Connect with us

Prin Oras

Iar cresc chiriile! Primăria, expertă în PR, va realiza un manual de brand al orașului

Alex Campian

Published

on

Iar cresc chiriile! Primăria, expertă în PR, va realiza un manual de brand al orașului

În urma dezbaterilor și consultărilor publice pe tema bugetului general al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2022 a reieșit și propunerea realizării unui manual de brand pentru deja prea mult branduitului oraș ”smart”, cu „cea mai bună calitate a vieții”, unde „nimeni nu este abandonat, nimeni nu este lăsat în urmă”.Un manual de brand este exact ceea ce ne lipsea în Clujul care s-a branduit, în ultimii ani, la nivel național, în special prin festivaluri și prin prețurile delirante ale chiriilor, iar la nivel local prin promisiuni de metrou, de străzi smart, de fel de fel de modernizări în zona centrală, pozate frumos și promovate pe paginile de Facebook ale edililor liberali, cu vicii de execuție, luate la bani mărunți, în realitate.„O propunere importantă: manual de brand pentru municipiul Cluj-Napoca. Avem o propunere complementară de la USR, cu un regulament de identitate vizuală. Am format deja un grup de lucru care va îmbina cele două solicitări și anul acesta vom realiza un manual de brand care să includă și regulile de identitate vizuală pentru orașul nostru. Avem finanțare la capitolul 51”, a precizat astăzi primarul Emil Boc, în cadrul ședinței de Consiliu Local, în care s-a votat bugetul municipiului.„USR PLUS a inclus în bugetul pe anul acesta proiectul realizării manualului de brand al orașului pentru că, fără a avea o identitate bine definită, dezvoltarea orașului va fi lipsită de coerență. Manualul de brand înseamnă crearea unei identități pentru promovarea coerentă a orașului pe termen lung și va sta la baza strategiilor de promovare ale Clujului în următorii ani.Sunt alte orașe ca Alba-Iulia, Bacău sau Oradea care au înțeles mai repede necesitatea de a avea o identitate ce să ofere unitate și suport pentru dezvoltarea orașului,  iar dezvoltarea lor rapidă ne arată ca acestea funcționează.Competiția este baza dezvoltării, iar pentru orașe ea înseamnă atragerea cetățenilor și a investițiilor care garantează dezvoltarea continuă.Orice oraș care intra în aceasta competiție ar trebui să poată arată într-un mod coerent, concis și convingător care sunt avantajele sale”, a scris USR PLUS Cluj-Napoca pe pagina sa de Facebook.„Emil Bloc, primar, și blocurile crescând peste tot, cu chirii exagerate, e un brand existent al orașului”, a comentat Váradi Nagy Pál sub postarea useriștilor.Primarul în funcție al Clujului lucrează asiduu la brandul orașului, de care se lipește ca imagine, lucru care i-a și asigurat cele 5 mandate. Emil Boc a pus umărul la brand chiar și astăzi, în ședința de Consiliu Local, unde a declamat aceleași slogane pe care le declamă și la radio, și pe Facebook, peste tot pe unde are ocazia să se exprime public:„Avem un buget de 434 de milioane de euro, care răspunde, până la urmă, exigențelor fundamentale ale strategiei pe termen scurt, mediu și lung. Aici aveți o frază din strategia pe termen lung a Clujului: municipiul Cluj-Napoca să fie, practic, zona cu cea mai ridicată calitate a vieții din orașele secundare aflate în Europa Centrală și de Est, precum și o platformă importantă de dezvoltare, inovare și a răspunsului la provocările viitorului. În fapt, acest deziderat este acela care stă la baza viziunii noastre strategice. Din start vreau să precizez că obiectivul nostru este de a menține Clujul ca fiind orașul cu cea mai ridicată calitate a vieții din România și de referință în Centrul și Estul Europei, un oraș în care să îți facă plăcere să muncești, să trăiești, să îți întemeiezi o familie, un oraș în care nimeni nu este uitat și nimeni nu este abandonat, în care, ca și comunitate închegată, reușim să promovăm acele politici care să unească și nu să ne dezbine, un oraș în care să-ți facă plăcere să rămâi după ce îți termini studiile, un oraș în care să revii după ce ai plecat în străinătate, așa cum sunt mulți români plecați în afara țării, un oraș care să ofere o calitate a vieții apropiată de cea occidentală.”Dincolo de declarațiile politicienilor, adevăratul brand al orașului îl reprezintă chiriile nejustificate, de sute de euro, pentru câte o cutie de chibrituri comunistă, apartamentele de 11 mp care au ajuns să se vândă cu 40 000 de euro, cei 2000 de euro/mp care se plătesc în blocurile noi, la stadiul de proiect, aglomerația din trafic și festivalul Untold, care vara îi bucură pe festivalieri, dar îi deranjează pe mulți localnici și pe pacienții spitalelor din apropiere.Clujul nu oferă, în prezent, cea mai bună calitate a vieții, ci cea mai scumpă, iar asupra veridicității devizei „nimeni nu este uitat, nimeni nu este abandonat” ar trebui să se pronunțe comunitatea abandonată de la Pata Rât.Clujul nu are nevoie de un manual de brand pentru o dezvoltare coerentă a orașului, așa cum consideră politicienii USR și primarul Boc, ci de o politică urbanistică, cu adevărat, pentru oameni, și nu pentru profit, și de proiecte mari de infrastructură care să se și realizeze, nu numai să se promită, să se amâne, să se tergiverseze și să se studieze. Promisiunile de natură SF și studiile de fezabilitate (SF) sunt un brand important al Clujului, care se realizează ca la manual. 

Source link

Facebook Comments Box

Cultura

Lacrimi și aplauze! Clujul i-a oferit un moment MAGIC lui Florin Piersic alături de Richard Clayderman și Dan Negru

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul l-a ridicat în picioare! Florin Piersic, ovaționat minute în șir la spectacolul lui Clayderman!

Clujul a oferit un moment de neuitat marelui actor Florin Piersic! În cadrul spectacolului impresionant susținut de pianistul Richard Clayderman pe 29 martie, publicul clujean l-a ovaționat pe legendarul artist minute în șir, într-o atmosferă încărcată de emoție și admirație.

Dan Negru, prezentatorul evenimentului, i-a pregătit o surpriză specială lui Florin Piersic, aflat în recuperare după problemele de sănătate. Într-un video postat pe Facebook, Negru a povestit momentul: “Am ajuns la Cluj ca să îl prezint pe Richard Clayderman, unul dintre cei mai mari pianiști din istoria muzicii mondiale… dar dacă tot am ajuns aici, la Cluj, nu am ratat ocazia să îl invit la spectacol…”.

Înainte de a-l introduce pe Richard Clayderman, Dan Negru a coborât de pe scenă și s-a îndreptat către Florin Piersic, stârnind o reacție extraordinară din partea publicului. Miile de spectatori prezenți în sală s-au ridicat în picioare și l-au aplaudat frenetic pe îndrăgitul actor, oferindu-i un omagiu vibrant.

“O să îi rog pe organizatori să nu se supere pe mine, că o să cobor de pe scenă un minut. Asta nu era prevăzut în program. Dar aș vrea ca lovitura de începere să fie dată de o legendă pe care vreau să o salut la Cluj, doamnelor și domnilor, Florin Piersic”, a spus Dan Negru, prezentându-l pe actor.

Florin Piersic a răspuns cu emoție la căldura publicului: “Mă bucur că suntem împreună! Vă îmbrățișez pe toți și am putere încă să vă pup pe toți…”.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Haos în Cluj! Părinții blochează străzile și fac legea în cartier!

Cosmin Ardelean

Published

on

Război pe străzile din Gheorgheni! Părinți și riverani, în conflict din cauza parcărilor ilegale!

Un nou scandal zguduie liniștea cartierului Gheorgheni din Cluj-Napoca! Riveranii de pe strada General Nicolae Dăscălescu sunt disperați din cauza haosului creat de părinții care își duc copiii la grădiniță și parchează unde apucă, blocând strada și provocând altercații.

Un clujean, care locuiește pe această stradă, a ajuns la capătul răbdării. “Este deja a nu stiu cata oara cand se face sesizare pentru parcarile ilegale care sa fac in fiecare dimineata pentru a lasa copii la gradinita. Sunt rezident al strazii General Nicolae Dascalescu, iar in fiecare dimineata trebuie sa ne chinuim sa iesim sau sa intram pe strada. Am sunat la Politia Locala (am foar chiar si fizic) si acestia mi-au spus ca nu au ce face, astazi chiar am fost injurat de catre un parinte pentru ca am vrut sa intru la mine pe strada”, a declarat bărbatul revoltat.

Locuitorii se plâng că nu pot circula normal din cauza mașinilor parcate haotic. Mai mult, aceștia susțin că există soluții, respectiv locurile de parcare din Baza Sportivă Gheorgheni, dar părinții refuză să facă un efort minim și să meargă pe jos câțiva metri. “Exista locuri de parcare libere in Baza Sportiva Gheorgheni dar nici nu vor sa auda sa duca copilul pe jos 10-15 m de acolo pana la gradinita”, se mai plânge clujeanul.

Această problemă nu este una nouă. Și în trecut, clujenii au făcut sesizări similare, dar fără niciun rezultat. “De când cu începerea anului școlar, se întâmplă în fiecare dimineață ca părinții care aduc copiii la grădiniță să-și lase mașinile care pe unde apucă, îngreunând sau chiar blocând accesul auto al întregii străzi. Am încercat cu vorba bună cu administrația grădiniței, am spus de fiecare dată oamenilor care parchează în mijlocul drumului să aibă în vedere că, deși nu e mare traficul pe strada noastră, existăm și noi, și bunul simț ar trebui să fie busola când parchează. Pe soțul meu era să-l lovească același domn de două ori, la ieșirea de pe stradă (soțul era o dată cu mașina, o dată cu bicicleta). Efectiv nu mai știm ce mijloace de bun simț să aplic cu genul acesta de oameni. S-ar putea amplasa un echipaj al poliției rutiere pentru a atrage măcar atenția? Menționez că pe stradă era inclusiv semn cu parcare interzisă, care a dispărut odată cu lucrările de asfaltare. Este o situație de neconceput într-un oraș cu oameni „de 5 stele”, a fost atunci sesizarea unei clujence.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Istorie cu Boc! Primarul Clujului se întoarce la catedră pentru a-i ajuta pe elevi!

Cosmin Ardelean

Published

on

Boc, profesor la Bacalaureat! Primarul se oferă să predea istorie elevilor clujeni!

Primarul Emil Boc își demonstrează latura pedagogică! Edilul s-a oferit să predea lecții de istorie elevilor clujeni care se pregătesc pentru Bacalaureat, în cadrul unui program gratuit de mentorat lansat de Primăria Cluj-Napoca.

Peste 50 de elevi s-au înscris deja în acest proiect, care oferă pregătire gratuită pentru disciplinele de examen, cu ajutorul profesorilor voluntari. “Este un proiect care face diferența și arată forța Clujului comunitar: atunci când ideile bune sunt promovate, putem reuși”, a declarat Boc.

Programul “Mentorat pentru Bacalaureat” este un rezultat al “eco-sistemului clujean”, prin care comunitatea se implică în proiecte de interes pentru viitorul copiilor, a subliniat primarul. “Sunt mai mulți profesori și asociații de profil care s-au implicat în acest proiect și merită tot respectul nostru”, a adăugat el.

Boc, absolvent al Facultății de Istorie și Filosofie și al Facultății de Drept, se simte încrezător în capacitatea sa de a-i ajuta pe elevi. “Dacă timpul îmi va permite, mă voi înscrie și eu, pentru a putea să susțin unele lecții de istorie, acolo mă mai pricep și eu, pentru a pregăti elevii de Bacalaureat”, a spus primarul.

Programul, susținut de Primăria Cluj-Napoca și Asociația Beard Brothers, oferă pregătire gratuită pentru matematică, limba română, istorie, geografie, fizică, logică, psihologie și sociologie. Toate sesiunile sunt susținute de mentori voluntari, profesioniști și studenți cu experiență.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite