Connect with us

Prin Oras

De la finalul lunii ianuarie, taximetrele vor putea circula pe 4 benzi de BUS din oraș. Acces interzis pentru transportul alternativ

Alex Campian

Published

on

De la finalul lunii ianuarie, taximetrele vor putea circula pe 4 benzi de BUS din oraș. Acces interzis pentru transportul alternativ

Edilul Emil Boc a anunțat noile condiții de acces pentru taximetre pe benzile dedicate transportului public în comun – un subiect intens „analizat” de specialiștii în circulație din Primăria Cluj-Napoca. Potrivit autorităților, accesul pentru banda BUS este interzis transportului alternativ precum Uber ori Bolt. Iar pentru taximetre sunt anunțate două noi trasee cu acces condiționat: Calea Florești și Splaiul Independenței, pe lângă celelalte două benzi dedicate acceptate deja de pe Bdul Nicolae Titulescu și strada Regele Ferdinand.CITEȘTE ȘI: Acces condiționat pentru taximetre pe banda BUS de pe Titulescu și Ferdinand: doar taxiuri cu client, preluarea și debarcarea de pe banda dedicată nu este permisă„Veste bună pentru taximetriști.În următoarea ședință de Consiliu local vom avea proiectul de hotărâre cu privire la posibilitatea taximetrelor de a circula pe liniile de transport dedicate de transport în comun.Cele 4 benzi dedicate de transport în comun, disponibile și taximetriștilor, sunt următoarele:Bdul Nicolae Titulescu, str. Regele Ferdinand, Calea Florești și Splaiul Independenței.Am extins cu două: am avut inițial Ferdinand și Nicolae Titulescu, și am extins cu Calea Florești și Splaiul Independenței.De ce? Pentru că am ascultat cu maximă atenție solicitările lor. Nu suntem obtuzi în a asculta ce ni se propune”, a susținut edilul Emil Boc în cadrul unei conferințe.Astfel, potrivit OUG 49/2019 privind activitățile de transport alternativ cu autoturism și conducător auto, Uber-ul și Bolt-ul nu vor putea circula pe banda dedicată transportului public în comun.„Asta este legea. După ce am analizat profund prevederile legale, am văzut solicitările lor (a taximetriștilor și asociațiilor de taxi – n.r.), am extins posibilitatea taximetrelor.Atenție! Acesul este permis doar taxiurilor cu client. Am făcut o concesie, dar să se înțeleagă, accesul este permis doar taxiurilor cu client.Și de asemenea nu este permisă îmbarcarea/debarcarea clienților de pe banda de BUS (cu excepția intervalului orar 23-5 dimineața).Dacă Comisia de circulație va fi sesizată de CTP că pe o anumită linie se ajunge la o frecvență a mijloacelor de transport în comun de peste 60 de autobuze pe oră, atunci vom limita pe acea arteră posibilitatea taximetrelor de a o utiliza.Până se ajunge la acel nivel, se poate.Cel mai probabil din 20 ianuarie, taximetrele pot circula legal pe Titulescu-Ferdinand-Calea Florești-Splaiul Independenței, dacă Consiliul local va fi de acord în următoarea ședință”, a conchis Emil Boc.După amânări succesive, Primăria Cluj-Napoca lansa în octombrie 2021 proiectul care reglementează accesul și circulația taximetrelor pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun de pe raza municipiului Cluj-Napoca.Acces restricționat- Accesul este permis doar taxiurilor cu client- Nu este permisă îmbarcarea-debarcarea clienților de pe banda BUS- Nu se permite utilizarea stațiilor de transport public în comun ca punct de îmbarcare/debarcare a clienților, cu excepția intervalului 23.00 – 5.00.De asemenea, prin excepție de la aceste prevederi,- nu se permite accesul taximetrelor pe benzile dedicate atunci când frecvența mijloacelor de transport în comun ajunge la 60 de unități/oră.Accesul taximetrelor pe benzile dedicate transportului public s-a aflat vreme de câteva luni în analiza specialiștilor din comisia de circulație.În aprilie 2021, taximetriștii clujeni anunțau că și-au câștigat dreptul de a circula pe benzile dedicate mijloacelor de transport în comun, având legislația de partea lor dar și două sentințe civile favorabile. CITEȘTE ȘI: Taximetriștii clujeni au câștigat în instanță dreptul DE A CIRCULA pe benzile dedicate transportului în comunCu toate acestea, tema accesului taximetrelor pe benzile dedicate transportului public a rămas suspendată până de curând, taximetriștii clujeni având permis doar pe banda dedicată transportului în comun din Gheorgheni, de pe strada Nicolae Titulescu, deși aceștia susțin că instanța le-a dat dreptate și că pot folosi oricare bandă dedicată din oraș. 

Source link

Facebook Comments Box

Info

Haos în Cluj! Părinții blochează străzile și fac legea în cartier!

Cosmin Ardelean

Published

on

Război pe străzile din Gheorgheni! Părinți și riverani, în conflict din cauza parcărilor ilegale!

Un nou scandal zguduie liniștea cartierului Gheorgheni din Cluj-Napoca! Riveranii de pe strada General Nicolae Dăscălescu sunt disperați din cauza haosului creat de părinții care își duc copiii la grădiniță și parchează unde apucă, blocând strada și provocând altercații.

Un clujean, care locuiește pe această stradă, a ajuns la capătul răbdării. “Este deja a nu stiu cata oara cand se face sesizare pentru parcarile ilegale care sa fac in fiecare dimineata pentru a lasa copii la gradinita. Sunt rezident al strazii General Nicolae Dascalescu, iar in fiecare dimineata trebuie sa ne chinuim sa iesim sau sa intram pe strada. Am sunat la Politia Locala (am foar chiar si fizic) si acestia mi-au spus ca nu au ce face, astazi chiar am fost injurat de catre un parinte pentru ca am vrut sa intru la mine pe strada”, a declarat bărbatul revoltat.

Locuitorii se plâng că nu pot circula normal din cauza mașinilor parcate haotic. Mai mult, aceștia susțin că există soluții, respectiv locurile de parcare din Baza Sportivă Gheorgheni, dar părinții refuză să facă un efort minim și să meargă pe jos câțiva metri. “Exista locuri de parcare libere in Baza Sportiva Gheorgheni dar nici nu vor sa auda sa duca copilul pe jos 10-15 m de acolo pana la gradinita”, se mai plânge clujeanul.

Această problemă nu este una nouă. Și în trecut, clujenii au făcut sesizări similare, dar fără niciun rezultat. “De când cu începerea anului școlar, se întâmplă în fiecare dimineață ca părinții care aduc copiii la grădiniță să-și lase mașinile care pe unde apucă, îngreunând sau chiar blocând accesul auto al întregii străzi. Am încercat cu vorba bună cu administrația grădiniței, am spus de fiecare dată oamenilor care parchează în mijlocul drumului să aibă în vedere că, deși nu e mare traficul pe strada noastră, existăm și noi, și bunul simț ar trebui să fie busola când parchează. Pe soțul meu era să-l lovească același domn de două ori, la ieșirea de pe stradă (soțul era o dată cu mașina, o dată cu bicicleta). Efectiv nu mai știm ce mijloace de bun simț să aplic cu genul acesta de oameni. S-ar putea amplasa un echipaj al poliției rutiere pentru a atrage măcar atenția? Menționez că pe stradă era inclusiv semn cu parcare interzisă, care a dispărut odată cu lucrările de asfaltare. Este o situație de neconceput într-un oraș cu oameni „de 5 stele”, a fost atunci sesizarea unei clujence.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Istorie cu Boc! Primarul Clujului se întoarce la catedră pentru a-i ajuta pe elevi!

Cosmin Ardelean

Published

on

Boc, profesor la Bacalaureat! Primarul se oferă să predea istorie elevilor clujeni!

Primarul Emil Boc își demonstrează latura pedagogică! Edilul s-a oferit să predea lecții de istorie elevilor clujeni care se pregătesc pentru Bacalaureat, în cadrul unui program gratuit de mentorat lansat de Primăria Cluj-Napoca.

Peste 50 de elevi s-au înscris deja în acest proiect, care oferă pregătire gratuită pentru disciplinele de examen, cu ajutorul profesorilor voluntari. “Este un proiect care face diferența și arată forța Clujului comunitar: atunci când ideile bune sunt promovate, putem reuși”, a declarat Boc.

Programul “Mentorat pentru Bacalaureat” este un rezultat al “eco-sistemului clujean”, prin care comunitatea se implică în proiecte de interes pentru viitorul copiilor, a subliniat primarul. “Sunt mai mulți profesori și asociații de profil care s-au implicat în acest proiect și merită tot respectul nostru”, a adăugat el.

Boc, absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie și al Facultății de Drept, se simte încrezător în capacitatea sa de a-i ajuta pe elevi. “Dacă timpul îmi va permite, mă voi înscrie și eu, pentru a putea să susțin unele lecții de istorie, acolo mă mai pricep și eu, pentru a pregăti elevii de Bacalaureat”, a spus primarul.

Programul, susținut de Primăria Cluj-Napoca și Asociația Beard Brothers, oferă pregătire gratuită pentru matematică, limba română, istorie, geografie, fizică, logică, psihologie și sociologie. Toate sesiunile sunt susținute de mentori voluntari, profesioniști și studenți cu experiență.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Cluj, blocat în trafic! Drumul salvator întârzie! Când vom scăpa de cozi?

Cosmin Ardelean

Published

on

Cluj-Napoca, tot mai departe de fluidizarea traficului: Drumul Tureni – Autostrada, gata abia în vară!

Clujenii care sperau la o rezolvare a problemelor de trafic din zona metropolitană vor mai avea de așteptat! Deși anunțat ca o soluție-cheie pentru decongestionarea traficului, drumul expres de la Tureni la Autostrada Transilvania nu va fi gata mai devreme de luna iunie 2025.

Acest “ciot” de doar 5 kilometri, dar de o importanță strategică pentru regiune, întârzie să fie finalizat, spre dezamăgirea experților și a șoferilor. Asociația Pro Infrastructură a criticat dur întârzierile, subliniind că antreprenorii nu și-au respectat termenele, în ciuda “circumstanțelor atenuante” de a fi la primul lor proiect de anvergură.

“Din păcate… constructorii ne-au dezamăgit și nu vedem cum vor putea să dea drumul la circulație mai devreme de sfârșitul lunii iunie 2025, în cel mai optimist scenariu”, precizează Asociația Pro Infrastructură.

Contractul pentru acest drum expres a fost semnat în 28.07.2023 cu asocierea Dimex-Con-A, cu ordin de începere emis în 21.08.2023. Termenul inițial de finalizare era februarie 2025, dar se pare că acest termen nu va fi respectat.

Proiectul, cu un cost estimativ de 568 de milioane de lei (fără TVA), presupune construcția a șapte poduri și viaducte, cel mai lung având 258 de metri și traversând Valea Racilor.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite