Connect with us

Prin Oras

Cooperativa Munca în Zadar de la Garda de Mediu Cluj: ”Încă nu se cunoaște cu certitudine sursa mirosului pestilențial”. ADI a găsit sursa la CMID

Alex Campian

Published

on

Cooperativa Munca în Zadar de la Garda de Mediu Cluj: ”Încă nu se cunoaște cu certitudine sursa mirosului pestilențial”. ADI a găsit sursa la CMID

Contactat de Cluj24, comisarul Lucian Stanca de la Garda de Mediu Cluj a declarat:
”Suntem la Centrul Integrat al Managementului Deșeurilor (CMID) de la Pata Rât de azi dimineață și încercăm să determinăm sursa mirosului. La prima vedere se pare că nu de aici provine mirosul. Gunoiul fermentat are un miros mai înțepător, mai acid, în timp ce în oraș se simte mai mult un iz de canal.
La început am crezut că ar fi vorba de temperatura ridicată și de faptul că și-a schimbat vântul direcția, dinspre est spre vest, însă, așa după cum vă spuneam, mirosurile diferă.
Cei care gestionează CMID au un laborator mobil cu care monitorizează concentrația de hidrogen sulfurat din aer. Acesta a fost trimis prin oraș pentru a compara ceea ce se degajă de la groapa de gunoi cu ceea ce există în oraș. Vom reveni când vom avea informații mai exacte”.
Iată și punctul de vedere al celor de la A.D.I EcoMetropolitan Cluj:
„În urma controlului efectuat în teren de către inspectori A.D.I. EcoMetropolitan Cluj, alături de reprezentanți ai Gărzii Naționale de Mediu Cluj, precum și reprezentanți ai Poliției locale a municipiului Cluj-Napoca, din data de
marți, 29.08.2023, au fost identificate următoarele situații, care, pe fondul temperaturilor ridicate, au determinat degajarea mirosului neplăcut în municipiul Cluj-Napoca și anume:
– Efectuarea operațiunilor de nivelare a deșeurilor din cadrul depozitului ecologic Cluj;
– Acumularea de stocuri de deșeuri reziduale care urmează a fi tratate în cadrul instalației de tratare mecano-biologică (TMB) din cadrul CMID Cluj.
A.D.I. Eco-Metropolitan Cluj face verificări chiar și acum, în prezența autorităților responsabile și a specialiștilor externi și va monitoriza permanent Operatorul.”
CITEȘTE ȘI:

Vă rugăm să citiți atent materialul de mai sus. Că ADI Ecometropolitan și restul slugilor de mediu din Cluj dau ca sursă a putorii CMID, dându-i posiblilitatea lui Boc să se spele pe mâini de mizeria făcută de Pantelică de la ”Readepică” din 2019 încoace, de când tot mută pe șestache gunoi nesortat de la Muntele de Goz de la Pata Rât la CMID. Normal că pute la CMID ce a depozitat Pantelică sub înaltul patronaj al lui Boc și Tișe la CMID!
Zice, senin, Boc în ședința de Consiliul local de marți
”La Rampa de la Pata Rât nu este nicio problemă, deci Primăria  și RADP nu au nicio cauză în generarea mirosului.
Am verificat Stația de epurare, nu s-a identificat o sursă potențială.
Am discutat cu Garda de Mediu, APM; cu ADI Eco Metropolitan să vedem dacă la Centrul de Management Integrat al Deșeurilor (CMID) este o problemă. Operatorul de salubritate este Supercom.
După analizele pe care le avem, cu o probabil ridicată, cauza mirsoului este nerespectarea procedurilor la CMID de către Supercom. Din analiza mea, acesta este informația. Controlul care se desfășoară nu s-a încheiat. Autoritățile statului își fac datoria”.
Și mai zice, cu tupeu, Boc care întotdeauna este mai presus de lege:
”Unele măsuri de remediere sunt în curs, cer să se intre imediat în legalitate. În acest oraș nimeni nu are imunitate în fața legii, nimeni nu este mai presus de lege, autoritățile trebuie să își facă datoria. Dacă cei de la Supercom și-au asumat un contract prin licitație, au obligația să îl implementeze legal, iar autoritățile să controleze și să aplice sancțiuni”.
N-au Boc și Pandelică bani de amenzile pe care ar fi trebuit să le încaseze de când au transformat CMID în groapa de gunoi a Clujului. Nu zic că Supercom ar fi niște îngerași, dar mi se zbârlește părul pe mână când citesc și aud declarații de rahat în plin miros de căcat!

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Prin Oras

Apel la donare de sânge – Hai să-l ajutăm împreună pe Balogh Eduárd! ❤️

Stefan Petre

Published

on

Dragi Părinți, Cunoscuți și Prieteni, 🙏

La solicitarea medicilor, Asociația Părinților Báthory face un apel către toți cei care pot ajuta prin donare de sânge.

🧒 Balogh Eduárd, băiețelul de 12 ani rănit grav în accidentul de pe strada Avram Iancu, se află în prezent internat la secția de terapie intensivă neurochirurgie pediatrică (ATI Neurochirurgie) și are urgent nevoie de sânge (grupa A2).

Totuși 👉 donatorii de orice grupă sanguină pot ajuta!
Fiecare donare contează, iar fiecare gest de solidaritate poate face o diferență uriașă.


🩸 Informații importante pentru donatori:

📍 Unde se poate dona:
La orice centru de donare din Cluj sau din țară.

🩹 Ce trebuie să menționați:

„Pentru Balogh Eduárd, internat la ATI Neurochirurgie – Cluj.”

🕒 Până când se poate dona:
➡️ Vă rugăm să faceți donarea până cel târziu joi, 9 octombrie.


Fiecare picătură de sânge înseamnă o șansă reală la viață. ❤️
Prin gestul tău, îl poți ajuta pe Eduárd să lupte și să se întoarcă acasă sănătos.

Mulțumim din inimă tuturor celor care aleg să se implice,
pentru timpul, empatia și sprijinul acordat! 🙏

Asociația Părinților Báthory

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom