Connect with us

Prin Oras

Iar cresc chiriile! Primăria, expertă în PR, va realiza un manual de brand al orașului

Alex Campian

Published

on

Iar cresc chiriile! Primăria, expertă în PR, va realiza un manual de brand al orașului

În urma dezbaterilor și consultărilor publice pe tema bugetului general al municipiului Cluj-Napoca pe anul 2022 a reieșit și propunerea realizării unui manual de brand pentru deja prea mult branduitului oraș ”smart”, cu „cea mai bună calitate a vieții”, unde „nimeni nu este abandonat, nimeni nu este lăsat în urmă”.Un manual de brand este exact ceea ce ne lipsea în Clujul care s-a branduit, în ultimii ani, la nivel național, în special prin festivaluri și prin prețurile delirante ale chiriilor, iar la nivel local prin promisiuni de metrou, de străzi smart, de fel de fel de modernizări în zona centrală, pozate frumos și promovate pe paginile de Facebook ale edililor liberali, cu vicii de execuție, luate la bani mărunți, în realitate.„O propunere importantă: manual de brand pentru municipiul Cluj-Napoca. Avem o propunere complementară de la USR, cu un regulament de identitate vizuală. Am format deja un grup de lucru care va îmbina cele două solicitări și anul acesta vom realiza un manual de brand care să includă și regulile de identitate vizuală pentru orașul nostru. Avem finanțare la capitolul 51”, a precizat astăzi primarul Emil Boc, în cadrul ședinței de Consiliu Local, în care s-a votat bugetul municipiului.„USR PLUS a inclus în bugetul pe anul acesta proiectul realizării manualului de brand al orașului pentru că, fără a avea o identitate bine definită, dezvoltarea orașului va fi lipsită de coerență. Manualul de brand înseamnă crearea unei identități pentru promovarea coerentă a orașului pe termen lung și va sta la baza strategiilor de promovare ale Clujului în următorii ani.Sunt alte orașe ca Alba-Iulia, Bacău sau Oradea care au înțeles mai repede necesitatea de a avea o identitate ce să ofere unitate și suport pentru dezvoltarea orașului,  iar dezvoltarea lor rapidă ne arată ca acestea funcționează.Competiția este baza dezvoltării, iar pentru orașe ea înseamnă atragerea cetățenilor și a investițiilor care garantează dezvoltarea continuă.Orice oraș care intra în aceasta competiție ar trebui să poată arată într-un mod coerent, concis și convingător care sunt avantajele sale”, a scris USR PLUS Cluj-Napoca pe pagina sa de Facebook.„Emil Bloc, primar, și blocurile crescând peste tot, cu chirii exagerate, e un brand existent al orașului”, a comentat Váradi Nagy Pál sub postarea useriștilor.Primarul în funcție al Clujului lucrează asiduu la brandul orașului, de care se lipește ca imagine, lucru care i-a și asigurat cele 5 mandate. Emil Boc a pus umărul la brand chiar și astăzi, în ședința de Consiliu Local, unde a declamat aceleași slogane pe care le declamă și la radio, și pe Facebook, peste tot pe unde are ocazia să se exprime public:„Avem un buget de 434 de milioane de euro, care răspunde, până la urmă, exigențelor fundamentale ale strategiei pe termen scurt, mediu și lung. Aici aveți o frază din strategia pe termen lung a Clujului: municipiul Cluj-Napoca să fie, practic, zona cu cea mai ridicată calitate a vieții din orașele secundare aflate în Europa Centrală și de Est, precum și o platformă importantă de dezvoltare, inovare și a răspunsului la provocările viitorului. În fapt, acest deziderat este acela care stă la baza viziunii noastre strategice. Din start vreau să precizez că obiectivul nostru este de a menține Clujul ca fiind orașul cu cea mai ridicată calitate a vieții din România și de referință în Centrul și Estul Europei, un oraș în care să îți facă plăcere să muncești, să trăiești, să îți întemeiezi o familie, un oraș în care nimeni nu este uitat și nimeni nu este abandonat, în care, ca și comunitate închegată, reușim să promovăm acele politici care să unească și nu să ne dezbine, un oraș în care să-ți facă plăcere să rămâi după ce îți termini studiile, un oraș în care să revii după ce ai plecat în străinătate, așa cum sunt mulți români plecați în afara țării, un oraș care să ofere o calitate a vieții apropiată de cea occidentală.”Dincolo de declarațiile politicienilor, adevăratul brand al orașului îl reprezintă chiriile nejustificate, de sute de euro, pentru câte o cutie de chibrituri comunistă, apartamentele de 11 mp care au ajuns să se vândă cu 40 000 de euro, cei 2000 de euro/mp care se plătesc în blocurile noi, la stadiul de proiect, aglomerația din trafic și festivalul Untold, care vara îi bucură pe festivalieri, dar îi deranjează pe mulți localnici și pe pacienții spitalelor din apropiere.Clujul nu oferă, în prezent, cea mai bună calitate a vieții, ci cea mai scumpă, iar asupra veridicității devizei „nimeni nu este uitat, nimeni nu este abandonat” ar trebui să se pronunțe comunitatea abandonată de la Pata Rât.Clujul nu are nevoie de un manual de brand pentru o dezvoltare coerentă a orașului, așa cum consideră politicienii USR și primarul Boc, ci de o politică urbanistică, cu adevărat, pentru oameni, și nu pentru profit, și de proiecte mari de infrastructură care să se și realizeze, nu numai să se promită, să se amâne, să se tergiverseze și să se studieze. Promisiunile de natură SF și studiile de fezabilitate (SF) sunt un brand important al Clujului, care se realizează ca la manual. 

Source link

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy

Orasul Tau

Povestea cârciumii “Maimuța Plângătoare” din Cluj: de la restaurant celebru la simbol literar

Alex Campian

Published

on

Imagine de arhivă cu fațada cârciumii Maimuța Plângătoare din Cluj

„Maimuța Plângătoare” a fost un restaurant și o cârciumă renumită din Cluj, cunoscută în special în perioada interbelică. Localul se afla pe actuala stradă Emil Isac, la numărul 4 în anii 1930 (pe atunci Bartha Miklós), devenind numărul 3 după reorganizarea numerotării în 1941.

În anii ’30, localul purta numele de Grand, dar identitatea sa s-a schimbat radical după ce, deasupra intrării, a fost pictată o maimuță care plângea. Imaginea a atras atenția trecătorilor și clienților, iar restaurantul a fost curând botezat neoficial „Maimuța Plângătoare”. Proprietarul localului era Androvics Sándor.

După instaurarea regimului comunist, restaurantul a fost închis în urma naționalizării, iar clădirea a fost demolată. Însă, în anii ’90, după Revoluție, localul a fost redeschis pe același teren, ca grădină de vară, purtând același nume – de această dată oficial. Maimuța ilustrată de pe firmă dispăruse o vreme, dar ulterior a fost repusă, probabil de un alt proprietar.

Numele cârciumii a devenit celebru în cultura locală și națională după ce scriitorul Bálint Tibor a folosit „Maimuța Plângătoare” ca titlu pentru unul dintre cele mai cunoscute romane ale sale – o operă cu valențe simbolice și autobiografice.

Documente din 1939 arată că la acea vreme, restaurantul era deținut de Cosma Ana, însă în acea sursă nu apărea explicit numele „Maimuța Plângătoare”.

Clădirea inițială a fost construită la începutul secolului XX, în zona canalizată a pârâului Cigánypatak (zona Házsongárd), în apropiere de clădirea de la nr. 1, care avea o structură similară. Unul dintre proprietarii anteriori ai terenului a fost Stroba József.

Sursă foto : Clujul și clujenii Facebook 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Actualitate

Emil Boc demontează public speculațiile despre metroul din Cluj: „Avem contract, autorizație și lucrările sunt în desfășurare”

Dani Muresan

Published

on

Primarul municipiului Cluj-Napoca, Emil Boc, a publicat o un video în care răspunde ferm și argumentat valului de acuzații și speculații apărute în ultimele săptămâni cu privire la proiectul metroului. Edilul acuză o campanie de dezinformare și precizează că „proiectul beneficiază de toate documentele necesare și se află în etapa de execuție”.

Într-un context politic tensionat și cu presiuni crescânde din partea opiniei publice, Emil Boc a ales să clarifice direct, cu documente, cele mai frecvente afirmații false vehiculate în spațiul public.

„Metroul are contract de finanțare în vigoare”

Primarul a prezentat contractul semnat cu Ministerul Transporturilor, precum și actul adițional care permite utilizarea fondurilor provenite din bondurile verzi. „Să fie foarte clar: metroul de la Cluj are contract de finanțare valid, în vigoare, semnat și susținut de statul român”, a subliniat Boc. Informația contrazice ferm afirmațiile celor care au susținut că proiectul nu ar fi acoperit financiar sau că nu există o sursă clară de finanțare.

Autorizația de construire este emisă legal, pentru un proiect de infrastructură majoră

Un alt punct atacat public a fost presupusa lipsă a autorizației de construire. „Realitatea este complet alta”, afirmă edilul. Potrivit acestuia, autorizația există, a fost emisă în conformitate cu legislația specială aplicabilă marilor proiecte de infrastructură și permite derularea etapelor de execuție.

Acordarea avansului către constructor este legală și reglementată

Pe tema avansului de 10% acordat constructorului, primarul face apel la legislația aplicabilă. „A fost vorba despre un avans acordat conform prevederilor contractuale și a Hotărârii de Guvern nr. 1/2018. Nu există nimic ilegal în această procedură”, a declarat el.

Lucrările sunt deja în desfășurare

Conform graficului transmis de antreprenor, lucrările pregătitoare pentru realizarea grinzii de ghidaj aferente pereților mulați au început în data de 24 iulie. Etapa următoare, programată pentru 11 august, presupune începerea efectivă a lucrărilor de excavație pentru puțul de lansare al TBM-urilor – utilajele de forare subterană supranumite „cârtițele”. Acestea vor fi ulterior coborâte, asamblate și puse în funcțiune pentru realizarea tunelurilor metroului.

„Noi livrăm date oficiale, nu speculații”

Mesajul lui Emil Boc este limpede: proiectul avansează în baza unui cadru legal și contractual clar, iar administrația va urmări îndeaproape respectarea tuturor termenelor. „Vă prezint date oficiale, cu documente și angajamente ferme. Puteți alege să ascultați speculațiile sau să priviți realitatea: lucrările sunt în desfășurare și metroul din Cluj este un proiect serios, nu o promisiune electorală.

Declarația vine într-un moment-cheie pentru imaginea publică a administrației clujene, în contextul în care proiectele de infrastructură majoră din România sunt adesea subiecte de scepticism. În cazul Clujului, însă, administrația locală mizează pe transparență, ritm susținut de implementare și o comunicare directă cu cetățenii.

 

 

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Prin Oras

Himalaya, brandul de echipamente montane și outdoor, deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Maria Costea

Published

on

Himalaya deschide primul magazin din afara Bucureștiului în RIVUS Cluj-Napoca

Himalaya, brand românesc cu tradiție în furnizarea de echipamente, îmbrăcăminte și încălțăminte premium pentru activități outdoor și sport, se alătură mixului de retaileri din RIVUS Cluj-Napoca – proiect de reconversie urbană dezvoltat de IULIUS, în parteneriat cu Atterbury Europe. Această nouă deschidere marchează extinderea brandului în afara Capitalei și reconfirmă angajamentul Himalaya de a rămâne aproape de comunitățile pasionate de natură și sport.

Viitorul magazin Himalaya va face parte din zona dedicată activităților outdoor din cadrul RIVUS, contribuind la o ofertă extinsă pentru iubitorii de aventură, mișcare și stil de viață activ. Cu o experiență de peste 30 de ani în selecția și testarea echipamentelor specializate, Himalaya devine un punct de reper pentru clujenii pasionați de drumeții, alpinism, alergare, camping sau sporturi de iarnă.

„RIVUS va deveni un reper pentru shopping și experiențe urbane, oferind comunității clujene un mix complex și echilibrat de branduri, conceput pentru stilul de viață modern. Prezența Himalaya completează acest mix cu o ofertă premium adresată celor pasionați de outdoor”, a declarat Oana Diaconescu, Head of Leasing Manager, IULIUS.

Clienții noului magazin vor avea acces la o selecție vastă de articole tehnice și premium, aparținând celor mai apreciate branduri internaționale din domeniu: Mammut, Lowa, Petzl, RAB, Deuter, Salomon, Asics, Garmin, Icebreaker, Julbo, Hoka, On, New Balance, Rossignol, Atomic, LEGO și multe altele.

„Suntem entuziasmați să fim mai aproape de comunitatea outdoor din Cluj-Napoca. Credem că echipamentul potrivit este esențial pentru performanță, confort și siguranță în orice activitate sportivă, iar expertiza noastră ne permite să oferim cele mai bune soluții clienților noștri”, a precizat Ionuț Gavrilă Blenche, General Manager Himalaya.

Fondat în 1994, Himalaya este un nume de referință pentru pasionații de munte și aventură, fiind prima alegere pentru echipamente specializate în România. În prezent, brandul operează un magazin în București, iar noua locație din RIVUS Cluj-Napoca va reprezenta un pas important în extinderea rețelei sale naționale.

Despre RIVUS Cluj-Napoca

RIVUS este cel mai amplu proiect de reconversie urbană din România, rezultat al unei investiții de peste 550 milioane de euro realizată de companiile IULIUS și Atterbury Europe. Situat pe o fostă platformă industrială de 14 hectare, proiectul – aflat în faza de autorizare – a fost gândit ca un veritabil lifestyle center, conceput pentru a răspunde nevoilor unei comunități urbane dinamice.

Conceptul RIVUS este realizat de prestigioasa firmă de arhitectură UNStudio din Olanda și va include:

  • Cea mai mare suprafață de retail din România – 142.000 mp, cu peste 400 de magazine din toate categoriile: fashion, health & beauty, bijuterii, accesorii, sport, servicii, entertainment, restaurante și cafenele;

  • Peste 30 de restaurante și cafenele-concept, orientate spre râul Someș;

  • Un parc urban generos de peste 52.000 mp, cu 700 de copaci maturi, grădină japoneză pe acoperiș, fațade verzi și acoperișuri ecologice;

  • Două clădiri industriale reconvertite pentru funcțiuni culturale și office;

  • Un centru de live arts – o funcțiune culturală integrată pentru prima dată într-un proiect imobiliar din România;

  • Birouri premium și sustenabile – 15.000 mp GLA;

  • Conectivitate urbană avansată – pod rutier, pasarele pietonale peste râul Someș, piste de biciclete, 4.800 locuri de parcare, 1.200 de locuri pentru biciclete.

RIVUS nu este doar un centru comercial – este un spațiu integrat pentru comunitate, unde shoppingul, natura, cultura, munca și relaxarea se îmbină într-un singur concept coerent.


Află mai multe pe:
🌐 www.rivus.ro
📷 @rivuscluj | 👍 facebook.com/rivuscluj
📩 contact@rivus.ro

Facebook Comments Box
Tetarom

Tractari Auto Tudy
Continue Reading

Cele mai citite


Tetarom