Connect with us

Prin Oras

După doi ani de la anunțul privind introducerea unei linii de transport public în fața terminalelor de pasageri de la Aeroport, inițiativa a fost suspendată

Alex Campian

Published

on

După doi ani de la anunțul privind introducerea unei linii de transport public în fața terminalelor de pasageri de la Aeroport, inițiativa a fost suspendată

A mai trecut un an, dar linia de autobuz care trebuia să preia pasagerii de la terminalele Aeroportului Internațional Cluj nu a mai fost introdusă pe traseu, în pofida testelor efectuate în noiembrie 2019 și anunțate de autorități. În 12 noiembrie 2019, în parcarea Aeroportului din Cluj erau efectuate cu succes teste cu un autobuz electric al CTP Cluj-Napoca. „În urma acestor teste trebuia lansată o linie de autobuz cu stații în fața terminalelor de pasageri, traseu express promis încă de anul trecut.În continuare, nici o formă de transport public nu intră în incinta aeroportului, iar traseul 5, care deservește relația cu centru/gara oprește în afara aeroportului, la 400m de terminal, cu prima cursă la 5:33 și ultima la 22:15, desi există zboruri în afara acestui interval chiar și acum”, semnalează specialiștii din cadrul grupului de mobilitate Cluj-Napoca.În urmă cu doi ani de zile, demonstrativ și publicitar, autoritățile clujene realizau un promo al acestui proiect: așa-numitele teste de trafic, cu un autobuz electric aparținând CTP – context în care știrea a devenit o „premieră”, fără a fi transpusă, însă, în practică. Cu prilejul testelor, au fost realizate și câteva poze cu noile autobuze electrice. Pozele au rămas doar o frumoasă amintire. Iar transportul turiștilor și al clujenilor de la terminalul Aeroportului a rămas, de asemenea, o promisiune neonorată. „Autobusul electric va intra în parking pe o poartă estică, va lăsa călătorii la terminalul de Plecări, va opri pentru încărcare la terminalul Sosiri, apoi va ieși pe fostul acces cu barieră de la aeroport, chiar lângă stația troleibuzului 5. Autobuzul va fi marcat „cursă express”, iar biletul va fi 5 lei. Așteptăm o decizie de Consiliu Local ca să putem efectua această cursă”, declara directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, cu prilejul „premierei” anunțate la nivelul județului Cluj.CITEȘTE ȘI: Premieră națională: Linia de la Aeroport, ura și la gară!La începutul acestui an, Ziar de Cluj semnala motivul pentru care acest proiect nu a mai fost implementat. Directorul Aeroportului din Cluj se spăla pe mâini, aruncând problema peste gard: „Noi nu administrăm parcarea auto. Parcarea auto este administrată de Consiliul Județean prin firma Goto și ei se ocupă împreună cu Compania de Transport. Noi am solicitat în mod repetat, am făcut demersuri, dar nu ține de Aeroport. Unde poate să intre autobuzul, în fața terminalelor și unde este accesul, noi nu administrăm. Și autobuzul poate să intre doar prin parcarea administrată de GOTO.  Noi ne-am bucura să intre autobuzul, dar nu este responsabilitatea noastră. Noi ne dorim cât de repede să intre autobuzul”, declara la începutul acestui an directorul Aeroportului David Ciceo, pentru Ziar de Cluj.CITEȘTE ȘI: Care este adevărul despre linia de autobuz CTP care trebuia să oprească în incinta AeroportuluiPotrivit reprezentanților GOTO Parking, firma a realizat fluxul, au fost efectuate teste, practic, au fost făcut toate demersurile pentru implementarea acestui proiect: „Este un proiect comun al GOTO cu CTP. Noi am făcut teste de fluxuri, s-a și intrat cu autobuzul, după care a venit pandemia și a scăzut foarte tare traficul. Ultima adresa trimisă către CTP a fost în data de 4 martie, la care nu am mai primit răspuns. Au urmat folow-up-uri telefonice, și având în vedere că a scăzut foarte mult traficul și implict în parcare, am presupus și noi că motivul pentru care nu au mai introdus acest autobuz, este pentru că nu a mai fost trafic. Noi am făcut tot ceea ce a ținut de noi, am făcut fluxul de trafic, s-au făcut și teste”, semnalau reprezentanții GOTO Parking.Și directorul CTP, Liviu Neag, a susținut că în mod corect și realistic, în acest moment, nu se susține un proiect pentru implementarea unei linii de autobuz care să oprească în interiorul Aeroportului:„Întrebați-l pe domnul director Ciceo câți oameni mai sunt și câți pasageri mai sunt. S-a redus fluxul de pasageri, dar în momentul când va reveni fluxul de pasageri vom repune linia. Întrebarea este sunt călători, sau doar trimitem autobuzele în plimbare goale? Rămânem deschiși, dacă crește numărul de călători ne adaptăm”, declara la începutul acestui an directorul CTP, Liviu Neag. Din păcate, încă un proiect pare să fi fost blocat de actualul context pandemic. Singura linie de transport în comun care face legătura dintre Aeroport și gară este linia 5, aflată la 400 de metri de terminal.   featured image: captură mobilitateclujnapoca/facebook.com

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Record pe piața imobiliară: IULIUS și Atterbury Europe atrag 400 milioane de euro pentru reconversia urbană RIVUS din Cluj

Tudor Calinescu

Published

on

Proiectul RIVUS Cluj-Napoca, dezvoltat de IULIUS și Atterbury Europe, marchează un moment istoric în industria imobiliară din România, prin obținerea unui credit sindicalizat record de 400 milioane de euro – cea mai mare finanțare acordată vreodată unei noi dezvoltări real-estate din țară. Finanțarea este asigurată de patru instituții de prestigiu: Erste Bank (Lead Arranger), Banca Comercială Română (BCR), Banca Europeană pentru Reconstrucție și Dezvoltare (BERD) și BRD Groupe Société Générale.

Un proiect mixt cu impact major pentru oraș

RIVUS redă comunității clujene 14 hectare de fostă platformă industrială (Carbochim), transformate într-un ansamblu multifuncțional cu o diversitate unică în România: spații de retail, office, cultură, entertainment și zone verzi. Valoarea totală a investiției depășește 500 de milioane de euro, iar proiectul este în prezent în faza de obținere a autorizației de construire.

Viziune urbană sustenabilă și integrată în oraș

Proiectul de reconversie urbană transformă un teren brownfield într-un nou pol de dezvoltare urbană, cu o arhitectură semnată de renumitul birou internațional UNStudio. Conceptul pune în valoare râul Someș, care va deveni accesibil publicului, și integrează armonios fosta zonă industrială în țesutul orașului.

RIVUS va include o grădină urbană de peste 52.000 mp, cu peste 700 de arbori (mulți salvați de pe platforma existentă) și 100.000 de plante decorative. Fațadele clădirii principale vor fi înverzite, cu acoperișuri verzi și chiar o grădină japoneză pe acoperiș.

Un proiect verde, certificat internațional

Creditul de 400 milioane de euro este o finanțare verde, acordată datorită respectării celor mai înalte standarde de sustenabilitate – LEED Platinum și EDGE Advanced. Întregul proiect este gândit pentru a respecta principiile de eficiență energetică, mobilitate alternativă și protejare a biodiversității.

RIVUS va include clădiri nZEB (nearly Zero Energy Buildings), materiale naturale, lumină naturală maximă, alei permeabile pentru apă, energie regenerabilă și infrastructură dedicată transportului ecologic. Se vor construi aproximativ 4.800 locuri de parcare, dintre care 900 vor avea stații de încărcare electrică, și 2.500 spații pentru biciclete.

Contribuții majore în infrastructura publică

Prin contract cu municipalitatea, IULIUS și Atterbury vor realiza investiții semnificative în infrastructură, inclusiv:

  • un nou pod rutier peste Someș,

  • două poduri pietonale,

  • modernizarea străzilor din zonă,

  • infrastructură pentru biciclete.

Toate acestea vor susține conectivitatea și mobilitatea verde a orașului.

Cifre-cheie RIVUS Cluj-Napoca

  • 142.000 mp suprafață totală de retail

  • Peste 400 de magazine (inclusiv premiere naționale și regionale)

  • Peste 30 de restaurante și cafenele orientate spre Someș

  • 15.000 mp de birouri premium

  • 2 clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și servicii

  • Cinematograf de ultimă generație & open-air cinema

  • Centru dedicat live arts – o premieră în România

Declarațiile partenerilor

„Suntem încântați să coordonăm această finanțare verde pentru un proiect atât de ambițios și sustenabil precum RIVUS. IULIUS este un partener de încredere, cu o viziune clară de regenerare urbană responsabilă.”
Marko Brekič, Senior Client Executive, Erste Group Bank AG

„Acest credit continuă seria premierelor pentru IULIUS în domeniul finanțărilor verzi. RIVUS reflectă misiunea noastră de a dezvolta proiecte cu impact economic și social pozitiv, care transformă orașele din România.”
Marius Perșenea, COO IULIUS


Despre RIVUS: Viitorul urban începe la Cluj

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, dezvoltat pe o platformă industrială utilizată anterior în proporție de doar 30%. Fabrica Carbochim a fost relocată și modernizată cu o investiție de peste 7 milioane de euro, pentru a face loc acestei dezvoltări urbane de ultimă generație.

Proiectul se află în faza de autorizare, după ce Planul Urbanistic Zonal a fost aprobat de Consiliul Local Cluj-Napoca în 2023.

Descoperă mai multe detalii pe www.rivus.ro și urmărește noutățile pe:
📷 instagram.com/rivuscluj
📘 facebook.com/rivuscluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

La o cafea cu un polițist: Clujenii, invitați să vorbească deschis despre siguranța rutieră ☕🚔

Maria Costea

Published

on

Cum ar fi să discuți față în față, la o cafea, cu un polițist despre problemele din trafic? La Cluj-Napoca se poate. În fiecare marți, într-o cafenea din centrul orașului, clujenii sunt invitați să stea de vorbă deschis cu oamenii legii, într-un cadru relaxat și prietenos.

Astăzi, întâlnirea a fost una specială: alături de polițiști s-au aflat motocicliști experimentați și piloți de raliu. Tema principală? Cum putem reduce împreună incidentele din trafic.

Concluzia a fost clară: atenția la volan salvează vieți. Participanții au subliniat că telefonul mobil și gadgeturile nu au ce căuta în mâinile unui șofer în mișcare, iar viteza trebuie adaptată și menținută în limitele legale, indiferent de experiența la volan sau tipul de vehicul.

Inițiativa „La o cafea cu un polițist” își propune să apropie comunitatea de autorități și să creeze un dialog sincer, pentru un oraș mai sigur.

📍Marțea viitoare, aceeași oră, aceeași cafenea. Ai ceva de spus? Polițiștii te ascultă.

Sursa: TVR Cluj

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin judet

Cluj: Zonele afectate de întreruperea apei timp de 3 zile, începând de marți, 20 mai 2025

Diana Petrescu

Published

on

Lucrări majore pe conducta Cluj-Gherla-Dej: Zeci de localități și cartiere din Cluj rămân fără apă între 20-23 mai 2025

Compania de Apă Someș S.A. a început pregătirile pentru intervenția programată pe conducta de aducțiune DN 600 Cluj–Gherla–Dej, care va avea loc în perioada 20–23 mai 2025. Lucrările implică spargerea plăcii de beton care acoperă vechile vane de manevră.

📢 Recomandare pentru clienți:
Compania îndeamnă consumatorii să își asigure rezerve suficiente de apă pentru perioada întreruperii. După reluarea furnizării, este posibil ca apa să fie tulbure temporar – se recomandă lăsarea robinetelor deschise până la limpezire. Aceste turbidități nu afectează potabilitatea apei.

📲 Clienții pot primi notificări prin SMS despre întreruperile programate, dacă transmit un număr de telefon mobil pe adresa cassa@casomes.ro.


📍 Zone afectate din municipiul Cluj-Napoca:

🔹 Presiune scăzută a apei (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Cartiere și străzi din Someșeni, Iris, Borhanci și altele, inclusiv:
Traian Vuia, Calea Someșeni, Rodnei, Morii, Fanului, Cornului, Barbu Lăutaru, Ioan Goia, Rozelor, Ghimeșului, Valea Fânațelor, Barcă I-III, Lucernei, Vidrei, și multe altele.

🔹 Furnizare oprită complet (20 mai, ora 6:00 – 23 mai, ora 6:00):
Zone precum Doinei, Codrului, Breaza, Valea Chintăului, Terra Gardens, B-dul Muncii, străzile cu nume de compozitori (Chopin, Vivaldi, Strauss, etc.), Pădurii, Liliacului, Oașului, Ciucea, Vultureni, și multe altele.


🏘️ Comuna Chinteni:

🔻 Fără apă (20–23 mai):
Pădureni, Satu Lung, Feiurdeni (până la ora 6:00, 23 mai)
Chinteni, Dăușu, Măcicașu, Sânmărtin, Vechea (până la ora 23:00, 23 mai)


🌐 Localități rurale (Sucursala Cluj):

🔻 Fără apă (20 mai, ora 8:00 – 23 mai, ora 20:00):
Aproape 70 de localități, inclusiv: Apahida, Sânnicoară, Dezmir, Cojocna, Căianu Mic, Suatu, Frata, Geaca, Mociu, Jucu, Borșa, Bontida, Iclod, Iclozel, Cornesti, Tioltiur, Ghirolt, etc.


📍 Municipiul Gherla și localități din zonă:

🔻 Gherla:
Fără apă din 21 mai, ora 00:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Gherla):
Fizeșu Gherlii, Nicula, Mintiu Gherlii, Sucutard, Țaga, Sic, Hasdate, Buza, Coasta, Sanmărtin, și altele – cu diferite intervale de întrerupere între 20–23 mai.


📍 Municipiul Dej și zonele limitrofe:

🔻 Dej:
Fără apă din 21 mai, ora 8:00 până în 23 mai, ora 20:00.

🔻 Localități rurale (Sucursala Dej):
Cășeiu, Rugășești, Vad, Cuzdrioara, Mica, Recea Cristur, Chiuiești, Nima, Nireș, Muncel, Boian, Elciu, și alte zeci de sate și cătune – afectate între 20–23 mai, în funcție de zonă.


📩 Pentru notificări în timp real, trimiteți numărul de telefon mobil la: cassa@casomes.ro

💧 Vă mulțumim pentru înțelegere și vă recomandăm să luați toate măsurile necesare pentru a trece cu bine peste această întrerupere majoră!

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite