Connect with us

Prin Oras

La un an după ce Sorin Scarlat, acoperitul SRI ce a fost șef la CNAIR, a plecat din funcție, Dorin Umbrărescu, cu Scarlat angajat la firmele sale, a rupt tot la licitațiile CNAIR din 2021, luând lucrări de 807 milioane de euro

Alex Campian

Published

on

La un an după ce Sorin Scarlat, acoperitul SRI ce a fost șef la CNAIR, a plecat din funcție, Dorin Umbrărescu, cu Scarlat angajat la firmele sale, a rupt tot la licitațiile CNAIR din 2021, luând lucrări de 807 milioane de euro

Toți actorii din “piața” de construcții de drumuri și autostrăzi știu ce face Scarlat, nimeni nu comenteazăCompania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) este entitatea aia care de ani de zile toacă miliarde de euro pe an pretinzând că face autostrăzi pentru Patrie. Și, an de an, progresele sunt nu numai nesemnificative, ci și apăsătoare moral pentru o națiune care se chinuie de 32 de ani să își desăvârșească infrastructura, ca să nu mai stea pe Valea Oltului 4 ore cu fundul în mașină, ca să nu mai moară în accidente rutiere stupide.CNAIR are şapte Regionale de Drumuri şi Poduri, administrează o reţea de aproximativ 17.000 kilometri de drumuri naţionale şi 906 kilometri de autostradă. Compania de Drumuri avea în 2021 circa 7.500 de salariaţi, câştigul mediu lunar pe salariat fiind de 7.500 lei. Niște frecatori de mentă care nu își justifică salariile, având în vedere starea proastă a infrastructurii naționale.Când se spune că în România nu sunt bani pentru autostrăzi, să țineți cont că, pentru 2021, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a prevăzut cheltuieli cu investiţiile de peste 5 miliarde lei, în creştere cu 67% faţă de bugetul de 3 miliarde din 2020 şi cu 23% peste cheltuielile cu investiţiile realizate la sfârşitul lui 2020.Și asta nu e totul. Ministerul Transporturilor a avut în 2021 o alocare de 14 miliarde lei, în creştere cu 10 % faţă de cele aproape 13 miliarde, sumă cheltuită în 2020. Pe partea de fonduri europene au fost prevăzute suplimentar 2 miliarde de euro faţă de 2020. Deci un pot de 4,5 miliarde de euro la care salivează drumarii României, dar și drumarii Europei. Motivul? Sunt bani aproape gratuiți, Statul Român e slab, și mulți dintre câștigătorii contractelor pentru autostrăzi ajung să trăiască aidoma belferilor din penalitățile pe care România le plătește pentru că nu reușește să se țină de treabă (de ex. nu reușește să exproprieze la timp suprafețe de teren, lucru care aduce depășiri de termene, lucru care generează penalități).Pe banii ăștia e bătaie an de an. Dintre toate firmele care salivează la acest borcan cu miere, iese în evidență grupul de firme al domnului Dorin Umbrărescu, unul dintre puținii regi ai asfaltului din România rămas în picioare, ba chiar consolidat.Omul de afaceri băcăuan Dorinel Umbrărescu deține, împreună cu familia, trei firme de construcții și a încheiat în ultimii ani contracte valoroase cu statul român pentru construcția de drumuri. UMB Spedition, Tehnostrade și SA&PE Construct lucrează la mai multe proiecte de infrastructură rutieră în România, pentru variantele de ocolire de la Galați și Rădăuți și sectoare din Centura Capitalei, Autostrada Transilvania și drumul expres Craiova – Pitești.Domnul Umbrărescu a fost mereu un tip culant în relația cu autoritățile. Și „s-a meritat”. Iată-l făcând o plecăciune remarcabilă în față lui Ludovic Orban, ministrul Transporturilor din 2007.Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban (S), dă mâna cu patronul societății UMB Spedition, Dorinel Umbrărescu (D), în cadrul vizitei ministrului Transporturilor, în județul Buzău, pentru inspecția unui sector reabilitat din drumul național 10 Buzău-Brașov, luni, 9 iulie 2007. CIPRIAN STERIAN / MEDIAFAX FOTO (ilustrație cumpărată online de Strict Secret) DACĂ VREŢI SĂ ŞTIŢI CUM FUNCŢIONEAZĂ Suveica profesională a domnului Sorin Scarlat, citiţi continuarea pe strictsecret.ro

Source link

Facebook Comments Box

Actualitate

Cosmin Ardelean

Published

on

Clujul va avea un parc GIGANTIC! 45 de hectare de natură urbană! Vezi cum va arăta și CÂND încep lucrările!

Cluj-Napoca se pregătește să-și mărească “plămânii verzi”! Un parc uriaș, cu o suprafață de 45 de hectare, va fi înființat în partea de est a orașului. Primăria a făcut un pas crucial în realizarea acestui proiect ambițios, după ce prima etapă a Parcului Est a primit aviz favorabil din partea Comisiei Tehnice de Urbanism.

Planul Urbanistic Zonal pentru Faza I, care acoperă aproape 38 de hectare, a fost analizat și aprobat în ședința din 15 aprilie. Această zonă include zona umedă naturală de pe valea Becaș, Lacul 3 și spațiile destinate viitoarei grădini urbane.

Proiectul Parcului Est este împărțit în două faze:

  • Faza I: 37,9 hectare, cu amenajarea zonei umede, a văii Becaș, Lacului 3 și a grădinii urbane.
  • Faza II: 16 hectare, extinderea lucrărilor spre restul zonei.

Primarul Emil Boc a anunțat că exproprierile sunt aproape finalizate, iar lucrările vor demara imediat ce vor fi obținute toate avizele și autorizațiile necesare.

Viitorul parc va fi un spațiu multifuncțional, oferind clujenilor:

  • Alei pietonale și pasarele
  • Piste pentru biciclete și alergare
  • Zone de relaxare
  • Săli de evenimente
  • Terenuri de sport (tenis, fotbal, baschet)
  • Grădini urbane
  • Pavilioane multifuncționale

În plus, proiectul prevede reabilitarea sistemului hidrotehnic, plantarea a peste 5.200 de arbori, conservarea vegetației existente și prioritizarea pietonilor prin limitarea traficului auto. Vor fi reconfigurate și zone importante din Gheorgheni, Între Lacuri și Calea Someșeni, pentru a facilita accesul la noul parc.

Valoarea estimată a întregului proiect este de peste 670 de milioane de lei, cu o perioadă de execuție de patru ani, în două faze. Primăria a atras deja 10 milioane de euro din fonduri europene, iar restul va fi finanțat din fonduri proprii și credite.

Parcul Est va include Lacul 3, fosta pepinieră RADP și o zonă umedă extinsă, transformată într-un ecosistem urban integrat.

Primarul Boc a descris proiectul ca fiind “cel mai important proiect verde din istoria Clujului, atât ca dimensiune, cât și ca importanță.”

Conceptul parcului este rezultatul unui concurs internațional de soluții, organizat de Primăria Cluj-Napoca și Ordinul Arhitecților din România. Biroul Metapolis Architects, împreună cu peisagiștii coordonați de Ana Horhat și specialiștii de la Atelier Mass, au câștigat concursul.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Actualitate

Tesla vine ACASĂ la clujeni! Noutate!

Cosmin Ardelean

Published

on

Tesla invadează Clujul! Primul service din afara Bucureștiului, deschis pentru clujeni!

Tesla, gigantul american al mașinilor electrice, își consolidează poziția în România și a ales Cluj-Napoca pentru a-și deschide primul centru de service din afara Bucureștiului. Această decizie strategică vine după inaugurarea showroom-ului Tesla din Cluj în iulie anul trecut, marcând un pas important în extinderea rețelei companiei în regiune.

Noul centru de service va oferi reparații complete pentru toate modelele Tesla, o veste excelentă pentru proprietarii din Cluj-Napoca care până acum aveau acces limitat la servicii specializate. Anterior, reparațiile mecanice și electrice se puteau efectua doar la unitatea Tesla Service din Voluntari, Ilfov, iar la Cluj exista doar un partener autorizat pentru reparații de caroserie (VADAUTO).

Prezența Tesla pe șoselele din România este semnificativă, cu 8457 de automobile înmatriculate, dintre care majoritatea (5773) sunt relativ noi, având o vechime de maximum doi ani. În județul Cluj, sunt înmatriculate 513 mașini Tesla, cu o distribuție similară în ceea ce privește vechimea.

Deși înmatriculările Tesla la nivel național au înregistrat o scădere în ultimul an, deschiderea noului service la Cluj demonstrează încrederea companiei în potențialul pieței locale și dorința de a oferi servicii mai bune clienților din zonă.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Info

Scandal U Cluj – CFR: A fost ură etnică? Poliția dezvăluie ADEVĂRUL!

Cosmin Ardelean

Published

on

Fan U Cluj, reținut pentru atacul cu sticlă asupra unui suporter CFR după derby!

Poliția Cluj a anunțat reținerea suporterului U Cluj acuzat că a lovit cu o sticlă un fan al rivalilor de la CFR Cluj, în urma incidentelor violente de după marele derby din 31 martie 2025.

Conform anchetei, în acea seară, doi tineri de 19 ani au sesizat Poliția că au fost agresați în Parcul Central de un grup de persoane necunoscute. Unul dintre ei a suferit răni grave la față, fiind lovit cu o sticlă.

Poliția a demarat o investigație amplă, iar în urma cercetărilor, au fost identificate 8 persoane implicate în agresiune: 7 adulți (cu vârste cuprinse între 25 și 35 de ani) și un minor de 16 ani.

Pe 5 aprilie, a fost reținut principalul suspect, un bărbat de 38 de ani din Cluj-Napoca, acuzat că a aruncat sticla. Acesta a fost reținut pentru 24 de ore.

Poliția Cluj a reiterat că incidentul nu are conotație etnică, așa cum se insinuase inițial, infirmând acuzațiile liderilor UDMR Cluj.

Cercetările continuă pentru toate cele 8 persoane, fiind acuzate de tulburarea ordinii și liniștii publice. Bărbatul de 38 de ani este cercetat și pentru lovire sau alte violențe.

Facebook Comments Box
Continue Reading

Cele mai citite