Evaluarea ofertelor depuse pentru construcția a 40 de kilometri din Autostrada Transilvania (A3), inclusiv Tunelul Meseș, a ajuns la final, iar câștigătorul licitației urmează să fie anunțat la finalul lunii ianuarie, potrivit informațiilor furnizate de Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).
În toamna anului trecut, Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere a prelungit termenul pentru evaluarea ofertelor la contractul pentru secțiunea Poarta Sălajului – Nușfalău (A3), cel mai mare contract pentru un lot de autostradă scos la licitație până acum. Șapte oferte au fost depuse pentru realizarea celui mai dificil segment al Autostrăzii Transilvania Cluj – Oradea, iar recent, CNAIR a anunțat încheierea perioadei de evaluare tehnică a acestora.
Potrivit datelor furnizate de CNAIR, cei șapte operatori care au depus oferte sunt:
- Asocierea SA & PE CONSTRUCT SRL – SPEDITION UMB SRL – TEHNOSTRADE S.R.L. – EURO-ASFALT d.o.o (România – Bosnia Herțegovina)
- WEBUILD SPA – MILANO (Italia)
- IC IÇTAŞ INŞAAT SANAYI VE TICARET A.Ş. (Turcia)
- Asocierea MAKYOL INSAAT SANAYI TURIZM VE TICARET A.S. – OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (Turcia)
- MAPA INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
- Asocierea NUROL INSAAT VE TICARET A.S. – DUYGU TAAHHÜT VE İNŞAAT A.Ş. (Turcia)
- Asocierea TEKFEN INSAAT VE TESISAT A.S. – DOGUS INSAAT VE TICARET A.S. (Turcia)
Dacă nu vor exista surprize în etapa finală a evaluării, câștigătorul licitației pentru contractul de 7,5 miliarde de lei va fi anunțat la finalul lunii ianuarie. Lucrările vor implica execuția Tunelului Meseș (cu două galerii) în lungime de 2,89 km și cu 2 benzi de circulație pe sens, precum și construcția a 65 de viaducte, poduri și pasaje.
Lotul în cauză, Poarta Sălajului – Zalău – Nușfalău, este considerat cel mai mare contract de infrastructură lansat de CNAIR până în prezent, având o valoare de 7,5 miliarde lei. Este un tronson esențial pentru legăturile cu loturile UMB Nădășelu – Poarta Sălajului (42 km) și Lotul Nurol, tronsonul Nușfalău – Suplacu de Barcău (14 km), care a fost deschis circulației în toamna anului trecut (septembrie 2023).
Licitatia pentru lotul de 41 de kilometri, inclusiv Tunelul Meseș, a fost lansată în noiembrie 2020, având o valoare inițială de 4,4 miliarde de lei, însă, până în prezent, nu s-a desemnat niciun constructor pentru acesta. Durata contractului este de 78 de luni, dintre care 18 luni sunt destinate proiectării și 60 de luni execuției. Valoarea estimată a contractului este de 7,48 miliarde lei fără TVA, iar finanțarea va fi asigurată din fonduri europene nerambursabile.