Connect with us

Sport

Clujenii au un apetit mare pentru mașini. 1.000 de mașini noi intră în traficul din oraș în fiecare lună

Stefan Petre

Published

on

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

Administrație

Clujenii au dezvoltat un apetit mare pentru mașini, explică viceprimarul Dan Tarcea, iar din această cauză traficul ar fi aglomerat în oraș. Un număr imens de mașini au fost înmatriculate în Cluj în primele opt luni din 2023.

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

  


În fiecare dimineață, fie că te îndrepți către locul de muncă, școală, facultate sau ai alte treburi de rezolvat în afara casei, în Cluj-Napoca te „lovești” de traficul îngreunat. Pentru clujeni, să reclame problemele din traficul rutier și lipsa unor soluții pe termen scurt a devenit deja o obișnuință. 


Marți dimineața, subiectul a fost abordat și de către viceprimarul Muncipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, care dă vina pe „apetitul tot mai mare” al clujenilor privind mașinile. Viceprimarul a explicat că un număr imens de mașini nou cumpărate au fost înregistrate în primele opt luni ale anului 2023, în județul Cluj. Din totalul lor, aproximativ 8.000 de mașini ar fi fost înmatriculate doar în municipiul de reședință, în acest interval de timp.


Asta înseamnă că în fiecare lună dintre cele opt, în traficul clujean au fost adăugate câte circa 1.000 de mașini în plus. CITEȘTE ȘI:
Începerea școlii și revenirea studenților în Cluj îngreunează traficul din zona metropolitană. Pivariu: „Dezvoltarea vine cu un minus în trafic” 


„Vedem că pe fiecare zi ce trece, avem un apetit tot mai mare a cetățenilor clujeni să-și achiziționeze o mașină. Aici vreau să vă dau câteva date statistice. De la începutul anului până la sfârșitul lunii august, în județul Cluj au fost înmatriculate 23.500 de mașini. Și au fost radiate din circulație aproximativ 6.500 de mașini. La nivelul județului avem 17.000 de mașini. 17.000 de mașini, presupunând că jumătate dintre ele sunt în municipiul Cluj-Napoca (eu cred că sunt mai multe în municipiul Cluj-Napoca decât în celelalte zone), asta înseamnă că în primele opt luni ale anului avem 8.000 de mașini în plus în municipiul Cluj-Napoca. Ori, dacă o mașină ocupă 5 metri, asta înseamnă să avem 40 km de mașină, în municipiul Cluj-Napoca, doar în primele 8 luni ale anului. Dar nu cred că există un oraș în lumea asta care să facă față unui asemenea aflux de mașini. Poți să mai faci încă 10 benzi suplimentare la ce aflux de mașini avem și la creșterea numărului mare de mașini… fără a scoate din circulație alte mașini, nu va face față niciun oraș”, a explicat viceprimarul Dan Ștefan Tarcea, la un post radio local.Soluția, o schimbare de mentalitate?Șoferii cer, de obicei, drumuri mai bune și mai multe rute alternative… sau ceva, ceva minune care să repare problemele din trafic rapid. Cu toate acestea, Dan Tarcea spune că  soluțiile pe termen scurt nu ar rezolva problema și că este nevoie, pe lângă finalizarea proiectelor mari de infrastructură, de o schimbare de mentalitate. 


El a explicat că mașinile înmatriculate în primele opt luni ale anului ar ocupa cam 40 km de drum, o distanța din Florești până prin Apahida, și că problema nu se va rezolva dacă clujenii continuă să aibă „două sau trei mașini” la fiecare apartament.CITEȘTE ȘI:
Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”.
 „Trebuie să avem o schimbare de paradigmă. Trebuie să avem o schimbare de mentalitate cu toții: de la cel mai înalt om în municipiul Cluj-Napoca, până la cel mai mic. Atâta timp cât noi la fiecare apartament avem două sau trei mașini, lucrurile nu se vor schimba, pentru că nu mai avem cum să întindem acest oraș. Blocurile care sunt deja construite în cartiere nu le mai putem întinde. Gândiți-vă că discutăm doar în primele 8 luni ale anului de 40 km de mașină. Ori municipiul Cluj-Napoca, de la un capăt la altul dacă-l traversăm, din Florești până la aeroport, nu are 40 km. Deci asta înseamnă că în primele luni ale anului s-au înmatriculat o grămadă de mașini care stau una după alta cel puțin din Florești până prin Apahida. Aici aș mai aduce în discuție și pe cei care vin din alte localități în Cluj-Napoca: că discutăm de studenți, oameni care vor să facă afaceri aici… ăsta este specificul orașului nostru și cred că lucrurile trebuie să le luăm din această zonă.Soluții miraculoase pe termen scurt… să știți că nu vor rezolva problema de fond. Problema este numărul mare de mașini: 8.000 de mașini în primele 8 luni ale anului… 1.000 de mașini pe lună. Asta înseamnă foarte mult. Anul încă nu este gata. Asta este realitatea în care noi trăim: ajungem să avem un oraș plin de mașini. De aceea noi am luat această decizie de a prioritiza transportul public în comun prin benzile dedicate, transportul alternativ cu pistele de biciclete, mersul pe jos și abia după aceea mașina (…)De aceea facem investiții în metrou și centură metropolitană, ca să pregătim orașul pentru anii care vor veni, pentru că în acest ritm nu va putea face față nimeni și nicio altă soluție”, a mai spus Dan Tarcea. CITEȘTE ȘI:
Încep studiile geotehnice pentru metroul din Cluj. Proprietarii de imobile pe coridorul de expropriere, somați să permită accesul experților. Toți avem treabă la aceeași oră, asta să fie problema?Viceprimarul a continuat spunând că soluția este să folosim mijloace de transport în comun precum autobuzele CTP, în care „intră peste 100 de persoane” și care ocupă spațiul a trei mașini, în care poate se află câte o singură persoană. „Asta este soluția și alternativă.”„Din cauza situațiilor pe care le întâmpinăm în fiecare zi, peste tot trebuie să ne deplasăm în intervalul 7:30-8:00 sau 7:00-8:30. Și atunci se creează aceste ambuteiaje, rush hour-ul, pentru că toți circulăm în același timp. Asta duce la situația actuală”, a concluzionat viceprimarul. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Eveniment

Raliul Clujului 2025 – Trasee Noi, Adrenalină și 50 de Ani de Poveste

Alex Campian

Published

on

În vara anului 2025, Clujul devine din nou capitala motorsportului românesc. O nouă ediție a Raliului Clujului aduce pe drumurile județului adrenalină, performanță tehnică și o serie de surprize menite să celebreze o istorie remarcabilă în raliuri.

🎉 50 de ani de tradiție în motorsport

Evenimentul din acest an marchează o aniversare specială: cinci decenii de când raliurile se desfășoară pe drumurile din jurul Clujului. Cu o organizare impecabilă și o atmosferă de sărbătoare, ediția 2025 se anunță a fi una dintre cele mai spectaculoase de până acum.

🛣️ Trasee inovatoare și secțiuni relansate

Competiția din acest an include mai multe noutăți în ceea ce privește traseul și probele speciale:

  • 🏁 Secțiunea Florești revine în program, oferind din nou provocări tehnice și un spectacol vizual pentru publicul pasionat.

  • 🛤️ Tronsoane modernizate în zonele Dângău și Tarnița, perfect adaptate pentru performanță și siguranță.

  • 🌲 O probă extinsă în zona Făget, cu un traseu ce leagă Cluj-Napoca de Săliște, concepută special pentru această ediție aniversară.

  • 🔧 Testele tehnice (shakedown) vor avea loc în localitatea Stolna, cu o zi înainte de startul oficial al competiției.

🤝 Parteneriate și susținere locală

Evenimentul este posibil datorită colaborării strânse dintre organizatori, autorități locale și sponsori importanți din domeniul auto, medical, tehnologic și sportiv. Împreună, aceștia oferă un cadru profesionist, sigur și atractiv pentru toți participanții.

Ediția de anul acesta se va desfășura între 20-22 iunie

Surse: fras.ro, viacluj.tv

Facebook Comments Box
Tetarom
Continue Reading

Sport

Istoric! U Cluj revine în cupele europene după o pauză de 53 de ani. Sabău: „La revedere, Untold!”

Alex Campian

Published

on

Universitatea Cluj scrie istorie! După o pauză de 53 de ani, „Șepcile Roșii” revin în cupele europene, urmând să joace în turul al doilea preliminar din UEFA Conference League, în luna iulie.

Este o performanță istorică pentru clubul clujean, care nu mai evoluase în competițiile europene din sezonul 1972–1973. Posibilii adversari din această fază includ nume grele precum AZ Alkmaar, Rapid Viena, Hajduk Split, AEK Atena sau FK Astana. Tragerea la sorți va avea loc pe 18 iunie, iar meciurile sunt programate pentru 24 și 31 iulie.

Dan Nistor: „Vreau un adversar puternic”

Dan Nistor, unul dintre liderii vestiarului, nu se teme de provocări:
„Mi-ar plăcea să întâlnim o echipă puternică. Dacă e să pierdem, să o facem în fața unei formații de top!”

Sabău, cu umor: „Nu se mai ține Untoldul!”

Antrenorul Ioan Ovidiu Sabău a ironizat posibilul conflict de program cu festivalul Untold, care are loc chiar pe Cluj Arena:
„Nu se mai ține Untoldul! Găsim soluții. Să ia o pauză de 4-5 ore, jucăm meciul și apoi pot să continue. La revedere, Untold!”
Declarația a stârnit zâmbete, dar subliniază și entuziasmul uriaș pentru revenirea echipei pe scena continentală.

Chipciu: „E ca în Champions League!”

Căpitanul Alex Chipciu a făcut o paralelă emoționantă cu experiențele sale din Ligă:
„În cantonamentul din vară speram doar să evităm retrogradarea. Dar ce am trăit aici, la U Cluj, e comparabil cu ce am simțit în Champions League, la FCSB sau Anderlecht.”

Amintiri europene: sezonul 1972–1973

Ultima apariție a Universității Cluj în Europa a avut loc în Cupa UEFA 1972–1973. Atunci, clujenii au învins Levski Sofia cu 4-1 pe teren propriu, dar au pierdut returul cu 5-1 în Bulgaria, ratând calificarea.

Revenirea în cupele europene deschide un nou capitol pentru clubul „Șepcilor Roșii” și readuce Clujul pe harta fotbalului continental. Atmosfera promite să fie electrizantă, iar fanii așteaptă cu sufletul la gură startul unei noi aventuri europene.

Facebook Comments Box
Tetarom
Continue Reading

Actualitate

ȘOC înaintea derby-ului! Fanii U Cluj BOICOTEAZĂ meciul cu CFR! FURIE!

Cosmin Ardelean

Published

on

BOICOT la derby! Fanii U Cluj NU merg în Gruia! “Integritatea are un preț!”

Suporterii U Cluj au luat o decizie radicală înaintea derby-ului cu CFR Cluj, refuzând cele 1158 de bilete alocate pentru meciul din Gruia. Peluza Șepcile Roșii a anunțat public hotărârea, invocând lipsa de reciprocitate din partea CFR Cluj în ceea ce privește alocarea biletelor la meciurile de pe Cluj Arena.

Fanii “șepcilor roșii” acuză CFR Cluj că a condiționat vânzarea biletelor într-un mod special, menționând o nemulțumire legată de numărul redus de bilete primite la inelul II pe Cluj Arena la partidele anterioare. Mai mult, CFR Cluj ar fi acuzat suporterii U Cluj de “tertipuri” pentru a evita oferirea de bilete la inelul superior.

Drept răspuns, Peluza Șepcile Roșii a transmis un mesaj ferm: “Peluza Șepcile Roșii refuză să accepte cele 1158 de bilete alocate la meciul din deal. Este dureros să nu fim alături de Universitatea și să nu ne cântăm dragostea pentru Simbol, să nu ne bucurăm de “U”, dar ăsta-i prețul INTEGRITĂȚII pe care am hotărât să-l plătim.”

Suporterii U Cluj au subliniat că aleg “DEMNITATEA fără concesii” și refuză să fie tratați ca și cum li s-ar face un favor. Ei cred în principiile ultraseriei și consideră că CFR Cluj nu a manifestat reciprocitate în privința alocării biletelor.

În ciuda absenței din stadion, fanii U Cluj au anunțat că se vor strânge vineri, la ora 16:30, la stadion pentru a susține echipa la antrenament, iar în ziua meciului, la ora 16:00, se vor întâlni în Piața Unirii, sperând să găsească o modalitate de a urmări partida împreună.

Facebook Comments Box
Tetarom
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom