Connect with us

Social

Cluj – ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” – Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? – FOTO

Stefan Petre

Published

on

Cluj - ”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!” - Ce a pățit un clujean în parcarea unui supermarket. E legal? - FOTO

Un clujean s-a ales cu roata blocată, după ce a parcat la Mega Image, în cartierul Gheorgheni, pe Aleea Slănic.”Am observat ca în Cluj se practică această metodă! Mai ales în parcarile de la magazine Mega! Este legal?”, a întrebat un clujean.
”Nu este legal, a imobiliza mașina. Acest lucru o poate face doar poliția municipală, dar în cel de-al doilea rând nu este corect ca să intri în parcarea unui magazin și să stai 10 – 15 ore. Cei de la Kaufland au făcut ceva corect, au montat bariere, dar ca românul nu-i nici unul, în 2 ore fuge, scoate mașina, și o duce iar două ore. Și tot așa și-așa și iar așa, nu plătește parcarea”, a comentat altcineva. Adevărul este că la Kaufland parcarea este acum veșnic deschisă, pentru că sistemul nu a prea funcționat. După ce au introdus sistemul de barieră, oamenii au redus vizitele la supermarket.”Ia flexul și taie caracatița de pe roată!”, a recomandat un șofer.
”Prin prezenta comunicare dorim sa va informam ca, incepand de saptamana aceasta, va intra in vigoare contractul cu SSG pentru serviciul de blocare a rotilor NON-STOP. Ca urmare, utilizarea Parcarii va fi conditionata de respectarea Regulamentului, iar intrarea in Parcare va implica acordul tacit al soferilor cu privire la respectarea prevederilor Regulamentului si asumarea eventualelor sanctiuni pentru nerespectarea acestuia. Parcarea autovehiculelor (inclusiv a motocicletelor) este permisa exclusiv in spatiile special amenajate in acest scop.Este strict interzisa parcarea pe drumurile de acces, pe sectoarele pietonale si pe trotuare, in fata iesirilor de urgenta, in zona rampei si/sau a cailor de acces. Orice sofer care incalca aceasta interdictie va fi singur responsabil pentru consecintele unei astfel de nerespectari. Prestatorul imputernicit de catre Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile autovehiculului imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati.Taxa pentru deblocare este de 100 RON/abatere, iar deblocarea va fi efectuata doar între orele 07:00 si 22:00. În cazul în care prevederile Regulamentului sunt incalcate in mod repetat dupa plata taxei, persoana in cauza va fi obligata sa plateasca taxe suplimentare pentru deblocare.De asemenea, va informam ca este valabila si varianta de blocare a rotilor pe proprietate privata, cu acordul scris al proprietarului, prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate.Pentru posesorii de motociclete, acest serviciu se aplica inclusiv in parcarea subterana/supraetajata, iar parcarea este permisa exclusiv posesorilor de locuri de parcare. Acest lucru va fi dovedit prin completarea unui formular plus copie dupa contractul de proprietate care trebuie trimis asociatiei pentru centralizare si furnizare la prestatorul de servicii (SSG). In caz contrar, Prestatorul imputernicit de Beneficiar are dreptul sa blocheze rotile imediat dupa constatarea incalcarii interdictiilor, fara alte formalitati”, precizează magazinul.Este legală blocarea roților în parcarea supermarketurilor?Legea spune că blocarea roților în parcarile supermarketurilor este ilegală, conform OUG nr. 195/2002 privind circulatia pe drumurile publice.Potrivit velicu.eu, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor poate fi dispusa de oricine numai in conditiile in care ne raportam la o infractiune sau de catre Politia Rutiera, ca si sanctiune contraventionala complementara, in orice alte situatii aceasta actiune fiind ilegala.Astfel, in ceea ce priveste ilegalitatea blocarii rotilor in parcarile supermarketurilor amintim faptul ca, in baza normei instituite prin textul de lege al art. 96 din legea mai sus mentionata, aceasta operatiune are drept scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte contrare legii.Sanctiunea in sine se aplica in cadrul aceluiasi proces verbal prin care se stabileste amenda sau avertismentul. Amintim cititorilor nostri faptul ca, alaturi de imobilizarea masinii, celelalte sanctiuni contraventionale complementare prevazute de textul de lege sunt urmatoarele:”Articolul 96(1) Sanctiunile contraventionale complementare au ca scop inlaturarea unei stari de pericol si preintampinarea savarsirii altor fapte interzise de lege si se aplica prin acelasi proces-verbal prin care se aplica si sanctiunea principala a amenzii sau avertismentului.(2) Sanctiunile contraventionale complementare sunt urmatoarele:a) aplicarea punctelor de penalizare;b) suspendarea exercitarii dreptului de a conduce, pe timp limitat;c) confiscarea bunurilor destinate savarsirii contraventiilor prevazute in prezenta ordonanta de urgenta ori folosite in acest scop;d) imobilizarea vehiculului;(…)”Acestea fiind spuse, potrivit Velicu & Asociatii, este important de nuantat faptul ca activitatea de blocare a rotilor este reglementata strict pe drumurile publice, ca si sanctiune contraventionala complementara, nu si in parcarile private; exceptiile de natura penala sau cele in care unul dintre ocupantii masinii este urmarit de autoritati reprezinta cazuri distincte.Potrivit sursei citate, blocarea masinii este o actiune decisa de catre politist in conditiile in care soferul comite una dintre faptele de mai jos, atata timp cat respectiva fapta a fost savarsita pe drumurile publice:„Articolul 117(1) Imobilizarea unui vehicul se dispune de catre politistul rutier in cazul savarsirii de catre conducatorul acestuia a uneia dintre urmatoarele fapte:a) conducerea unui vehicul neinmatriculat sau neinregistrat ori cu numar de inmatriculare sau de inregistrare fals ori fara a avea montate placutele cu numarul de inmatriculare sau de inregistrare;b) conducerea unui vehicul care deterioreaza drumul public sau afecteaza mediul ori care prezinta deficiente periculoase la sistemul de franare sau la mecanismul de directie;c) conducerea unui vehicul cu incalcarea regulilor referitoare la transportul marfurilor periculoase ori cu gabarite si/sau mase depasite;d) conducerea unui vehicul despre care exista date sau indicii ca face obiectul unei fapte de natura penala;e) refuza sa se legitimeze;f) se afla sub influenta bauturilor alcoolice, a substantelor psihoactive, iar conducerea vehiculului nu poate fi asigurata de o alta persoana;g) nu respecta timpii de conducere si de odihna prevazuti de lege”.Astfel, potrivit sursei citate, blocarea rotilor in parcarile supermarketurilor este ilegala, cu exceptia situatiilor mentionate anterior, in conditiile in care respectivele parcari nu fac parte din categoria drumurilor public (contrar altor interpretari in domeniu).In concluzie, specialistul este de parere ca practica este ilegala si abuziva, regasita in continutul unei fapte distinct reglementate in Codul Penal.Cu alte cuvinte, acesta recomanda ca, in situatia in care politica magazinului impune blocarea rotilor autovehiculului la depasirea intervalului de timp admis, conducatorul auto sa solicite deblocarea acestora sau sa ceara ajutorul organelor de politie, care ar trebui sa constate ilegalitatea actiunii. 

Source link

Facebook Comments Box

Social

Jocurile de noroc, interzise în localitățile cu mai puțin de 15.000 de locuitori

Dani Muresan

Published

on

PNL și PSD au propus inițial un proiect ambițios pentru interzicerea jocurilor de noroc în toate localitățile, însă acesta a suferit modificări semnificative pe parcursul procesului legislativ. Astfel, legea adoptată în plenul Camerei Deputaților permite jocurile de noroc doar în localitățile cu mai mult de 15.000 de locuitori, într-o variantă considerabil mai slabă decât cea inițială. Această formă mai subțire a legii a fost aprobată cu 243 de voturi “pentru”, patru abțineri și lipsa votului a doi deputați.

Potrivit proiectului adoptat, spațiile comerciale care găzduiesc jocuri de noroc, în special cele cu aparate de tip slot machine, trebuie să fie situate în unități administrativ-teritoriale cu o populație de peste 15.000 de locuitori. Operatorii care nu respectă aceste reguli se vor confrunta cu amenzi considerabile, între 10.000 și 200.000 de lei.

Această modificare legislativă a stârnit reacții din partea opoziției, care acuză un presupus “blat” între coaliția de guvernare și industria jocurilor de noroc. Cu toate acestea, susținătorii legii afirmă că este un pas important pentru a proteja comunitățile mai mici de efectele negative ale jocurilor de noroc.

În contextul acestei decizii, în județul Cluj, cele cinci municipii – Cluj-Napoca, Turda, Câmpia Turzii, Gherla și Dej – precum și comunele Florești și Apahida, care depășesc pragul de 15.000 de locuitori, vor putea continua să găzduiască aceste activități de divertisment.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân: Adoptă un câine din Cluj-Napoca și fii parte din schimbare!

Stefania Heinz

Published

on

“Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân: Adopții și Acțiuni la Cluj-Napoca”

Primăria Municipiului Cluj-Napoca, în colaborare cu Regia Autonomă a Domeniului Public Cluj-Napoca, marchează Ziua Internațională a Animalelor Fără Stăpân, sărbătorită în data de 4 aprilie, printr-o serie de inițiative menite să promoveze adopțiile de câini fără stăpân.

Edilul Emil Boc subliniază faptul că, la Cluj-Napoca, politica privind câinii fără stăpân este una umană, neadoptându-se măsuri de eutanasie, iar la centrul de adăpost de pe strada Bobâlnei se asigură îngrijirea a sute de câini care așteaptă o nouă familie. Procesul de adopție este gratuit și deschis tuturor celor interesați.

Locuitorii Clujului sunt invitați să participe la Centrul de Tratare și Întreținere Câini fără Stăpân și Animale Abandonate de pe strada Bobâlnei nr. 65, în cadrul unui eveniment care se va desfășura pe parcursul a două zile.

Programul acțiunii este următorul:

  • Joi, 4 aprilie 2024, între orele 10:00 și 20:00
  • Sâmbătă, 6 aprilie 2024, între orele 10:00 și 14:00

Evenimentul va include participarea unor organizații implicate în protecția animalelor, precum și asistență din partea medicilor veterinari ai centrului, care vor oferi sfaturi și informații referitoare la îngrijirea animalelor.

Documentele necesare pentru adopție includ:

  • Act de identitate (carte de identitate / pașaport)
  • Act de proprietate pentru spațiul destinat animalului (CF / contract de vânzare-cumpărare / dovadă a plății impozitului)
  • Adeverință de angajat sau cupon de pensie / dovadă a oricărei alte surse de venit.

Anul trecut, aproape 300 de câini vagabonzi au fost capturați la Cluj-Napoca, iar 90% dintre aceștia au fost deja adoptați, reflectând un interes crescut din partea comunității pentru aceste animale

nevoiase.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Incident scandalos la Mega Image din Cluj: Garanția pe ambalaje ignorată, tinerii trimiși la plimbare cu sticle și PET-uri

Stefan Petre

Published

on

Sistemul de Garanție Returnare (SGR), impus obligatoriu în toate magazinele din România, pare a fi o glumă proastă în practică. Numeroase plângeri au fost înregistrate, evidențiind faptul că nu toate magazinele preiau PET-urile și sticlele marcate cu semnul “Ambalaj cu garanție”, iar acest lucru continuă să fie o problemă nerezolvată.

Recent, un incident de acest fel a fost observat de un reporter de la Știri de Cluj, pe strada Regele Ferdinand, la un magazin Mega Image. Doi tineri au ajuns la casă cu două plase pline cu PET-uri și sticle, însă angajații au reacționat iritat când au fost întrebați despre procedura de returnare a ambalajelor. Un agent de pază a intervenit amabil și a solicitat ajutorul unui angajat pentru a ghida cei doi tineri, care doreau să afle în care dintre cele două containere să introducă ambalajele.

Cu toate acestea, persoana de la casă a declarat că nu are timp, în timp ce o colegă de pe rafturi le-a comunicat ferm că nu vor prelua ambalajele și i-a trimis să încerce la alt magazin. “Nu le preluăm”, a fost răspunsul scurt, fără a oferi alte explicații.

Tinerii ne-au mărturisit că au cumpărat produsele de la Mega Image și au încercat să returneze ambalajele și la magazinul de pe strada Eroilor, unde au primit aceeași reacție dezamăgitoare. De la magazinul de pe Regele Ferdinand au fost trimiși la Carrefour, în zona centrală, cu speranța că acolo vor reuși să returneze ambalajele.

SGR, sistemul de garanție-returnare, presupune reținerea unei garanții de 50 de bani pentru orice ambalaj de băutură achiziționată, sumă ce urmează să fie restituită consumatorilor imediat ce ambalajele folosite sunt returnate în orice magazin din România. Cu toate acestea, se pare că unităților mici nu le este profitabil să gestioneze aceste ambalaje și, prin urmare, refuză să le preia. Această situație ridică întrebări serioase cu privire la eficacitatea și aplicabilitatea reală a sistemului SGR în practică.

Sursa foto: StirideCluj.ro

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite