Categories: Prin Oras

După doi ani de la anunțul privind introducerea unei linii de transport public în fața terminalelor de pasageri de la Aeroport, inițiativa a fost suspendată

A mai trecut un an, dar linia de autobuz care trebuia să preia pasagerii de la terminalele Aeroportului Internațional Cluj nu a mai fost introdusă pe traseu, în pofida testelor efectuate în noiembrie 2019 și anunțate de autorități. În 12 noiembrie 2019, în parcarea Aeroportului din Cluj erau efectuate cu succes teste cu un autobuz electric al CTP Cluj-Napoca. „În urma acestor teste trebuia lansată o linie de autobuz cu stații în fața terminalelor de pasageri, traseu express promis încă de anul trecut.În continuare, nici o formă de transport public nu intră în incinta aeroportului, iar traseul 5, care deservește relația cu centru/gara oprește în afara aeroportului, la 400m de terminal, cu prima cursă la 5:33 și ultima la 22:15, desi există zboruri în afara acestui interval chiar și acum”, semnalează specialiștii din cadrul grupului de mobilitate Cluj-Napoca.În urmă cu doi ani de zile, demonstrativ și publicitar, autoritățile clujene realizau un promo al acestui proiect: așa-numitele teste de trafic, cu un autobuz electric aparținând CTP – context în care știrea a devenit o „premieră”, fără a fi transpusă, însă, în practică. Cu prilejul testelor, au fost realizate și câteva poze cu noile autobuze electrice. Pozele au rămas doar o frumoasă amintire. Iar transportul turiștilor și al clujenilor de la terminalul Aeroportului a rămas, de asemenea, o promisiune neonorată. „Autobusul electric va intra în parking pe o poartă estică, va lăsa călătorii la terminalul de Plecări, va opri pentru încărcare la terminalul Sosiri, apoi va ieși pe fostul acces cu barieră de la aeroport, chiar lângă stația troleibuzului 5. Autobuzul va fi marcat „cursă express”, iar biletul va fi 5 lei. Așteptăm o decizie de Consiliu Local ca să putem efectua această cursă”, declara directorul Companiei de Transport Public (CTP) Cluj, Liviu Neag, cu prilejul „premierei” anunțate la nivelul județului Cluj.CITEȘTE ȘI: Premieră națională: Linia de la Aeroport, ura și la gară!La începutul acestui an, Ziar de Cluj semnala motivul pentru care acest proiect nu a mai fost implementat. Directorul Aeroportului din Cluj se spăla pe mâini, aruncând problema peste gard: „Noi nu administrăm parcarea auto. Parcarea auto este administrată de Consiliul Județean prin firma Goto și ei se ocupă împreună cu Compania de Transport. Noi am solicitat în mod repetat, am făcut demersuri, dar nu ține de Aeroport. Unde poate să intre autobuzul, în fața terminalelor și unde este accesul, noi nu administrăm. Și autobuzul poate să intre doar prin parcarea administrată de GOTO.  Noi ne-am bucura să intre autobuzul, dar nu este responsabilitatea noastră. Noi ne dorim cât de repede să intre autobuzul”, declara la începutul acestui an directorul Aeroportului David Ciceo, pentru Ziar de Cluj.CITEȘTE ȘI: Care este adevărul despre linia de autobuz CTP care trebuia să oprească în incinta AeroportuluiPotrivit reprezentanților GOTO Parking, firma a realizat fluxul, au fost efectuate teste, practic, au fost făcut toate demersurile pentru implementarea acestui proiect: „Este un proiect comun al GOTO cu CTP. Noi am făcut teste de fluxuri, s-a și intrat cu autobuzul, după care a venit pandemia și a scăzut foarte tare traficul. Ultima adresa trimisă către CTP a fost în data de 4 martie, la care nu am mai primit răspuns. Au urmat folow-up-uri telefonice, și având în vedere că a scăzut foarte mult traficul și implict în parcare, am presupus și noi că motivul pentru care nu au mai introdus acest autobuz, este pentru că nu a mai fost trafic. Noi am făcut tot ceea ce a ținut de noi, am făcut fluxul de trafic, s-au făcut și teste”, semnalau reprezentanții GOTO Parking.Și directorul CTP, Liviu Neag, a susținut că în mod corect și realistic, în acest moment, nu se susține un proiect pentru implementarea unei linii de autobuz care să oprească în interiorul Aeroportului:„Întrebați-l pe domnul director Ciceo câți oameni mai sunt și câți pasageri mai sunt. S-a redus fluxul de pasageri, dar în momentul când va reveni fluxul de pasageri vom repune linia. Întrebarea este sunt călători, sau doar trimitem autobuzele în plimbare goale? Rămânem deschiși, dacă crește numărul de călători ne adaptăm”, declara la începutul acestui an directorul CTP, Liviu Neag. Din păcate, încă un proiect pare să fi fost blocat de actualul context pandemic. Singura linie de transport în comun care face legătura dintre Aeroport și gară este linia 5, aflată la 400 de metri de terminal.   featured image: captură mobilitateclujnapoca/facebook.com

Source link

Facebook Comments Box
Alex Campian

Recent Posts

Cel mai mare glob de zăpadă din România va fi atracția principală la un târg de Crăciun inedit din Cluj-Napoca.

În perioada 23 noiembrie – 8 decembrie, Cluj-Napoca va găzdui cea de-a șaptea ediție a…

3 days ago

Un spectacol pe care nu-l vei uita niciodată. Cei mai talentați rideri din lume SuperEnduro World Championship – GP of Romania VIDEO

Pe 18 ianuarie 2025, Sala Polivalentă BTarena din Cluj-Napoca se transformă într-o arenă a adrenalinei…

3 days ago

Impact violent pe strada București din Cluj-Napoca: Scuterist proiectat câțiva metri după coliziunea cu un SUV

Un grav accident de circulație a avut loc astăzi, pe strada București din Cluj-Napoca, implicând…

4 days ago

DJ Bobo a electrizat Clujul: primul concert susținut în România s-a încheiat cu piesa “Freedom”

Seara trecută, Cluj-Napoca a fost epicentrul muzicii dance, găzduind unul dintre cele mai așteptate evenimente…

5 days ago

Dispeceratul Termoficare Napoca: Tehnologia și modernizarea aduc eficiență și siguranță pentru clujeni (P)

Termoficare Napoca trece printr-un amplu proces de modernizare, aducând în prim-plan tehnologia de ultimă generație…

1 week ago