Connect with us

Sport

Clujenii au un apetit mare pentru mașini. 1.000 de mașini noi intră în traficul din oraș în fiecare lună

Stefan Petre

Published

on

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

Administrație

Clujenii au dezvoltat un apetit mare pentru mașini, explică viceprimarul Dan Tarcea, iar din această cauză traficul ar fi aglomerat în oraș. Un număr imens de mașini au fost înmatriculate în Cluj în primele opt luni din 2023.

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

  


În fiecare dimineață, fie că te îndrepți către locul de muncă, școală, facultate sau ai alte treburi de rezolvat în afara casei, în Cluj-Napoca te „lovești” de traficul îngreunat. Pentru clujeni, să reclame problemele din traficul rutier și lipsa unor soluții pe termen scurt a devenit deja o obișnuință. 


Marți dimineața, subiectul a fost abordat și de către viceprimarul Muncipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, care dă vina pe „apetitul tot mai mare” al clujenilor privind mașinile. Viceprimarul a explicat că un număr imens de mașini nou cumpărate au fost înregistrate în primele opt luni ale anului 2023, în județul Cluj. Din totalul lor, aproximativ 8.000 de mașini ar fi fost înmatriculate doar în municipiul de reședință, în acest interval de timp.


Asta înseamnă că în fiecare lună dintre cele opt, în traficul clujean au fost adăugate câte circa 1.000 de mașini în plus. CITEȘTE ȘI:
Începerea școlii și revenirea studenților în Cluj îngreunează traficul din zona metropolitană. Pivariu: „Dezvoltarea vine cu un minus în trafic” 


„Vedem că pe fiecare zi ce trece, avem un apetit tot mai mare a cetățenilor clujeni să-și achiziționeze o mașină. Aici vreau să vă dau câteva date statistice. De la începutul anului până la sfârșitul lunii august, în județul Cluj au fost înmatriculate 23.500 de mașini. Și au fost radiate din circulație aproximativ 6.500 de mașini. La nivelul județului avem 17.000 de mașini. 17.000 de mașini, presupunând că jumătate dintre ele sunt în municipiul Cluj-Napoca (eu cred că sunt mai multe în municipiul Cluj-Napoca decât în celelalte zone), asta înseamnă că în primele opt luni ale anului avem 8.000 de mașini în plus în municipiul Cluj-Napoca. Ori, dacă o mașină ocupă 5 metri, asta înseamnă să avem 40 km de mașină, în municipiul Cluj-Napoca, doar în primele 8 luni ale anului. Dar nu cred că există un oraș în lumea asta care să facă față unui asemenea aflux de mașini. Poți să mai faci încă 10 benzi suplimentare la ce aflux de mașini avem și la creșterea numărului mare de mașini… fără a scoate din circulație alte mașini, nu va face față niciun oraș”, a explicat viceprimarul Dan Ștefan Tarcea, la un post radio local.Soluția, o schimbare de mentalitate?Șoferii cer, de obicei, drumuri mai bune și mai multe rute alternative… sau ceva, ceva minune care să repare problemele din trafic rapid. Cu toate acestea, Dan Tarcea spune că  soluțiile pe termen scurt nu ar rezolva problema și că este nevoie, pe lângă finalizarea proiectelor mari de infrastructură, de o schimbare de mentalitate. 


El a explicat că mașinile înmatriculate în primele opt luni ale anului ar ocupa cam 40 km de drum, o distanța din Florești până prin Apahida, și că problema nu se va rezolva dacă clujenii continuă să aibă „două sau trei mașini” la fiecare apartament.CITEȘTE ȘI:
Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”.
 „Trebuie să avem o schimbare de paradigmă. Trebuie să avem o schimbare de mentalitate cu toții: de la cel mai înalt om în municipiul Cluj-Napoca, până la cel mai mic. Atâta timp cât noi la fiecare apartament avem două sau trei mașini, lucrurile nu se vor schimba, pentru că nu mai avem cum să întindem acest oraș. Blocurile care sunt deja construite în cartiere nu le mai putem întinde. Gândiți-vă că discutăm doar în primele 8 luni ale anului de 40 km de mașină. Ori municipiul Cluj-Napoca, de la un capăt la altul dacă-l traversăm, din Florești până la aeroport, nu are 40 km. Deci asta înseamnă că în primele luni ale anului s-au înmatriculat o grămadă de mașini care stau una după alta cel puțin din Florești până prin Apahida. Aici aș mai aduce în discuție și pe cei care vin din alte localități în Cluj-Napoca: că discutăm de studenți, oameni care vor să facă afaceri aici… ăsta este specificul orașului nostru și cred că lucrurile trebuie să le luăm din această zonă.Soluții miraculoase pe termen scurt… să știți că nu vor rezolva problema de fond. Problema este numărul mare de mașini: 8.000 de mașini în primele 8 luni ale anului… 1.000 de mașini pe lună. Asta înseamnă foarte mult. Anul încă nu este gata. Asta este realitatea în care noi trăim: ajungem să avem un oraș plin de mașini. De aceea noi am luat această decizie de a prioritiza transportul public în comun prin benzile dedicate, transportul alternativ cu pistele de biciclete, mersul pe jos și abia după aceea mașina (…)De aceea facem investiții în metrou și centură metropolitană, ca să pregătim orașul pentru anii care vor veni, pentru că în acest ritm nu va putea face față nimeni și nicio altă soluție”, a mai spus Dan Tarcea. CITEȘTE ȘI:
Încep studiile geotehnice pentru metroul din Cluj. Proprietarii de imobile pe coridorul de expropriere, somați să permită accesul experților. Toți avem treabă la aceeași oră, asta să fie problema?Viceprimarul a continuat spunând că soluția este să folosim mijloace de transport în comun precum autobuzele CTP, în care „intră peste 100 de persoane” și care ocupă spațiul a trei mașini, în care poate se află câte o singură persoană. „Asta este soluția și alternativă.”„Din cauza situațiilor pe care le întâmpinăm în fiecare zi, peste tot trebuie să ne deplasăm în intervalul 7:30-8:00 sau 7:00-8:30. Și atunci se creează aceste ambuteiaje, rush hour-ul, pentru că toți circulăm în același timp. Asta duce la situația actuală”, a concluzionat viceprimarul. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Sport

Cluj Arena primește un gazon hibrid performant înainte de UNTOLD

Alex Campian

Published

on

Cluj Arena modernizată cu gazon hibrid pentru evenimente și meciuri

Stadionul Cluj Arena se pregătește pentru un upgrade important înaintea festivalului UNTOLD și a sezonului competițional. Consiliul Județean Cluj a lansat în SEAP procedura de achiziție pentru montarea unui gazon hibrid pe stadion. Nu este vorba despre înlocuirea completă a gazonului existent, ci despre întărirea acestuia printr-o tehnică modernă, folosită pe marile arene din lume – „coaserea” fibrelor sintetice în gazonul natural.

„Ne dorim să îmbunătățim suprafața de joc a stadionului Cluj Arena, iar alegerea unei structuri hibride a reprezentat cea mai bună opțiune, conform specialiștilor. Viitorul gazon va fi unul performant și de cea mai bună calitate, adaptat tuturor activităților sportive găzduite, în orice condiții meteo”, a declarat Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj.

Gazon durabil, stabil și ideal pentru sport și concerte

Tehnologia de întărire verticală prin inserarea fibrelor sintetice va aduce mai multă stabilitate și o durată de viață extinsă, de până la 15 ani. Sistemul garantează o calitate constantă a jocului, o acoperire cu iarbă mai rezistentă și o suprafață stabilă chiar și în condiții de utilizare intensivă – esențială pentru un stadion care găzduiește atât meciuri de fotbal, cât și concerte de anvergură, precum UNTOLD.

Consiliul Județean a scos la licitație contractul pentru furnizarea și montarea a aproximativ 7.900 de metri pătrați de gazon hibrid, cu o densitate de minimum 98%, conform standardelor FIFA și UEFA. Valoarea estimată a investiției este de 1.935.000 lei fără TVA.

Avantajele gazonului hibrid:

  • Suprafață de joc naturală cu rezistență sporită

  • Stabilitate și uniformitate excelente

  • Teren fără gropi sau pete umede

  • De 3–4 ori mai multe ore de joc anual față de un gazon clasic

  • Uzură minimă

  • Adaptabilitate rapidă între sporturi și evenimente

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

Lovitură Financiară pentru CFR Cluj! Nume Nou de Stadion și Milioane de la Can Holding

Alex Campian

Published

on

CFR Cluj semnează cu Can Holding, noul sponsor principal și redenumirea stadionului

CFR Cluj dă lovitura! Noul sponsor aduce milioane de euro și schimbă numele stadionului

CFR Cluj va avea, începând din sezonul viitor, un nou sponsor principal care va aduce milioane de euro clubului și va da numele stadionului din Gruia. Potrivit informațiilor GSP.ro, echipa ardelenilor este aproape de a semna un parteneriat extins cu Can Holding, una dintre cele mai importante companii din Turcia.

Can Holding, deținută de omul de afaceri Murat Can, are activități în domenii precum aparatură electrocasnică, energie, petrol, logistică, sănătate, educație și turism. Compania produce anual peste 8 milioane de produse electronice și electrocasnice.

Sursele din anturajul clubului susțin că această înțelegere va aduce CFR Cluj mai multe milioane de euro anual, deschizând astfel noi oportunități pe piața internațională pentru echipa lui Nelu Varga.

În urma acordului, stadionul „Dr. Constantin Rădulescu” va primi un nou nume, inspirat de Can Holding. De asemenea, numele companiei va apărea pe fața noilor tricouri, în partea centrală, alături de un alt sponsor important – casa de pariuri Don.ro.

Până acum, CFR Cluj a avut ca sponsor principal compania Player, un alt brand din industria pariurilor sportive.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Sport

🕯️ Ne-a părăsit Mihai Leu – campionul care a inspirat o generație

Alex Campian

Published

on

Fostul mare sportiv român, Mihai Leu, s-a stins din viață marți seară, la vârsta de 56 de ani, după o luptă grea cu boala. A fost internat în stare gravă la Spitalul Fundeni din București, începând cu data de 21 iunie 2025, suferind de insuficiență pulmonară și metastaze pulmonare, pe fondul unui cancer de colon diagnosticat în urmă cu zece ani.

🥊 Un campion în ring și în viață

Născut la 13 februarie 1969, Mihai Leu a început boxul în 1978, la clubul Metalul Hunedoara. A fost legitimat și la Dinamo, Steaua, apoi la Bayer Leverkusen în Germania. A câștigat titlul de campion mondial WBO în 1997, la Hamburg, fiind unul dintre puținii sportivi români neînvinși în cariera de profesionist (28 victorii din 29 de meciuri, 10 prin KO).

A fost campion mondial la juniori și campion al Germaniei, fiind membru al prestigiosului club Universium Box Promotion.

🏁 De la ringul de box la cursele de raliuri

După retragerea din box, Mihai Leu s-a reinventat ca pilot de raliuri. A debutat în 1994 la Raliul Banatului, conducând un Volkswagen Golf GTI 16V. A devenit campion național absolut la raliuri și a câștigat de trei ori titlul de campion la viteză în coastă. A fost desemnat între primii 10 sportivi ai anului 2003.

⚕️ Lupta cu cancerul

În 2014, Mihai Leu a fost diagnosticat cu cancer de colon. A trecut prin multiple intervenții chirurgicale și tratamente dificile. Ultima operație a avut loc în primăvara lui 2025. A fost internat și în decembrie 2024 și mai 2025, din cauza unor complicații.

Pe 21 iunie 2025, a fost transportat de urgență cu elicopterul la Spitalul Fundeni, în stare gravă, din cauza unei hemoragii. A fost internat la terapie intensivă, dar din păcate, organismul său nu a mai rezistat.

🕯️ Mesaj emoționant al familiei

„Cu profundă durere, anunțăm trecerea în neființă a lui Mihai, în această seară. Un adevărat campion, atât în ringul de box, cât și pe circuitele de motorsport, Mihai a fost mult mai mult decât un sportiv excepțional, a fost un simbol de voință, curaj și pasiune. Nu te vom uita niciodată.” – mesaj postat pe pagina oficială de Facebook a sportivului.

👨‍👩‍👦 Viața personală

Mihai Leu a fost căsătorit timp de peste 30 de ani cu Ana Leu și a avut un fiu, Marco Leu. A fost un tată și soț devotat, un om iubit și respectat.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom