Connect with us

Sport

Clujenii au un apetit mare pentru mașini. 1.000 de mașini noi intră în traficul din oraș în fiecare lună

Stefan Petre

Published

on

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

Administrație

Clujenii au dezvoltat un apetit mare pentru mașini, explică viceprimarul Dan Tarcea, iar din această cauză traficul ar fi aglomerat în oraș. Un număr imens de mașini au fost înmatriculate în Cluj în primele opt luni din 2023.

Trafic aglomerat pe Calea Moților / Foto: arhivă monitorulcj.ro

  


În fiecare dimineață, fie că te îndrepți către locul de muncă, școală, facultate sau ai alte treburi de rezolvat în afara casei, în Cluj-Napoca te „lovești” de traficul îngreunat. Pentru clujeni, să reclame problemele din traficul rutier și lipsa unor soluții pe termen scurt a devenit deja o obișnuință. 


Marți dimineața, subiectul a fost abordat și de către viceprimarul Muncipiului Cluj-Napoca, Dan Tarcea, care dă vina pe „apetitul tot mai mare” al clujenilor privind mașinile. Viceprimarul a explicat că un număr imens de mașini nou cumpărate au fost înregistrate în primele opt luni ale anului 2023, în județul Cluj. Din totalul lor, aproximativ 8.000 de mașini ar fi fost înmatriculate doar în municipiul de reședință, în acest interval de timp.


Asta înseamnă că în fiecare lună dintre cele opt, în traficul clujean au fost adăugate câte circa 1.000 de mașini în plus. CITEȘTE ȘI:
Începerea școlii și revenirea studenților în Cluj îngreunează traficul din zona metropolitană. Pivariu: „Dezvoltarea vine cu un minus în trafic” 


„Vedem că pe fiecare zi ce trece, avem un apetit tot mai mare a cetățenilor clujeni să-și achiziționeze o mașină. Aici vreau să vă dau câteva date statistice. De la începutul anului până la sfârșitul lunii august, în județul Cluj au fost înmatriculate 23.500 de mașini. Și au fost radiate din circulație aproximativ 6.500 de mașini. La nivelul județului avem 17.000 de mașini. 17.000 de mașini, presupunând că jumătate dintre ele sunt în municipiul Cluj-Napoca (eu cred că sunt mai multe în municipiul Cluj-Napoca decât în celelalte zone), asta înseamnă că în primele opt luni ale anului avem 8.000 de mașini în plus în municipiul Cluj-Napoca. Ori, dacă o mașină ocupă 5 metri, asta înseamnă să avem 40 km de mașină, în municipiul Cluj-Napoca, doar în primele 8 luni ale anului. Dar nu cred că există un oraș în lumea asta care să facă față unui asemenea aflux de mașini. Poți să mai faci încă 10 benzi suplimentare la ce aflux de mașini avem și la creșterea numărului mare de mașini… fără a scoate din circulație alte mașini, nu va face față niciun oraș”, a explicat viceprimarul Dan Ștefan Tarcea, la un post radio local.Soluția, o schimbare de mentalitate?Șoferii cer, de obicei, drumuri mai bune și mai multe rute alternative… sau ceva, ceva minune care să repare problemele din trafic rapid. Cu toate acestea, Dan Tarcea spune că  soluțiile pe termen scurt nu ar rezolva problema și că este nevoie, pe lângă finalizarea proiectelor mari de infrastructură, de o schimbare de mentalitate. 


El a explicat că mașinile înmatriculate în primele opt luni ale anului ar ocupa cam 40 km de drum, o distanța din Florești până prin Apahida, și că problema nu se va rezolva dacă clujenii continuă să aibă „două sau trei mașini” la fiecare apartament.CITEȘTE ȘI:
Menținerea trecerii la nivel cu calea ferată în cazul pasajului de la Tăietura Turcului, soluție periculoasă pentru pietoni. „Își vor risca viața într-un soi de haltă rurală”.
 „Trebuie să avem o schimbare de paradigmă. Trebuie să avem o schimbare de mentalitate cu toții: de la cel mai înalt om în municipiul Cluj-Napoca, până la cel mai mic. Atâta timp cât noi la fiecare apartament avem două sau trei mașini, lucrurile nu se vor schimba, pentru că nu mai avem cum să întindem acest oraș. Blocurile care sunt deja construite în cartiere nu le mai putem întinde. Gândiți-vă că discutăm doar în primele 8 luni ale anului de 40 km de mașină. Ori municipiul Cluj-Napoca, de la un capăt la altul dacă-l traversăm, din Florești până la aeroport, nu are 40 km. Deci asta înseamnă că în primele luni ale anului s-au înmatriculat o grămadă de mașini care stau una după alta cel puțin din Florești până prin Apahida. Aici aș mai aduce în discuție și pe cei care vin din alte localități în Cluj-Napoca: că discutăm de studenți, oameni care vor să facă afaceri aici… ăsta este specificul orașului nostru și cred că lucrurile trebuie să le luăm din această zonă.Soluții miraculoase pe termen scurt… să știți că nu vor rezolva problema de fond. Problema este numărul mare de mașini: 8.000 de mașini în primele 8 luni ale anului… 1.000 de mașini pe lună. Asta înseamnă foarte mult. Anul încă nu este gata. Asta este realitatea în care noi trăim: ajungem să avem un oraș plin de mașini. De aceea noi am luat această decizie de a prioritiza transportul public în comun prin benzile dedicate, transportul alternativ cu pistele de biciclete, mersul pe jos și abia după aceea mașina (…)De aceea facem investiții în metrou și centură metropolitană, ca să pregătim orașul pentru anii care vor veni, pentru că în acest ritm nu va putea face față nimeni și nicio altă soluție”, a mai spus Dan Tarcea. CITEȘTE ȘI:
Încep studiile geotehnice pentru metroul din Cluj. Proprietarii de imobile pe coridorul de expropriere, somați să permită accesul experților. Toți avem treabă la aceeași oră, asta să fie problema?Viceprimarul a continuat spunând că soluția este să folosim mijloace de transport în comun precum autobuzele CTP, în care „intră peste 100 de persoane” și care ocupă spațiul a trei mașini, în care poate se află câte o singură persoană. „Asta este soluția și alternativă.”„Din cauza situațiilor pe care le întâmpinăm în fiecare zi, peste tot trebuie să ne deplasăm în intervalul 7:30-8:00 sau 7:00-8:30. Și atunci se creează aceste ambuteiaje, rush hour-ul, pentru că toți circulăm în același timp. Asta duce la situația actuală”, a concluzionat viceprimarul. Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Diana Petrescu

Published

on

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei și a performanței, găzduind pentru a doua oară o etapă din prestigiosul Campionat Mondial de SuperEnduro. Evenimentul promite să aducă laolaltă cei mai talentați rideri din lume, oferind spectatorilor un spectacol memorabil și încărcat de emoție.

Un test al celor mai buni: tehnică, rezistență și ambiție

SuperEnduro World Championship nu este doar o cursă – este o provocare extremă. Grand Prix-ul României, renumit pentru traseele sale dificile și obstacolele brutale din lemn, va împinge piloții la limita maximă a abilităților lor tehnice și fizice. Obstacolele spectaculoase, care includ bușteni, pietre și alte elemente concepute să testeze rezistența și coordonarea, transformă fiecare tură într-o adevărată luptă contracronometru.

Fiecare secundă contează, iar adrenalina va atinge cote maxime, deoarece cei mai buni rideri ai lumii se vor întrece pentru glorie și puncte importante în clasamentul mondial.

Mai mult decât o cursă: un spectacol complet

Etapa din România oferă mai mult decât competiția propriu-zisă:

  • Sesiuni de autografe: Fanii vor avea ocazia să întâlnească idolii acestui sport, să obțină autografe și să facă fotografii cu riderii de top.
  • Zone expoziționale: Descoperă cele mai noi echipamente, motociclete de ultimă generație și tehnologii avansate prezentate de branduri renumite din industria sporturilor motorizate.
  • Show-uri surpriză: Evenimentul va fi deschis cu spectacole speciale care vor pune în scenă cascadorii, demonstrații și momente unice de entertainment.

O experiență de neratat pentru toți iubitorii de sport

Indiferent dacă ești un fan devotat al sporturilor extreme sau cauți o activitate electrizantă pentru un weekend memorabil, Grand Prix-ul României din cadrul Campionatului Mondial de SuperEnduro este evenimentul pe care nu vrei să-l ratezi. Atmosfera explozivă din BTarena, energia mulțimii și spectacolul riderilor fac din această competiție o experiență unică.

Fii parte din spectacol!

Pentru a te asigura că nu pierzi niciun moment din această competiție spectaculoasă, cumpără-ți biletele din timp! Locurile sunt limitate, iar interesul pentru acest eveniment este uriaș.

  • Data: 18 ianuarie 2025
  • Locația: Sala Polivalentă BTarena, Cluj-Napoca

Vino să trăiești emoția Campionatului Mondial de SuperEnduro, să îți susții favoriții și să te bucuri de un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. România devine pentru o zi capitala mondială a sporturilor extreme – iar tu trebuie să fii acolo!

Pregătește-te pentru adrenalină, emoție și spectacol! Ne vedem la Cluj-Napoca!

 

CUMPARA BILETE din timp ->

 

Facebook Comments Box
Continue Reading

Sport

Clujeanul Alexandru Bologa, Campion Paralimpic la Jocurile Paralimpice Paris 2024: Aur la Judo pentru România!

Dani Muresan

Published

on

Clujeanul Alexandru Bologa a reușit o performanță remarcabilă la Jocurile Paralimpice de la Paris 2024, cucerind medalia de aur la judo. Într-o finală spectaculoasă, Bologa l-a învins pe Shamey Yergali din Kazakhstan, printr-un Ippon de senzație, în doar 1 minut și 22 de secunde.

Această victorie aduce României prima medalie de aur la Jocurile Paralimpice din acest an și marchează apogeul carierei impresionante a sportivului clujean. După ce a câștigat medalii de bronz la Rio 2016 și Tokyo 2020, Alex Bologa a demonstrat că este un adevărat campion, urcând pe cea mai înaltă treaptă a podiumului de la Paris.

Un palmares impresionant:

  • Paris 2024: Medalie de aur
  • Tokyo 2020: Medalie de bronz
  • Rio 2016: Medalie de bronz
  • Campion mondial și european în mai multe rânduri, cu patru titluri europene consecutive
  • Nenumărate victorii la Grand Prix-uri internaționale și competiții mondiale

Alex Bologa se află pe primul loc în clasamentul mondial din 2019, fiind antrenat de Gergely Tamas. Performanțele sale excepționale reconfirmă statutul său de favorit la nivel mondial, aducând încă o dată mândrie României.

Acest succes la Paris nu face decât să consolideze poziția lui Bologa în istoria sportului românesc și paralimpic internațional, demonstrând că determinarea și munca asiduă pot depăși orice limită.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Noul Bazin Olimpic din Cluj-Napoca va purta numele lui David Popovici și va fi finalizat în 2025

Dani Muresan

Published

on

Primarul Cluj-Napoca, Emil Boc, a anunțat că noul bazin olimpic, aflat în construcție în zona Borhanci, va purta numele înotătorului David Popovici. Lucrările, care au început în primăvara acestui an, au un buget estimat la 28 de milioane de euro. Săptămâna viitoare este planificată începerea lucrărilor la fundație.

Acest bazin va avea trei niveluri și va putea găzdui competiții naționale și internaționale, datorită dimensiunilor sale olimpice. De asemenea, bazinul va fi deschis atât pentru sportul de masă, cât și pentru activități de performanță. Va dispune de locuri pentru 1.000 de spectatori, iar finalizarea construcției este prevăzută pentru sfârșitul anului 2025.

Finanțarea proiectului provine din bugetul local al municipiului Cluj-Napoca.

David Popovici, campion olimpic la 200 m liber, speră ca succesul său la Paris să sporească atenția acordată sportului. El a subliniat necesitatea unor investiții mai mari în acest domeniu și s-a angajat să contribuie la promovarea sportului. Într-un mesaj adresat politicienilor, Popovici a accentuat importanța investițiilor în sport pentru a asigura o Românie educată și sănătoasă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite