Categories: Eveniment

“Dacă lărgim bulevardele în orașe, vom avea mai mulți pietoni morți”. Ce solicită specialiștii în infrastructură

Pietonii și bicicliștii reprezintă jumătate dintre victimele acidentelor de circulație din România, remarcă Asociația Pro Infrastructură (API). Aceasta respinge propuneri ale aleșilor precum lărgirea bulevardelor urbane cu benzi auto sau stabilirea unei viteze maxime pentru bicicliști. 
“Chiar și în anul pandemic 2020, România a fost tot la coada clasamentului siguranței rutiere, cu 85 de victime la un milion de locuitori, peste dublul mediei europene. Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, cere investiții în domeniu. Suntem de acord, cu mențiunea că banii trebuie cheltuiți cu cap. Fără o schimbare radicală de strategie și de atitudine față de factorul uman, vom rămâne repetenții Europei și la acest capitol.Adăugarea de benzi la bulevardele urbane, preferată de mulți primari deoarece aduce voturi, face acele drumuri mult mai greu de traversat de către pietoni. Concentrarea discursului public pe autostrăzi nu va schimba radical poziția codașă a României din cauză că aproape jumătate din victime sunt pietoni și bicicliști, cea mai mare pondere din Europa.Discutăm de mulți ani pe Forumul Pe Unde Merg despre viziunea zero pentru siguranță rutieră care pornește de la ideea că oamenii nu sunt perfecți și că pot greși. Niciun efort de a preveni eroarea umană prin infrastructură nu este prea mare. Numărul acceptabil de vieți umane pierdute pe șosele este zero. Deci siguranța poate fi crescută preponderent prin infrastructură, nu prin legislație”, conform API.

Aceasta consideră drept caraghioasă propunerea legislativă recentă de a impune o viteză maximă pe bicicletă. “Ce urmează, viteza maximă la mersul pe jos? În spiritul Viziunii Zero, pietonii și bicicliștii sunt participanți la trafic neprotejați, deci trebuie protejați cu infrastructură, și nu blamați regulat cu expresii de tipul “indisciplina pietonilor”.

Remarcăm că politicienii nu se gândesc la aceștia pentru că mulți dintre ei se deplasează exclusiv cu mașina. Viziunea Zero presupune și ținte clare, precum reducerea cu 50% a victimelor din România într-un deceniu.

Ea nu poate fi aplicată de un singur minister, ci la nivel guvernamental, iar responsabilul cu siguranța rutieră din guvern să fie tras la răspundere dacă țintele parțiale la doi ani nu sunt atinse. Investițiile necesare trebuie derulate la mai multe niveluri, de la separare de sens pe drumuri naționale la măsuri de protecție a pietonilor și bicicliștilor în localități”.

Ministerul Afacerilor Interne a organizat o dezbatere publică, la cererea mai multor organizații de bicicliști, pe tema unui proiect de modificare a legislației rutiere, care propune introducerea unor restricții generale de viteză pentru biciclete, de 30 km/h.

Source link

Facebook Comments Box
Stefania Heinz

Recent Posts

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a…

3 days ago

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei…

3 days ago

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând…

5 days ago

DJ Bobo a electrizat Clujul: primul concert susținut în România s-a încheiat cu piesa “Freedom”

Seara trecută, Cluj-Napoca a fost epicentrul muzicii dance, găzduind unul dintre cele mai așteptate evenimente…

5 days ago

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație…

1 week ago