Connect with us

National

Aspecte neștiute din viața lui Florin Piersic: a înfiat o fată și i-a susținut educația

Stefania Heinz

Published

on

Florin Piersic este una dintre cele mai mari legende ale cinematografiei și teatrului românesc, având o carieră de peste șase decenii. Celebru pentru rolurile sale din filme de aventură și istorice, precum și pentru prestațiile sale carismatice pe scenă, Piersic este respectat atât în România, cât și peste hotare.

Gestul de generozitate: a înfiat o fată și a ajutat-o

Un moment mai puțin cunoscut din viața lui Florin Piersic este cel legat de faptul că a înfiat o fată și i-a susținut educația. În 2008, actorul a dezvăluit că, pe vremea când filma pentru „Pintea”, o fetiță, pe nume Mărioara, venea zilnic la filmări. După ce a aflat că aceasta nu avea părinți, Piersic a decis să o înfieze și să o trimită la școală, oferindu-i lunar salariul său de la teatru pentru a o sprijini.

Piersic și-a început cariera în 1958 cu filmul „Ciulinii Bărăganului”, bazat pe romanul lui Panait Istrati. Acesta a marcat începutul unei colaborări de succes cu cinematografia românească.

Rolul emblematic în „Mărgelatu”

A devenit faimos pentru interpretarea lui Mărgelatu, un personaj enigmatic dintr-o serie de filme de aventură din anii ’80, care l-au transformat într-un simbol al filmului românesc.

Deși a avut o carieră cinematografică impresionantă, Piersic a rămas devotat teatrului, jucând în numeroase producții la Teatrul Național din București. Unul dintre rolurile sale celebre a fost cel din „Oameni și șoareci” de John Steinbeck.

Pe parcursul carierei sale, Piersic a fost distins cu numeroase premii pentru contribuția sa la cultura română. În 2016, a fost numit cetățean de onoare al orașului natal, Cluj-Napoca.

Cunoscut pentru naturalețea și căldura cu care interacționează cu publicul, Piersic este adesea descris ca un povestitor captivant, capabil să fascineze audiențele prin simpla sa prezență.

De-a lungul anilor, Florin Piersic a primit numeroase oferte de a se implica în politică, dar a refuzat categoric, spunând că locul său este pe scenă, nu în Parlament. În 2016, a respins o propunere din partea PSD de a candida pentru Parlament, declarând că nu are nicio legătură cu politica și că preferă să se concentreze pe profesia sa de actor.

Controversa legată de colaborarea cu Securitatea

La un moment dat, Florin Piersic a fost acuzat că ar fi colaborat cu Securitatea, alături de tatăl său. Însă actorul a respins ferm aceste acuzații, spunând că nu au fost niciodată citați sau audiați de Securitate.

 

Facebook Comments Box

Actualitate

România intră în RĂZBOI! Primele drone ROMÂNEȘTI, gata de zbor! Clujul, la putere!

Cosmin Ardelean

Published

on

România intră în era dronelor! Producția militară începe ACUM! Clujul, implicat în planul național de înarmare!

România se pregătește să devină un jucător important pe piața de armament! Ministrul Economiei, Bogdan Ivan, a anunțat că, până la finalul acestui an, se va începe producția de serie a primelor drone românești cu utilizare militară și civilă. Această decizie marchează un pas semnificativ în dezvoltarea industriei de apărare naționale și are implicații majore pentru economia clujeană, având în vedere potențialul sectorului IT din regiune.

“În momentul de faţă, ceea ce o să avem sigur până la final de an, e faptul că o să avem dronele noastre, că o să avem RDX-ul şi TNT-ul, lucrăm la remodernizarea liniilor de producţie pe aceste două componente extrem de importante. O să avem, în aproximativ doi ani şi jumătate, propriile noastre pulberi, într-un joint venture cu o mare companie din afara României, şi, de asemenea, avem mecanismul FMS pentru muniţie calibrul 155”, a declarat ministrul.

Investițiile în industria de apărare vor fi masive. Bogdan Ivan a precizat că un miliard de lei vor fi alocați în acest an proiectelor de producție de tehnică militară, bani care vor ajunge la companiile naționale din domeniu.

Pentru a asigura succesul acestui proiect ambițios, se lucrează strâns cu Ministerul Apărării pentru a identifica nevoile Armatei Române și a vedea cum poate industria autohtonă să le acopere. Se analizează capacitățile de producție existente și se fac investiții țintite pentru a le extinde și moderniza.

România nu se limitează doar la producția internă, ci dorește să joace un rol activ și în mecanismul SAFE al Uniunii Europene, dedicat înarmării. Ministrul Ivan a evidențiat avantajele competitive ale României în domenii precum tehnologia avansată, securitatea cibernetică, AI și drone, domenii în care Clujul are un potențial semnificativ de contribuție.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Șoferii din țară șocați: Clujeanul s-a sinucis intrând cu mașina sub un TIR? Detalii cutremurătoare!

Cosmin Ardelean

Published

on

Tragedie șocantă: Tânăr clujean de 18 ani, mort la volan după ce a intrat cu mașina sub un TIR. Permisul, obținut cu doar o lună în urmă.

Un accident rutier cumplit a avut loc aseară pe Calea Chișinăului din Iași, soldându-se cu moartea unui tânăr de 18 ani. Șoferul, care obținuse permisul de conducere cu doar o lună în urmă, a intrat cu autoturismul direct sub un TIR staționat, impactul fiind devastator.

În urma coliziunii violente, tânărul a rămas încarcerat în mașina distrusă și a intrat în stop cardio-respirator. Echipele de salvare au intervenit rapid, reușind să îl extragă dintre fiarele contorsionate ale vehiculului. Medicii au efectuat manevre de resuscitare și au reușit să îl stabilizeze inițial, însă, din păcate, tânărul a decedat ulterior la spital din cauza rănilor grave suferite.

Primele informații de la fața locului sugerează o ipoteză șocantă: tânărul ar fi intrat intenționat sub TIR, ca urmare a unor probleme personale. Se pare că acesta se confrunta cu dificultăți în relația cu iubita și la locul de muncă, ceea ce ar fi putut declanșa un gest disperat.

Acest incident tragic ridică semne de întrebare cu privire la siguranța rutieră și la starea emoțională a șoferilor tineri, în special a celor cu experiență redusă la volan. De asemenea, pune în evidență importanța sprijinului psihologic pentru persoanele care se confruntă cu probleme personale, pentru a preveni astfel de tragedii.

Poliția continuă cercetările pentru a stabili cu exactitate circumstanțele în care s-a produs accidentul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cultura

Un vis românesc pierdut? Povestea celor 9 avioane ROMBAC și ce a rămas din ele!

Cosmin Ardelean

Published

on

42 de ani de la primul zbor internațional al avionului ROMBAC 1-11 – Ce s-a întâmplat cu aeronavele românești?

Pe 23 martie 1983, România intra în istorie cu primul său avion de pasageri produs local, ROMBAC 1-11. Cu un zbor inaugural pe ruta București – Londra, această aeronavă reprezenta o realizare tehnologică de excepție pentru industria aviatică românească.

ROMBAC 1-11 era echipat cu două turboreactoare Rolls-Royce Spey Mk 512-14DW, fiecare cu o forță de împingere de aproximativ 6.000 kgf. Avea o capacitate de 119 pasageri, atingea o viteză de croazieră de 870 km/h și avea o autonomie de 3.500 de kilometri.

Întreprinderea de Avioane București, actuala Romaero Băneasa, a construit 9 astfel de avioane (plus două neterminate), România fiind singura țară comunistă din Europa, în afară de URSS, care a reușit să producă un avion comercial cu reacție. Toate aeronavele ROMBAC au fost inițial cumpărate de Tarom și Romavia, iar mai târziu unele au fost operate și de alte companii aeriene din Asia și Africa.

Deși proiectul inițial prevedea fabricarea a 80 de avioane, planurile nu au fost niciodată finalizate. Opt dintre aparatele ROMBAC 1-11 au fost vândute de TAROM către alte companii aeriene, iar în 2010 încă două avioane românești operau curse charter pentru turiști în Egipt.

Astăzi, nu există o statistică clară despre ce s-a întâmplat cu aceste aeronave, însă un lucru este cert: niciun ROMBAC 1-11 nu a fost implicat vreodată într-un accident aviatic soldat cu victime.

Deși proiectul ROMBAC a fost abandonat, acest avion rămâne un simbol al ambiției României de a se afirma în industria aviatică mondială.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite