Connect with us

Eveniment

Sondaj/ Cum trăiesc românii distanţarea socială

Stefania Heinz

Published

on

Sondaj/ Cum trăiesc românii distanţarea socială

Institutul Român pentru Evaluare și Strategie – IRES a realizat, în perioada 7 – 8 aprilie 2020 un nou studiu dedicat percepțiilor, atitudinilor și comportamentelor românilor pe durata crizei provocate de pandemia de COVID – 19.
Această parte a studiului a urmărit modul în care măsurile de restricționare a deplasărilor și a interacțiunilor sociale dispuse de autorități pe fondul epidemiei de COVID – 19 sunt respectate și percepute de către români și să evalueze modul în care românii utilizează produsele de protecție (dezinfectanți, mănuși, măști) și gradul de acces la acestea.

Dezinfectanții pentru mâini și cei pentru suprafețe sunt produsele de protecție pe care românii le dețin în cele mai ridicate proporții, în această perioadă. Peste 55% dintre participanții la studiul IRES spun că au în gospodărie dezinfectant pentru mâini și 57% au dezinfectant pentru suprafețe, în cantități suficiente. 4 din 10 români spun că au în cantități suficiente mănuși de protecție din cei peste trei sferturi câți spun că le dețin. Dezinfectantul pentru haine este produsul deținut în cea mai mică măsură dintre produsele de protecție, doar puțin peste jumătate dintre participanții la studiu spun că dețin acest produs, iar pentru 33% cantitatea este suficentă. Măștile reprezintă ce mai deficitar produs: 77% dintre români spun că le dețin, dar 40% susțin că au în cantități insuficiente. 44% dintre respondenții care au declarat că dețin măști și le-au cumpărat, 33% susțin că aveau aceste produse înainte să înceapă criza generată de COVID – 19, 22% spun că le-au primit de la locul de muncă, de la prieteni sau le-au procurat din alte surse, în timp ce aproape 1 din 5 spun că și le-au confecționat singuri sau cineva cunoscut.

Datele arată că respondenții de peste 65 de ani, femeile și persoanele cu educație scăzută și cei din mediul rural dețin produse de protecție în proporții reduse, în timp ce tinerii între 18 și 35 de ani și persoanele cu educație ridicată au aceste produse în proporții mai ridicate.

Dezinfectantul pentru mâini este deținut în proporții mai ridicate de către bărbați, de tineri, de respondenții cu educație medie și peste și de către cei care locuiesc în Transilvania și Banat.

Mănușile de protecție sunt deținute mai mult de bărbați, de persoanele între 36 și 65 de ani și de respondenții cu educație ridicată.

Măștile sunt deținute în mai mare măsură de către bărbați, de către respondenții tineri (18-35 de ani), de către cei cu educație ridicată și de respondenții din orașe.

Peste 4 din 10 români spun că în localitatea lor materialele de protecție de tipul măștilor, dezinfectanților sau mănușilor nu sunt disponibile în comerț. O treime sunt de părere că aceste materiale sunt disponibile cu unele dificultăți și doar 6% spun că acestea se găsesc fără dificultăți.

Vârstnicii și persoanele care locuiesc în mediul rural sunt respondenții care semnalează în proporții ridicate faptul că produsele de protecție nu sunt disponibile în comerț.

Mai mult de trei sferturi dintre români spun că respect în totalitate indicațiile transmise de Guvern și Comitetul Național pentru Situații Speciale de Urgență (CNSSU). Procentul se menține constant de la declanșarea stării de urgență.

Categoriile în rândul cărora se manifestă un grad mai ridicat de conformism sunt persoanele între 51 și 65 de ani și respondenții cu educație superioară și peste.

Două treimi (67%) dintre români susțin că au respectat în totalitate indicația de rămâne la domiciliu. Procentul este în creștere față de studiile anterioare (52% – 16-17 martie, 59% – 21-24 martie).

45% dintre români au ieșit într-un loc public în perioada 4 – 7 aprilie, 29% au ieșit o dată, iar 16% au ieșit de mai multe ori. 55% nu au ieșit deloc.

Cumpărăturile sunt motivul principal pentru care au ieșit din casă cei mai mulți români. Al doilea motiv pentru care românii au ieșit din casă este legat de muncă.

65% dintre respondenți cred că majoritatea oamenilor din localitatea lor respectă recomandările autorităților privind conduita în această perioadă.

Românii sunt indeciși în a caracteriza experiența de a rămâne la domiciliu din ultima perioadă: 35% spun că este mai degrabă plăcută, 34% că este mai degrabă neplăcută, iar 30% nici plăcută, nici neplăcută. Însă, în ultimele două săptămâni, a crescut proporția celor care consideră că experiența este mai degrabă neplăcută (19% – 16-17 martie, 34% – 7-8 aprilie).

7% dintre participanții la studiu au continuat să primească vizite și după declararea stării de urgență. Cei mai mulți au primit vizite din partea rudelor, prietenii și vecinii se află și aceștia printre vizitatori.

Volumul eșantionului: 1.055 indivizi de 18 ani și peste.

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Educatie

România strălucește la competiția Bridgestone World Solar Challenge 2025: Vehiculul solar Hyperion ajunge în Adelaide!

Alex Campian

Published

on

Hyperion prezentat publicului în Victoria Square, Australia

România a fost din nou prezentă pe harta inovației și a mobilității verzi prin performanța echipei Solis UTCN de la Universitatea Tehnică din Cluj-Napoca, care a participat la prestigioasa competiție Bridgestone World Solar Challenge 2025 din Australia.

🚘 Hyperion, cel mai avansat vehicul solar creat până acum de studenți, a străbătut deșertul australian pe un traseu de mii de kilometri, confruntându-se cu condiții meteorologice extreme și vânturi puternice. Perseverența și pregătirea echipei au dat roade: prototipul a trecut cu succes linia de finish în ultima zi a competiției.

După finalizarea cursei, Hyperion a fost prezentat publicului în Victoria Square, iar echipa Solis UTCN a defilat pe străzile din Adelaide, într-o ceremonie festivă care a adunat participanți din întreaga lume.

👏 Felicitări echipei Solis UTCN pentru performanța excepțională, care a demonstrat încă o dată că România se află în topul inovațiilor internaționale în domeniul energiei verzi și mobilității sustenabile.

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

🚒 ZIUA POMPIERILOR – SÂMBĂTĂ, 13 SEPTEMBRIE, PARCUL CENTRAL CLUJ-NAPOCA

Alex Campian

Published

on

Ziua Pompierilor 2024 în Parcul Central Cluj-Napoca – autospeciale, ateliere pentru copii și Maratonul Resuscitării”

Dragi clujeni, vă așteptăm sâmbătă, între 10:00 – 18:00, să sărbătorim împreună Ziua Pompierilor din România! ❤️

📍 Ce v-am pregătit?
➡️ Ateliere interactive și jocuri pentru copii
➡️ Demonstrații cu tehnica de intervenție și autospecialele pompierilor
➡️ Standuri educative despre prevenirea situațiilor de urgență
➡️ Maratonul Resuscitării – învățăm împreună cum putem salva o viață!

👨‍👩‍👧‍👦 Eveniment pentru întreaga comunitate – vino cu familia și prietenii să descoperi lumea pompierilor!

🔥 Te așteptăm cu drag!

sursa: ISU Cluj

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Eveniment

Andra, Vlăduța Lupău și Horia Brenciu, împreună la o nuntă: o fotografie de colecție

Alex Campian

Published

on

Onorariile artiștilor români în 2025 – Andra, Horia Brenciu, Vlăduța Lupău

Momente de bucurie și prietenie între artiștii iubiți ai publicului! Andra, Horia Brenciu și Vlăduța Lupău au surprins fanii cu o imagine de neuitat, realizată la o nuntă unde cei trei au fost invitați.

Fotografia, postată de Vlăduța Lupău pe Facebook, a adunat rapid mii de aprecieri și comentarii. Artista a scris: „În seara asta… m-am întâlnit cu fecioarele, sărbătoriții ultimelor zile”, făcând aluzie la aniversările recente ale Andrei și lui Horia Brenciu.

Reacția fanilor

Fanii au fost încântați de întâlnirea celor trei și au transmis mesaje pline de admirație:

  • „Toți trei frumoși la chip și suflet!”

  • „Sănătate și numai bucurii, zâmbăreților! Sunteți minunați!”

Întâlnirea a devenit rapid virală, demonstrând dorința publicului de a-i vedea pe artiști dincolo de scenă, în ipostaze naturale și relaxate.


Cât cere Andra pentru un concert în 2025?

Onorariile artiștilor români rămân ridicate și în 2025. Potrivit impresarului Radu Baron, Andra, Delia, Smiley, Loredana Groza, Ștefan Bănică Jr. și Horia Brenciu percep pentru concertele mari sume de peste 15.000 de euro.

Aceste tarife includ costurile echipelor de până la 15 persoane: tehnicieni, dansatori și instrumentiști.

Pentru artiștii de muzică populară, sumele variază:

  • Vlăduța Lupău, Viorica și Ioniță de la Clejani – până la 10.000 € sau mai mult

  • Elena Merișoreanu, Gheorghe Turda, Sofia Vicoveanca – între 1.000 și 1.500 € pentru recitaluri de 45 de minute

Andra, Horia Brenciu și Vlăduța Lupău, fotografiați împreună la o nuntă din 2025

foto: Libertatea.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom