Connect with us

Prin Oras

Gigantul Bombardier Cluj-Napoca a făcut profit de peste 762 MII EURO, în scădere față de anul anterior

Alex Campian

Published

on

Gigantul Bombardier Cluj-Napoca a făcut profit de peste 762 MII EURO, în scădere față de anul anterior

Bombardier, producător de avioane private și trenuri, are în Cluj-Napoca un centru de servicii, unde lucrează aproximativ 670 de persoane. Astfel, Bombardier este unul dintre cei mai mari angajatori din județ. Centrul din Cluj-Napoca și-a început activitatea în 2009. Datele financiare aferente anului 2020 arată o ușoară scădere față de anul 2019. Angajații companiei din Cluj-Napoca își desfășoară activitatea remote de când a început pandemia.Bombardier Transportation Shared Services Romania SRL Cluj-Napoca a înregistrat, anul trecut, o cifră de afaceri de 17,6 milioane euro, în scădere față de anul 2019 când valoarea veniturilor totale a fost de 19,1 milioane euro. În urmă cu trei ani, avea o cifră de afaceri de 19 milioane euro. În primul an de activitate a avut zero venituri totale, dar în anul următor a „sărit” la 7,5 milioane euro cifră de afaceri. Din 2010 a crescut constant până a ajuns la valoarea maximă din 2019.Profitul net declarat de Bombardier Cluj-Napoca a fost de aproape 763 mii euro, în scădere față de anul 2019 când profitul net a fost de peste 834 mii euro, iar în 2018 a fost de aproape 875 mii euro. Câștigul net din anul 2018 a fost cel mai mare din istoria firmei. În primul an de activitate a avut pierderi de peste 2,5 milioane euro. Ulterior a mers doar pe profit.Numărul mediu de salariați pe care îi avea Bombardier anul trecut a fost de 667, mai mulți decât în 2019 când numărul mediu de angajați era de 617. Cel mai mare număr de salariați, 687, i-a atins în urmă cu trei ani.Bombardier Transportation Shared Services Romania SRL Cluj-Napoca are doi asociați: Bombardier Transportation Netherlands B.V. Olanda (99%) și Bombardier Transportation Holding Germany GMBH Germania (1%).Din Consiliul de Administrație fac parte Alexander Steinbrecher (Germania), Genoni Michele Marco Carlo (Elveția) și Jean Phillipe Kevin Cogo (Franța).În Cluj-Napoca, Bombardier are centrul de operațiuni de tip shared services și are trei unități: resurse umane, finanțe și achiziții.Bombardier Transportation face parte din grupul Bombardier, cu sediul central în Montreal, Canada. Acţiunile Bombardier sunt tranzacţionate pe Bursa din Toronto.Bombardier este o companie lider pe piață, de 5,4 miliarde USD. De mai bine de 30 de ani, Bombardier a proiectat, construit și susținut una dintre cele mai mari baze de avioane de afaceri, care astăzi are peste 4.900 de avioane.Bombardier a apărut la inițiativa mecanicului Joseph-Armand Bombardier, născut în 1907. El și-a construit primul „vehicul de zăpadă” la vârsta de 15 ani. Motivația sa? Pentru a ajuta oamenii să călătorească pe drumurile acoperite cu zăpadă din zona rurală a Quebecului din Canada.În 1937, Joseph-Armand Bombardier a obținut primul său succes comercial major cu lansarea snowmobilului B7 cu șapte pasageri. Cinci ani mai târziu, L’Auto-Neige Bombardier Limitée a fost înființată oficial pentru a produce snowmobilul B12 cu 12 pasageri. Au urmat o serie de alte vehicule de zăpadă pentru servicii de ambulanță, transport de marfă, livrare poștă și transport școlar. În 1959, a lansat faimosul Ski-Doo.Laurent Beaudoin, ginerele fondatorului, a devenit președinte al companiei în 1969.În 1970, Bombardier a intrat în afacerile feroviare cu prima achiziție în afara Canadei: Lohnerwerke din Viena, Austria, un producător de trotinete și tramvaie, și filiala sa, producătorul de motoare ROTAX.La șaisprezece ani după ce a intrat și în transportul feroviar, Bombardier și-a luat zborul în sectorul aerospațial în 1986, prin achiziționarea Canadair, principalul producător canadian de avioane de afaceri cu jet lat Challenger și a aeronavei amfibii de stingere a incendiilor CL-215.Bombardier Transportation a devenit lider mondial în industria echipamentelor feroviare prin achiziționarea Adtranz în 2001. În 2002, Bombardier și-a mutat sediul de transport de la Montréal la Berlin. Această mișcare i-a consolidat capacitatea de a deservi Europa, cea mai mare piață feroviară din lume.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Incident pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” Cluj‑Napoca cu un pasager al cursei Wizz Air în drum spre Roma

Stefan Petre

Published

on

În această seară, pe Aeroportul Internațional „Avram Iancu” din Cluj-Napoca, pe avionul Wizz Air cu destinatia cu destinația Roma, un pasager a suferit o stare bruscă de rău, cel mai probabil din cauza tensiunii foarte ridicate. Evenimentul a generat intervenția imediată a serviciilor medicale.

📍 Ce s-a întâmplat
Potrivit martorilor, la câteva minute după începerea procedurilor de îmbarcare, un bărbat aflat în zona de așteptare s-a dezechilibrat și a început să se simtă foarte rău — colegii şi personalul de la poarta de îmbarcare au anunțat alarma.

Echipajul de intervenţie – ambulanţă şi personal medical – a ajuns rapid la faţa locului şi a preluat pasagerul.

În timp ce intervenţia avea loc, îmbarcarea către Roma a fost temporar suspendată pentru a permite accesul liniștit al echipajului medical.

Apoi, pasagerul a fost transportat la un spital din Cluj-Napoca pentru investigaţii suplimentare.

🔍 Implicaţii şi reacţii
Deşi nu este confirmat oficial, se pare că starea de rău ar fi legată de o criză de tensiune arterială, cel mai probabil agravată de emoţie, efort sau stres.

Personalul aeroportuar şi compania aeriană au gestionat rapid situaţia, evitând o escaladare — pasagerii rămaşi au fost informaţi şi îmbarcarea s-a reluat în scurt timp.

Pentru ceilalţi pasageri spre Roma, se recomandă o verificare a stării de sănătate personale înainte de urcarea la bord, mai ales dacă există afecţiuni preexistente (hipertensiune, cardiace).

🧭 Ce urmează
Din motive de confidenţialitate, detaliile privind starea pacientului nu au fost făcute publice.

Dacă starea lui va cere anularea sau reprogramarea zborului, compania Wizz Air va comunica în mod oficial.

 

Pasagerilor li se recomandă să verifice statusul zborului online sau la ghişeul companiei înainte de a se prezenta la poartă

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Din ecoul oțelului spre respirația verde a viitorului – RIVUS la Bienala de Arhitectură din Transilvania 2025

Stefania Heinz

Published

on

RIVUS, simbolul transformării urbane: de la trecutul industrial la un viitor sustenabil – prezent la Bienala de Arhitectură Transilvania 2025

În cadrul Bienalei de Arhitectură Transilvania (BATRA) 2025, proiectul RIVUS aduce în atenția publicului o instalație artistică ce vorbește despre transformare, memorie și renaștere urbană. Lucrarea, intitulată „Ecourile transformării: de la trecutul industrial la viitorul sustenabil”, poate fi vizitată până duminică, 26 octombrie, pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în fața Centrului de Tineret din Cluj-Napoca.

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

📷 Vlad Cupşa ◘ http://komiti.media/

O poveste despre evoluție și identitate urbană

Instalația este o galerie vizuală ce marchează trecerea simbolică de la istoria industrială a uzinei Carbochim către noua etapă de dezvoltare – RIVUS, cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România.

În prima etapă a acestui proces, compania IULIUS a relocat fabrica Carbochim într-o zonă potrivită activităților industriale și a investit 7 milioane de euro pentru modernizare și eficientizare, fără a întrerupe producția.

Construită pe baza unui element autentic recuperat din vechea fabrică, instalația combină metalul și textilele într-o spirală narativă, care ilustrează transformarea sitului industrial: de la înființarea Carbochim în 1949, până la reconversia actuală într-un spațiu urban mixt, deschis comunității.

Un omagiu adus istoriei industriale a Clujului

Lucrarea amplasată în fața Centrului de Tineret este o invitație la reflecție asupra modului în care orașele pot evolua fără a-și pierde identitatea. Fabrica Carbochim a trecut prin multiple etape și provocări, devenind un exemplu de adaptare și bune practici industriale.

Publicul poate descoperi instalația pe tot parcursul Bienalei, între 20 și 26 octombrie 2025, și poate afla mai multe despre viziunea RIVUS – transformarea unei foste zone industriale într-un spațiu viu, integrat și sustenabil.

RIVUS: reconversie cu respect pentru trecut și privirea spre viitor

Proiectul RIVUS pune accent pe păstrarea identității locului, integrând în noul ansamblu două clădiri cu valoare arhitecturală:

  • fosta hală a cuptoarelor, viitoarea Hală cu arcade,

  • și clădirea administrativă din cărămidă roșie.

Astfel, memoria industrială a zonei este readusă în circuitul urban contemporan, printr-o abordare care combină patrimoniul cu inovația.

RIVUS în cifre: un proiect unic în România

  • Două clădiri industriale reconvertite în spații culturale, de office și servicii;

  • Peste 5,2 hectare de spații verzi și un nou parc urban;

  • Grădină japoneză pe acoperiș;

  • Centru de arte – o premieră într-un proiect imobiliar românesc;

  • Zone de distracție și experiențe în premieră regională;

  • Cinematografe cu cele mai noi tehnologii, pentru prima dată în Transilvania;

  • Spații de birouri premium;

  • 142.000 mp de spații comerciale, ce integrează retailul, serviciile publice și zonele de relaxare;

  • Peste 400 de magazine, inclusiv premiere naționale;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele cu vedere spre râul Someș.

Dezvoltat pe cele 14 hectare ale fostei platforme Carbochim, proiectul RIVUS redă orașului un spațiu ce era utilizat doar în proporție de 30%, transformându-l într-un pol urban vibrant.

Descoperă mai multe despre cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România pe www.rivus.ro și pe rețelele sociale Instagram și Facebook.


Bienala de Arhitectură Transilvania 2025: despre etică, estetică și comunitate

Cluj-Napoca găzduiește între 17–26 octombrie 2025 una dintre cele mai importante manifestări dedicate arhitecturii din România – Bienala de Arhitectură Transilvania (BATRA), organizată de Ordinul Arhitecților din România – Filiala Transilvania.

Ediția din acest an are ca temă „est.etic”, o reflecție asupra modului în care etica și estetica se împletesc în arhitectura contemporană, formând comunități sustenabile, responsabile și incluzive.

Detalii complete pe www.batra.ro și www.oartransilvania.ro.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Anunțul care a stârnit controverse în Cluj: o casă dărăpănată din Grigorescu oferită spre locuire gratuită

Stefania Heinz

Published

on

Un anunț postat recent pe rețelele de socializare a reușit să stârnească un val de reacții și discuții aprinse în rândul clujenilor. Mesajul suna aparent simplu, dar a generat atât curiozitate, cât și controverse:

„Ofer găzduire gratuită pentru 6 luni într-o casă bătrânească din cartierul Grigorescu, Cluj-Napoca. Există apă, curent, centrală pe gaz, se plătesc doar cheltuielile și se face curățenie în curte. Detalii în privat.”

Deși intenția pare una binevoitoare, oferind unei persoane sau unei familii o soluție temporară de locuire, clujenii s-au împărțit rapid în două tabere. Unii au lăudat gestul, considerându-l o dovadă rară de generozitate într-un oraș unde chiriile au devenit aproape inaccesibile. Alții, însă, au criticat oferta, susținând că locuința este „dărăpănată” și că anunțul ascunde o formă subtilă de exploatare sau „muncă mascată” sub pretextul găzduirii gratuite.

Cartierul Grigorescu, unul dintre cele mai căutate din Cluj-Napoca, este cunoscut pentru liniștea și proximitatea față de Someș, dar și pentru prețurile ridicate ale proprietăților. Tocmai de aceea, ideea unei case oferite gratuit — chiar și una veche — a atras atenția rapid.

Fotografiile (acolo unde au fost distribuite) ar arăta o casă modestă, cu urme vizibile ale trecerii timpului, dar locuibilă. Mulți internauți au spus că ar fi dispuși să accepte o astfel de ofertă, mai ales în contextul economic actual.

În timp ce unii cer autorităților să verifice condițiile în care se face oferta, alții speră ca astfel de inițiative să se înmulțească, oferind o șansă celor aflați în dificultate.

Indiferent de intenția reală a celui care a postat anunțul, acesta a reușit să pună pe masă o discuție importantă pentru comunitate: cât de greu este, de fapt, să găsești un acoperiș deasupra capului în Cluj-Napoca în 2025?

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom