Connect with us

National

Sediul Primăriei de pe strada George Barițiu, în plin proces de modernizare. Direcția impozite și taxe locale, transferată în fosta clădire BCR

Stefania Heinz

Published

on

Lucrări de modernizare la noul sediu al Primăriei de pe strada George Barițiu (fosta agenție BCR)/Foto: Google Maps


Administrație

Fosta clădire BCR, de pe strada George Barițiu, cumpărată de Primărie cu 5,8 milioane de euro, se află în proces de modernizare. Noul sediu administrativ va adăposti serviciul de taxe și impozite locale.

Lucrări de modernizare la noul sediu al Primăriei de pe strada George Barițiu (fosta agenție BCR)/Foto: Google Maps

  


În iulie 2023, Primăria lansa o licitație în valoare de 3 milioane de lei/ circa 600.000 de euro, pentru modernizarea noului sediu de pe strada George Barițiu, prin realizarea lucrărilor la infrastructura de rețele și amenajarea corespunzătoare a spațiului destinat serverelor.  


Potrivit viceprimarului Dan Tarcea, proiectul de adaptare a fostei clădiri BCR nevoilor administrative ale Primăriei continuă, iar Direcția de taxe și impozite locale își va desfășura activitatea în noul sediu achiziționat de autorități în decembrie anul trecut. CITEȘTE ȘI: 
Primăria vrea să modernizeze noul sediu achiziționat pe strada George Barițiu. Clădirea cu șapte etaje a costat aproape 6 milioane de euro „Se lucrează, pentru ca spațiul să poată fi funcțional, iar lucrările sunt în derulare. 


Pentru o parte din aceste lucrări, termenul este luna decembrie 2023. Mai trebuie pusă la punct infrastructura tehnică, tot ce ține de calculatoare și conectarea la servere. La clădirea BCR se lucrează, astfel încât colegii din cadrul Serviciului Taxe și impozite din Primărie să se poată muta, în condițiile în care în prezent se lucrează și la clădirea ce deservește acest departament”, a declarat, vineri, viceprimarul Dan Tarcea, la un post de radio local.



Un nou sediu pentru serviciile PrimărieiO parte din angajații Primăriei urmează să își desfășoare activitatea în noul sediu de pe strada George Barițiu (fosta agenție BCR).Este vorba de angajații care își desfășoară activitatea în clădirea din curtea Primăriei, pe Calea Moților 7, imobil ce va fi demolat în cadrul lucrărilor la magistrala de metrou, pentru a face loc unor spații de urgență. 


De asemenea, angajații din clădirea de pe Bulevadrul Eroilor numărul 1 vor fi mutați, întrucât Primăria Veche este inclusă într-un proiect de consolidare și renovare.CITEȘTE ȘI: 
Primăria veche a Clujului va fi modernizată. Peste 1,6 mil. € pentru reabilitarea monumentului istoricÎn decembrie 2022, Primăria aproba cumpărarea sediului BCR de pe strada George Barițiu din municipiul Cluj-Napoca. Valoarea contractului a fost de 5,8 milioane de euro și a stârnit polemici atât în Consiliul local, cât și în spațiul public. În condițiile în care România a ratat aderarea la Spațiul Schengen, din cauza opoziției Vienei, o parte din consilierii locali semnalau atunci că achiziția este una improprie în condițiile în care BCR este deținută de grupul financiar austriac Erste Group.Imobilul de pe George Barițiu este clasat ca monument istoric și este compus din:Demisol: 11 încăperi, 2 grupuri sanitare, 2 holuri, 1 coridor, liftParter: 13 încăperi, 13 ghișee, 2 holuri, 3 lifturiEtaj I – 14 încăperi, 2 holuri, 3 lifturi, 3 balcoaneEtaj II – 12 încăperi, 2 grupuri sanitare, 2 holuri, 2 case de scară, 3 lifturi, 3 balcoaneEtaj III – 10 încăperi. 2 grupuri sanitare, 2 holuri, 2 case de scară, 3 lifturi, 3 balcoaneEtaj IV – 20 încăperi, 2 grupuri sanitare, 2 holuri, 2 case de scară, 3 lifturi, 5 balcoaneEtaj V – 16 încăperi, 2 grupuri sanitare, 2 holuri, 2 case de scară, 3 lifturi, 5 balcoaneEtaj VI – 12 încăperi, 2 grupuri sanitare, 2 holuri, 2 case de scară, 3 lifturi, 2 balcoane, 3 terase, 1 cupolă, 3 băiEtaj VII – 14 încăperi, 1 grup sanitar, 2 holuri, 2 case de scară, 3 lifturi, 3 balcoane, 3 băi, 1 terasă, 4 cupole.Citiți monitorulcj.ro și pe Google News

CITEȘTE ȘI:



Source link

Facebook Comments Box

Administratie

Video- Impresionantă mobilizare pe șantierul drumului expres din Cluj. 200 de lucrători și 170 de utilaje sunt implicați în efortul de finalizare a lucrărilor până la sfârșitul anului

Stefania Heinz

Published

on

Lucrările la Drumul Expres Tureni-Autostrada Transilvania avansează într-un ritm accelerat, ajungând la aproximativ 15% execuție. Constructorul proiectului, Dimex 2000, promite că acesta ar putea fi finalizat până în decembrie 2024, conform angajamentelor asumate. Progresul înregistrat este considerat foarte bun, având în vedere mobilizarea impresionantă a peste 200 de drumari și a 170 de utilaje în luna precedentă, conform raportărilor Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR).

Drumul Expres are o lungime totală de 5 kilometri, iar împreună cu cei 10 kilometri reprezentând bretelele nodurilor rutiere de la DN 1 și A3, va facilita conectivitatea și accesul rapid între Tureni și Autostrada Transilvania. Acest proiect va fi al doilea drum expres din regiunea Transilvaniei, urmând să fie deschis traficului la sfârșitul lunii curente Legătura Oradea-Autostrada Transilvania (Biharia-Borș), ceea ce va îmbunătăți semnificativ infrastructura rutieră și conectivitatea în regiune.

Verificările recente efectuate pe șantierul Drumului Expres Tureni-Autostrada Transilvania, care servește ca legătură esențială între A3 și DN1 în zona localității Tureni, evidențiază o mobilizare impresionantă din partea antreprenorului și progrese semnificative în execuția lucrărilor.

Antreprenorul, Asocierea DIMEX 2000 COMPANY SRL (lider), împreună cu partenerii săi, AUTOTEHNOROM SRL, OPR ASFALT SRL, OBRAS PUBLICAS Y REGADIOS SA și CON-A OPERATIONS SRL, demonstrează o mobilizare exemplară cu un total de 241 de muncitori și 176 de utilaje active pe șantier.

Proiectul este de o amploare considerabilă, având o lungime totală de 5 kilometri pentru drumul expres, împreună cu bretelele de la nodurile cu A3 și DN1 în lungime de 5,025 kilometri, respectiv 2,748 kilometri. Valoarea contractului pentru această lucrare esențială în infrastructura rutieră este de 562.613.495,92 lei fără TVA.

Începute în august 2023, lucrările au o durată de execuție planificată de 18 luni și sunt finanțate prin Programul Transport 2021-2027, Titlul 56. Stadiul actual al proiectului este de 14%, conform datelor furnizate de DRDP Cluj la finalul lunii precedente.

Aceasta este prima lucrare de infrastructură majoră pentru antreprenor, iar proiectul include construcția a 7 poduri și viaducte, cel mai impresionant fiind viaductul de la kilometrul 4 peste Valea Racilor, având o lungime totală de 258 de metri, din care tablierul are 246 de metri. De asemenea, sunt incluse și bretelele de la nodurile A3 și DN1, cu două benzi de circulație fiecare. Profilul drumului expres este proiectat cu o lățime a benzii de circulație de 3,5 metri, un acostament lat de 2,25 metri și un spațiu median de 3 metri, unde vor fi montate separatoarele de sens.

Facebook Comments Box
Continue Reading

National

VIDEO: Un locuitor din București revitalizează ultimul autobuz Roman Diesel din România, salvându-l de la destinul de fier vechi. Acum îl folosește în turnee.

Maria Costea

Published

on

Alexandru Constantinescu, în vârstă de 41 de ani, este un pasionat al muzicii și al mașinilor vechi. Conduce trupa “The Cabarets” (thecabarets.ro), o formație veselă din București, specializată în interpretarea de compoziții proprii, muzică de cabaret și cover-uri. La sfârșitul anului 2021, el a realizat un film de mare impact pe internet împreună cu prietenul său de la Mașinistul.ro. Filmul prezintă o călătorie pitorească pe șoselele României cu un autobuz Roman Diesel 111 RD, singurul funcțional din țară. Vă invităm să vizionați “La plimbare cu RATA”, un film care a devenit rapid viral pe YouTube.

“La plimbare cu RATA” reprezintă o călătorie fascinantă în trecut pentru cei care au trăit în perioada de dinainte de 1989 și o curiozitate intrigantă pentru cei mai tineri, obișnuiți cu mașinile moderne și confortabile de astăzi. R.A.T.A, sau Regia Autonomă a Transportului cu Autovehicule, ulterior cunoscută sub numele de I.R.T.A, sau Întreprinderea Regională de Transporturi Auto, a fost o parte semnificativă a peisajului urban românesc din acele vremuri.

Filmul “La plimbare cu RATA” reprezintă o bucată de istorie pusă în valoare, impecabil montată, gândită și povestită. Este o incursiune în atmosfera vibrantă și plină de nostalgie a perioadei comuniste, oferind privitorilor o privire captivantă asupra modului în care se desfășura viața cotidiană în România de atunci. Dacă sunteți curioși să descoperiți această incitantă călătorie în timp, puteți urmări filmul aici.

Alexandru Constantinescu a realizat un adevărat act de salvare de la uitare și demolare atunci când a adus în București un autobuz de colecție, cu o istorie încărcată de emoții și amintiri. Autobuzul, un Roman Diesel 111 RD, a fost salvat dintr-o unitate militară din Sibiu, unde ar fi sfârșit probabil în groapa de fier vechi, dacă nu ar fi intervenit pasiunea și devotamentul lui Alexandru.

Pentru cei care și-au petrecut copilăria și adolescența înainte de 1989, autobuzul RATA nu este doar un mijloc de transport, ci un simbol al unei epoci, al unei Românii în care transportul în comun era o experiență cotidiană, plină de întâmplări și amintiri. Acest autobuz a fost martorul multor călătorii ale buniciilor, părinților și chiar ale noastre, generând amintiri și povestiri despre zilele petrecute pe drumurile patriei, deseori în cadrul muncii patriotice voluntare, dar obligatorii.

Alexandru Contantinescu in filmul „La plimbare cu RATA”, masinistul.ro.

Pentru Alexandru, achiziționarea acestui autobuz a însemnat mult mai mult decât o simplă afacere sau un obiect de colecție. A fost un act de salvare a unei părți din istoria mobilă a României, o încercare de a păstra vie amintirea vremurilor demult apuse. Cu doar 28.000 de kilometri la bord și o stare de întreținere excelentă, autobuzul părea pregătit pentru o nouă viață în lumina reflectoarelor.

Cu inima plină de emoție și cu atenția sporită a unui șofer experimentat, Alexandru a condus autobuzul pe distanța lungă dintre Sibiu și București, o călătorie care a durat o jumătate de zi și-o bucată din noapte. Fiecare kilometru parcurs a fost presărat cu amintiri și gânduri, iar sosirea la destinație a fost întâmpinată cu o bucurie imensă și un sentiment de împlinire. Pentru Alexandru, momentul în care a pus mâna pe volanul autobuzului său a fost ca un vis devenit realitate.

Alexandru conduce trupa “The Cabarets”, thecabarests.ro, o formație veselă din București care cântă compoziții proprii, muzică de cabaret și cover-uri. Foto credit thecabarets.ro

De acum înainte, autobuzul RATA nu va mai fi doar un simplu vehicul de transport. Va fi scena multor aventuri și spectacole, călătorind pe șoselele patriei împreună cu trupa sa, The Cabarets. În fiecare călătorie, autobuzul va aduce cu el povestea unei epoci trecute și emoțiile unei generații întregi, transformându-se într-un simbol al rezistenței și al pasiunii pentru istorie și cultură.

“Când conduci un astfel de autobuz te simți repede Regele Șoselelor, toată lumea se uită la tine, toată lumea întoarce capul după tine”. Foto credit masinistul.ro

Facebook Comments Box
Continue Reading

National

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami – Foto

Stefan Petre

Published

on

Simona Halep a fost surprinsă în avion, spre destinația sa din Miami, unde se pregătește să își continue parcursul în turneul de tenis. Această călătorie marchează începutul unei noi etape în cariera sportivei noastre, iar fanii își așteaptă cu nerăbdare performanțele sale pe terenul de tenis.

Având în vedere că Miami este unul dintre cele mai importante turnee din calendarul tenisului mondial, este de așteptat ca Simona să fie pregătită să își pună în valoare abilitățile și să concureze la cel mai înalt nivel împotriva celor mai buni jucători din lume. Privind relaxată și concentrată în același timp, Simona pare hotărâtă să ofere o prestație memorabilă în competiția ce urmează.

Cu fiecare pas pe care-l face în această călătorie, Simona Halep demonstrează dedicarea și determinarea ei de a atinge cele mai înalte standarde în tenisul mondial. Fanii din întreaga lume o vor urmări cu sufletul la gură în fiecare meci și îi vor oferi sprijinul lor necondiționat în această nouă aventură sportivă.

Simona Halep campioana noastra

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite