Connect with us

Prin Oras

După doi ani de la anunțul privind introducerea unei linii de transport public în fața terminalelor de pasageri de la Aeroport, inițiativa a fost suspendată

Alex Campian

Published

on

După doi ani de la anunțul privind introducerea unei linii de transport public în fața terminalelor de pasageri de la Aeroport, inițiativa a fost suspendată

A mai trecut un an, dar linia de autobuz care trebuia să preia pasagerii de la terminalele Aeroportului Internațional Cluj nu a mai fost introdusă pe traseu, în pofida testelor efectuate în noiembrie 2019 și anunțate de autorități. În 12 noiembrie 2019, în parcarea Aeroportului din Cluj erau efectuate cu succes teste cu un autobuz electric al CTP Cluj-Napoca. „În urma acestor teste trebuia lansată o linie de autobuz cu stații în fața terminalelor de pasageri, traseu express promis încă de anul trecut.În continuare, nici o formă de transport public nu intră în incinta aeroportului, iar traseul 5, care deservește relația cu centru/gara oprește în afara aeroportului, la 400m de terminal, cu prima cursă la 5:33 și ultima la 22:15, desi există zboruri în afara acestui interval chiar și acum”, semnalează specialiștii din cadrul grupului de mobilitate Cluj-Napoca.În urmă cu doi ani de zile, demonstrativ și publicitar, autoritățile clujene realizau un promo al acestui proiect: așa-numitele teste de trafic, cu un autobuz electric aparținând CTP – context în care știrea a devenit o „premieră”, fără a fi transpusă, însă, în practică. Cu prilejul testelor, au fost realizate și câteva poze cu noile autobuze electrice. Pozele au rămas doar o frumoasă amintire. Iar transportul turiștilor și al clujenilor de la terminalul Aeroportului a rămas, de asemenea, o promisiune neonorată. „Autobusul electric va intra în parking pe o poartă estică, va lăsa călătorii la terminalul de Plecări, va opri pentru încărcare la terminalul Sosiri, apoi va ieși pe fostul acces cu barieră de la aeroport, chiar lângă stația troleibuzului 5. Autobuzul va fi marcat „cursă express”, iar biletul va fi 5 lei. Așteptăm o decizie de Consiliu Local ca să putem efectua această cursă”, declara directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, cu prilejul „premierei” anunțate la nivelul județului Cluj.CITEȘTE ȘI: Premieră națională: Linia de la Aeroport, ura și la gară!La începutul acestui an, Ziar de Cluj semnala motivul pentru care acest proiect nu a mai fost implementat. Directorul Aeroportului din Cluj se spăla pe mâini, aruncând problema peste gard: „Noi nu administrăm parcarea auto. Parcarea auto este administrată de Consiliul Județean prin firma Goto și ei se ocupă împreună cu Compania de Transport. Noi am solicitat în mod repetat, am făcut demersuri, dar nu ține de Aeroport. Unde poate să intre autobuzul, în fața terminalelor și unde este accesul, noi nu administrăm. Și autobuzul poate să intre doar prin parcarea administrată de GOTO.  Noi ne-am bucura să intre autobuzul, dar nu este responsabilitatea noastră. Noi ne dorim cât de repede să intre autobuzul”, declara la începutul acestui an directorul Aeroportului David Ciceo, pentru Ziar de Cluj.CITEȘTE ȘI: Care este adevărul despre linia de autobuz CTP care trebuia să oprească în incinta AeroportuluiPotrivit reprezentanților GOTO Parking, firma a realizat fluxul, au fost efectuate teste, practic, au fost făcut toate demersurile pentru implementarea acestui proiect: „Este un proiect comun al GOTO cu CTP. Noi am făcut teste de fluxuri, s-a și intrat cu autobuzul, după care a venit pandemia și a scăzut foarte tare traficul. Ultima adresa trimisă către CTP a fost în data de 4 martie, la care nu am mai primit răspuns. Au urmat folow-up-uri telefonice, și având în vedere că a scăzut foarte mult traficul și implict în parcare, am presupus și noi că motivul pentru care nu au mai introdus acest autobuz, este pentru că nu a mai fost trafic. Noi am făcut tot ceea ce a ținut de noi, am făcut fluxul de trafic, s-au făcut și teste”, semnalau reprezentanții GOTO Parking.Și directorul CTP, Liviu Neag, a susținut că în mod corect și realistic, în acest moment, nu se susține un proiect pentru implementarea unei linii de autobuz care să oprească în interiorul Aeroportului:„Întrebați-l pe domnul director Ciceo câți oameni mai sunt și câți pasageri mai sunt. S-a redus fluxul de pasageri, dar în momentul când va reveni fluxul de pasageri vom repune linia. Întrebarea este sunt călători, sau doar trimitem autobuzele în plimbare goale? Rămânem deschiși, dacă crește numărul de călători ne adaptăm”, declara la începutul acestui an directorul CTP, Liviu Neag. Din păcate, încă un proiect pare să fi fost blocat de actualul context pandemic. Singura linie de transport în comun care face legătura dintre Aeroport și gară este linia 5, aflată la 400 de metri de terminal.   featured image: captură mobilitateclujnapoca/facebook.com

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom