Connect with us

Prin Oras

Dacă eşti firma de casă a municipalităţii, îţi creşte cifra de afaceri chiar şi-n lockdown. Cu ce e mai diferită firma Diferit? Plus, nu ştim de ce cifrele Ziar de Cluj diferă de cele ale Ziarului Financiar…

Alex Campian

Published

on

Dacă eşti firma de casă a municipalităţii, îţi creşte cifra de afaceri chiar şi-n lockdown. Cu ce e mai diferită firma Diferit? Plus, nu ştim de ce cifrele Ziar de Cluj diferă de cele ale Ziarului Financiar...

Afacerile constructorului Diferit din Cluj-Napoca, controlat de familia Petri, au crescut cu 8% în 2020, ajungând la peste 126 mil. lei. Asta în plin an pandemic când guvernul liberal a gestionat atât de bine situaţia încât zeci de mii de firme au muşcat ţărâna falimentului. Nu şi firmele conectate la ţâţa bugetelor locale. Ca Diferit, firmă care, după ce că nu au fost capabilă vreodată să predea la timp vreo lucrare (cel puţin în Cluj-Napoca) şi şi cele finalizate într-un târziu, sunt gata, dar nu prea sunt, că tot mai găseşti câte o groapă, o bordură lipsă şamd (ce vedeţi în fotografie, este o lucrare “de calitate” a Diferit), acum se hărniceşte să primească şi nişte autorizaţii de Urbanism de Cumtrie cu blocuri între case.CITEŞTE ŞI: Nicolae și Daniela Petri, proprietarii DIFERIT, firmă apropiată Primăriei, trec de la modernizarea străzilor la construcția de blocuriCITEŞTE: La opt ani de la inaugurare, aleile din Parcul Iuliu Prodan arată ca după război. Lucrările au fost realizate de Diferit, firmă de casă a Primăriei – FOTOCompania de construcţii Diferit din Cluj-Napoca, deţinută de Petri Nicolae, fost inginer al Regiei Autonome a Domeniului Public, şi soţia sa Daniela Denisa Petri, a raportat pentru 2020 o cifră de afaceri de 126,1 mil. lei (26,2 mil. euro), în creştere cu 8% faţă de anul anterior, se arată într-un material publicat de Ziarul Financiar. Compania a avut anul trecut un profit net de 511.000 de lei (106.000 de euro), de 6,5 ori mai mic faţă de 2019, când Diferit a obţinut un câştig net de aproximativ 3,3 mil. lei (705.000 de euro), conform datelor publice. Compania a ajuns anul trecut la un număr mediu de 234 de angajaţi, cu 75 de oameni mai mult faţă de anul precedent.Ciudată analiză, totuşi, având în vedere faptul că Ziar de Cluj a ajuns la alte concluzii, studiind aceleaşi documente. Nouă ne-a ieşit faptul că constructorul Diferit Cluj este în scădere în ultimii patru ani, deși are multe contracte cu statul. Profit de numai 105.000 euro, anul trecut. De aceea ne-am şi întrebat: nu mai plătesc bine instituțiile publice? Se pare că da. Asta dacă nu cumva oamenii aceştia îşi ascund din profituri. Dar cine suuntem noi să muncim în locul celor în drept?Compania Diferit a câştigat în urmă cu doi ani un contract de aproximativ 141,6 mil. lei (30 mil. euro) cu Consiliul Judeţean Braşov (PNL) pentru modernizarea drumului interjudeţean DJ 104A – Perşani –Victoria, în legătură cu DJ 105C Victoria – Ucea de Sus şi DJ 105P – Ucea de Sus, în lungime totală de 53 km, cunoscut sub denumirea de drumul ’’de sub munte’’. Un alt contract important a fost câştigat în urmă cu trei ani de compania Diferit cu administraţia locală din Turda (PNL). Contractul în valoare de aproape 135 mil. lei (29 mil. euro), fără TVA, avea ca obiect repararea străzilor, trotuarelor şi reţelei de canalizare din municipiul Turda.La nivelul municipiului Cluj-Napoca, în ultimii ani firma s-a ocupat de modernizarea celor mai importante artere din centrul orașului: modernizarea Străzii Regele Ferdinand și a străzii adiacente (lucrare finalizată anul trecut), în valoare de peste 23 de milioane de lei, reamenajarea Pieței Lucian Blaga și a străzilor adiacente, finalizată în decembrie 2020 și în valoare de 27,6 milioane de lei.Compania Diferit SRL a fost înfiinţată în anul 2001 la Cluj-Napoca cu domeniu principal de activitate lucrări de construcţii a drumurilor şi autostrăzilor. Compania este deţinută de Petri Nicolae, fost inginer al Regiei Autonome a Domeniului Public, şi soţia sa Daniela Denisa Petri.CITEŞTE: Imperiul “Diferit”, intregit de o noua firma a sotilor Petri, cu o cifra de afaceri de zeci de milioane de leiCITEŞTE: Încă o felie din banii clujenilor pentru firma Diferit, deținută de un fost inginer RADP: modernizarea Pieței Lucian Blaga. 4,3 milioane euro este valoarea proiectuluiÎn prezent, Diferit lucrează la modernizarea Bulevardului 21 Decembrie 1989, lucrări care trebuie terminate până în aprilie 2022. Primarul Emil Boc a lăudat recent lucrările desfășurate de firma Diferit pe Bulevardul 21 Decembrie, arătând că amenințarea cu includerea pe lista rușinii funcționează.Edilul clujean a spus că lucrările desfășurate de firma Diferit pe Bulevardul 21 Decembrie sunt în grafic, iar partea carosabilă va fi dată în circulație integral până la finalul anului, pentru a reduce disconfortul șoferilor care sunt blocați în trafic zi de zi. El susține că firma „și-a refăcut un pic din imagine” prin șantierul din Mărăști și este de părere că „prinde lista rușinii mai bine decât orice penalizare economică”.CITEŞTE: Șantierele întârziate ale Primăriei au intrat în hibernareCITEŞTE: Emil Boc, în direct de pe șantier: „Suntem cu apa aproape la gură”Termenul prevăzut pentru finalizarea lucrărilor de execuție pentru obiectivul de investiții este 15.04.2022. Condițiile meteo sau alte circumstanțe neprevăzute pot impune modificări. Lucrarea va avea garanție 5 ani de la recepție. Contractul are o valoare de 41,7 milioane de lei, fără TVA, bani din fonduri europene, axa prioritară POR 2014-2020 și din bugetul local.Vom urmări cu atenţie dacă va fi aşa cu “terminatul lucrării la timp” chiar “în avans”…Că tot vine iarna, şi să fie front de lucru pentru aceşti abonaţi ai banului public, un alt contract prins de la o administraţie locală a PNL sunt lucrările de deszăpezire pentru Loturile 2 și 3, Făgăraş și Rupea, încheiat cu Consiliul Județean Brașov. Membrii comisiei de evaluare au desemnat câştigătoare oferta depusă de firma SC Diferit AG SRL, a cărei propunere financiară a fost de 10.299.579,43 lei fără TVA. În ceea ce priveşte achiziţia lucrărilor pentru Lotul 3, oferta câştigătoare a fost cea depusă de SC Diferit AG SRL, cu o propunere financiară de 11.458.059,45 lei.CITEŞTE: Kasdum GF Timișoara care trebuia să facă drumul cu patru benzi din Dealul Lomb a intrat în insolvență. „Povara” rămâne pe umerii Diferit, firmă prietenă cu Primăria Cluj-Napoca. Lucrările au început în urmă cu ȘASE ANI 
Emil Boc, în direct de pe șantier: „Suntem cu apa aproape la gură” 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom