Connect with us

National

Limitatoare de viteză, montate ilegal pe un drum neasfaltat, lângă casa unui vicepreședinte de Consiliu Județean. „Îmi intră praf în piscină”

Stefania Heinz

Published

on

Limitatoare de viteză pe un drum neasfaltat în Buzău. Foto: Liber în Buzău

Național

Limitatoare de viteză au fost montate ilegal pe un drum de pământ din Buzău. Acolo are casă vicepreședintele Consiliului Județean, care s-a plâns că îi intră praf în piscină.

Limitatoare de viteză pe un drum neasfaltat în Buzău. Foto: Liber în Buzău

 Indicatoarele au fost demontate de polițiști, iar Primăria a fost amendată.


Vicepreședintele Consiliului Județean din Buzău are casă pe o stradă din satul Spătaru. E mai degrabă o uliță neasfaltată, dar pe care au apărut marcaje cu limită de viteză de cinci kilometri pe oră și un indicator cu denivelări pentru limitarea vitezei, scrie publicația Liber în Buzău, schimbări făcute chiar la cererea înaltului oficial județean. Adrian Petre, vicepreședintele Consiliului Județean Buzău: „Lumea circulă cu mare viteză pe acolo și tot praful vine la noi în curte și ne-a zăpăcit, în piscină, geamurile mele fiind pline de praf! S-au pus acele semne pentru a reduce viteza în curba aia periculoasă”.


Primarul recunoaște că șeful pe linie administrativă i-a cerut montarea indicatoarelor. Dar nu doar el. Nicolae Gioabă – primarul localității Costești: „Au fost mai multe persoane care au cerut montarea indicatoarelor”.


Numai că graba a fost atât de mare pentru a asigura protejarea piscinei și geamurilor de praf, încât edilul recunoaște că nu a așteptat aprobările necesare. Nicolae Gioabă – primarul localității Costești: „Am făcut adresă către poliție și o firmă care ne-a furnizat indicatoarele respective. De montat s-au montat fără să avem toate avizele și nu am avut cunoștință de treaba aceasta”. 


Lucru confirmat și de poliție. Ane-Mari Vrapciu – purtător de cuvânt IPJ Buzău: „Montarea unor asemenea indicatoare nu se impune pe acel tronson, pentru că nu e zonă pietonală. Autoritatea locală a fost sancționată și au fost demontate indicatoarele rutiere”.


Edilul nu renunță. Plănuiește să remonteze indicatoarele, de data aceasta cu toate avizele în regulă.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

National

Biserica În Flăcări: O Tragedie de Înviere Cauzată de O Lumânare Neglijată

Stefania Heinz

Published

on

În dimineața de după Paști, o veste tragică a ajuns la urechile noastre: biserica de lemn din satul Ghioncani, comuna Întregalde, Alba, a fost mistuită complet de flăcări. Apelul de urgență la numărul 112 a fost făcut de îngrijitorul bisericii, iar Inspectoratul pentru Situații de Urgență (ISU) Alba a confirmat că edificiul a fost distrus în întregime.

Echipaje de pompieri de la Secția de Pompieri Câmpeni au intervenit prompt pentru a stinge ultimele focare rămase aprinse, folosind apă și spumă.

Conform purtătorului de cuvânt al ISU Alba, Alex Crișan, biserica a găzduit o slujbă în noaptea de Înviere. Și totuși, în urma investigațiilor, s-a constatat că incendiul a fost, cel mai probabil, provocat de o lumânare lăsată nesupravegheată.

Din fericire, nu au fost înregistrate victime în acest incident tragic. Cu toate acestea, autoritățile au anunțat că au deschis un dosar penal pentru a investiga circumstanțele și a stabili eventualele neglijențe care au condus la această distrugere din culpă.

Biserica, o mărturie a trecutului și a tradițiilor locale, a fost ridicată în a doua jumătate a secolului al XIX-lea. Este trist să vedem cum un astfel de simbol al comunității este pierdut în flăcări.

Facebook Comments Box
Continue Reading

National

Probleme cu lactatele: Amenzi de sute de mii de lei aplicate de ANSVA. Etichetele nu au corespuns analizelor

Diana Petrescu

Published

on

ANSVSA a dat sute de amenzi în sectorul lactatelor pentru diverse nereguli. Luna trecută, inspectorii sanitari veterinari au efectuat 996 de controale în perioada 16 – 29 martie a.c., pentru a depista practici frauduloase în comercializarea produselor lactate pe piața din România. Ca rezultat, au fost aplicate 101 sancțiuni contravenționale, în valoare totală de 703.200 de lei.

De asemenea, peste 14 tone de produse lactate au fost oficial reținute și puse sub sechestru.

Aceste controale s-au desfășurat în diverse locații, inclusiv depozite alimentare autorizate, unități de reambalare a produselor lactate, platforme logistice și terminale de distribuție pentru supermarketuri, magazine alimentare, unități de alimentație publică, piețe en gros și alte locații comerciale.

În urma inspecțiilor, au fost constatate mai multe nereguli, inclusiv probleme legate de ambalare, etichetare și depozitare, lipsa echipamentelor de protecție sanitară adecvate pentru personalul care manipulează alimentele și utilizarea mijloacelor de transport neautorizate pentru transportul produselor alimentare.

De asemenea, au fost recoltate 148 de probe din lactate și produse lactate în vederea analizelor de laborator, pentru a verifica conformitatea cu informațiile de pe etichete și pentru a identifica eventuale adaosuri de grăsimi de origine vegetală sau proteine de soia.

Din rezultatele analizelor, au rezultat diferite neconformități, în special în ceea ce privește parametrii fizico-chimici ai produselor lactate, cum ar fi procentul de grăsime, de cloruri/sare, de substanță uscată și de proteină, care diferă față de valorile declarate pe etichetă de către producători.

ANSVSA a reafirmat că va sancționa toți operatorii economici care nu respectă normele și cerințele de igienă, pentru a preveni apariția riscurilor privind siguranța alimentară.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Administratie

Video- Impresionantă mobilizare pe șantierul drumului expres din Cluj. 200 de lucrători și 170 de utilaje sunt implicați în efortul de finalizare a lucrărilor până la sfârșitul anului

Stefania Heinz

Published

on

Lucrările la Drumul Expres Tureni-Autostrada Transilvania avansează într-un ritm accelerat, ajungând la aproximativ 15% execuție. Constructorul proiectului, Dimex 2000, promite că acesta ar putea fi finalizat până în decembrie 2024, conform angajamentelor asumate. Progresul înregistrat este considerat foarte bun, având în vedere mobilizarea impresionantă a peste 200 de drumari și a 170 de utilaje în luna precedentă, conform raportărilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Drumul Expres are o lungime totală de 5 kilometri, iar împreună cu cei 10 kilometri reprezentând bretelele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3, va facilita conectivitatea și accesul rapid între Tureni și Autostrada Transilvania. Acest proiect va fi al doilea drum expres din regiunea Transilvaniei, urmând să fie deschis traficului la sfârșitul lunii curente Legătura Oradea-Autostrada Transilvania (Biharia-Borș), ceea ce va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră și conectivitatea în regiune.

Verificările recente efectuate pe șantierul Drumului Expres Tureni-Autostrada Transilvania, care servește ca legătură esențială între A3 și DN1 în zona localității Tureni, evidențiază o mobilizare impresionantă din partea antreprenorului și progrese semnificative în execuția lucrărilor.

Antreprenorul, Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (lider), împreună cu partenerii săi, AUTOTEHNOROM SRL, OPR ASFALT SRL, OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA și CON-A OPERATIONS SRL, demonstrează o mobilizare exemplară cu un total de 241 de muncitori și 176 de utilaje active pe șantier.

Proiectul este de o amploare considerabilă, având o lungime totală de 5 kilometri pentru drumul expres, împreună cu bretelele de la nodurile cu A3 și DN1 în lungime de 5,025 kilometri, respectiv 2,748 kilometri. Valoarea contractului pentru această lucrare esențială în infrastructura rutieră este de 562.613.495,92 lei fără TVA.

Începute în august 2023, lucrările au o durată de execuție planificată de 18 luni și sunt finanțate prin Programul Transport 2021-2027, Titlul 56. Stadiul actual al proiectului este de 14%, conform datelor furnizate de DRDP Cluj la finalul lunii precedente.

Aceasta este prima lucrare de infrastructură majoră pentru antreprenor, iar proiectul include construcția a 7 poduri și viaducte, cel mai impresionant fiind viaductul de la kilometrul 4 peste Valea Racilor, având o lungime totală de 258 de metri, din care tablierul are 246 de metri. De asemenea, sunt incluse și bretelele de la nodurile A3 și DN1, cu două benzi de circulație fiecare. Profilul drumului expres este proiectat cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și un spațiu median de 3 metri, unde vor fi montate separatoarele de sens.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite