Connect with us

Eveniment

Intersecție de la Tăietura Turcului ar putea deveni periculoasă pentru pietoni. Pro Infrastructura vine cu o soluție

Stefania Heinz

Published

on

Intersecție de la Tăietura Turcului ar putea deveni periculoasă pentru pietoni. Pro Infrastructura vine cu o soluție

Problematica intersecție de la Tăietura Turcului ar putea deveni periculoasă pentru pietoni, în contextul în care linia ferată se modernizează iar traficul feroviar ar urma să se intensifice. Soluția ar fi un pasaj subteran, propune asociația Pro Infrastructura.
“Bariera eternă Tăietura Turcului din buricul Clujului. Aproape de gara centrală și de viitorul punct de oprire al trenului metropolitan “Tetarom”, s-a proiectat o soluție de haltă rurală: două amărâte de peroane unde călătorul merge peste șine ca să ajungă pe celălalt sens.

Să ne imaginăm un om obosit și grăbit care-și vede trenul oprit la peronul opus. Între el și trenul spre casă mai este “doar” trecerea la nivel pe care o traversează rapid. Dar pe firul celălalt vine un InterCity cu viteza maximă 120 km/h, cât e prevăzută în actualul contract de modernizare. Pericolul e evident.

Orașele civilizate elimină trecerile la nivel cu calea ferată. Nu și Cluj-Napoca. Proiectul de reabilitare a liniei Cluj-Episcopia Bihor prevede un pasaj rutier nou la celebra Tăietură a Turcului, dar păstrează și trecerea la nivel! Așadar, șoferii primesc un viaduct rapid și sigur, iar “loserii” de pietoni și “hipsterii” care vor transport verde cu trenul metropolitan sunt lăsați să-și riște viața.

În discuțiile pe care le-am avut în mai multe cazuri din țară, am observat că de linia ferată se ocupă CFR, de șoferi se îngrijesc primăriile, dar de confortul și siguranța călătorilor, a pietonilor și a bicicliștilor nu îi pasă nimănui. În plus, atât antreprenorii cât și CFR au tendința de a proiecta ieftin și simplu (și prost), așa că trântirea unei treceri la nivel e o variantă la îndemână și profitabilă.

Primarii care avizează asemenea inepții ar trebui să înțeleagă că reconstrucția liniei crește atât viteza maximă a trenurilor cât și frecvența lor. Ambele cresc timpul de așteptare la barieră! Unele nici nu se mai ridică între două trenuri, spre bucuria alegătorilor primarului.

Chiar și când se proiectează un pasaj denivelat lucrurile nu decurg mai bine. SUPRAtraversarea căii ferate este permisă de CFR doar la aproape 10 metri înălțime. Pietonul trebuie să urce până acolo și apoi să coboare.
Pe Sighișoara-Curtici CFR ne “încântă” cu niște pasarele deloc atractive pentru călători. În loc să se cațăre pe ele, oamenii preferă să se ducă la capătul peronului unde se termină gardul dintre linii (de ce să fie un pic mai lung?!) unde coboară peronul înalt și merg pe jos peste șine.

O soluție decentă aleasă de țările civilizate în mediul urban este SUBtraversarea printr-un pasaj atent desenat de un arhitect și bine iluminat. Pietonii, bicicliștii și persoanele cu mobilitate redusă coboară doar 2,5 metri, în loc să urce 10. Concomitent, se instalează garduri de-a lungul căii ferate pentru a bloca trecerile periculoase prin locuri neamenajate.

ACUM este momentul potrivit ca la Tăietura Turcului să se prevadă o astfel de SUBtraversare, în cadrul contractului de reabilitare a căii ferate! Ulterior va fi foarte scump și complicat birocratic, deci practic nu se va face.

Cerem oficialilor CFR și ai Primăriei Cluj-Napoca să prevadă de urgență la Tăietura Turcului/Tetarom o SUBtraversare pentru pietoni, cicliști și persoane cu mobilitate redusă și să blocheze cu gard și/sau panouri fonoabsorbante trecerea nepermisă, demonstrând că orașul vrea să fie cu adevărat unul modern, atent la cetățenii săi, indiferent cine sunt ei.

Vom semnala reprezentanților Comisiei Europene (DG REGIO, JASPERS) problema acestor soluții primitive și lipsite de siguranță adoptate în aglomerările urbane din România”, transmite asociația. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Eveniment

(Video) – Copil de 12 ani, lovit pe trotuar de un Mustang condus de un șofer din Bistrița-Năsăud, se luptă între viață și moarte

Alex Campian

Published

on

Copil de 12 ani lovit pe trotuar de un Mustang la Cluj

Copilul de 12 ani lovit pe trotuar, miercuri, 1 octombrie, de un autoturism Ford Mustang, pe strada Avram Iancu din Cluj-Napoca, se luptă între viață și moarte.

Potrivit reprezentanților SCJU Cluj, minorul a fost adus în stare critică la UPU Copii, iar medicii au decis să intervină chirurgical de urgență în Blocul Operator Neurochirurgie. Operația a durat câteva ore, iar ulterior pacientul a fost transferat la Terapie Intensivă, unde se află în prezent, intubat și ventilat mecanic. Prognosticul este rezervat.

„Pacientul de 12 ani, transferat de la Spitalul de Copii cu un traumatism cranio-cerebral sever, a fost operat în regim de urgență, în cursul serii în Blocul Operator Neurochirurgie. În prezent se află la terapie-intensivă Neurochirurgie, intubat, sedat și ventilat mecanic. Prognosticul medicilor este rezervat.”, au declarat pentru Cluj24 reprezentanții Spitalului Clinic Județean de Urgență Cluj.

Cum s-a produs accidentul?

Potrivit polițiștilor, un bărbat de 34 de ani, din județul Bistrița-Năsăud, aflat la volanul unui Ford Mustang care circula spre Piața Cipariu, nu ar fi adaptat viteza la condițiile de drum. Din această cauză, șoferul a pierdut controlul asupra direcției de mers, a pătruns pe contrasens și a acroșat copilul de 12 ani, care se afla pe trotuar.

Minorul a fost preluat imediat de echipajul SMURD, intubat la fața locului și transportat de urgență la spital.

Conducătorul auto a fost testat cu aparatul etilotest, rezultatul fiind negativ. Polițiștii continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate împrejurările accidentului.

Mama copilului, în stare de șoc

„Pompierii din cadrul Detașamentului 1 Cluj-Napoca au intervenit în această după-amiază la un grav accident rutier petrecut pe strada Avram Iancu din municipiul Cluj-Napoca. La fața locului au intervenit o autospecială cu modul de descarcerare și două echipaje SMURD, unde au găsit un minor, în vârstă de 12 ani, ce prezenta multiple traumatisme și se afla în stare de inconștiență. Echipajul SMURD i-a acordat asistență medicală de urgență, fiind intubat și transportat la Spitalul de Copii.

Mama copilului, aflată în stare de șoc și prezentând agitație psihomotorie, a fost consultată de echipajul SMURD și transportată la spital ca însoțitor al minorului”, a transmis ISU Cluj.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Foto&Video: stirile Protv

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

„Biletul de Sănătate” revine la Cluj: mișcare pentru un bilet gratuit de autobuz

Alex Campian

Published

on

Clujenii fac genuflexiuni pentru un bilet gratuit de autobuz în cadrul proiectului „Biletul de Sănătate” 2025

„Biletul de Sănătate”, inițiativa Sports Festival care transformă mișcarea într-un bilet gratuit de autobuz, a revenit în această toamnă la Cluj-Napoca pentru al șaselea an consecutiv.

Cele două stații smart – una pentru genuflexiuni, pe strada Memorandumului Sud, și una pentru pedalat, pe strada Regele Ferdinand – funcționează zilnic între orele 08:00 – 20:00 și vor fi disponibile până la începutul lunii decembrie 2025.

Cum funcționează „Biletul de Sănătate”

Clujenii sunt provocați să îmbine sportul cu utilul:

  • 20 de genuflexiuni sau

  • 400 de metri pedalați pe bicicleta statică

înseamnă un bilet de autobuz gratuit, valabil timp de 7 zile pe rețeaua de transport public urban din Cluj-Napoca.

Rezultatele edițiilor trecute

În 2024, proiectul a generat 46.911 bilete gratuite, peste 655.000 de genuflexiuni și peste 5.600 km pedalați. Din 2020 și până acum, clujenii au obținut peste 200.000 de bilete de autobuz prin mișcare, transformând timpul de așteptare într-o oportunitate pentru sănătate.

Istoric și dezvoltare

Prima stație smart a fost instalată în 2020, pe strada Memorandumului Sud. În 2022, proiectul s-a extins cu o nouă stație pe strada Regele Ferdinand, unde călătorii pot pedala virtual pe trasee urbane de 400 m. Sistemele sunt interactive, afișează distanța și viteza, iar la final generează un clasament general.

O inițiativă pentru comunitate

„Biletul de Sănătate” este un proiect al Sports Festival, dezvoltat de Life is Hard, cu sprijinul Primăriei și Consiliului Local Cluj-Napoca, în parteneriat cu Compania de Transport Public Cluj-Napoca și Consiliul Județean Cluj.

Scopul său este de a aduce mișcarea în viața de zi cu zi a clujenilor și de a oferi un beneficiu simbolic prin transportul gratuit.

video: sportsfestival.com

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom