis reprezentanții IPJ Cluj.

Polițiștii au deschis o anchetă pentru tulburarea ordinii și liniștii publice și lovire sau alte violențe, urmând să stabilească toate circumstanțele în care a avut loc incidentul.

(Atentie, imagini care va pot afecta emotional!)

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Social

A murit Ryad Almasri, fondatorul Mama Manu – un om iubit și respectat în comunitatea clujeană

Alex Campian

Published

on

Ryad Almasri, fondatorul celebrului lanț de restaurante Mama Manu, s-a stins din viață la vârsta de 65 de ani.

Cunoscut pentru bunătatea și generozitatea sa, Ryad Almasri a fost un om apropiat de oameni, implicat în viața comunității și mereu gata să ajute. Moștenirea sa rămâne vie prin brandul Mama Manu, construit cu pasiune și dedicare alături de echipa și familia sa.

Reprezentanții lanțului de restaurante au transmis un mesaj emoționant:
„Îi vom păstra mereu amintirea vie, cu respect și recunoștință, pentru tot ceea ce a dăruit oamenilor și pentru spiritul cald pe care l-a insuflat în Mama Manu.”

Cei care doresc să își ia rămas bun sunt așteptați vineri, de la ora 15:00, la Cimitirul Islamic din Bonțida, unde va avea loc ceremonia de înmormântare.
Mesaje de condoleanțe pot fi transmise familiei la adresa de e-mail hamude@mamamanu.ro sau la sediul din Str. București nr. 25, Cluj-Napoca.

În semn de respect, toate încasările de astăzi vor fi donate către case de copii, organizații umanitare și persoane aflate în dificultate.

Dumnezeu să îl odihnească în pace!

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom