Dimex, start curajos pe DEx4 în zona Tureni, capătul dinspre Autostrada A3 al drumului expres care va lega municipiile Turda și Dej.
“Cei nici 5 kilometri de lângă Tureni sunt așteptați cu sufletul la gură de clujeni și de toți șoferii aflați în tranzit. Chinul lor ar putea să se termine mai repede, la sfârșit de 2024.
Cei de la Dimex, în asociere cu Obras, OPR, Autotehnorom și Con-A, au atacat lotul cu mult tupeu și ne dau speranțe că ar putea face o mare performanță în prima lor aventură ca lideri pe un proiect major de infrastructură rutieră: inaugurare în decembrie 2024, înainte de termenul contractual, februarie 2025.
Șantierul arată foarte bine: stadiu fizic general aproximativ 10% după primele două luni și jumătate din cele 18 de execuție directă, două treimi din săpături realizate. Ceva emoții ne dau partenerii de la Con-A care sunt responsabili cu structurile. Ne asigură însă că și-au calculat bine pașii.
Suntem cu ochii (și) pe acest proiect. Un ciot care va tăia multe, multe minute eliminând tranzitul orașului Turda, un coșmar deopotrivă pentru șoferi și localnici”, transmite Asociația Pro Infrastructura.
Drumul expres cu o lungime de circa 5 kilometri va avea o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și spațiu median de 3 metri lățime unde se montează separatoarele de sens. Pe această șosea sunt prevăzute 7 poduri și viaducte, din care cel mai lung va fi la kilometrul 4 peste Valea Racilor, un viaduct cu 6 deschideri și o lungime totală de 258 de metri din care tablierul are 246 metri.
Acest drum expres este necesar pentru asigurarea unei legături mai rapide pentru accesul în Municipiul Cluj-Napoca din Autostrada Transilvania, în prezent accesul fiind posibil prin municipiul Turda (zona de Sud) sau prin Vest, prin Floreşti şi DN 1, unul dintre cele mai aglomerate tronsoane din România).
La intersecția cu DN 1 va fi prevăzut un nod rutier tip trompetă. Traseul în plan: începe din autostrada A3, unde este amenajat un nod rutier tip trompetă simplă ce este prevăzut cu bretele de intrare ieșire cu câte două benzi pe sens:
– bretea Gilău – Tureni – lungime = 1.487 m;
– bretea Tureni – Turda – lungime = 1.052 m;
– bretea Turda – Tureni – lungime = 1.297 m;
– bretea Tureni – Gilău – lungime = 1.189 m.
Traseul sub-traversează autostrada A3 la km 1+000 pe sub pasajul existent al autostrăzii de la km A3 21+880, intersectează drumul județean DJ 103Z la km 3+087, câteva drumuri agricole/vicinale la km 0+260, km 0+400, km 2+850, km 3+620, km 3+640, km 3+870, km 4+270, km 4+525, km 4+560, unele necesitând restabilirea traseului, și traversează râul Valea Racilor la km 4+410 printr-un viaduct. Între km 0+640 – km 1+350, traseul se suprapune peste râul Negroteasa, care se va devia pe o lungime de 1033 m.
Drumul expres intersectează drumul național DN 1 la km 457+750 unde este prevăzută amenajarea unui nod rutier tip trompetă simplă, având prevăzute bretele de intrare – ieșire cu câte două benzi pe sens pe relațiile Cluj-A3 și A3-Cluj, iar pe relațiile Turda-A3, A3-Turda bretelele vor fi prevăzute cu câte o bandă pe sens:
Nod DN 1 – Bretea A3 – Cluj – lungime = 756 m;
Nod DN 1 – Bretea Cluj – A3 – lungime = 833 m;
Nod DN 1 – Bretea A3 – Turda – lungime = 548 m;
Nod DN 1 – Bretea Turda – A3 – lungime = 612 m.
Lungimea totală a bretelelor la nodul cu DN1 este de 2,748 kilometri
Drumul Expres care va face legătura între Autostrada Transilvania și Tureni (DN 1) va costa 663 de milioane de lei și va fi realizat în 18 luni de la semnarea ordinului de începere a lucrărilor.
Source link