Connect with us

Prin Oras

Podul Garibaldi riscă să rămână în paragină, chiar dacă autoritățile au decis finanțarea lucrărilor de reabilitare prin Compania Națională de Investiții: „Discutăm de o blocare de peste 1 an de zile pentru un asemenea obiectiv…”

Alex Campian

Published

on

Podul Garibaldi riscă să rămână în paragină, chiar dacă autoritățile au decis finanțarea lucrărilor de reabilitare prin Compania Națională de Investiții: „Discutăm de o blocare de peste 1 an de zile pentru un asemenea obiectiv...”

Podul Garibaldi reprezintă unul dintre obiectivele de investiție ce nu au trezit interesul constructorilor nici după 4 licitații. Acum, autoritățile au adoptat un proiect prin care finanțarea pentru modernizarea podului care face legătura între cartierul Grigorescu și zona semi-centrală să fie asigurată prin fonduri de la Compania Națională de Investiții (CNI). Chiar și așa, acest aspect nu oferă garanții că modernizarea acestui obiectiv va trezi interesul investitorilor. Mai mult, lucrările de modernizare ar putea paraliza traficul pentru mai bine de 1 an de zile. Consilierii locali au atras atenția că Podul Garibaldi se află într-o stare de delăsare:„Referitor la Podul Garibaldi – podul este într-o stare jalnică, iar macheta acestui pod datează din 2014. Aș vrea să știu în ce fază este realizarea acestui proiect. Știu că mandatul domnului Drulă (la ministerul Transporturilor – n.r.) este unul de referință. Vă rog să nu spuneți că este tot din cauza dânsului”, a fost intervenția unui consilier local. „Dacă domnul Drulă era ministru la Dezvoltare, îl puteam aduce în discuție. Ori, cum n-a fost, nu avem cum să-l aducem în discuție”, a declarat viceprimarul DanTarcea. „Legat de acest obiectiv, da, într-adevăr este un proiect important pentru comunitate. A fost și scos de câteva ori la licitație și, din păcate, nu s-a prezentat nimeni la această licitație. A fost momentul în care am decis la nivelul Primăriei să extindem această căutare și am făcut demersurile pentru a intra la CNI (Compania Națională de Investiții).Proiectul se află pe lista-sinteză a Companiei Naționale de Investiții, așteptăm cu mare interes să vedem în ce condiții poate fi și finanțat de Compania Națională de Investiții”, a explicat Dan Tarcea. Consilierul USR Adriana Cristian a semnalat faptul că modificarea sursei de finanțare pentru modernizarea podului Garibaldi, după câteva licitații eșuate derulate de Primăria Cluj-Napoca, nu garantează că proiectul va trezi interesul constructorilor:„Problemele cu podul Garibaldi au fost cauzate de faptul că de cele mai multe ori nu s-a prezentat nimeni la licitații – au fost 4 licitații. Faptul că mutăm, practic, sursa de finanțare, și asta aș vrea să reținem, nu înseamnă că vom elimina acest risc. Și aș vrea să identificăm motivele pentru care la celelalte 4 licitații nu a venim nimeni. Cum putem minimiza acest risc, altfel ne trezim că peste alți 4 ani vom fi în aceeași situație. Atâta tot că nu mai este pe bugetul nostru, ci pe bugetul CNI”, a fost intervenția consilierului Adriana Cristian. Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, autoritățile clujene nu au cum să prevină dezinteresul constructorilor pentru modernizarea acestui pod, manifestându-și speranța că de această dată, licitațiile vor decurge ca la carte:„Da, din păcate nu avem cum să minimizăm acest risc. Se întâmplă și situații de acest gen, în care nu se prezintă nimeni la licitație. Din acest considerent am încercat să extindem această plajă, să spun așa, de a putea participa mult mai multe companii și a putea oferi o vizibilitate mult mai bună acestui proiect. Asta a fost discuția”, a conshis Tarcea. Modernizarea podului Garibaldi ar putea bloca traficul pentru peste 1 an de zile„Din informațiile de până acum, probabil că nu a participat nimeni la licitație pentru că Primăria a solicitat, cu avizul proiectantului, ca aceste lucrări de reabilitare să aibă loc fără a bloca traficul. Și, dacă nici acum nu se va rezolva situația, poate ar trebui să luăm în calcul blocarea pentru o perioadă de 3 luni a acelui pod și modernizarea lui, dacă aceasta va fi soluția”, a adăugat Adriana Cristian (USR). „Nu discutăm de o blocare de 3 luni, ci de o blocare de peste 1 an de zile pentru un asemenea obiectiv. Aceasta a fost și gândirea noastră prin care să nu blocăm circulația și singura cale de ieșire din cartierul Grigorescu. Vom cântări bine dar, sigur, avem în discuție inclusiv această soluție în momentul în care vom ajunge la un termen limită. Este un obiectiv important pentru comunitate, alături de celelalte poduri pe care le-am finalizat deja, altele sunt în lucru, vedeți toate dificultățile cu care ne confruntăm la ele”, a susținut Dan Tarcea, în calitate de președinte de ședință. CONTEXTÎn august 2019, autoritățile lansau cea de-a 4-a licitație de modernizare a podului Garibaldi.Valoarea investiției era estimată la 7,7 milioane lei (1,6 milioane euro), sursa finanțării fiind bugetul local.Durata totală de execuție a lucrărilor era estimată la un termen de 9 luni. În continuare, modernizarea Podului Garibaldi rămâne un proiect controversat și extrem de mult amânat.CITEȘTE ȘI: Podul Garibaldi, la a patra licitație! Nimeni nu vrea lucrările de modernizarePodul este compus din 9 grinzi pe trei deschideri având structura de rezistenţă mixtă oţel-beton.Lăţimea podului variază între 20 şi 24 metri, iar lăţimea părţii carosabile este de 14 metri.Investiţia presupune lucrări de reabilitare, consolidarea infrastructurii existente, rampe de acces şi semnalizare rutieră.Modernizarea podului Garibaldi a fost în 2016, aşa cum a fost în campania electorală din 2012, pe agenda lui Emil Boc. Lărgirea la patru benzi de circulaţie şi cu amenajarea de piste de biciclete a fost și promisiunea edilului pentru anul 2017.Recent, ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa – pet-uri, haine, papuci, diverse ambalaje, pubele, trotinete, cauciucuri, resturi menajere – au fost doar câteva dintre vestigiile ascunse ale acestui spațiu uitat de autorități. CITEȘTE ȘI: Ridicarea barajelor provizorii de la Podul Garibaldi a dezvăluit albia Someșului în toată splendoarea și putoarea sa 

Source link

Facebook Comments Box

Prin Oras

Drive-Thru în Mănăștur: Gata să deschidă porțile! / “Au muncit până la 6 seara chiar și înainte de Florii

Stefania Heinz

Published

on

În ultimii ani, Mănășturul s-a transformat vizibil. Primăria a făcut investiții semnificative în zona de la Terenuri, iar apoi a demarat demolările chioșcurilor insalubre de la stația Minerva. Acum, atenția se îndreaptă către inaugurarea Drive-Thru, unde renovările au fost finalizate într-un timp record.

După ce chioșcurile de la stația Minerva din Mănăștur au fost demolate și zona a fost reamenajată de către municipalitate, lucrările de modernizare au început și la McDrive.

La începutul anului 2024, restaurantul McDonald’s din Mănăștur a intrat în șantier pentru a fi adus la standarde noi. “Am fost temporar închis, dar veți fi încântați de rezultat!”, au scris reprezentanții McDonald’s pe un banner.

Chiar și în Duminica Floriilor, muncitorii au lucrat intens la restaurant, pregătindu-l pentru deschidere.

Locuitorii din Mănăștur își exprimă îngrijorarea pe pagina de Facebook “Trăiesc în Mănăștur” în legătură cu impactul renovării asupra traficului din zonă, mai ales că zona se intersectează cu coborârea autovehiculelor din benzinăria Petrom, situată la câțiva metri distanță de Drive-Thru.

Municipalitatea se pregătește să modernizeze și Parcul Primăverii din Mănăștur, urmând să desființeze benzinăria MOL din zonă. Acest proiect include amenajarea și revitalizarea Parcului Primăverii și a străzilor adiacente, precum str. Ion Meșter, str. Emil Cioran și str. Almașului.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Surpare de Asfalt pe Strada Uliului din Grigorescu, Capturată într-o Imagine Fascinantă de pe Dronă

Stefania Heinz

Published

on

Într-o captură de senzație realizată de fotograful Sergiu Razvan, o imagine din dronă arată o surprindere neașteptată pe strada Uliului din cartierul Grigorescu. Un segment de asfalt și teren par a fi suferit o surpare spectaculoasă, evidențiindu-se impactul fenomenelor naturale sau al condițiilor de infrastructură asupra mediului urban.

Surparea, care pare să fi afectat și împrejurimile, este un semn al fragilității infrastructurii locale și poate avea consecințe asupra siguranței și confortului locuitorilor din zonă. Imaginile capturate de drone devin din ce în ce mai importante în detectarea și monitorizarea unor astfel de evenimente, oferind o perspectivă amplă și detaliată asupra situației.

Autoritățile sunt probabil alertate cu privire la această situație și se așteaptă să ia măsurile necesare pentru a remedia surparea și pentru a preveni astfel de incidente în viitor. În același timp, această imagine oferă o oportunitate de reflecție asupra importanței investițiilor în infrastructura urbană și în gestionarea adecvată a resurselor pentru a menține orașele noastre în siguranță și în stare bună de funcționare.

 

 

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Foto: Constantin Covaliu

Facebook Comments Box
Continue Reading

Prin Oras

Explorând Farmecul Primăverii: Culoare, Vitalitate și Relaxare într-o Galerie Foto Inspiratoare

Diana Petrescu

Published

on

Primăvara este momentul în care natura se trezește la viață, iar orașele se transformă în adevărate locuri de bucurie și energie. Străzile devin mai aglomerate, iar parcurile își deschid porțile pentru a primi oamenii dornici de relaxare și plimbare, sub razele calde ale soarelui.

În acest sezon, investițiile în zonele verzi din orașele României devin mai vizibile, iar pe rețelele sociale abundă postările cu cele mai frumoase parcuri. De exemplu, pagina de Facebook Iulius, companie cunoscută pentru implicarea în proiecte ce includ grădini urbane, invită la un tur virtual prin parcurile Palas Iași, Iulius Gardens din Iulius Town Timișoara și Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj.

La Iași, parcul din centrul orașului, parte integrantă a proiectului mixed-use Palas, strălucește în splendoarea primăverii, oferind un spectacol natural de neuitat. Verdele crud al vegetației, combinat cu albastrul cerului și culorile florilor, îmbracă peisajul într-un cadru pitoresc, atrăgând privirile și inimile vizitatorilor. Aici, prunii roșii, azaleele, cameliile și glicina transformă parcursul prin parcul Palas într-o experiență unică, potrivită atât pentru relaxare, cât și pentru sesiuni de fotografie creative.

În Iulius Parc din apropierea Iulius Mall Cluj, sălciile de pe malul lacului Gheorgheni și restul arborilor strălucesc în verdele lor cel mai frumos din an. Aici, pietonalul suspendat deasupra lacului, pista de ciclism, cea de alergare și aleile încântătoare devin destinații preferate pentru oamenii dornici de mișcare și recreere. Și câteva broaște țestoase și-au găsit aici un adăpost, bucurându-se de soare și liniște în timp ce ies din când în când să se bucure de razele sale blânde.

În Timișoara, Iulius Gardens strălucește în lumina primăverii, transformându-se într-o oază de frumusețe și energie. Culorile verzi dominate, atât în zonele amenajate cu gazon, cât și în jurul lacului sau pe alei, creează un cadru perfect pentru plimbări relaxante și momente petrecute în natură.

Potrivit site-ului www.iuliuscompany.ro, Iulius a investit în parcurile din Iași, Cluj-Napoca și Timișoara peste 18 milioane de euro, grădinile fiind elementul definitoriu al proiectelor sale. La Cluj-Napoca, o nouă grădină va fi amenajată în cadrul proiectului de pe fosta platformă Carbochim, acoperind peste 5 hectare de spațiu verde. Aici, peste 700 de copaci și 100.000 de plante decorative vor încânta privirile, iar o grădină japoneză va aduce aroma sakurei chiar în inima orașului, oferind un spațiu seren pentru plimbări și meditație.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite