Connect with us

Eveniment

Armata şi Ministerul Educaţiei s-au aprovizionat cu măşti şi materiale de protecţie de la Unifarm, în valoare de 5 milioane de euro

Stefania Heinz

Published

on

Armata şi Ministerul Educaţiei s-au aprovizionat cu măşti şi materiale de protecţie de la Unifarm, în valoare de 5 milioane de euro

În 13 contracte şi acorduri cadru făcute în patru luni, Unifarm a vândut măşti, combinezoane, ochelari, alcool sanitar şi dezinfectanţi către Armată de 3,89 milioane de euro. Educaţia a cumpărat de la Unifarm măşti în valoare totală de 1,1 milioane de euro.
De la începutul anului şi până în prezent, Compania Naţională Unifarm SA, societate cu capital deţinut integral de statul român şi aflată sub autoritatea Ministerului Sănătăţii, a vândut cele mai multe materiale şi produse împotriva COVID-19 către Ministerul Apărării Naţionale, condus de Nicolae Ciucă şi Ministerul Educaţiei şi Cercetării, condus de Monica Anisie, arată o analiză Mediafax.

Datele sistemului electronic de achiziţii publice din România arată că CN Unifarm SA, condusă la acea vreme de directorul general Adrian Ionel, a avut cele mai mari contracte de furnizare şi acorduri cadru de furnizare de produse şi materiale împotriva coronavirusului cu Ministerul Apărării din România- UM 02464.

Armata României a fost prevăzătoare. Adrian Ionel a încheiat un prim acord de furnizare de biocide- dezinfectanţi, pe o perioadă de un an, pentru MApN- pe 28 ianuarie 2020, când încă în România şi în multe zone europene nu îşi făcuse apariţia noul coronavirus. Însă, la acea vreme, China notificase deja de o lună Organizaţia Mondială a Sănătăţii despre apariţia noului virus în Wuhan.

Acordurile cadru încheiate de UM 02464- Ministerul Apărării cu Unifarm au continuat în aprilie şi mai 2020, iar ele se ridică la o valoare de aproape 4 milioane de euro.

Unifarm a vândut în perioada 28 ianuarie- 14 mai 20207 prin şapte acorduri cadru (şase prin negociere fără publicare prealabilă şi unul prin procedură simplificată) către UM 02464 Ministerul Apărării măşti chirurgicale cu elastic, măşti FFP2, măşti FFP2 cu supapă respiraţie, mănuşi de examinare nitril, combinezon de protecţie şi ochelari de protecţie, alcool sanitar, dezinfectanţi – în valoare totală de 14.202.277,75 de lei. Adică de 2.958.807,86 de euro.

Pe lângă acestea, se mai adaugă şi alte şase contracte de achiziţii în sistemul electronic făcute în aprilie şi mai 2020 prin care Unifarm vinde UM 02464 Ministerul Apărării dezinfectanţi şi echipamente de protecţie de 4.484,461,74 de lei. Adică de 934.262, 862 de euro.

Vânzările Unifarm către UM 02464- Ministerul Apărării au fost în total de 3.893.071 euro şi s-au oprit cu o lună înaintea inculpării de către DNA a directorului general Unifarm, Adrian Ionel.

În luna inculpării lui Adrian Ionel de către DNA, ministerul condus de Monica Anisie a cumpărat de la Unifarm măşti de 1,1 milioane de euro. Cu o zi şi, respectiv, nouă zile înaintea inculpării DNA a şefului Unifarm, acesta a semnat alte două contracte mari de furnizare de măşti şi cu Ministerului Educaţiei şi Cercetării, condus de Monica Anisie.

La 14 iunie 2020, Adrian Ionel încheie contract prin negociere fără publicare prealabilă de furnozare de măşti faciale de uz medical tip II cu ministerul condus de Anisie de 735.731,25 de euro. Iar la 22 iunie 2020, cu o zi înaintea inculpării din 23 iunie, Adrian Ionel mai încheie un contract asemănător cu ministerul Educaţiei, dar în valoare de 371.962,5 de euro.

Vânzările de măşti ale Unifarm către Ministerul Educaţiei sunt de 5.316.930 lei (1.107.693,75 de euro) şi se opresc după inculparea de către DNA a lui Adrian Ionel, arată datele sistemului electronic de achiziţii publice.

Source link

Facebook Comments Box

Eveniment

Metallica la Cluj? Eveniment URIAȘ în 2026!

Cosmin Ardelean

Published

on

Metallica la Cluj? Șeful de la BT Arena dă vestea BOMBĂ! Și o surpriză URIAȘĂ pentru 2026!

Clujul ar putea deveni capitala rock-ului mondial! Ionuț Rusu, managerul BT Arena, a dezvăluit planuri ambițioase pentru viitorul evenimentelor din oraș, printre care se numără și aducerea legendarei trupe Metallica pentru un concert de neuitat.

Rusu a declarat la Napoca Live că își dorește ca BT Arena să devină “un adevărat hub de evenimente” și să atragă cele mai importante spectacole. Iar aducerea Metallica este unul dintre obiectivele sale principale.

“Inclusiv pe stadion avem un proiect la care țin foarte mult, în care ne dorim să aducem Metallica la Cluj. Lucrăm de câțiva ani la acest proiect, sperăm să se concretizeze într-un orizont de timp și eu am convingerea că în următorii ani vom vedea la Cluj legendara formație sau formații similare, fie pe stadion, fie în BT Arena”, a spus Rusu.

Dar surprizele nu se opresc aici! Managerul a anunțat și un eveniment major, programat pentru aprilie 2026, care va fi unic în regiune. “Zilele acestea ne apropiem de finalizarea negocierilor, și chiar mai sunt doar câteva chestiuni strict tehnice, pentru organizarea unui eveniment major care va avea loc în aprilie anul viitor”, a precizat Rusu.

Deși a păstrat secret numele evenimentului, Rusu a dat indicii promițătoare: “Nu voi da numele evenimentului, voi lăsa organizatorul acestuia, pe partenerul nostru internațional, să îl anunțe, iar acest lucru va fi anunțat în perioada imediat următoare, în această lună, poate chiar în următoarea săptămână. E vorba despre un eveniment care nu a mai avut loc în această regiune și, de asemenea, se va întinde pe mai multe zile.”

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Mii de lumânări și muzică DIVINĂ! Clujul a trăit o experiență UNICĂ!

Cosmin Ardelean

Published

on

Magie muzicală la Cluj! Vivaldi și Ceaikovski au electrizat publicul în concerte multisenzoriale de neuitat!

Clujul a fost cuprins de o atmosferă de basm în serile de 12 aprilie, când Sala Auditorium Maximum s-a transformat într-o lume feerică, luminată de mii de “lumânări” și învăluită în acordurile inconfundabile ale lui Vivaldi și Ceaikovski. Concertele multisenzoriale au oferit o experiență muzicală și vizuală de excepție, care a cucerit publicul clujean.

Seara a început cu magia baletelor “Lacul lebedelor” și “Spărgătorul de nuci”, capodopere ale lui Piotr Ilici Ceaikovski. Violonista Diana Jipa și Ansamblul Sebastian au adus la viață aceste povești muzicale într-un decor spectaculos, transportând spectatorii în lumi fantastice.

Apoi, de la ora 20:00, publicul a fost invitat într-o călătorie muzicală fascinantă prin “Anotimpurile” lui Antonio Vivaldi. Diana Jipa și Ansamblul Sebastian au interpretat cu măiestrie celebrele concerte, evocând cu forță și sensibilitate spectacolul naturii în fiecare anotimp.

Programul serii a cuprins:

  • Primăvara: Allegro – Largo – Allegro pastorale
  • Vara: Allegro non molto – Adagio e piano – Presto e forte
  • Toamna: Allegro – Adagio molto – Allegro
  • Iarna: Allegro non molto – Largo – Allegro

Spectatorii au fost impresionați de îmbinarea perfectă dintre muzică, lumini și atmosferă, care a creat o experiență multisenzorială unică. Concertul a durat aproximativ 60 de minute, iar organizatorii au recomandat publicului să ajungă cu cel puțin 30 de minute înainte de începerea evenimentului.

Concertele multisenzoriale de la Cluj s-au dovedit a fi un succes răsunător, oferind o alternativă culturală deosebită și demonstrând puterea muzicii de a crea momente magice și emoții intense.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, orașul ciocolatei! Festival UNIC, cu dulce pentru toate poftele!

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul devine raiul ciocolatierilor! Festival UNIC în România, cu dulce pentru toate gusturile!

Cluj-Napoca va fi, în acest weekend, capitala dulce a României! Orașul găzduiește un festival al ciocolatei de neratat, “Chocolate Saga”, eveniment ce va avea loc între 11 și 13 aprilie, la Chios, în inima Parcului Central.

Acesta este un moment special, deoarece este prima ediție a festivalului organizată în afara Bucureștiului, ceea ce subliniază importanța Clujului pe harta evenimentelor culturale și gastronomice.

Ciocolatierii români, din ce în ce mai numeroși și mai talentați, vor fi în centrul atenției. Aproape jumătate dintre brandurile autohtone de ciocolată se află în vestul țării, ceea ce demonstrează creativitatea și pasiunea antreprenorilor locali din această regiune.

“Vestul țării s-a remarcat ca o zona creativa, cu aproape jumătate din brandurile autohtone dezvoltate aici. Este un semn clar că dulciurile românești capătă identitate și valoare adăugată”, afirmă Adina Istrate, organizatoarea Chocolate Saga.

Festivalul promite o experiență delicioasă pentru toate gusturile și activități pentru întreaga familie. Iubitorii de ciocolată vor putea savura o varietate impresionantă de sortimente:

  • Ciocolată albă: Pentru cei cu suflet de copil și imaginație bogată.
  • Ciocolată roz: Pentru romanticii incurabili și visători.
  • Ciocolată cu lapte: Clasic și reconfortant, ca o îmbrățișare.
  • Ciocolată cu caramel: Pentru aventurierii gusturilor.
  • Ciocolată neagră: Intens și sofisticat, pentru cunoscători.
  • Ciocolată de casă: Cu gustul autentic al copilăriei.
  • Ciocolată explozivă: Pentru cei care caută senzații tari.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite